Gå till innehåll

Förlorat allt, vad gör man nu?


kalle111

Recommended Posts

Antar väl att det kommer komma något mer besserwisser svar. Så kan svara på en gång. Antingen har du grova läsförståelseproblem eller så blev jag tappad som barn med bestående men. Tror inte det är mig det är fel på men ska krypa till mamma och fråga, så om det är så så ber jag alla så mycket om ursäkt och ber att få återkomma om eller när jag fåtttillbaka min hjärnkapacitet.

 

låt han ha sin jävla tråd.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 71
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

låt han ha sin jävla tråd.

 

+1

 

 

Kalle, oavsett om du skiter i pokern eller inte är det nog aldrig fel att plugga (eller jobba) och bredda dig. Tror många av dagens pokerkids kommer ångra sig en dag när/om de är 30+ och inte gjort annat/inte kan annat än poker. Fisken blir bättre/försvinner, spelet utvecklas. Kommer det alltid vara lagligt? Kommer botsen till slut kunna spöa även PL/NL? Det finns dessutom en del annat i livet att trivas med:)

 

 

Om du mot förmodan kör igång med liret igen kan jag rekommendera att skaffa coach/stödperson. Skriv ett kontrakt med stenhårda regler avseende fyllespel, skott etc som du måste följa. Har funkat hittills för mig (håller borta all skottning, allt fyllespel och stor del av tilten).

 

GL oavsett.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för alla som har skrivit i tråden (spec killerwolf som verkar ha full koll). Många andra har det också btw...

 

Jag har läst igenom alla inläggen men orkar inte skriva svar på dom än, är för deppig nu.

 

Det jag tänker nu är iaf att jag måste skaffa mig ett jobb för det verkar inte som jag kommer in på det jag vill med plugget.

En av orsakerna till att jag inte kommer börja lira poker igen är för att det känns som att det är dags att bli vuxen. jag har festat nån stop i några år nu och börjar bli trött på den livsstilen (även om jag fortfarande älskar att festa).

 

Är 85a btw.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fan vå tråkigt att höra! Grindade mycket med dig på låga stakes förut, kommer ihåg dig som grymt stabil spelare. Tror verkligen du behöver en längre paus från pokern. Det är så lätt att man trots det som hänt börjar lira igen, känner att man inte klarar av nått annat,att det är så lång väg till ett vanligt arbete osv.

Tycker du ska gå till arbetsförmedlingen och skriva in dig mest för att själv känna att du har gått vidare. Sen är det absolut viktigaste att höra sig för bland släkt och vänner. Ger du allt så kommer du få ett jobb, de är jag övertygad om!

Lycka till!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Asså grejar du 100 lakan i månaden så tycker jag att du ska ta en paus i några månader och smälta förlusten och när du inte är tiltad igen börja om på nytt och med denna gång inte bränna alla pengarna (Förstår faktiskt inte hur du lyckats bränna alla pengar, alkohol?). Finns många proffs som "gulat".

 

För mig låter det inte som du har ett spelproblem utan ett alkohol problem.

Du har två val.

1. Sluta dricka och bli en stort vinnande pokerspelare igen.

2. Fortsätt drick och skaffa ett vanligt jobb/alt. plugg.

 

Jag röstar starkt för att sluta dricka.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså, så många här som rekommenderar honom att ta en pause ett par månader för att sen börja om igen. Hur mår ni?

 

Han har flertalet gånger skrivit att han inte vill fortsätta och ni försöker få en väldigt deprimerad (just nu) person att börja spela igen efter att han just förlorat allt?

 

Jag själv levde på att spela i 5 år, levde bra på det men ingen superstar. Utan att gå in på detaljer vad som sedan hände har jag ganska nyligen börjat jobba. Något som inte direkt var självvalt och något som jag inte trodde jag skulle någonsin behöva (dvs ta ett jobb jag inte verkligen ville ha) Dock kan jag säga att jag mår så sjukt mycket bättre som människa. Något jag trodde jag gjorde innan när jag levde som "en kung". Den ständiga ångesten över att "jag borde spela och tjäna pengar just nu" har äntligen släppt. Och spelar jag nu gör jag det för att jag tycker det är kul!

