Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Tja,

Lirade lite PLO idag. Gick sådär, spelade bara 20 min, fick några ok all-in situationer men hade inte riktigt turen med mig så det blev bara +3$. Laddade hem Poker-EV, ett program som tar statistik från Poker Tracker och analyserar datat. Rätt smidigt, så kan man t ex se om man haft tur eller otur på sina all-in situationer. Har inte fattat alla grafer och sånt än men en siffra reagerade jag på. "Won without showdown" var negativ, dvs jag har förlorat mer i blinds och folds än jag bluffat till mig. Så efter att ha sett det så bestämde jag mig för att öka på min bluffrekvens. Kändes bra med spelet, så nu gäller det bara att jag drar ut lite också ;)

Några händer:

Hand 1:

Här känner jag att han är svag, kanske höjde med high cards eller typ AA-KK och blev rädd för brädan. Vad tycker ni om bluffen på rivern?

Vilket riverspel föredrar ni? Bet/fold (dvs litet bet och sen lägga sig om han slår om), All-in, Check/call eller check/fold?

Table "Mexican4" Seat 6 is the button.

Seat 1: Zalon ($31 in chips)

Seat 2: lilbrat18 ($11.93 in chips)

Seat 3: Rob19101 ($21.29 in chips)

Seat 4: Cybergirl ($11.66 in chips)

Seat 5: Beavor ($6.20 in chips)

Seat 6: MARYNARZ6 ($44.41 in chips)

Zalon: posts small blind $0.15

lilbrat18: posts big blind $0.25

----- HOLE CARDS -----

dealt to Zalon Queen of DiamondsAce of DiamondsKing of Hearts6 of Hearts

Rob19101: folds

Cybergirl: raises to $0.90

Beavor: calls $0.90

MARYNARZ6: folds

Zalon: calls $0.75

lilbrat18: folds

----- FLOP ----- 7 of Diamonds10 of Clubs7 of Spades

Zalon: checks

Cybergirl: checks

Beavor: checks

----- TURN ----- 7 of Diamonds10 of Clubs 7 of Spades2 of Diamonds

Zalon: bets $2.95

Cybergirl: calls $2.95

Beavor: folds

----- RIVER ----- 7 of Diamonds10 of Clubs7 of Spades 2 of DiamondsQueen of Spades

Zalon: bets $8

Hand 2:

Här känner jag att brädan inte borde ha träffat honom och när jag sedan plockar upp steg-draget på turn så försöker jag bluffa ut honom eftersom jag tror att han är relativt tom. Vad tycker ni om flopp/turn-spelet?

Table "Monopoly4" Seat 5 is the button.

Seat 1: FM85 ($16.77 in chips)

Seat 2: Marian001 ($24.35 in chips)

Seat 3: Zalon ($28.24 in chips)

Seat 4: MARYNARZ6 sits out

Seat 5: Mgbb ($17.86 in chips)

FM85: posts small blind $0.15

Marian001: posts big blind $0.25

----- HOLE CARDS -----

dealt to Zalon Ace of Hearts8 of Diamonds7 of Diamonds9 of Clubs

Zalon: calls $0.25

Mgbb: raises to $1.15

FM85: folds

Marian001: folds

Zalon: calls $0.90

----- FLOP ----- 4 of Hearts3 of Spades8 of Clubs

Mgbb: bets $1

Zalon: raises to $3.75

Mgbb: calls $2.75

----- TURN ----- 4 of Hearts3 of Spades 8 of Clubs10 of Diamonds

Zalon: bets $10.20

Hand 3:

Den här var rätt sweet, killen som folda hävdade att han hade 66. Snubben med KKxx whineade om rigg i 5 min :)

Table "WildWest4" Seat 6 is the button.

