Gå till innehåll

Cashgames Cosmopol


Recommended Posts

Har en hand från cosmopol 20/20 som jag skulle vilja veta vad ni tycker om motståndarens spel.

 

Köpte in mig för 1000kr och efter 3 timmar sitter jag med ca 8000kr framför mig, spelar ganska tajt och väntar på mina lägen då bordet är väldigt löst, än så länge har jag bara visat bra händer då jag vunnit.

 

Jag sitter i position 3 och höjer till 180 efter att en har limpat (berättar inte vad jag har då jag är nyfiken vad ni tycker om moståndarens spel och inte mitt, ni kan i och för sig gärna kommentera mitt med) Jag gör ett ganska stort raise preflop då personer är väldigt synvilliga preflop. Får hur som helst två syn, av killen bakom mig och av limparen.

 

Flop kommer K Q 4 rainbow, 560kr i pott.

Första killen checkar, jag betar 400kr och killen bakom mig höjer till 1200 och har ca 4000 bakom, fold av andra killen. Jag tänker ett tag och ställer sedan in mina 7500 jag har kvar.

 

Fi tänker väldigt länge och spekulerar för sig själv att jag säkert har han slagen och att han troligen bara har 2 outs för att vinna potten. Ändå bestämmer han sig sen för att slänga in 4000 och syna min all in med AA. Är det en bra syn efter hur handen utspelats?

 

Tacksam för alla synpunkter =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, bra syn av honom, han behöver ca 33% eq för +-0. Mot tptk+ har han 37%, sen antar jag att man kanske får slänga in lite stegdrag och rena bluffar i din range också.

Text results appended to pokerstove.txt
€
148,500  games     0.005 secs    29,700,000  games/sec

Board: Ks Qd 4h
Dead:  

equity 	win 	tie 	      pots won 	pots tied	
Hand 0: 	62.929%  	60.74% 	02.19% 	         90195 	     3255.00   { QQ+, 44, AKs, KQs, AKo, KQo }
Hand 1: 	37.071%  	34.88% 	02.19% 	         51795 	     3255.00   { AA }

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skulle du pusha KQ/KK/QQ/44 direkt på flop emot hans raise? vet inte hur du spelar, men ofta tenderar spelare som dig (enligt din beskrivning) att bara syna hans raise med en sådan hand, (speciellt om han är medveten om sin image)

 

Det finns inga drag ute (förutom JT) så att pusha ett monster med din image skulle vara väldigt korkat. Därför borde du ofta ha AK/JT här. (Du kan såklart ha AA du med, men det är ju ganska osannolikt med tanke på att vi som fi har det)

 

Jag hade synat med AA

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad du än har när du pushar så är det dåligt spelat imo.

Dålig syn av honom också.

 

Ganska motsägelsefullt?

 

edit: ahhhahahahaahahahahahahahjahahahahahahahah lol ni tror han pushar AK här

 

Han köper in sig för 1k på 20/20 Live, no offence men han kan pusha här med AJ for all I know

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ganska motsägelsefullt?

 

 

 

Han köper in sig för 1k på 20/20 Live, no offence men han kan pusha här med AJ for all I know

 

 

 

Är man automatiskt en dålig spelare som pushar med crap för att man inte köper in fullt inköp utan bara halvt? :-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, bra syn av honom, han behöver ca 33% eq för +-0. Mot tptk+ har han 37%, sen antar jag att man kanske får slänga in lite stegdrag och rena bluffar i din range också.

Text results appended to pokerstove.txt
€
148,500  games     0.005 secs    29,700,000  games/sec

Board: Ks Qd 4h
Dead:  

equity 	win 	tie 	      pots won 	pots tied	
Hand 0: 	62.929%  	60.74% 	02.19% 	         90195 	     3255.00   { QQ+, 44, AKs, KQs, AKo, KQo }
Hand 1: 	37.071%  	34.88% 	02.19% 	         51795 	     3255.00   { AA }

 

 

KK QQ KQ då?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

halvt inköp suger verkligen på cosmo... säger inte att du är en dålig spelare, du är säkert bra, men aptighta spelare som köper in sig för halvt inköp och bara spelar nötterna hela kvällen suger verkligen att spela med i livespel... Tyvärr får de betalt av alla men det är cosmo det handlar om