 

Vad jag ville ha sagt, var att jag tyckte det var lite dålig still att ge rådet till honom att bara ta en pause för att sedan hoppa på igen (och btw, var hade ni tänkt han skulle få en inkomst under den perioden ifrån?), och samtidigt säga till TS att han verkar ha en vettig syn på saken efter vad som hänt, samt att jag tror du kommer må mycket bättre inom kort..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det behöver inte vara för sent för att börja plugga nu i år, många universitet har platser kvar på diverse utbildningar.

 

http://www.studieplatser.nu/

 

Lycka till.

 

Lite off-topic. Men jag har hittat ett par kurser som jag vill läsa, skickar man då ett email till angivna mailen under kontaktinformation med anmälningskod och sedar inväntar man ett svar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja är riktigt förbannad på mig själv, alltså jag har förlorat drygt 1mkr på fylleskott sedan ja började leva på poker. Så det är klart jag är riktigt riktigt riktigt förbannad på mig själv.

Jag tänkte också att jag kan ju fan dra in mer än en medellön på nl50 så why work? men har tröttnat på d nu..

Jag har ingen egen erfarenhet men det största kruxet med att leva på poker torde vara att inte "ha råd" med att ta en paus under ett par veckor tills tilten har försvunnit.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Öh? Nu får du nog ta och kamma dig.

 

Du svarade att man kunde backa 100 BI och ändå vara vinnande och använde dig själv som exempel. ALLA tog för givet att du menade cash game. Sen kryper det fram att det var Sit n Go. Nog har det allt lite relevans trots allt, tycker du inte?

:-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Släpp poker helt och koncentrera dig bara på det övriga i ditt liv.

Är faktiskt riktigt härligt att breaka efter tunga perioder.

Skaffa en normal dygnsrytm, dagsvanor osv...

Kommer lusten att någon gång senare i livet spela på någon nivå så låt det komma naturligt.

Helt övertygad om att du märker själv när du är redo för det.

 

Gl med allt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett tips att komma bort från fylletilten kan vara att banna sig från siten där man har rullen i typ 24 timmar innan man går ut. På FTp går det att banna sig själv i 12-24 48h osv.... mkt användbart, har också fått extra mycket bakis ångest när man vaknat och insett att ens krogkväll kostade 50% av rullen plus ngn tusen på krogen, men har börjat banna mig själva nu innan jag vet att jag ska börja dricka!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...
Alltså, så många här som rekommenderar honom att ta en pause ett par månader för att sen börja om igen. Hur mår ni?

 

Han har flertalet gånger skrivit att han inte vill fortsätta och ni försöker få en väldigt deprimerad (just nu) person att börja spela igen efter att han just förlorat allt?

 

Jag själv levde på att spela i 5 år, levde bra på det men ingen superstar. Utan att gå in på detaljer vad som sedan hände har jag ganska nyligen börjat jobba. Något som inte direkt var självvalt och något som jag inte trodde jag skulle någonsin behöva (dvs ta ett jobb jag inte verkligen ville ha) Dock kan jag säga att jag mår så sjukt mycket bättre som människa. Något jag trodde jag gjorde innan när jag levde som "en kung". Den ständiga ångesten över att "jag borde spela och tjäna pengar just nu" har äntligen släppt. Och spelar jag nu gör jag det för att jag tycker det är kul!

 

Vad jag ville ha sagt, var att jag tyckte det var lite dålig still att ge rådet till honom att bara ta en pause för att sedan hoppa på igen (och btw, var hade ni tänkt han skulle få en inkomst under den perioden ifrån?), och samtidigt säga till TS att han verkar ha en vettig syn på saken efter vad som hänt, samt att jag tror du kommer må mycket bättre inom kort..

 

+1

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

ska man spela poker på heltid så ska man ha en flickvän (MAN INTE BOR IHOP MED)så spelar man och alltid så har man nånting utöver pokern, kompisar och speciellt flickvännen, såfort man känner sig trött sltien på pokern så ringer man bara flickvännen, perfekt är det. + när man är med henne glömmer man det mesta.. dock så är jag inte "high stake" och har aldrig levt på pokern (är bara 18 och har inte spelat allt för länge(2månader). men har endå plussat ett antal 1000dollar.

går i skolan, låter livet leka, ven fast jag spelar ganska mkt, ska försöka försörja mig , men när man hör att sånt här händer så lär man sig ju av era misstag(förlåt?)..

