Gå till innehåll

NLT - Trn, 28/6, re-steal som inte går så bra


Hjort

Recommended Posts

Players:

Macy77 (2,575.00 in seat 1)

JohanHjort (5,505.00 in seat 2)

martenmani (4,470.00 in seat 3)

Groo (5,340.00 in seat 4)

Jenzza1 (2,660.00 in seat 5)

MrZero (3,765.00 in seat 7)

FingerFox (9,385.00 in seat 8)

mte (8,425.00 in seat 9)

 

Dealer: Macy77

Small Blind: JohanHjort (50)

Big Blind: martenmani (100)

 

JohanHjort was dealt: 4s - 6h

 

Macy77 Raise (200)

JohanHjort Raise (975)

martenmani Fold

Macy77 Call (825)

 

Här så höjer Macy77 lite för mesigt och jag får det distinkta intrycket av att han inte har någon stark, det är dock första gången jag ser honom göra ett move på min mörk. Vidare så tycker jag att han verkar ordentligt timid så jag beslutar mig för att försöka mig på en steal. Jag bettar pott, men det var inte så genomtänkt eftersom det nästan var halva stacken Macys stack. Hur som helst så väntar jag mig verkligen en fold här eftersom jag sätter Macy på något i stil med 22-77, A2-AT, KT-KQ, QT-QJ (jag tror nämligen att en spelare med en större hand skulle höjt mer) och sådant kan man ju inte syna ett stort omslag med.

 

Jag får syn och funderar på vad sjutton Macy kan ha, åtminstonde AQ+ eller ett mellanstort par typ TT-QQ (med AA eller KK så skulle han ju rimligen slagit om).

 

Flop 8h - Qh - 2c

 

JohanHjort Check

Macy77 Bet (300)

JohanHjort Call (300)

 

Här synar jag mest för sakens skull, jag tycker det ser så himla vekt ut att gå och lägga sig för ett så litet bet, och jag vill ju inte att folk ska komma och ta skott på mig hur som helst sen. Vidare så är jag rätt säker på att jag inte kan framkalla en fold här, eftesom den enda handen jag kan få loss borde vara AK och det är ändå inte säkert eller troligt.

 

Turn 8h - Qh - 2c - 9h

 

JohanHjort Check

Macy77 Bet (325)

JohanHjort Call (325)

 

Här plockar jag upp ett dåligt färgdrag och funderar lite på att ställa in, men det är fortfarande för osannolikt att fi lägger sig. Om han betar lite så får jag ju odds att dra till färgen, ställer han in så kan jag åtminstone lägga mig med hedern i behåll.

 

River 8h - Qh - 2c - 9h - As

 

JohanHjort Check

Macy77 Check

 

JohanHjort shows: 4s - 6h (high card ace)

Macy77 shows: Kd - Qd (a pair of queens)

 

Macy77 wins: 3,400.00 (with a pair of queens)

 

Här blir det lite irritation från min sida, eftersom jag väntade mig typ JJ eller åtminstone AQ och KQ var precis den typen av hand som jag såg det som självklart att min motståndare skulle slänga preflopp. Tja, jag fick väl vad jag förtjänade antar jag.

 

* Datumfix - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Macy är jag.. Jag spelar aldrig No Limit utan enbart fixed förutom när jag spelar div turneringar. Skulle jag inte spelat handen alls tycker du? Hur skulle du spelat/bettat om det vore du?

 

Tycker själv att jag har väldigt svårt att veta hur mkt man ska betta när man spelar no-limit.

 

Hoppas på att lära mig en hel del på dessa turneringar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag anser att Macy/Mr. Magoo mycket väl skulle ha spelat handen. Däremot så kanske 200 var i lägsta laget eftersom han inte skrämde 46o.

400-500 kanske hade varit bättre...

 

Däremot Johan när han envisas med att vara med pre-flop så borde du fattat att 46o inte var direkt optimalt att spela vidare på...

Om ditt mål var att skrämmas pre-flop och det inte funkade så verkar det märkligt att ge bort 2/3 till av vad man redan lastat in för syns skull...

 

Morgan

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är nu långt ifrån ett proffs, men jag ser direkt två fel:

 

1. Din första höjning till 200. Limitraises brukar sällan funka i NL. Höj till 3-4x BB (dvs till 3-400), annars ger du odds till motståndaren. Sen brukar Johan trixa en hel del, särskilt mot svaga höjningar, så frågan är om du ska höja alls... ;) Men att försöka sno mörkarna ser jag inget fel i, men betta 3x BB + 1 BB för varje limper (i detta fall ingen - dvs betta 300).

 

2. Att du synar hans bet på 975. Oftast skulle jag lägga denna hand direkt om jag inte hade AA/KK, men om du nu är väldigt säker på att han bluffar så bör du gå all-in här, annars kvarstår risken att han drar ut dig med en hand som 64... Kom dock ihåg att du är underdog mot en väldig massa händer - alla händer med A, alla par (även 22), AK/AQ/AA/KK/QQ ligger du mil efter. En saftig re-raise innebär oftast en stabil hand, skulle tippa på att du 90% av gångerna ligger rejält efter.