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

halvt inköp suger verkligen på cosmo... säger inte att du är en dålig spelare, du är säkert bra, men aptighta spelare som köper in sig för halvt inköp och bara spelar nötterna hela kvällen suger verkligen att spela med i livespel... Tyvärr får de betalt av alla men det är cosmo det handlar om

 

Ja, det verkar jättedåligt med halvt inköp. Orka sitta o vinna pengar en hel kväll.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

halvt inköp suger verkligen på cosmo... säger inte att du är en dålig spelare, du är säkert bra, men aptighta spelare som köper in sig för halvt inköp och bara spelar nötterna hela kvällen suger verkligen att spela med i livespel... Tyvärr får de betalt av alla men det är cosmo det handlar om

 

då låter det som en lysande strategi tycker jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad du än har när du pushar så är det dåligt spelat imo.

Dålig syn av honom också.

 

edit: ahhhahahahaahahahahahahahjahahahahahahahah lol ni tror han pushar AK och AA här

 

 

Eftersom dina inlägg på pokerforum oftast är en kopia av Eurytechmech, dvs ganska dryga så vet jag inte om jag värderar din åsikt så högt, men du får gärna utveckla varför det är en dålig push?

Kanske skulle börja med lite konstruktiv kritik och förklara varför du tycker som du gör.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

edit: ahhhahahahaahahahahahahahjahahahahahahahah lol ni tror han pushar AK och AA här

Vad sätter du op på för range då? Försök att bidra med något som inte är en lolcat-bild en gång i livet?

 

 

iofs :-D

Mena egentligen att han inte ska pusha AK och AA

Bara för att han inte ska pusha dom kan vi inte ta bort dom ur hans range. Vad har du för pushrange på flopp? Vad gör du med resten av händerna i din range? Du vet att en push på cc antagligen får syn av alla K. Jag fick ffs syn av AJo när jag dega med 250bb+ preflop en gång (vilket iofs är orelevant men antar att du aldrig vart på cc).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur värderar du min åsikt?, hur dryg Kramer än var så håller jag med honom helt å hållet på att det var en dålig push iaf 96% av fallen :)

 

Förklara för oss vad du hade och varför du gjorde som du gjorde, så ska jag iaf se till att försöka komma med lite konstruktiv kritik.

 

peace :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur värderar du min åsikt?, hur dryg Kramer än var så håller jag med honom helt å hållet på att det var en dålig push iaf 96% av fallen :)

 

Förklara för oss vad du hade och varför du gjorde som du gjorde, så ska jag iaf se till att försöka komma med lite konstruktiv kritik.

 

peace :D

 

 

 

Du förklarade iaf varför du tycker som du gör vilket kosmo aldrig gör. Aldrig sett honom skriva en vettig mening i detta forum därför reagera jag extra på hans inlägg vilket jag såg att okocha också gjorde.

 

Ska skriva vad jag hade och varför jag spelade som jag gjorde lite senare

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eftersom dina inlägg på pokerforum oftast är en kopia av Eurytechmech, dvs ganska dryga så vet jag inte om jag värderar din åsikt så högt, men du får gärna utveckla varför det är en dålig push?

Kanske skulle börja med lite konstruktiv kritik och förklara varför du tycker som du gör.

 

Skillnaden är att cosmo är anser sig vara duktig nog att ha rätten att trycka ner forumfiskarna när de gör minsta fel medan euro , efter 10k inlägg, fortfarande spelade $10 sngs och därför var bitter varje gång han skrev i forumet.

 

EDIT: jag är kär i cosmo.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag har ingen pushrange på den floppen. DUCY?

 

Ni som som får in 250xbb+ med AA här vad hoppas ni på att OP degar egentligen?

(Om OP nu är så dålig att han skulle dega med typ AK så skulle jag också överväga en syn)

Ah, trodde fi hade 4k tot. Tror ändå jag synar, men svårt att säga utan bra read eller tells.

 

(Folk på cc får hela tiden in det med dåliga toppar, kassa drag osv. Man kan säga att spelet på cc skiljer sig ganska rejält från nätet.)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...