Gå till innehåll

Rake back - befintlig kund


RaisDown

har du rake back?  

55 medlemmar har röstat

  1. 1. har du rake back?

    • Ja
      32
    • Nej
      23


Recommended Posts

Hej,

 

har funderat lite över det här med rakeback, men förmodligen missar jag något viktigt.

 

Rakeback ges ju allt som oftast bara ut via sk "affiliates" - dvs man registrerar sig på tex FTP via en Affiliates länk och bonuskod (tex), och får sedan tillbaka en viss % på raken.

 

Nåja..nog om det, de flesta här vet ju hur det fungerar.

 

Det jag tycker är lite märkligt är att om man direktregistrerat sig (på t ex FTP) så finns ingen möjlighet att få Rakeback?! Eller finns den möjligheten och det är bara det att jag är en för dålig/liten spelare som inte pyntar in tillräckligt med rake till FTP?!

 

Någon som vet om det är möjligt att få rakeback när man redan är kund.

 

Tycker det är jäkligt tråkigt att behöva lämna FTP bara för att man inte kan få rakeback. Trivs bra med klienten och med utbudet. Men med tanke på hur mycket man spelar och hur mycket rake back som man skulle kunna få tillbaka så funderar jag starkt att hoppa på en annan sida.

 

...och denna gång ska jag inte vara dum nog och registrera mig direkt på spelsidan.....

 

Jag gör bara misstag en gång.....åtminstone vid sidan av pokerbvorden...ha ha.

 

Är de tmånga av er som spelar utan att ha rakeback?

 

:roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ställde samma fråga till deras support för någon månad sen och fick detta svar:

 

Thank you for contacting Full Tilt Poker.

 

Full Tilt does not pay players rakeback directly. There are a number of rakeback affiliates who offer players up to 27% rakeback if they sign up to Full Tilt Poker through their site.

 

Please note that this is not an issue which can be solved by opening another account with Full Tilt Poker, it is against our site policy to open more than one account. Though you could cease using your account, we do not remove it from our system, nor do we freeze accounts in order for players to create new ones.

 

 

However, we do value your continued support of Full Tilt Poker, and we are currently looking into organizing something that will help players who are not already attached to an affiliate. We have added your username to our files for further consideration. Please be patient.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ställde samma fråga till deras support för någon månad sen och fick detta svar:

 

Thank you for contacting Full Tilt Poker.

 

Full Tilt does not pay players rakeback directly. There are a number of rakeback affiliates who offer players up to 27% rakeback if they sign up to Full Tilt Poker through their site.

 

Please note that this is not an issue which can be solved by opening another account with Full Tilt Poker, it is against our site policy to open more than one account. Though you could cease using your account, we do not remove it from our system, nor do we freeze accounts in order for players to create new ones.

 

 

However, we do value your continued support of Full Tilt Poker, and we are currently looking into organizing something that will help players who are not already attached to an affiliate. We have added your username to our files for further consideration. Please be patient.

 

Ska trycka iväg ett mail jag med. Tycker faktiskt att siterna borde tjäna på att betala ut direkt till de spelare som "direktregistrerat sig". Varför ska vi/de(siterna) ge bort en %andel till affiliates?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har för mig att jag läste på 2+2 för ett bra tag sedan nu att de hade fixat så att man kunde registrera sig för rakeback via en affiliate även om man ursprungligen reggat sig utan.

Det går om inte kontot är "taggat" till någon annan affe. Borde gå hos de flesta stora affliatesen, men vet att det går på rtr.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har för mig att jag läste på 2+2 för ett bra tag sedan nu att de hade fixat så att man kunde registrera sig för rakeback via en affiliate även om man ursprungligen reggat sig utan.

 

om de också har detta i sina planer.

 

Åtminstone så borde de som är trognast (spelar många händer alternativt regelbundet besökande) få rake back.

 

Något borde de göra.....hoppas jag.

 

Ja..självklart talar jag i eget intresse....spelar en hel del på låga nivåer och inser hur mycket extra pengar till rullen rakeback är....redan nu. OM jag lyckas ta mig upp till högre nivåer så kommer jag definitivt lämna FTP om inte rakeback kan fixas.....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

FTP - upp til bevis...
Reggade mig via pf för länge sen och FTP bryter inga affe-avtal (vilket man såklart förstår) så de kan inte ge mig rakeback.

 

Sa upp kontot efter en rätt lång mailkonversation med FTP där de i princip sa åt mig att sluta maila dom i frågan :mrgreen:

 

/kan vara obstinat om jag sätter den sidan till

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Reggade mig via pf för länge sen och FTP bryter inga affe-avtal (vilket man såklart förstår) så de kan inte ge mig rakeback.