Seat 1: Greenday7 ($71.47 in chips)

Seat 2: FM85 ($6.14 in chips)

Seat 3: yesiam ($16.85 in chips)

Seat 4: MARYNARZ6 ($60 in chips)

Seat 5: Zalon ($27.15 in chips)

Seat 6: Rob19101 ($7.59 in chips)

Greenday7: posts small blind $0.15

FM85: posts big blind $0.25

----- HOLE CARDS -----

dealt to Zalon 2 of Diamonds5 of HeartsAce of ClubsAce of Spades

yesiam: calls $0.25

MARYNARZ6: calls $0.25

Greenday7: calls $0.10

FM85: checks

----- FLOP ----- 6 of DiamondsAce of DiamondsKing of Hearts

Greenday7: bets $1.25

FM85: folds

yesiam: calls $1.25

MARYNARZ6: raises to $6.25

Zalon: raises to $22.50

Greenday7: raises to $71.22 and is all-in

yesiam: folds

MARYNARZ6: folds

Zalon: is all-in $4.40

Returned uncalled bets $44.32 to Greenday7

----- TURN ----- 6 of DiamondsAce of Diamonds King of Hearts9 of Hearts

----- RIVER ----- 6 of DiamondsAce of DiamondsKing of Hearts 9 of HeartsJack of Clubs

----- SHOW DOWN -----

Greenday7: shows 7 of ClubsKing of Clubs9 of ClubsKing of Diamonds (Three of a kind, Kings, Ace high)

Zalon: shows 2 of Diamonds5 of HeartsAce of ClubsAce of Spades (Three of a kind, Aces, King high)

Zalon collected $59.55 from Main pot

----- SUMMARY -----

Total pot $62.55 Main pot $59.55 Rake $3

• Svars 117
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad

Av dina två bluffar tycker jag betydligt bättre om den andra än den första. Den andra säger till alla som övehuvudtaget tittar på texturen på brädan att du har ett sett eller ett tvåpar såvida du inte synade med skit. Mao tror jag han lägger sin AAxx. Den första däremot vet jag inte riktigt om han lägger en sådan hand på. Det är svårt att sätta dig på något annat än följande:

en 7:a, 1010, 107, d v s du slowplayade floppen

22 för att du betade turn. Dock kan man även tänka sig här att du började se JJ som en bra hand, eller ett 89-drag med ruter i sig.

Qx för att du betade på rivern. Jag tror att ytterst få sätter dig på slowplay, så därför är det egentligen bara 22 som skrämmer nämnvärt. AA och KK kommer syna. Däremot kanske det är så att dessa händer ALDRIG limpar? om det är så så är du ju tvärtemot i en sådan sits att du har den "bästa handen" om inte fi i sin tur har slowplayat. M a o synar han ditt bet med QK är det ett bra bet, om inte, kanske ett mindre bet eller check-syn är bättre?

Postad

Jag håller läskigt nog med holmberg om det mesta. Anledningen till att jag inte gillar bluffen på första är att dåliga spelare har en tendens att syna av riverbet, särskilt som om dragen inte kom. Tror alltså att han är för dålig för att lägga AA eller KK där. Hand 2 gillar jag, inga konstigheter. 3an är alltid najs, gillar att du limpade dem.

Postad

Hand 1:

Tycker att jag spelade den heeelt fel om jag ska vara helt ärlig, så jag håller med er alltså. Hans syn på turn är ju rätt suspekt och när jag tryckte på river så insta-synade han med TTxx.

Hand 2:

Gillade den här bluffen bättre, även om det är väldigt svårt att bluffa ur position (som jag gjorde i båda händerna). Han synade min all-in på turn med 9765, dvs mega-wrappen. Tyvärr klonka han. Vet inte varför han inte pushade på floppen, han har typ 65% då medan han har 35% på turn (jag ledde med mina par i åttor).

Postad

Hade en helt ok session till: +38$. Hade rätt tur med mina allin-situationer men spelade bra i övrigt. Gjorde en miss när jag trodde att klöver ess låg och jag hade klöver kung-draget, men så visade det sig att det inte alls låg och då var jag redan committad och fick betala av till nutsflushen. Bara ett halvt inköp men ändå. Sen försökte jag bluffa nutsflushen (hade esset) men en jäkla calling station synade både flopp och turn (turn parades) med sin king high flush så där losa jag ett halvt inköp till :P

Postad

Förresten grabbar, när det gäller analyser som den jag gjorde ovan, gör ni någonsin såna live, eller är det mer som med mig, att man får en känsla av vad han kan ha och går på det (d v s man bestämmer sig för att syna eller inte baserat på något som förhoppningsvis kommer av odds, bettingmönster och reads som sitter i bakhuvudet...) ??

