Gå till innehåll

Motstånd som spelar för högt för sin BR medför vad?


eurythmech

Recommended Posts

Några funderingar angående att spela på "rätt nivå". Och då tänker jag inte skicklighetsmässigt utan BR-mässigt.

 

Som en förlorande spelare spelar det ju ingen roll om du har 300BB eller 1500BB, du kommer ändå gula till slut. Men om vi nu säger att jag spelar 1-2 FLT och fisken på den nivån typiskt har en rulle på mellan $200-300 vilket även för en vinnande spelare är ganska lågt, medför det här på något sett ett mervärde för mig om vi antar att jag är en vinnande spelare?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om vi säger att du har en vinnande motståndare som kommer sluta efter att ha torskat 100 BB så ökar ditt EV eftersom det kan tänkas att han ger upp spelet helt och du slipper konkurrera med honom. Men den fördelen bör vara väldigt liten och det är naturligtvis bättre om han inte alls är med och spelar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet inte om det är det du frågar men är du en vinnande spelare vill du ju självklart att de förlorande spelare du spelar mot har så stor bankrulle som möjligt.

 

En förlorande spelare har ju per definition en negativ förväntad vinst och ju större bankrulle han har destå längre tid kan han upprätthålla denna förlust. En "fisk" med negativt väntevärde och liten bankrulle kommer ju snabbt bli pank och efter det kan du ju inte vinna mer mot honom.

 

/Bjorn

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...