Gå till innehåll

Gemensam dagbok @ 0.50/1 kr Svenska Spel


IBetUFold

Recommended Posts

Har inte spelat mycket i december.

 

Loosade ett inköp för två dagar sen, när en kille slowspelat fyrtal (7:or), på river fick jag Kåk 999-77 och trodde jag hade nöten..

 

Igår spelade jag en knapp timme och vann 256:-

 

Decemberstarten var 3800, BR nu 4100 så det går fortfarande åt rätt håll..

 

MVH

Åttan

 

Den här var igår men åt rätt håll i mitt tycke. Riktigt snopet att sitta med FIs (tihi fis fniss) hand här å se pengarna gå åt andra hållet. Jag skulle dött på fläcken tror jag.

 

turidag.jpg

 

Notera att jag satte igång chatten för att se någon eventuell kommentar också :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 1,3k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Har faktiskt haft en fisk som gav tillbaka en stack han drog ut av mig. Nån randomfyllo med för mycket pengar, tog ett par stacks av honom på en kväll, så drog han ut för en stack, bad om ursäkt och började gå all in tills han åkte fast. (HU). Var på Prima dock.

 

Ligger 450+ för dagen, åkte just på AA mot K2, han drar in flush på river för 260, annars skulle dagen varit finare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har börjar spela fyra bord nu. Lite jäktigt ibland när man är inblandad i flera potter + att borden överlappar..

 

Undras om tomten kommer med en större skärm.. men det är nog att hoppas på för mycket.

 

På mindre än 1 1/2 timme plussade jag drygt 300 igår, då låg jag ändå nästan 200 back ett tag :-)

 

BR All time high 4500 och målet 5500 i december finns i sikte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men... Hur gjorde du för att sätta in bilderna?

 

Skärmdump klarar jag, sen då?

 

Klistra in i Paint. Sen tog jag en skärmdump på handhistoryn och sedan klippte jag ihop de två bilderna. Sedan har jag ett

(gratis) konto på http://www.photobucket.com dit jag kan ladda upp bilder. Sedan går det bra att länka dem hit därifrån. För mycket jobb oftast :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Klistra in i Paint. Sen tog jag en skärmdump på handhistoryn och sedan klippte jag ihop de två bilderna. Sedan har jag ett

(gratis) konto på http://www.photobucket.com dit jag kan ladda upp bilder. Sedan går det bra att länka dem hit därifrån. För mycket jobb oftast :)

 

http://pici.se/ (snabbare o smidigare att ladda upp bilderna där)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för tipsen, ska se när jag får tid att fixa lite bilder!

 

Gick ovanligt dåligt i helgen, först minus 200 sedan minus 400, nere på 4000 igen (suck).

 

Förlorade bl a en med AA och sedan en med KK när den andre hade K9. Nia på floppen och vi blev AI. På river kommer den f-rbannade nian för triss..

 

Fick även fyrtal i ess, då vann jag faktiskt 21 kronor..

 

Provade även en turnering för 50 spänn, men åkte tidigt med stege där de andra hade stege och en färg..

 

Vi ses

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håll ihop spelet bara. Få inte konstiga tankar bara för att man backar ett par sessioner.

 

/Clueless

 

 

 

Gick ovanligt dåligt i helgen, först minus 200 sedan minus 400, nere på 4000 igen (suck).

 

Förlorade bl a en med AA och sedan en med KK när den andre hade K9. Nia på floppen och vi blev AI. På river kommer den f-rbannade nian för triss..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

bdnsNcHLG.jpg

 

Så här ser det ut.

 

Spelar endast fullring, korta sessioner på max 2 timmar.

 

Innan den sista djupa dalen spelade jag för många typ 76 suited plus att jag gick med på höjningar för att hoppas på träff.

 

Även liten dipp på slutet (-200 och -400).

 

Hoppas nå 5500 innan dec slut.

 

Vill gärna upp i nivå...

 

MVH

Åttan

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mmm. 2,5 månad har jag gnetat SH nu. Det går onekligen bättre och bättre och jag tror tom jag tjänar lite mer där än på FR som det känns just nu.

 

Framför allt känns det som jag har utvecklats en hel del inom pokern. Som det känns nu skall jag pröva en månad FR i februari igen för att känna vad som kan ha hänt med mitt spel på dessa bord...om jag kan dra nytta av mina SH erfarenheter eller om det kanske rent av blivit en last för mej på dessa bord? Vad vet jag?