 

Sa upp kontot efter en rätt lång mailkonversation med FTP där de i princip sa åt mig att sluta maila dom i frågan :mrgreen:

 

/kan vara obstinat om jag sätter den sidan till

 

...kommer sluta med att jag ger upp kontot om det inte händer saker innan jag kommit upp några nivåer.....ger som sagt inte bort pengar...

 

Alternativt får man grinda någonannanstans och spela turrar som har värde...

 

FTP Support...? Vill ni kommentera?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag gnällde på dom, gjorde samma misstag som er och dom sa " tyvärr kan vi inte ge befintliga kunder rakeback" m.m så jag sa tack och hej till siten . efter en månad fick jag ett mail att jag nu kunde få ett rakeback konto http://www.rakebackpros.com så jag signade och började spela där igen . gör samma sak ni

 

Reggar man alltså sitt gamla konto till den sidan bara?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ursäkta att jag lånar tråden, men vet någon ifall det kan uppstå problem ifall man har 2st konton med samma personuppgifter? För jag har det och jag har ännu inte gjort min första insättning på FTP så jag vill inte att något händer. Jag använder bara ett av kontona förresten.

 

Maila supporten!

När det handlar om att börja spela - sätta in pengar - generera rake brukar supporten inte vara så svår att ha att göra med :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

känns som att detta kan vara en känslig fråga för supporten...

 

visst de inser att de förlorar pengar på såna som mig med fler i tråden som slutat spela pga. missad rakeback, men samtidigt kanske de förlorar mer om dom går ut med att alla gamla kunder kan få rakeback helt plötsligt...

 

det är ett psykologiskt schackspel för supporten som de kalkulerar noga innan de kommer med svar :-P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

...berätta för mig....förstår inte vad du menar.

 

Hälften av jänkarna har regat konto på fulltilt utan rakeback och sitter därför och protestspelar inne på stars med deras unkna vip-program.

Nu när de har upptäckt att det finns rakeback på FT och de inte kan få det...

 

Det går om inte kontot är "taggat" till någon annan affe. Borde gå hos de flesta stora affliatesen, men vet att det går på rtr.

 

Och den risken är faktiskt rätt stor tyvärr. Med tanke på att det finns en miljon banners för pokersidor överallt ute på nätet.

Så är det för mig på play65/gammonempire. Kontona var dessutom registrerade när de startade, långt innan det fanns något som hette rakeback.

Finns absolut noll mening med att spela om pengar där så jag antar att de är skitnöjda nu.

 

Ursäkta att jag lånar tråden, men vet någon ifall det kan uppstå problem ifall man har 2st konton med samma personuppgifter? För jag har det och jag har ännu inte gjort min första insättning på FTP så jag vill inte att något händer. Jag använder bara ett av kontona förresten.

 

Nej om du inte har gjort insättning så är det lugnt.

Men tänk på att du måste göra en insättning på minst 25$ inom 60 dagar om du vill behålla rakebacken. Annars försvinner taggen till din affe och du tvingas köra utan RB när du sedan börjar spela.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hälften av jänkarna har regat konto på fulltilt utan rakeback och sitter därför och protestspelar inne på stars med deras unkna vip-program.

Nu när de har upptäckt att det finns rakeback på FT och de inte kan få det...

 

 

 

Och den risken är faktiskt rätt stor tyvärr. Med tanke på att det finns en miljon banners för pokersidor överallt ute på nätet.

Så är det för mig på play65/gammonempire. Kontona var dessutom registrerade när de startade, långt innan det fanns något som hette rakeback.

Finns absolut noll mening med att spela om pengar där så jag antar att de är skitnöjda nu.

 

 

 

Nej om du inte har gjort insättning så är det lugnt.

Men tänk på att du måste göra en insättning på minst 25$ inom 60 dagar om du vill behålla rakebacken. Annars försvinner taggen till din affe och du tvingas köra utan RB när du sedan börjar spela.

 

Verkar inte finnas så mycket annat att göra än att byta site....TRÅKIGT!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förstår inte varför RB är så viktigt dock, gör det så himla mycket?

 

mycket och mycket....27% tillbaka på den rake du lagt. Sen beror ju beloppet på hur mycket du spelat och på vilka nivåer.

 

Skulle gissa att för en hobbyspelare på medelnivå så handlar det om hundratals dollar i månaden och om du kommit upp bra i nivå pratar vi nog 1000-tals dollar.....

 

Vad som är mycket för dig...vet jag inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...