Postad

Live så går man ju definitivt mer på känsla, online blir det inte riktigt samma sak utan man kan få en känsla för om han bluffar eller inte men det blir ju egentligen helt baserat på bettingmönster och det man sett tidigare.

Nåväl, har gått lite upp och ner. I helgen hade jag inte riktigt flyt i all-in situationerna och hade en jobbig hand när jag träffa set med QQ och han hade slowplayat KK-set. Tror jag plussa litegranna trots det.

Idag hade jag mer flyt och gick för en gångs skull plus på mina all-ins :)

Här kommer två händer:

Hand 1, ingen read på motspelaren. All-in eller fold på turn?

Table "Monopoly4" Seat 2 is the button.

Seat 1: Thebigj ($12.80 in chips)

Seat 2: Fizs26021 ($51.72 in chips)

Seat 3: Piracaia ($24.50 in chips)

Seat 4: Kati27026 ($3.01 in chips)

Seat 5: Zalon ($22.93 in chips)

Seat 6: PapaRatas ($25 in chips)

Piracaia: posts small blind $0.15

Kati27026: posts big blind $0.25

----- HOLE CARDS -----

dealt to Zalon 7 of SpadesJack of DiamondsAce of DiamondsAce of Clubs

Zalon: raises to $0.75

Thebigj: folds

Fizs26021: calls $0.75

Piracaia: folds

Kati27026: folds

----- FLOP ----- 2 of Diamonds6 of SpadesJack of Spades

Zalon: bets $1.90

Fizs26021: calls $1.90

----- TURN ----- 2 of Diamonds6 of Spades Jack of SpadesJack of Clubs

Zalon: bets $5.70

Fizs26021: raises to $22.80

Hand 2, återigen ingen read. Tror att han är tight. Har double-gutted och 2nd nutsflushdraw. All-in eller fold?

Table "Rendezvous4" Seat 6 is the button.

Seat 1: PapaRatas ($23.75 in chips)

Seat 2: Thebigj ($27.33 in chips)

Seat 3: Zalon ($47.90 in chips)

Seat 4: ardeleanu ($13.06 in chips)

Seat 5: WiltTilt ($25 in chips)

Seat 6: lottolex ($34.01 in chips)

PapaRatas: posts small blind $0.15

Thebigj: posts big blind $0.25

----- HOLE CARDS -----

dealt to Zalon Queen of Diamonds8 of Spades6 of Diamonds9 of Spades

ardeleanu: calls $0.25

lottolex: raises to $1

PapaRatas: folds

Thebigj: folds

ardeleanu: calls $0.75

----- FLOP ----- Ace of Diamonds7 of DiamondsJack of Clubs

ardeleanu: checks

lottolex: checks

----- TURN ----- Ace of Diamonds7 of Diamonds Jack of Clubs4 of Hearts

Zalon: bets $2.50

ardeleanu: raises to $9

Postad

Jag skulle nog luta åt folds i båda händerna. I den första har du väl iofs bara 13 dollar kvar så snarare all in i den. I den andra så har du en kul draghand men det blir lite för dyrt tycker jag. Du är dessutom inte commitad.

Postad

Ah god damn it sånt här e gruvligt svårt..spelat alldeles för lite omaha för att våga utala mig om det.

Ni som har spelat lite mer omaha...brukar man dra jäkligt slim när men har trips å den andra aggrar?

Hand 2? Finns syn enligt pottoddsen?

Postad

Jag tycker det är call/allin på den första, även om det är stor risk att du är free-rollad och en viss risk att han har J6/J2, alternativt 22 66. Tycker dock att 22 och 66 känns otroliga, den enda handen han kan ha som innehåller de korten är typ AA22, AA66, KK22, KK66, A2234, 6678-ish, och AK22/66... det som det lutar åt i den här handen är att han sitter på något i stil med AJK9 med A-suit i spadder. Du får odds för att dra mot en free-roller så jag tycker call. ;-)

Den andra, tja, du hade honom som tight så fold. Finns klar risk att du sätter en sämre hand som du måste betala av med.

