Gå till innehåll

Svensk sjukvård (avdelat från Ramzis dagbok)


RaMz

Recommended Posts

3. Mänskliga rättigheter! Vilken jävla travesti du är, då skulle dom fan inte magpumpat henne mot hennes vilja heller eller pumpat henne full med flytande kol. Paradox de luxe!

 

Du är inte en paradox. Det är tvångsvård och tvångsmedicinering som är förbjuden. Då en person inte kan uttrycka sin vilja så är de tvärtom skyldiga att försöka rädda personens liv. Att medvetet skada sig själv utesluter, självfallet, inte att man per automatik tackar nej till att bli hjälpt. (Jfr rökning, överdriven konsumtion av läkemedel, boxning etc).

 

Därutöver bör nämnas att undersökningar visar att ganska höga procent av alla självmordsförsök inte är allvarligt menade utan istället ett rop på hjälp. Det vore ju en oerhörd börda att lägga på sjukvårdspersonalen att låta dem avgöra, vilka självmordsförsök som är allvarligt menade eller inte.

 

De räddade med andra ord hennes liv och undvek, trots dina påtryckningar att bryta mot internationella åtaganden och inhemsk lag. Vad mer kan man begära? Ska de bryta mot lagen för att du skäller på dem?

 

 

"Varje medborgare är genom regeringsformen, RF 2:6, gentemot det allmänna skyddad mot påtvingat kroppsligt ingrepp. Enligt RF 2:20, st 2, 3 har utlänning här i riket samma skydd, om inte annat följer av särskild föreskrift i lag"

 

"Förbudet gäller inte mist offentligt anställda och andra läkare och dem behjälplig personal."

 

MVH

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 183
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Du är inte en paradox. Det är tvångsvård och tvångsmedicinering som är förbjuden. Då en person inte kan uttrycka sin vilja så är de tvärtom skyldiga att försöka rädda personens liv. Att medvetet skada sig själv utesluter, självfallet, inte att man per automatik tackar nej till att bli hjälpt. (Jfr rökning, överdriven konsumtion av läkemedel, boxning etc).

 

Därutöver bör nämnas att undersökningar visar att ganska höga procent av alla självmordsförsök inte är allvarligt menade utan istället ett rop på hjälp. Det vore ju en oerhörd börda att lägga på sjukvårdspersonalen att låta dem avgöra, vilka självmordsförsök som är allvarligt menade eller inte.

 

De räddade med andra ord hennes liv och undvek, trots dina påtryckningar att bryta mot internationella åtaganden och inhemsk lag. Vad mer kan man begära? Ska de bryta mot lagen för att du skäller på dem?

 

 

"Varje medborgare är genom regeringsformen, RF 2:6, gentemot det allmänna skyddad mot påtvingat kroppsligt ingrepp. Enligt RF 2:20, st 2, 3 har utlänning här i riket samma skydd, om inte annat följer av särskild föreskrift i lag"

 

"Förbudet gäller inte mist offentligt anställda och andra läkare och dem behjälplig personal."

 

MVH

 

Vård och behandling under tvång

För att tvångsvård enligt LPT ska bli aktuellt krävs att personen i fråga

 

lider av en allvarlig psykisk störning

har ett oundgängligt behov av psykiatrisk vård (vården kan ej tillgodoses på annat sätt än genom inläggning)

motsätter sig frivillig vård eller ej anses kunna ta ställning till detta

”Med allvarlig psykisk störning" avses psykotiskt tillstånd med förvirring, tankestörningar, hallucinationer eller vanföreställningar. Även depressioner utan psykotiska symtom DÄR SJÄLVMORDSRISK FÖRELIGGER och mer uttalade personlighetsstörningar med impulsgenombrott av psykotisk karaktär eller starkt tvångsmässigt beteende räknas som allvarlig psykisk störning”.[4]

 

Grund för bedömningen måste dokumenteras tydligt i journalen. Det räcker inte med att uppfylla en svår diagnos för att bli intagen. Behovet av omhändertagande för vård måste vara ”oundgängligt”. Dessutom måste patienten motsätta sig vården eller så måste det finnas en välgrundad anledning att tro att vården inte kan komma till stånd i samtycke.

 

 

Läs på nästa gång!

