rai Postad 19 Mars , 2005 Rapport Share Postad 19 Mars , 2005 Då kör en buy in 500 dollar tunering men du har vunnit en plats plus en add on genom en sattelit, Du har spelat cirka 10 händer och haft bb en gång. Bordet är relativt tajt och 2 st fiskar. Så kommer monster rundan. Den tajtase av alla går all in får en snabb syn av nästa. Du har satt båda på AA. Den tredje ut är han som är halvfisk..han tänker men synar all in. du sätter han på QQ, nästa ut är en annan super tajt..han tänker men synar , du sätter han på KK sen nästa blixtsynar med liten stack..han me på KK sen sista fisken går all in men han har det dubbla alla andra har så e lite EV. sätter han på QQ. Alltså AA AA KK KK QQ QQ är ute om det är som du tror,, själv har du 56s vad gör du, du har en add on buy in till godo. Samt har du en kompis som hamnat vid samma bord och han säger till dig att han har j10 i en annan färg än din * RP, ett försök till en bra rubrik - QoS * Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
ades_va Postad 19 Mars , 2005 Rapport Share Postad 19 Mars , 2005 Jag avinstallerar pokerklienten och rapporterar sajten för både riggade potter och att jag kan se fi's händer. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
eurythmech Postad 19 Mars , 2005 Rapport Share Postad 19 Mars , 2005 Sluta anta att det är vettigt att sätta folk på specifika händer! Men ja, jag skulle syna med 56s i det skedet av turneringen. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
flibben Postad 19 Mars , 2005 Rapport Share Postad 19 Mars , 2005 två fiskar, jag skulle gissa på att det var dom som satt med 56s och synade ;D få outs kvar till dig Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Krissan Postad 19 Mars , 2005 Rapport Share Postad 19 Mars , 2005 Jag skickar ett mail till abuse-avdelningen och berättar att jag sitter och fuskar med min kompis, och ber att få bli svartlistad. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Hjort Postad 19 Mars , 2005 Rapport Share Postad 19 Mars , 2005 7:1 i pottodds på ett ~1:4-skott? Ja tack. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Swede Postad 20 Mars , 2005 Rapport Share Postad 20 Mars , 2005 men denna situationen har vi ju INTE diskuterat till dods hittills pa forumet. Inte alls... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Che Postad 20 Mars , 2005 Rapport Share Postad 20 Mars , 2005 ahh avrför försöka komma på ngt oralistiskt för att sedan diskutera igenom hjur sjukt de tskulle vara istället för ngt du kan ha nytta av? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Swede Postad 20 Mars , 2005 Rapport Share Postad 20 Mars , 2005 ahh avrför försöka komma på ngt oralistiskt för att sedan diskutera igenom hjur sjukt de tskulle vara istället för ngt du kan ha nytta av? lat oss leka en lek: finn fem fel eller: Hur manga promille hade Che nar han skrev inlagget? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
shejk Postad 27 Mars , 2005 Rapport Share Postad 27 Mars , 2005 En bättre fråga: En stor mtt. Långt kvar till cash. Du är shortstacked med 1) 3BB 2) 10BB 3) 100BB. Du har 56s på button, tre personer pushar före, du sätter dem på AA, AA, KK med stor säkerhet. I vilka scenarion pushar du också? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
eurythmech Postad 27 Mars , 2005 Rapport Share Postad 27 Mars , 2005 En bättre fråga: En stor mtt. Långt kvar till cash. Du är shortstacked med 1) 3BB 2) 10BB 3) 100BB. Du har 56s på button, tre personer pushar före, du sätter dem på AA, AA, KK med stor säkerhet. I vilka scenarion pushar du också? Jag är ledsen grabben, men om du tror att du någonsin kan "med stor säkerhet" säga att dessa tre spelare har essen och kungarna så har du en lång väg kvar att vändra. MEN, under alla omständigheter kan vi anta att dom har jävligt bra kort, och med stor sannolikhet inte blockerar någon femma eller sexa, och knappast heller stegkort (förrutom A som inte hjälper oss), men samtidigt säkert täcker upp våra färgchanser en del. I scenario 1 pushar jag eftersom jag ligger i riktigt illavarslande sund och kan behöva 4-5-dubbla. Eller rättare sagt, det här är troligen min enda chans. I scenario 2 synar jag med lite mer "klag" i rösten. 10bb är inte jättelite, och man brukar kunna hitta ganska bra lägen. Men att minst fyrdubbla för ungefär even money med så här långt kvar till bubblan kan jag inte tacka nej till. I scenario 3 kastar jag. Jag må vara shortstacked, men 100bb är en jävligt stor shortstack! Jag bör ha (måhända marginellt) -EV på en syn här. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
shejk Postad 27 Mars , 2005 Rapport Share Postad 27 Mars , 2005 En bättre fråga: En stor mtt. Långt kvar till cash. Du är shortstacked med 1) 3BB 2) 10BB 3) 100BB. Du har 56s på button, tre personer pushar före, du sätter dem på AA, AA, KK med stor säkerhet. I vilka scenarion pushar du också? Jag är ledsen grabben, men om du tror att du någonsin kan "med stor säkerhet" säga att dessa tre spelare har essen och kungarna så har du en lång väg kvar att vändra. MEN, under alla omständigheter kan vi anta att dom har jävligt bra kort, och med stor sannolikhet inte blockerar någon femma eller sexa, och knappast heller stegkort (förrutom A som inte hjälper oss), men samtidigt säkert täcker upp våra färgchanser en del. Skratt, tack för att du sätter mig på plats, jag ska inte göra det misstaget i nästa online mtt Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts