Gå till innehåll

NL50 SH Fick jag för lite betalt?


Recommended Posts

Har inte spelat mot FI alls tidigare så jag har ingen aning hur han spelar.

 

GAME #1105214317: Texas Hold'em NL $0.25/$0.50 2008-08-06 08:42:59

Table Jandabup (No DP 50 bb min)

Seat 1: judgeseverine ($41.27 in chips) DEALER

Seat 5: peterpistole ($53.52 in chips)

Seat 6: HERO ($87.34 in chips)

Seat 8: 0bsolete0ne ($49.25 in chips)

peterpistole: Post SB $0.25

HERO: Post BB $0.50

*** HOLE CARDS ***

Dealt to HERO 8 of Clubs8 of Spades

0bsolete0ne: Raise (NF) $2.00

judgeseverine: Fold

peterpistole: Fold

HERO: Call $1.50

*** FLOP *** 4 of HeartsAce of Hearts8 of Diamonds

HERO: Bet $3.50

0bsolete0ne: Raise (NF) $11.00

HERO: Call $7.50

*** TURN *** 7 of Spades

HERO: Bet $16.00

 

Att beta ut på floppen tycker jag är ganska så självklart för har han ett ess synar han som sämst men i det här fallet höjer han.

Men skulle jag checkat på turn för att locka fram en bluff på rivern kanske?

Nu finns det både färgdrag och stegdrag med chansen att han skulle haft stegdraget ser jag som osannolikt för han höjde UTG.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har inte spelat mot FI alls tidigare så jag har ingen aning hur han spelar.

 

GAME #1105214317: Texas Hold'em NL $0.25/$0.50 2008-08-06 08:42:59

Table Jandabup (No DP 50 bb min)

Seat 1: judgeseverine ($41.27 in chips) DEALER

Seat 5: peterpistole ($53.52 in chips)

Seat 6: HERO ($87.34 in chips)

Seat 8: 0bsolete0ne ($49.25 in chips)

peterpistole: Post SB $0.25

HERO: Post BB $0.50

*** HOLE CARDS ***

Dealt to HERO 8 of Clubs8 of Spades

0bsolete0ne: Raise (NF) $2.00

judgeseverine: Fold

peterpistole: Fold

HERO: Call $1.50

*** FLOP *** 4 of HeartsAce of Hearts8 of Diamonds

HERO: Bet $3.50

0bsolete0ne: Raise (NF) $11.00

HERO: Call $7.50

*** TURN *** 7 of Spades

HERO: Bet $16.00

 

Att beta ut på floppen tycker jag är ganska så självklart för har han ett ess synar han som sämst men i det här fallet höjer han.

Men skulle jag checkat på turn för att locka fram en bluff på rivern kanske?

Nu finns det både färgdrag och stegdrag med chansen att han skulle haft stegdraget ser jag som osannolikt för han höjde UTG.

 

nej här måste du beta ut definitvit! för han kommer troligtvis checka bakom om han har FD, nu sitter du med ca 20 (?) bb kvar efter denna bet och jag vet inte om det är så himla bra dock.. någon annan som har åsikter om betsize? kanske trycka mer på flopp?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

en sak, är det inte helt okej att c/r floppen ist, då kanske vi kan reppa FD och få in degen mot typ AJ AQ AK osv.. blir inte turnspelet mkt lättare då dessutom då vi kan raisa lite lite mer på floppen och få in degen på turn? typ 3bet till 13.5 syn av FI, potten är då på 31 och vi har 35kvar så kan vi shova och få det att se ut som att vi blir desperata med FD?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gillar linjen donk/call flop för att c/r AI på turn, just för den känns så dragig fram till checken på turn. Och när Fi väl betat ut turnen har han redan commitat minst halva stacken och har jättebra odds att syna med vilken hyffsad hand som helst.

 

Men har inget emot att få in degen på flop heller om Fi känns stark.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför synar du bara raisen på floppen? Varför donkar du turn när ett blankt kort kommer?

Genom att syna raisen behåller du svaga händer som du slår i handen men genom att donka på turn jagar du bort i princip allt förutom set eller tvåpar och tappar värde på handen.

Om du nu vill "skydda" din hand som du gör på turn så ställ allin på floppen, antingen får du syn av AA,AX,44 eller färdrag eller så slänger hand men du spelar handen mer korrekt än ovan. Om du däremot vid något tillfälle mot denna spelare har donkat och sedan synat raise med färgdrag för att sedan donka blank turn så har spelet en baktanke. Ovanstående har inte det. Jag hade förmodligen synat med AQ+, kanske tom sämre av ren nyfikenhet. Självklart med baktanke för framtida händer ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför synar du bara raisen på floppen? Varför donkar du turn när ett blankt kort kommer?

Genom att syna raisen behåller du svaga händer som du slår i handen men genom att donka på turn jagar du bort i princip allt förutom set eller tvåpar och tappar värde på handen.

Om du nu vill "skydda" din hand som du gör på turn så ställ allin på floppen, antingen får du syn av AA,AX,44 eller färdrag eller så slänger hand men du spelar handen mer korrekt än ovan. Om du däremot vid något tillfälle mot denna spelare har donkat och sedan synat raise med färgdrag för att sedan donka blank turn så har spelet en baktanke. Ovanstående har inte det. Jag hade förmodligen synat med AQ+, kanske tom sämre av ren nyfikenhet. Självklart med baktanke för framtida händer ;)

 

Jag synar bara för att jag ville inte skrämma bort honom ifall han hade nån sort av ess men nu hade han nog inget ess.Sen har jag varit i en svacka och ville inte bli utdragen ifall han hade färgdraget och låta han få ett gratiskort.

