Gå till innehåll

JGrande - Back to grind


JGrande

Recommended Posts

Då var det dags för min andra dagbok här på pf. Har gått ganska bra sedan jag och skaz valde att lägga ner den andra och är uppe på €2/4 på Unibet och tampas just nu. Startar den mest för försöka få till mina disciplinproblem vid borden då jag känner att jag betalar av alldeles för mkt, men hoppas självklart att få en del kommentarer om händer jag lägger upp, mycket mer än i förra! :-P

 

Årsgrafen ser ut såhär just nu:

 

startgraf.JPG

Får hoppas det fortsätter gå bra på NL400 nu! :-)

 

 

Vad har hänt annars i sommar då? Inte allt för mkt, drog en spontanresa till Magaluf i början av juli och krökade hårt där i 7 dagar. Sedan har det väl blivit en del fotboll oxå.. Startat höstensäsongen med två X, och har nu hela 3 pinnar! :-D

 

Aja, let the games begin!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 519
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Lycka till!

 

Ser riktigt fint ut. Lycka till:)

 

ty! :-)

 

 

Lirade nyss dagens första session och slutade runt €600 upp! Blandade €2/4 och $3/6. Dock knas hur mkt det svängde denna session. Tycker själv jag spelade hyffsad poker och är nöjd med ngra foldar där jag kände att jag i princip inte slog nånting.. Har dock 2 händer jag undrar över, en gammal sedan tidigare och en från idag.

 

Standard buttonraise från progre som vanligt, och jag vet att MaxKnowsBett 3betar jävligt light väldigt ofta. Dock när progre kallsynar min 4bet så får jag känsla av AA/KK och vill ha en syn från MaxKnowsBet. Inte den bästa floppen, hur fortsätter vi denna hand?

 

- lamatraque sitting in seat 1 with €227.60

- progre sitting in seat 2 with €400.00 [Dealer]

- MaxKnowsBett sitting in seat 3 with €394.00

- Sir_TiltALOT sitting in seat 4 with €448.20

- _ship_it_ sitting in seat 5 with €453.15

- corbeille sitting in seat 6 with €376.50

 

MaxKnowsBett posted the small blind - €2.00

Sir_TiltALOT posted the big blind - €4.00

** Dealing card to Sir_TiltALOT: K of c, A of d

_ship_it_ folded

corbeille folded

lamatraque folded

progre raised - €16.00

MaxKnowsBett raised - €54.00

Sir_TiltALOT raised - €164.00

progre called - €164.00

MaxKnowsBett folded

 

** Dealing the flop: Q of h, 2 of d, Q of s

Sir_TiltALOT ??

 

___________

 

Lite lättare hand, standard antar jag?

 

- derr8303 sitting in seat 1 with €396.00

- momo249 sitting in seat 2 with €316.60

- tankzero sitting in seat 4 with €204.20 [Dealer]

- Sir_TiltALOT sitting in seat 6 with €359.50

- afekkk sitting in seat 10 with €384.00 [sitting out]

 

Sir_TiltALOT posted the small blind - €2.00

derr8303 posted the big blind - €4.00

** Dealing card to Sir_TiltALOT: Q of c, 8 of c

momo249 folded

tankzero folded

Sir_TiltALOT raised - €14.00

derr8303 called - €14.00

 

** Dealing the flop: J of s, Q of d, 8 of s

Sir_TiltALOT bet - €20.00

derr8303 raised - €68.00

Sir_TiltALOT raised - €220.00

derr8303 went all-in - €318.00

Sir_TiltALOT went all-in - €127.50

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

AK-handen är jobbig. Känns som din enda utväg är split för AK. Tror inte du leder, men du bör beta?

 

Jag vet inte om det känns rätt om man antar att hans range är QQ+ när han kallsynar min 4bet. Jag har ca 300 kvar i stacken och böhver nog pusha då potten är 350+,

 

1an hade jag nog checkfoldat floppen, han bör väl alltid ha QQ-AA? Verkar sjukt om han kallsynar AK pre utan att pusha. Hade checkfoldat.