Postad

Jag håller läskigt nog med Andreas.

I första handen hjälpte det faktiskt att jag inte hade någon read på honom, det tyder på att han är ny och möjligtvis en hold'em-spelare, och jag tänkte att han kanske överspelade en triss. Vilket han också gjorde. Andreas gjorde en bra analys, typ alla händer som slår mig är rätt osannolika. Han bommade för övrigt rivern så jag vann en najs pott.

Andra håller jag med om. Var lite osäker på mina odds och tänkte att han kanske kunde ha en wrap som han överspelade. Visade sig att han hade AAxx så jag fick smaka. Hade 30%.

Postad

Har alla slutat spela eller? ;)

Har gått helt ok på sistone, men måste skärpa till mig preflop så kommer det nog gå bättre.

Den här handen blev jag rätt ställd av. Ingen read på spelaren och han blixtbettar turn.

Table "Rendezvous4" Seat 2 is the button.

Seat 1: Tho230427 ($11.96 in chips)

Seat 2: ehillg ($21.19 in chips)

Seat 3: dolawo ($28.40 in chips)

Seat 4: Gzuz ($60.08 in chips)

Seat 5: Zalon ($43.69 in chips)

Seat 6: 11A11 ($20 in chips)

dolawo: posts small blind $0.15

Gzuz: posts big blind $0.25

11A11: posts small blind $0.15

----- HOLE CARDS -----

dealt to Zalon Ace of Diamonds8 of Hearts9 of Diamonds6 of Clubs

Zalon: raises to $0.50

11A11: calls $0.35

Tho230427: folds

ehillg: folds

dolawo: calls $0.35

Gzuz: calls $0.25

----- FLOP ----- Queen of Spades8 of Clubs8 of Spades

dolawo: checks

Gzuz: checks

11A11: bets $2

dolawo: calls $2

Gzuz: folds

Zalon: calls $2

----- TURN ----- Queen of Spades8 of Clubs 8 of Spades6 of Spades

dolawo: bets $8

Den här är rätt crazy, hur tycker ni att jag ska spela floppen? Inga reads på spelarna (jag var obviously rädd för att bli freerollad).

Table "Rendezvous4" Seat 5 is the button.

Seat 1: Tho230427 ($13.15 in chips)

Seat 2: ehillg ($20.04 in chips)

Seat 3: dolawo ($33.50 in chips)

Seat 4: Gzuz ($59.43 in chips)

Seat 5: Zalon ($41.41 in chips)

Seat 6: 11A11 ($17.25 in chips)

11A11: posts small blind $0.15

Tho230427: posts big blind $0.25

----- HOLE CARDS -----

dealt to Zalon 10 of ClubsAce of Clubs7 of Hearts4 of Hearts

ehillg: raises to $0.75

dolawo: calls $0.75

Gzuz: calls $0.75

11A11: calls $0.60

Tho230427: calls $0.50

----- FLOP ----- 6 of Hearts5 of Spades3 of Hearts

11A11: checks

Tho230427: bets $0.25

ehillg: calls $0.25

dolawo: raises to $5.50

Gzuz: calls $5.50

Zalon: calls $5.50

11A11: calls $5.50

Tho230427: raises to $12.40 and is all-in

ehillg: folds

dolawo: calls $6.90

Gzuz: calls $6.90

Zalon: calls $6.90

11A11: calls $6.90

----- TURN ----- 6 of Hearts5 of Spades 3 of Hearts9 of Hearts

11A11: bets $4.10 and is all-in

dolawo: calls $4.10

Gzuz: raises to $46.28 and is all-in

Zalon: folds

Postad

Har inte spelat något i veckan pga mycket i skolan, tänkte vinna en del på söndag dock.

Den första tycker jag nog är push men den är svår (antar att det är därför du har med den). Jag ställer mig nämligen tveksam till om han bettar på flop och blixtbettar turn med QQ eller Q8. Callen på flop blir ju tveksam om du tänker folda när han bettar turn då du klonkat låga kåken. Möjliga händer på honom är ju typ A8 eller nutflushen som han hoppas är uppe mot trissen. Killen efter är jag inte jätteorolig för av någon anledning.