 

 

Förre

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1: Hon ska naturligtvis vara tacksam att ambulansen kommer inom 5 minuter när man bor 50 meter ifrån brandstationen där ambulansen utgår ifrån!

 

Ironiskt och tragiskt nog (mtp vad du har skrivit om hennes reaktion när hon upptäckte att hon levde) så hade hon nog varit mer tacksam om den kommit betydligt senare.

 

2: Hon ska naturligtvis vara tacksam att läkarna gjorde sitt jobb och pumpade henne full med flytande kol när normalt förfarande i alla andra länder är att medvetet låta folk dö i stället.

 

Kanske inte hon borde vara tacksam, men du borde vara det.

 

 

4. Att skriva ut samma medicin som har samma effekt fast med tio olika namn och i tio olika doser är INTE olika medicinska behandlingar!

 

Då är du inte särskilt påläst. Mängden aktivt ämne är ytterst viktig när det kommer till flera olika typer av medicineringar. Många läkemedel ger olika effekt beroende på mängden som intas.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ironiskt och tragiskt nog (mtp vad du har skrivit om hennes reaktion när hon upptäckte att hon levde) så hade hon nog varit mer tacksam om den kommit betydligt senare.

 

 

 

Kanske inte hon borde vara tacksam, men du borde vara det.

 

 

 

 

Då är du inte särskilt påläst. Mängden aktivt ämne är ytterst viktig när det kommer till flera olika typer av medicineringar. Många läkemedel ger olika effekt beroende på mängden som intas.

 

Nej det är du som inte är påläst! Ett exempel jag kan ta direkt ur huvudet är tex sömntabletten Imovane och sömntabletten Zopiklon Merck och Zopiklon Mylan som är IDENTISKA, dvs EXAKT samma substans som du får på EXAKT samma recept och du själv får välja på apoteket vilken du vill ha beroende på dagspris osv. Det är alltså SAMMA medicin tillverkad av olika företag. Och har alltså EXAKT samma effekter och bieffekter. När du själv får välja på apoteket mellan olika mediciner på samma recept så kanske du förstår att dom är identiska.

 

Alltså EXAKT EXAKT EXAKT IDENTISKA PÅ MIKROGRAMMET I INNEHÅLL.

 

Här får du länkarna till den aktiva substansen i två av de tabletter jag nämnde ovan.

 

http://www.fass.se/LIF/produktfakta/substance_products.jsp?substanceId=IDE4POF0UAMLJVERT1

 

http://www.fass.se/LIF/produktfakta/substance_products.jsp?substanceId=IDE4POF0UAMLJVERT1

 

Nämen vad knasigt tänker du! Det är ju samma länk???? Ja just det!

Och dit har vi klickat oss från två olika läkemedel. Helcrazy va?

 

Förstår du nu vem som inte är särskillt påläst?

 

 

Förre

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Förstår du nu vem som inte är särskillt påläst?

 

 

Förre

 

Du är för härlig! :-) Du har redan glömt dina egna formuleringar:

i tio olika doser

 

Då försöker vi igen:

Vad är meningen med dosering?

 

Svaret finns i vit text mellan situationstecknen "Det är olika mängd aktiv substans!"

 

;)

 

Edit: Dagens kemitips från HataB2B i stolt samarbete med "jozo": Testa att blanda tio olika doser koksalt i tio olika glas med samma mängd vatten. Du får gärna använda olika fabrikat. Drick därefter vattnet och bedöm själv om vattnet smakar lika salt i alla glas!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

 

Läs på nästa gång!

 

 

Alltid spännande med folk som använder wikipedia som källa när de ska tolka lagar och bestämmelser.

 

Tillåt mig inleda med att citera lagen:

Tvångsvård får ges endast om patienten lider av en allvarlig psykisk störning och på grund av sitt psykiska tillstånd och sina personliga förhållanden i övrigt

 

1. har ett oundgängligt behov av psykiatrisk vård, som inte kan tillgodoses på annat sätt än genom att patienten är intagen på en sjukvårdsinrättning för kvalificerad psykiatrisk dygnetruntvård (sluten psykiatrisk tvångsvård), eller

2. behöver iaktta särskilda villkor för att kunna ges nödvändig psykiatrisk vård (öppen psykiatrisk tvångsvård).