 

2an hade jag spelat samma.

 

Håller med föregående.

 

1a handen känns som check/fold. Vad ska han folda på den brädan som han synar 4 bet med pre? Inte direkt stor chans att han setminar med TT-JJ typ.

 

2a handen skulle jag spelat samma.

 

 

Jag gick för check som ni tyckte. Så här fortsätter handen. Floppat fyrtal eller? AQ kan vi nog utesluta ur hans range tror jag. Förstår inte varför han skulle checka bakom? Vågar vi pusha turn eller går vi för check/fold där oxå?

 

** Dealing the flop: Q of h, 2 of d, Q of s

Sir_TiltALOT checked

progre checked

 

** Dealing the turn: 6 of c

Sir_TiltALOT ????

 

 

 

Hand 2 viker han upp topp 2, dvs QJ. Hade hoppats på något slags drag eller TPTK från hans sida.

 

 

____

 

 

Var nyss ute på en halvoseriös 9-hålsrunda, men det var oundvikligt. Började med 3 bogeys för att sedan strecka dom två kommande hålen. Finns inget mer tiltande än då man kör standardkommentaren efter utslaget "amen, den ligger där framme till vänster, det är lungt". Sedan kommer man fram och bolljäveln är spårlöst bort, wiho! :-) Koncentrationen var inte på topp så någon score behöver vi inte nämna. Nu blir det fotbollsträning för att sedan komma hem och lira en session!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror jag checkar turn med, har han AK så kmr ni antagligen checka ner.

Checka gör han med händer som inte e tillräckligt starka för att betta lr nått superstark som QQ lr AQ även om de ganska spewy å syna 4bets med AQ.

Jag skulle nog checka ner, känns inte som att du kan få nån hand å lägga sig utom just AK som inte e troligt, eftersom du har AK och mtp preflop spelet.

 

Känns inte som at du kan få bort nån hand av hans range utom AK, både AA,KK,AQ, e möjliga med kanksre till och med JJ men synar han 4 bets med JJ så kmr han nog inte villja lägga nu hlr.:P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror jag checkar turn med, har han AK så kmr ni antagligen checka ner.

Checka gör han med händer som inte e tillräckligt starka för att betta lr nått superstark som QQ lr AQ även om de ganska spewy å syna 4bets med AQ.

Jag skulle nog checka ner, känns inte som att du kan få nån hand å lägga sig utom just AK som inte e troligt, eftersom du har AK och mtp preflop spelet.

 

Känns inte som at du kan få bort nån hand av hans range utom AK, både AA,KK,AQ, e möjliga med kanksre till och med JJ men synar han 4 bets med JJ så kmr han nog inte villja lägga nu hlr.:P

 

Ungefär så resonerade jag oxå. Känns inte som att jag slår mkt så valde att checka turn och han ställer allin och jag foldar. Såg i början av din dagbok att du också lirade NL400. Är du fortfarnade där eller har du klättrat i stakes?

 

1a c/f mot en normal spelare. 2a standard, bara betala av med en sån dragig bräda. Festligt med en dagbok av en unibetgrinder =).

 

Är du också en Unibetgrinder? :-) Du får gärna avslöja nick!

 

 

 

Lirade en session på runt 1,5h och lyckades tappa det jag plussade tidigare idag. Donkar fortfarande för mkt men tycker att jag haft semiotur hela dagen. Ska hoppa på en session till nu och hoppas på lite flyt :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sjävklart inte

 

Lägg gärna upp QT handen, tror den kan va intressant. Hade nog inte lyckats hitta folden mot honom i den.

 

Tjo!

Jag spelar NL600 å på väg upp mot 5-10 just nu.=)

 

Härligt, lycka till då! :-) Vilket nätverk håller du hus?

 

 

Sådär, en 2h pass var avklarat och lyckades hitta plusset på totalt €900 idag. Tajtade till mitt spel ganska ordentligt då flopparna inte riktigt satt om dom skulle och det lyckades bra denna gång. Nu ska jag sova ut, iaf till 11 då Brasilien har sin öppningsmatch i OS. Sedan kommer en polare över och vi hade tänkt lira lite tennis. Får se om det blir grind framåt kvällen

 

gnight!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Standard buttonraise från progre som vanligt, och jag vet att MaxKnowsBett 3betar jävligt light väldigt ofta. Dock när progre kallsynar min 4bet så får jag känsla av AA/KK och vill ha en syn från MaxKnowsBet. Inte den bästa floppen, hur fortsätter vi denna hand?

 

- lamatraque sitting in seat 1 with €227.60

- progre sitting in seat 2 with €400.00 [Dealer]

- MaxKnowsBett sitting in seat 3 with €394.00

- Sir_TiltALOT sitting in seat 4 with €448.20

- _ship_it_ sitting in seat 5 with €453.15

- corbeille sitting in seat 6 with €376.50

 

MaxKnowsBett posted the small blind - €2.00

Sir_TiltALOT posted the big blind - €4.00

** Dealing card to Sir_TiltALOT: K of c, A of d

_ship_it_ folded

corbeille folded

lamatraque folded

progre raised - €16.00

MaxKnowsBett raised - €54.00

Sir_TiltALOT raised - €164.00

progre called - €164.00

MaxKnowsBett folded

 

** Dealing the flop: Q of h, 2 of d, Q of s

Sir_TiltALOT ??

 

Med tanke på att killen endast har ca 60BB kan du lugnt checkfolda handen. Han viker aldrig AA eller KK här vilket är dom vanligaste händerna att kallsyna ett 4-bet med. QQ säger ju sig självt och han har endast JJ eller 1010 om han är en komplett tomte. Men med tanke på att max 3-bettar så kan man nog enkelt utesluta allt utom AA eller KK, tror även han viker QQ och AK här 99% av gångerna. Ingen mening att bluffa utan foldeq ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Med tanke på att killen endast har ca 60BB kan du lugnt checkfolda handen. Han viker aldrig AA eller KK här vilket är dom vanligaste händerna att kallsyna ett 4-bet med. QQ säger ju sig självt och han har endast JJ eller 1010 om han är en komplett tomte. Men med tanke på att max 3-bettar så kan man nog enkelt utesluta allt utom AA eller KK, tror även han viker QQ och AK här 99% av gångerna. Ingen mening att bluffa utan foldeq ;)

 

Nä, precis! Check/fold är nog bäst och jag tog den linjen oxå.

 

+1

mvh Dvk0Infinity

 

Där ser man! Alltid fått för mig att du var MR_Jimmy som lirar på Prima oxå då i har identiska nick här och på Uni? Så var kanske inte fallet :-)

 

M, det va en sjuk laydown, men va ska han ha i det läget? Va så säker på set, så hitta viket.

 

Mvh dumbdumber

 

 

Låg väl dubbla flushdrag också har jag för mig. Men han spelade väl den ungefär likadant som om han skulle ha set, jag tror dock inte jag hade orkat lägga den, men det kanske var rätt i detta fall :-)

 

 

Har varit och lirat tennis idag med en polare. Vi spelade 3 set och jag lyckades vinna med 2-1 (6-0, 6-2, 3-6). Sjukt svår och underskattad sport imo, galet skoj! :-) Är först iår jag börjat lira lite nu och då, och trodde verkligen inte att det skulle vara så svårt, men man kommer in i det mer och mer och det blir bara roligare och roligare! Får hoppas på fler matcher innan hösten kommer.

 

Inte hunnit med något lir idag då har det åskat en hel del och strömmen har gått och kommit tillbaka flera gånger. Ska snart kila iväg på min fotbollsträning och sedan efter det hade jag nog tänkt lira en stund.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...