 

Jag kan i vart fall varmt rekomendera alla FR-blod att ge SH en ärlig chans. Då menar jag ärlig chans. Dvs portförbjuda sej själv på FR-borden under en bestämd tid. Annars tror jag lätt det blir som det för blev för mej när jag testade SH förut, nämligen att jag gav upp för lätt och återvände till dom trygga säkra FR-borden :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Börjar faktiskt fundera på att lira SH jag med, tror min lösaggro stil kanske kan funka bättre där. Hur känner du att du fick ändra din stil för att klara av SH?

Egentligen inte så himla mycket. Jag var nog redan lite för lös för att spela "optimalt" på FR-borden. Framför allt fick jag höja aggressiviteten en hel del samt spela motståndaren lite mer än korten jämförelsevis med FR.

 

Jag tycker det är betydligt lättare och mer lönsamt att spela aggressivt på SH mot FR då du ofta är öppe mot färre fi i händerna och kan spela aggresivt och slippa oroa sej för alla möjliga tomtekombinationer som man ibland måste då du är uppe mot 3-4st i FR.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

***** Hand 888726348 *****

1.00/2.00 Texas Hold'em (No Limit ) - den 18 december 2008 22:45:11

Bertil 37 (Vanlig /Cash Game )

Plats 3: Juzam2 (87.33)

Plats 4: 8_of_Clubs (327.53)

Plats 6: ROSVIK9453 (135.00)

Plats 1: brollan (127.94)

Plats 2: Nifo6 (516.50)

Plats 7: nikreb (92.51)

Plats 8: Razorfish1 (467.77)

Plats 9: 1811t (400.00)

Plats 10: thomolle (399.24)

ROSVIK9453 lägg SM 2.00

** Giv **

Juzam2 [N/A, N/A]

8_of_Clubs [10k, Dk]

ROSVIK9453 [N/A, N/A]

brollan [N/A, N/A]

Nifo6 [N/A, N/A]

nikreb [N/A, N/A]

Razorfish1 [N/A, N/A]

1811t [N/A, N/A]

thomolle [N/A, N/A]

*** Bet Runda 1 ***

nikreb Lägg

Razorfish1 Lägg

1811t Höj till 8.00

thomolle Lägg

brollan Lägg

Nifo6 Lägg

Juzam2 Lägg

8_of_Clubs Syna 8.00

ROSVIK9453 Lägg

*** Flop(Board): *** : [10s, 10r, 5r]

*** Bet Runda 2 ***

1811t Satsa 13.50

8_of_Clubs Syna 13.50

*** Turn(Board): *** : [10s, 10r, 5r, 6h]

*** Bet Runda 3 ***

1811t Satsa 33.75

8_of_Clubs Höj till 67.50

1811t Lägg

*** Showdown *** : Rake: 2.81 Totalpott: 109.69

Juzam2 Lägger mig Vinst: 0.00

8_of_Clubs Vinner potten Vinst: 109.69

ROSVIK9453 Lägger mig Vinst: 0.00

brollan Lägger mig Vinst: 0.00

Nifo6 Lägger mig Vinst: 0.00

nikreb Lägger mig Vinst: 0.00

Razorfish1 Lägger mig Vinst: 0.00

1811t Lägger mig Vinst: 0.00

thomolle Lägger mig Vinst: 0.00

Skulle jag spelat annorlunda?

(provade en nivå upp ettt tag..)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kanske inte världens roligaste hand att spela oop mot en höjning. Men nu träffar du ju väldigt bra.

 

Jag skulle checkraisat (troligast) eller betat ut (kanske) 1/2-3/4 pott direkt på floppen. På den brädan kan fi mycket väl göra bort sej i ett tidigt skede med händer som QQ+, ja kanske tom JJ. Med en stark han kan många misstänka bluff eller färgdrag som dom vill försvara sej kraftfullt mot.

 

Miniraisen på turn tycker då inte jag om. Dom är nästan aldrig bra förutom möjligen, möjligen på en och annan river imo.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kanske inte världens roligaste hand att spela oop mot en höjning. Men nu träffar du ju väldigt bra.

 

Jag skulle checkraisat (troligast) eller betat ut (kanske) 1/2-3/4 pott direkt på floppen. På den brädan kan fi mycket väl göra bort sej i ett tidigt skede med händer som QQ+, ja kanske tom JJ. Med en stark han kan många misstänka bluff eller färgdrag som dom vill försvara sej kraftfullt mot.