 

Men hoppas det löste sig, och hoppas du kan få jobb elr studera och kanske börja lira bra igen! :)

 

Fylle spelet är ganska lätt att skippa med flickvän oxå, då man drar hem till henne elr med henne hem efter en kväll ute, då slipper du spelet på fyllan ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fyfan, jag skulle ALDRIG vilja känna den känslan du hade när du vaknade upp på morgonen efter det där, fyfan stackars dig!

 

Tycker riktigt synd om dig, men som många säger livet tar inte slut för det!

Försök jobba ihop lite pengar, och börja sedan om på nytt igen (livet är långt, så du har tid), men gör inte om samma misstag igen!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fyfan, jag skulle ALDRIG vilja känna den känslan du hade när du vaknade upp på morgonen efter det där, fyfan stackars dig!

 

Tycker riktigt synd om dig, men som många säger livet tar inte slut för det!

Försök jobba ihop lite pengar, och börja sedan om på nytt igen (livet är långt, så du har tid), men gör inte om samma misstag igen!

 

 

Jag tycker som det tidigare har pratats om inte är en så bra idé att börja igen, efter sådana förluster så känner man nog inte ett så stort sug att börja igen, så jag tycker ej att han borde börja igen speciellt eftersom han inte vill det. Skulle han någonsin få tillbaka suget så är det freerolls som gäller. Det är upp till han naturligtvis men inte en så kul känsla...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ditt problem är ej poker du kommer spela på annat, mitt tips är lär dig spela och spela gratis turneringarna tex

http://www.student-poker.se

Jag har spelat in ca 25 000kr i månaden senaste 3åren utan att satsa en krona=) Du måste ju tänka dig för har du ej pengar hur kanj du komma på iden att spela med pengar??

så ser inget problem bara lösningen, sluta satsa pengar men få din kick för det e den som styr ditt spelande, o gratis turneringar ger samma kick och 200 000kr i potten och gratis ställa upp=) blir väl ej bättre än så

Inge illa menat, men som du skriver har jag mycket svårt att se hur du tjänat 25000 SEK genom poker under 3 år... mycket svårt :).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har också varit en som pendlat sjukt mycket i rulle. Jag har säkerligen haft dryga 30 sessioner där jag backat över 20 inköp, och det på 6-max spel (27 inköp ner på 600 händer t.ex.). Vinsterna motsvarar ju dock samma swings om man lägger in händerna och tiden som krävs.

 

Jag spelar ett sånt spel, loosedumaggro, så all this is fine. Skillnaden, den ENDA skillnaden är tilten. Den är det enda skälet till att jag nästan har gulat ett par gånger.

 

Då och då har jag satt mig och spelat högre för att försöka vinna tillbaka det, unisont med tiltens demoner.

 

En klassiker är; när jag med en rulle på $10400 sätter mig på NL10k med 8k och detta händer;

 

http://www.pokerhand.org/?1341792

 

(Jag limpar enbart p.g.a. det spel jag sett under händerna jag studerat innan, normalt händer limp aldrig där.)

 

Anyhows. Du har fått många bra tips. Jag har tagit examen och börjat jobba som civilingenjör, och det är verkligen så skönt att spela poker nu. Jag känner ingen press att vinna pengar, och jag spelar ENBART när jag är sugen på det. Jag har ingen ångest över huvud taget med pokern... och vips, helt plötsligt vinner jag, inte alla sessioner givetvis, jag blir fortfarande utsugen och 2-3 outad flera gånger varje session, men jag sätter in pengarna med bäst hand, och tillslut talar statistiken för sig själv.

 

Om du inte vill spela poker mer, så all cred till dig. Då blir du min idol. De som verkligen fattar att livet inte handlar om pengar och saker, utan känslor, kärlek, vänskap, personlig utveckling, självkänsla och upplevelser (som inte behöver kosta mycket) - de respekterar jag. Det är människor som verkligen kommer må bra. På riktigt!

 

Men om du vill spela poker i framtiden; skaffa något annat att göra och se pokern som en sidosysselsättning. Spela enbart när du känner dig pigg, taggad och som att det skall bli KUL att spela. Inte för att du känner att du måste.

 

Festa är rätt ihåligt förresten, det räcker med att dricka sig salongsberusad, ninjafyllan är överskattad - man har lika kul med rätt inställning bara. Jag känner ingen som inte ser ner på de som flashar med pengar på krogen :)

 

Jag hejar på dig!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...