 

3. Att betta på floppen ser jag inget fel i, förutom storleken på ditt bet. Vill du köpa potten så måste du nästan gå all-in (potten är väl kring 2k och du har 1.5k kvar). Med så små höjningar som 300 så ger du motståndaren bra odds på att dra till nästan vad som helst. All-in eller check/fold är väl det som gäller (trots att du träffar damen så kan du ligga långt långt efter här då motståndaren lika gärna kan ha AQ/KK/AA). Hur som helst så funkar oftast inte så små höjningar.

 

4. Samma sak på turn. All-in eller check/fold. Som du ser så gav du odds till Johan att dra till färgen även till sista kortet. Sätter han färgen är du körd ändå.

 

Tycker som sagt att du borde antingen lagt dig eller gått all-in preflop efter Johans re-raise, där jag hade valt att lägga mig kanske 90% av gångerna (om jag ej varit tiltad ;)).

 

Det är mina små tips och råd!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Macy är jag.. Jag spelar aldrig No Limit utan enbart fixed förutom när jag spelar div turneringar. Skulle jag inte spelat handen alls tycker du? Hur skulle du spelat/bettat om det vore du?

Den första höjningen var ju i det närmaste obligatorisk från din sida. Grejen är att när någon slår om så har de nästan alltid rätt mycket bättre än KQs, exempelvis AK/AQ, TT+. Om du då tar en syn så kommer du 60% inte förbättra på floppen och bli tvungen att lägga dig. Omslag ur lilla mörken indikerar nästan alltid ganska rejäl styrka. Om du inte tror på mig så är det fortfarande bättre att ställa in eftersom du kommer att ha en oförbättrad hand så pass ofta och då blir tvungen att ge upp på floppen.

 

Tycker själv att jag har väldigt svårt att veta hur mkt man ska betta när man spelar no-limit.

Lite under pott för det mesta, om inte det är 50%+ av din stack i så fall kan du lika gärna ställa in eftersom du ändå måste syna alla omslag.

 

Hoppas på att lära mig en hel del på dessa turneringar.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag anser att Macy/Mr. Magoo mycket väl skulle ha spelat handen. Däremot så kanske 200 var i lägsta laget eftersom han inte skrämde 46o.

400-500 kanske hade varit bättre...

Jodå, första höjningen tycker jag också att han ska köra det är synen jag är tveksam till. Det här är för övrigt första gången jag kör en sådan här bluff ur lilla mörken så normalt sett indikerar det verkligen ganska stor styrka när jag slår om här, chansen är minst sagt god att man är dominerad med KQs.

 

Däremot Johan när han envisas med att vara med pre-flop så borde du fattat att 46o inte var direkt optimalt att spela vidare på...

Om ditt mål var att skrämmas pre-flop och det inte funkade så verkar det märkligt att ge bort 2/3 till av vad man redan lastat in för syns skull...

Sant, jag gjorde bort mig en del och med tanke på Macys stack så borde jag nog ställt in om jag skulle stjäla tillbaka. Jag är inte helt säker på att jag gjorde ett väldigt stort fel när jag synade ett 300-bet i en 2100-pott dock, dels av imageskäl och dels för att det faktiskt var möjligt att han helt enkelt missat och fegade. Men fel var det nog, på turn hade jag ju inte synat om jag inte fått ett dåligt färgdrag och väldigt bra pottodds.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Macy är jag.. Jag spelar aldrig No Limit utan enbart fixed förutom när jag spelar div turneringar. Skulle jag inte spelat handen alls tycker du? Hur skulle du spelat/bettat om det vore du?

Den första höjningen var ju i det närmaste obligatorisk från din sida. Grejen är att när någon slår om så har de nästan alltid rätt mycket bättre än KQs, exempelvis AK/AQ, TT+. Om du då tar en syn så kommer du 60% inte förbättra på floppen och bli tvungen att lägga dig. Omslag ur lilla mörken indikerar nästan alltid ganska rejäl styrka. Om du inte tror på mig så är det fortfarande bättre att ställa in eftersom du kommer att ha en oförbättrad hand så pass ofta och då blir tvungen att ge upp på floppen.

 

Tycker själv att jag har väldigt svårt att veta hur mkt man ska betta när man spelar no-limit.

Lite under pott för det mesta, om inte det är 50%+ av din stack i så fall kan du lika gärna ställa in eftersom du ändå måste syna alla omslag.

 

Hoppas på att lära mig en hel del på dessa turneringar.

 

han bestämde sig för att du itne hade något och gick på det. då spelar det ingen roll hur stort du bettar... har man en gång gått på att det är en bluff och inget annat så kan man ju inte backa...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

han bestämde sig för att du itne hade något och gick på det. då spelar det ingen roll hur stort du bettar... har man en gång gått på att det är en bluff och inget annat så kan man ju inte backa...

Nej visst, tror han att jag bluffar så är det ju bara att köra men då som sagt med ett omslag all-in inte en syn. Vidare så hittar jag inte särskilt många rationella skäl till att jag bluffar den här gången eftersom jag definitivt spelat liknande med TT+ och AQ+, bluffen gör jag och andra sidan väldigt sällan. Så sannolikheten att jag har en riktig hand är rätt mycket större än en bluff i den här situationen, den enda tidigare gången jag höjt ur mörkarna den här turneringen så visade jag AA...

 

Men men, jag blev fångad med fingrarna i syltburken och tomtade till det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...