 

Miniraisen på turn tycker då inte jag om. Dom är nästan aldrig bra förutom möjligen, möjligen på en och annan river imo.

 

Nu sitter han väl inte OOP utan på knappen om jag kan läsa en HH rätt ;-)

 

Angående handen så hade jag nog bara synat på turn också, beroende på spelaren. 1811t har en WTSD på 16 i snitt för mig (iofs bara 2k händer) vilket är väldigt lågt. Jag synar turn och låter honom beta river själv, höjer där istället.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu sitter han väl inte OOP utan på knappen om jag kan läsa en HH rätt ;-)

 

Angående handen så hade jag nog bara synat på turn också, beroende på spelaren. 1811t har en WTSD på 16 i snitt för mig (iofs bara 2k händer) vilket är väldigt lågt. Jag synar turn och låter honom beta river själv, höjer där istället.

Sry. Fick för mej han satt på BB :roll:.

 

Kan vara att alternativ att syna ner i pos även om jag inte gillar det så mycket. Intressant vad han har för prefloppraise%?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu sitter han väl inte OOP utan på knappen om jag kan läsa en HH rätt ;-)

 

Angående handen så hade jag nog bara synat på turn också, beroende på spelaren. 1811t har en WTSD på 16 i snitt för mig (iofs bara 2k händer) vilket är väldigt lågt. Jag synar turn och låter honom beta river själv, höjer där istället.

 

Detta, eller höj flopp. Du reppar extremt smalt på turn, särskillt som du miniraisar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad har ni för BB/100 på 05-1SH?

Som du kan se ovan är jag nybörjare på SH. På dom 2,5 mån har jag i snitt drygt 23 BigBlind/100h. Den har dock ökat för varje månad. Jag spelar inte så värst mycket, 23k händer har jag dock hunnit med sen mitt SH-projekt startade.

 

Ska tillägga att jag även spelat rätt mycket PLSH.

 

Vad har du själv?...och vad nickar du ;-)? PM-gärna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

***** Hand 888726348 *****

1.00/2.00 Texas Hold'em (No Limit ) - den 18 december 2008 22:45:11

Bertil 37 (Vanlig /Cash Game )

Plats 3: Juzam2 (87.33)

Plats 4: 8_of_Clubs (327.53)

Plats 6: ROSVIK9453 (135.00)

Plats 1: brollan (127.94)

Plats 2: Nifo6 (516.50)

Plats 7: nikreb (92.51)

Plats 8: Razorfish1 (467.77)

Plats 9: 1811t (400.00)

Plats 10: thomolle (399.24)

ROSVIK9453 lägg SM 2.00

** Giv **

Juzam2 [N/A, N/A]

8_of_Clubs [10k, Dk]

ROSVIK9453 [N/A, N/A]

brollan [N/A, N/A]

Nifo6 [N/A, N/A]

nikreb [N/A, N/A]

Razorfish1 [N/A, N/A]

1811t [N/A, N/A]

thomolle [N/A, N/A]

*** Bet Runda 1 ***

nikreb Lägg

Razorfish1 Lägg

1811t Höj till 8.00

thomolle Lägg

brollan Lägg

Nifo6 Lägg

Juzam2 Lägg

8_of_Clubs Syna 8.00

ROSVIK9453 Lägg

*** Flop(Board): *** : [10s, 10r, 5r]

*** Bet Runda 2 ***

1811t Satsa 13.50

8_of_Clubs Syna 13.50

*** Turn(Board): *** : [10s, 10r, 5r, 6h]

*** Bet Runda 3 ***

1811t Satsa 33.75

8_of_Clubs Höj till 67.50

1811t Lägg

*** Showdown *** : Rake: 2.81 Totalpott: 109.69

Juzam2 Lägger mig Vinst: 0.00

8_of_Clubs Vinner potten Vinst: 109.69

ROSVIK9453 Lägger mig Vinst: 0.00

brollan Lägger mig Vinst: 0.00

Nifo6 Lägger mig Vinst: 0.00

nikreb Lägger mig Vinst: 0.00

Razorfish1 Lägger mig Vinst: 0.00

1811t Lägger mig Vinst: 0.00

thomolle Lägger mig Vinst: 0.00

Skulle jag spelat annorlunda?

(provade en nivå upp ettt tag..)

 

Spelar den inte bra kan man säga. Eller du kanske gillar att göra miniraise osv?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...