 

 

Då inleder vi vår resa genom lagrummet genom att konstatera att patienten måste lida a en allvarlig psykisk störning för att övriga rekvisit ens ska behöva tolkas.

 

Då det inte direkt framkommer av lagrummet huruvida självmordsförsök/tankar ingår i rekvisitet så bör förarbeten användas.

 

I förarbetet står följande (Prop. 1990/91:58 s. 86):

Till allvarlig psykisk störning bör också räknas allvarliga depressioner med självmordstankar.

 

Innan du hoppar högt av glädje så bör du hålla ordet "allvarliga" i minnet. Det räcker alltså inte med en depression med självmordstankar.

 

Läkaren har med största sannolikhet gjort bedömningen att rekvisiten för LPT inte är uppfyllda. Antingen därför att hon inte lider av en depression överhuvudtaget (man kan ha självmordstankar utan att vara deprimerad) eller har hans bedömning varit att depressionen inte var allvarlig nog för tvångsomhändertagande.

 

Följaktligen hade han, precis som jag skrev, brutit mot lagen om han ändå hade valt att tvångsvårda henne.

 

I efterhand så kan man ju misstänka att det åtminstone inte var ett inkorrekt beslut. Detta med tanke på att damen i fråga (såvitt jag vet) inte tog livet av sig den närmaste tiden efter kol-behandlingen!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

5. Ja det är ju ett oerhört logiskt och smidigt system där man som vårdtagare ska behöva utöva påtryckningar för att få vård i tid, efter att ha blivit nekad de första 3 gångerna!

 

 

Nu vet jag varken ut eller in! I originalinlägget så hamnade ni i kö, nu blev ni plötsligt nekade vård. Dessutom lät de ju er gå före i kön (dvs andra människor fick vänta längre) efter att du påtalat hur dåligt hon mådde.

 

Så förutom att de räddade livet på din flickvän så lät de henne dessutom få förtur.

 

Vårdköerna är ju beklagliga, men vad mer begär du av människorna inom vården än att de ska ge er förtur?

 

(Förutom att du tycker att läkare ska ändra sin bedömning av hur din flickvän uppfyller rekvisiten i lagrummen för tvångsvård på grund av att du personligen anser att hon ska tvångsvårdas?)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltid spännande med folk som använder wikipedia som källa när de ska tolka lagar och bestämmelser.

 

Tillåt mig inleda med att citera lagen:

Tvångsvård får ges endast om patienten lider av en allvarlig psykisk störning och på grund av sitt psykiska tillstånd och sina personliga förhållanden i övrigt

 

1. har ett oundgängligt behov av psykiatrisk vård, som inte kan tillgodoses på annat sätt än genom att patienten är intagen på en sjukvårdsinrättning för kvalificerad psykiatrisk dygnetruntvård (sluten psykiatrisk tvångsvård), eller

2. behöver iaktta särskilda villkor för att kunna ges nödvändig psykiatrisk vård (öppen psykiatrisk tvångsvård).

 

 

Då inleder vi vår resa genom lagrummet genom att konstatera att patienten måste lida a en allvarlig psykisk störning för att övriga rekvisit ens ska behöva tolkas.

 

Då det inte direkt framkommer av lagrummet huruvida självmordsförsök/tankar ingår i rekvisitet så bör förarbeten användas.

 

I förarbetet står följande (Prop. 1990/91:58 s. 86):

 

Innan du hoppar högt av glädje så bör du hålla ordet "allvarliga" i minnet. Det räcker alltså inte med en depression med självmordstankar.

 

Läkaren har med största sannolikhet gjort bedömningen att rekvisiten för LPT inte är uppfyllda. Antingen därför att hon inte lider av en depression överhuvudtaget (man kan ha självmordstankar utan att vara deprimerad) eller har hans bedömning varit att depressionen inte var allvarlig nog för tvångsomhändertagande.

 

Följaktligen hade han, precis som jag skrev, brutit mot lagen om han ändå hade valt att tvångsvårda henne.

 

I efterhand så kan man ju misstänka att det åtminstone inte var ett inkorrekt beslut. Detta med tanke på att damen i fråga (såvitt jag vet) inte tog livet av sig den närmaste tiden efter kol-behandlingen!

 

Nu förutsätter du ju rätt mycket som vanligt!