Den andra handen skulle jag pusha på flop då du inte vill ge bättre färgdrag turnkortet så billigt. Du kan dessutom få calls av en triss eller färdiga stegen utan färgdrag alls tror jag, alternativt ett dåligt pucko med bra färgdrag som inte får odds.

Postad

Den första tycker jag nog är push men den är svår (antar att det är därför du har med den). Jag ställer mig nämligen tveksam till om han bettar på flop och blixtbettar turn med QQ eller Q8. Callen på flop blir ju tveksam om du tänker folda när han bettar turn då du klonkat låga kåken. Möjliga händer på honom är ju typ A8 eller nutflushen som han hoppas är uppe mot trissen. Killen efter är jag inte jätteorolig för av någon anledning.

Jag kanske missförstår din kommentar men jag vill bara tillägga att det inte är samma kille som bettar flop och turn. Killen som var last to act på floppen bettar pott och på turn bettar killen som är first to act.

Postad

Jag la märke till det men skrev av någon anledning fel. Jag tror fortfarande inte han bara synar på floppen med färdig kåk och snabbt bettar ut när färgen kommer på turn. Killen som bettade flop kan mycket väl bara ha triss i åttor och oroar mig inte alltför mycket, dessutom är det ju så att han bettar i sista pos efter det har checkats till honom så han behöver ju inte vara jättestark direkt.

Jag kan iaf tänka mig att folk är lite lösare på lite lägre nivåer och kan tro att t ex nutflush på parad bräda är värd att köra på. Sammanfattningsvis känns det inte för mig som om ursprungsbettaren eller callern har kåk på flop, vilket ju är det vi inte vill möta.

Postad

nej jonas jag spelar inte längre för jag har inte hunnit sätta mig ner och spela ordentligt. (Vill inte köra 45:or längre och allt annat tar för lång tid.)

Eh... Alltså folk kan absolut syna med QQ, så det är en trolig hand i första. (trolig som i 15% av gångerna...) Känner inte att du ska vara så orolig dock. Troligast är att karln sitter på AQ och Ax i färg...

Andra handen kan jag lustig nog inte kommentera eftersom tredje flopp-kortet saknas... (?) skumt...

Postad

nu kan jag kommentera den...

Ja. Du kan definitivt pusha (Ska pusha??) på floppen. Enda anledningen att inte göra det är för att det är ca 60% chans (?) att turn-kortet inte tar ifrån dig nutsen och att du genom att bara call uppenbarligen fick med dig massor med pengar. Så det kan faktiskt ha varit +EV att bara syna... Sen är det ju lätt på turn denna gång. Enda turn-korten som gör det svårt för dig är väl om det skulle komma en 4:a eller 7:a efterföljt av samma action som nu...

Postad

Ok, nu har åtminstone två personer kommenterat så här kommer lite resultat och tankar.

Hand 1:

Angående call på floppen. Jag synar där för att se vad killen som bettar på gör på turn. Det är rätt standard att försöka sno potten last to act när alla spelar passivt, men de flesta vågar inte följa upp med ytterligare ett pottbet på turn om de är tomma. Det jag funderar på är när SB synar så kanske det är läge att höja på floppen för att se var jag står? Så här i efterhand känns det som att det hade gjort jag mina beslut lättare i resten av handen.

Angående att folk är lösare på lägre nivåer. Det är ju en definitionsfråga, vad anser du vara löst? Jag upplever inte att genomsnittsspelaren pottbettar turn här med färg, men det finns definitivt en grupp med spelare som gör det. Hade t ex en tight spelare dunkat på med pott här, så hade det varit en enkel fold. En stor andel av spelarna på de här borden (säg runt 50%) bettar lite/halvlite med ok händer/bluffar och pottbettar endast med nutsen eller något i närheten av nutsen när potterna blir större. Det är en rätt tacksam tell :) Sen finns det ju "Hold'em"-spelare som övervärderar sina händer och som pottbettar med lite vad som helst.

Angående spelaren bakom. Helt omöjligt att säga något om hans hand eftersom hans bet är rätt standard i sig. Känns som att han borde slowplaya QQ, så i bästa fall har han en åtta.