Som det verkade hade han ingenting utan bara försökte skrämma bort mig och om så var fallet var det fel att beta ut på turn.Jag skulle checkat och låtit han komma ikapp och låtit han bluffa.

För hade han haft typ 109suited i hjärter eller samma med KQ hade han troligtvis ställt efter jag betat ut på turn...sådana spel är inte ovanliga alls

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men att check raisa på floppen tycker jag är nästan som att tala om att jag har monster.

Inser nu att jag borde ha som ni säger checkat på turn och om han betat ställt

 

På dessa nivåer är det inget problem med att "tala om att du har monster".

Du leder med största sannolikhet och ska in med degen redan på floppen!

 

Vad du INTE vill ska hända är att han får billiga kort för att dra ut dig....

 

STÄLL på floppen efter hans raise.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På dessa nivåer är det inget problem med att "tala om att du har monster".

Du leder med största sannolikhet och ska in med degen redan på floppen!

 

Vad du INTE vill ska hända är att han får billiga kort för att dra ut dig....

 

STÄLL på floppen efter hans raise.

 

Tror inte för en sekund att jag inte leder men vitsen är väl att jag ska få betalt för mina händer inte skrämma bort dom.

Om jag hade read på killen och vet om att det är en fisk så hade jag troligtvis ställt.Men är det en tänkande spelare vill jag också få så bra betalt av honom och då tror jag inte att ställ på floppen är det bästa sättet att få in hans stack mot min.

Jag vill att om han har AK och sämre ska följa med så långt som möjligt och känna sig pott bunden på turn eller river....inte lägga sig på floppen när han uppenbarligen är slagen.

 

Men men...kanske har jag fel

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror inte för en sekund att jag inte leder men vitsen är väl att jag ska få betalt för mina händer inte skrämma bort dom.

Om jag hade read på killen och vet om att det är en fisk så hade jag troligtvis ställt.Men är det en tänkande spelare vill jag också få så bra betalt av honom och då tror jag inte att ställ på floppen är det bästa sättet att få in hans stack mot min.

Jag vill att om han har AK och sämre ska följa med så långt som möjligt och känna sig pott bunden på turn eller river....inte lägga sig på floppen när han uppenbarligen är slagen.

 

Men men...kanske har jag fel

 

du kan ha rätt...men många på den här nivån synar ned med AK- eller med flush drag......låt de betala fett för att dra ut dig.....eller ta hem potten direkt...du vill inte se mer kort på denna bräda utan att ha degen inne.

 

Tycker också att ditt öppningsbet på floppen normalt sett tolkas som svagt eftersom FI höjde innan flop. Han kan mycket väl sätta dig på ett drag eller ett svagt A.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

du kan ha rätt...men många på den här nivån synar ned med AK- eller med flush drag......låt de betala fett för att dra ut dig.....eller ta hem potten direkt...du vill inte se mer kort på denna bräda utan att ha degen inne.

 

Tycker också att ditt öppningsbet på floppen normalt sett tolkas som svagt eftersom FI höjde innan flop. Han kan mycket väl sätta dig på ett drag eller ett svagt A.

 

Ja det var meningen att det skulle uppfattas som svagt och att han skulle raisa med sitt ess.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja det var meningen att det skulle uppfattas som svagt och att han skulle raisa med sitt ess.

 

Dåså....då har du honom fast....särskilt om du har i din range att göra detta spel även när du är svag....dvs ställa på floppen.

 

Om du bara ställer in med monster så kan du bli lättläst och därmed alltid få fold mot dig(vilket du ju inte vill).

 

Din syn på floppen kan tolkas starkare än en all-in..........och det var kanske därför du fick fold på turn?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dåså....då har du honom fast....särskilt om du har i din range att göra detta spel även när du är svag....dvs ställa på floppen.

 

Om du bara ställer in med monster så kan du bli lättläst och därmed alltid få fold mot dig(vilket du ju inte vill).

 

Din syn på floppen kan tolkas starkare än en all-in..........och det var kanske därför du fick fold på turn?

 

 

Visst ställer jag med drag ibland men det gör jag bara mot spelare jag spelat mot tidigare och en tänkande spelare.

Och den här killen har jag aldrig spelat mot förut så jag visste inte riktigt hur jag skulle göra för att få bäst betalt.

Men nu vet jag alla fall vad ni andra tycker och det är bra :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker nästan alltid det är bättre att checkraisa flopp i det här läget. Vilka andra händer donkar du floppen med för att sedan syna? Jag har inte det spelet i min arsenal ens.

 

Spelar själv NL50 och tycker jag får syn av all möjlig skit när jag checkraisar den här (och andra) typer av floppar, vilket jag nästan jämt gör med set. Om du mot förmodan märker att folk börjar folda mot det movet så gör det med lite luft och drag här och där, så tjänar du pengar och så börjar säkert syna förr eller senare igen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men då är ju frågan efter du checkraisat vad går du på turn...checkar igen eller betar ut??

Om du betar ut och han foldar så blir utgången densamma...betalningen blir densamma

 

Det bästa är nog, om du inte vill ställa in på floppen, att c/r floppen. lite större än vad han gjorde. så du får ungefär ett pottbet på turn där du kan ställa rakt av, det ser sjukt fiskigt ut för dessa spelare och ha nkommer syna med det mesta han träffat..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det bästa är nog, om du inte vill ställa in på floppen, att c/r floppen. lite större än vad han gjorde. så du får ungefär ett pottbet på turn där du kan ställa rakt av, det ser sjukt fiskigt ut för dessa spelare och ha nkommer syna med det mesta han träffat..

 

Ditt alternativ köper jag ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...