 

Hade det ens funnits en läkare som haft tid att göra en bedömning över huvud taget så hade vi ju kunnat resonera utifrån det, det fanns det inte. Han va lite busy med annat, det var ju nyår och allt, säkert fullt upp med slagsmålsskador, misshandel och bortsprängda fingrar så jag tror säkert inte att han på något sätt latade sig, men oavsett vad han pysslade med så hade han i alla fall inte tid att göra en bedömning under de ca 8 timmar (OBS ca! Det var 8 år sedan och jag hade inte tidtagaruret igång) som hon var där innan hon valde att promenera ut därifrån.

 

Tycker du rent logiskt att det är rimligt att anta att en person som just varit minuter från att lyckas ta sitt eget liv och väldigt upprörd iförd endast nattlinne promenerar ut i minus 15 grader INTE är allvarligt deprimerad och att det föreligger risk för nya suicidförsök? Du tycker inte att det är ganska tydliga tecken på att allt inte riktigt står rätt till?

 

Du kan misstänka hur mycket du vill men du har likväl fel som vanligt. Jag tror inte att det gick mer än 48 timmar innan hon skadade sig själv så svårt att vi var tvungna att uppsöka sjukhuset igen.

 

Dessutom när jag talade om medicinering så fick hon samma medicin i samma dos upprepade ggr just för att läkarna hela tiden skiftade och alla ville pröva "sitt sätt" från början osv.

Att man redan prövat det utan resultat var totalt ointressant för dem.

 

Jag provar gärna ditt koksalt experiment för sakens skull om du lovar att pröva mitt.

 

Nästa gång du har ont någonstans så tar du 3000 Alvedon forte 1grams och sköljer ner dom med en flaska 1 liters Johnnie Walker Blue Label. Observera att det måste vara Importflaskan på 1 liter. Det funkar absolut inte med 70 cl flaskan du kan beställa på systemet, det är som du själv påpekat väldigt viktigt med doseringen! Sen kan du väl vänta 24 timmar och sen skriva en utvärdering om hur du upplevde den svenska sjukvården ur det perspektivet? Kom ihåg att du måste avvakta minst 24 timmar så att tabletterna hinner verka!

 

Btw skulle vi försöka få betalt för att föra vår debatt i någon medicinsk tidsskrift. Får vi pröjs per ord så är framtiden säkrad.

 

Förre

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nästa gång du har ont någonstans så tar du 3000 Alvedon forte 1grams och sköljer ner dom med en flaska 1 liters Johnnie Walker Blue Label.

 

Sen kan du väl vänta 24 timmar och sen skriva en utvärdering om hur du upplevde den svenska sjukvården ur det perspektivet? Kom ihåg att du måste avvakta minst 24 timmar så att tabletterna hinner verka!

 

Förre

 

Jag skulle i alla fall vara sjukt tacksam om de hämtade upp mig efter 5 minuter och därutöver lyckades hålla mig vid liv efter ett sådant experiment!

 

Har hört det ryktas att vissa inte tycker att det är gott nog för dem...

 

Ett mycket mer intressant experiment vore att utföra samma "stunt" i all världens länder och sedan se om oerhört många länder är oerhört mycket bättre än Sverige. :-)

 

Du kan ju börja med att testa i Botswana, Brasilien och Senegal. Överlever du så kan jag väl ta på mig ansvaret att testa här i Sverige, där sjukvården är så oerhört mycket sämre än i andra länder...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu förutsätter du ju rätt mycket som vanligt!

 

Hade det ens funnits en läkare som haft tid att göra en bedömning över huvud taget så hade vi ju kunnat resonera utifrån det, det fanns det inte. Han va lite busy med annat, det var ju nyår och allt, säkert fullt upp med slagsmålsskador, misshandel och bortsprängda fingrar

 

Av någon anledning så har jag en känsla av att snittläkaren

1: Har högre intelligens än dig.

2: Är bättre lämpad att bedöma din flickväns psykiska tillstånd i förhållande till relevanta lagrum än vad du är.

3: Är kapabel till större "multi-tasking" än vad du tror.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dessutom när jag talade om medicinering så fick hon samma medicin i samma dos upprepade ggr

 

Men det var ju inte så du skrev! Du skrev ju:

Att skriva ut samma medicin som har samma effekt fast med tio olika namn och i tio olika doser

 

Nu har det plötsligt, helt magiskt, ändrats till samma doser. Faktum är ju att om du står för vad du först skrev så är det teoretiskt omöjligt att något av recepten var identiskt med något annat.

 

Annars måste det ha varit i något i stil med samma medicin som har samma effekt fast med tio olika namn i X antal doser där X är ett tal som är mindre än tio!

 

 

Som en liten sidenote:

Med tanke på att anti-depressiva medel inte hjälpte så är det en indikator på att läkaren som vägrade att tvångsvårda din tjej hade rätt. Hennes självmordsbenägenhet var inte kopplad till depression, vilket enligt förarbetena till aktuellt lagrum omöjliggör ett tvångsomhändertagningsförfarande ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Av någon anledning så har jag en känsla av att snittläkaren

1: Har högre intelligens än dig.

2: Är bättre lämpad att bedöma din flickväns psykiska tillstånd i förhållande till relevanta lagrum än vad du är.

3: Är kapabel till större "multi-tasking" än vad du tror.

 

1. Vill du slå vad om 10 000 $ dollar om det påståendet?

 

 

Förre

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker du rent logiskt att det är rimligt att anta att en person som just varit minuter från att lyckas ta sitt eget liv och väldigt upprörd iförd endast nattlinne promenerar ut i minus 15 grader INTE är allvarligt deprimerad och att det föreligger risk för nya suicidförsök?

 

Det är ett tecken på galenskap, det ger jag dig, men behöver inte ha något att göra med en depression. Självskadebeteenden behöver inte, som jag har nämnt tidigare, ha med depression att göra.

 

Själv brukade jag slå mig själv i huvudet när jag blev ordentligt bad beatad på nätet :-) Trots det har jag, mig veterligen, inte varit allvarligt deprimerad...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1. Vill du slå vad om 10 000 $ dollar om det påståendet?

 

 

Förre

 

Ja, om du bekostar undersökningarna av läkarnas snittintelligens...

 

Edit: Som en extra brasklapp så vill jag säga att det inte räcker med att ha högre snittintelligens än "oerhört många" av läkarna om det innebär att du har högre IQ än 22 av dem...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Av någon anledning så har jag en känsla av att snittläkaren

1: Har högre intelligens än dig.

2: Är bättre lämpad att bedöma din flickväns psykiska tillstånd i förhållande till relevanta lagrum än vad du är.

3: Är kapabel till större "multi-tasking" än vad du tror.

 

Vad var det du inte förstod med att läkaren inte hann göra en bedömning av henne? Han hann alltså inte ens ta ställning till huruvida hon skulle tvångsomhändertas eller ej eftersom hon bara var där i 8 timmar och promenerade ut innan han tagit sig an hennes journal och hunnit göra en bedömning.

 

Var det verkligen så avancerat?

 

 

Förre

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, om du bekostar undersökningarna av läkarnas snittintelligens...

 

Edit: Som en extra brasklapp så vill jag säga att det inte räcker med att ha högre snittintelligens än "oerhört många" av läkarna om det innebär att du har högre IQ än 22 av dem...

 

Jag kan garantera dig att jag spöar deras "range" med hästlängder" då jag är väl medveten om min IQ med en variabel på 2 eftersom den baserats på flera av varandra oberoende test.

 

Förre

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad var det du inte förstod med att läkaren inte hann göra en bedömning av henne? Han hann alltså inte ens ta ställning till huruvida hon skulle tvångsomhändertas eller ej eftersom hon bara var där i 8 timmar och promenerade ut innan han tagit sig an hennes journal och hunnit göra en bedömning.

 

Var det verkligen så avancerat?

 

 

Förre

 

Skulle vara intressant om du kunde förklara hur du "vet" att han eller någon annan läkare under 8 timmar aldrig tittade i hennes journaler! Det vet du förstås inte...

 

Hur som helst så tog hon inte livet av sig efter händelsen. Tyvärr tror jag att preskriptiontiden har gått ut, men annars kan du ju alltid anmäla läkaren för att inte ha tvångsvårdat en person som inte tog livet av sig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kan garantera dig att jag spöar deras "range" med hästlängder" då jag är väl medveten om min IQ med en variabel på 2 eftersom den baserats på flera av varandra oberoende test.

 

Förre

 

Det är alltså en äkta övermänniska vi har att göra med!

Du är bättre än läkare på att bedöma när LPT ska användas! Du har högre IQ än snittläkaren! Du har mer kunskaper om Sveriges effektivitet på vårdområdet än de ledande experterna på området.

 

Det är sannerligen ett mysterium varför du har slösat bort ditt liv med att arbeta på ett casino. Tänk om du hade satsat lite annorlunda, då hade du säkert haft råd att anlita världens bästa psykologer (om de nu kan mäta sig med dig själv) Därutöver hade du ju kunnat forska fram högklassiga anti-depressiva mediciner som hjälper allt och alla och lösa värdssvälten på samma gång!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var värst vad diskussionen urartade här, dvs jag orkar då inte sätta mig in i alla yviga och långa inlägg. När man är oense om något, så som uniktnamn och hata är, så borde man väl skärpa diskussionen och analytiskt försöka hitta kärnan i vad man är oense om? Något som kan sägas på tre rader var?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var värst vad diskussionen urartade här, dvs jag orkar då inte sätta mig in i alla yviga och långa inlägg. När man är oense om något, så som uniktnamn och hata är, så borde man väl skärpa diskussionen och analytiskt försöka hitta kärnan i vad man är oense om? Något som kan sägas på tre rader var?

 

Det hela kan ju sammanfattas mycket enkelt:

Finns väldigt många land i världen som i förhållande till vad deras sjukvård kostar har oerhört mycket bättre sjukvård än vad sverige har.

 

Jadu... Allt beror ju på hur du definierar "väldigt många" och "oerhört mycket bättre". När WHO senast rankade världens länders sjukvårdssystem så hamnade Sverige på 23e plats. När det gäller hur mkt som spenderades på vård i förhållande till bruttonationalprodukt så hamnade Sverige på 25e plats.

 

Om vi, exempelvis, jämför med USA så låg de på 37e plats när det kom till rankingen av sjukvårdssystem och på 2:a plats när det gäller hur mkt av BNP som spenderades på vård...

 

 

Du kan ju själv ta en titt på listorna som jag lägger till härunder och berätta för mig vilka länder som spenderar mindre och trots det har bättre sjukvård. Sedan får du gärna förklara hur det blir "väldigt många länder" och "oerhört mycket bättre".

 

Lycka till!

 

http://www.photius.com/rankings/total_health_expenditure_as_pecent_of_gdp_2000_to_2005.html

 

http://www.photius.com/rankings/healthranks.html

 

 

Trots alla argument som följer så lyckas uniktnamn med konststycket att plocka fram en rapport som stöjder vad jag inledningsvis skrev så inser han, tyvärr, fortfarande inte att han var ute cyklade:

 

För att göra det ULTRA-tydligt så du kan jämföra:

 

Rapporten säger:

av rapporten

Det är viktigt att observera att detta är ett relativt omdöme, att det är jämfört med andra länder som svensk sjukvård är effektiv

 

 

Du sa i ditt "originalinlägg":

Finns väldigt många land i världen som i förhållande till vad deras sjukvård kostar har oerhört mycket bättre sjukvård än vad sverige har.

 

 

Läs dessa meningar efter varandra och fråga dig själv: Sa jag samma sak som rapporten eller inte?

 

Ser du nu inte själv att du hade fel så är det nog helt uteslutet att du någonsin kommer att förstå...

 

Det finns dock ingen anledning att diskutera kärnan längre. Det är ju uppenbart att det inte finns "väldigt många" länder som är "oerhört" mer kostnadseffektiva än Sverige är.

 

Det finns inte en enda rapport som stödjer hans ursprungliga påstående.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

:h:

 

Japp, jag blir tvungen att kasta in handduken!

En så utförlig, objektiv och vetenskaplig rapport får WHO's analyser att framstå som rena rama mellanstadie-uppsatser... :-)

 

 

Edit: Frågan är om det inte imponerar på mig mest att skribenten enligt sig själv inte har sovit en sekund på åtta år!

 

Han sover ingenting, äter en gång om dagen... [text] Vad det anbelangar vår hjälte nu för tiden så sover han lika lite och ingenting verkar hjälpa över huvud taget.

 

(OBS ca! Det var 8 år sedan och jag hade inte tidtagaruret igång)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...