Anyway, jag tog en safe fold. Kände att jag inte investerat så mycket och ogillar att spela jättepotter mot en total unknown. Jag satt även med 1½ inköp med position på bigstacken, så det kanske spelade in också (sen att jag gamblade bort det i hand 2 är en helt annan sak : )

Hand 2:

Jag har inte hunnit räkna på det, men jag tror att färgdraget får odds för att syna även om jag pushar (nu förutsätter jag att killen med 12$ går all-in även om jag pushar). Och Andreas har rätt, jag synade för att se ett safe turn-card och sedan tokpusha. Jag gillar dock båda spelen.

Ska posta resultatet för hand 2 ikväll, det var en rätt bisarr hand.

Postad

Hade ingen bra session igår ...

Seat 1: lottolex ($28.16 in chips)

Seat 2: rubyflush ($51.27 in chips)

Seat 3: Govmister ($19.25 in chips)

Seat 4: Stan29 ($19.32 in chips)

Seat 5: Zalon ($23.70 in chips)

Seat 6: Outlawing ($17.95 in chips)

Stan29: posts small blind $0.15

Zalon: posts big blind $0.25

----- HOLE CARDS -----

dealt to Zalon 8 of Hearts7 of Hearts7 of Diamonds8 of Clubs

Outlawing: calls $0.25

lottolex: calls $0.25

rubyflush: folds

Govmister: calls $0.25

Stan29: raises to $1.50

Zalon: calls $1.25

Outlawing: calls $1.25

lottolex: calls $1.25

Govmister: calls $1.25

----- FLOP ----- 4 of Spades6 of Clubs5 of Clubs

Stan29: bets $0.25

Zalon: raises to $8.25

Outlawing: folds

lottolex: calls $8.25

Govmister: raises to $17.75 and is all-in

Stan29: folds

Zalon: raises to $22.20 and is all-in

lottolex: calls $13.95

----- TURN ----- 4 of Spades6 of Clubs 5 of Clubs6 of Spades

----- RIVER ----- 4 of Spades6 of Clubs5 of Clubs 6 of Spades2 of Clubs

----- SHOW DOWN -----

Zalon: shows 8 of Hearts7 of Hearts7 of Diamonds8 of Clubs (A Straight, Eight high)

lottolex: shows 4 of Diamonds5 of Diamonds10 of ClubsAce of Clubs (A Flush, Ace high)

Govmister: shows 8 of Diamonds7 of Clubs9 of Spades3 of Hearts (A Straight, Eight high)

lottolex collected $8.90 from Side pot #1

lottolex collected $58 from Main pot

Jag hatar när folk minbettar och sen reraisar pott ...

Seat 1: ardeleanu sits out

Seat 3: Zalon ($47.34 in chips)

Seat 4: Tho230427 ($17.99 in chips)

Seat 5: MasterG7 ($11.07 in chips)

Seat 6: lottolex ($57.64 in chips)

Zalon: posts small blind $0.15

Tho230427: posts big blind $0.25

----- HOLE CARDS -----

dealt to Zalon Jack of SpadesJack of Clubs4 of Clubs10 of Clubs

MasterG7: calls $0.25

lottolex: folds

Zalon: calls $0.10

Wnter1811 joins the table at seat #2

Tho230427: raises to $1

MasterG7: folds

----- FLOP ----- Ace of HeartsJack of Diamonds4 of Spades

Tho230427: bets $0.50

Zalon: raises to $2

Tho230427: raises to $8.25

Zalon: raises to $18.50

Tho230427: is all-in $8.74

Returned uncalled bets $1.51 to Zalon

----- TURN ----- Ace of HeartsJack of Diamonds 4 of Spades9 of Clubs

----- RIVER ----- Ace of HeartsJack of Diamonds4 of Spades 9 of Clubs7 of Spades

----- SHOW DOWN -----

Zalon: shows Jack of SpadesJack of Clubs4 of Clubs10 of Clubs (Three of a kind, Jacks, Ace high)

Tho230427: shows 3 of SpadesAce of Clubs10 of HeartsAce of Diamonds (Three of a kind, Aces, Jack high)

Tho230427 collected $34.42 from Main pot

Seat 1: lottolex ($77.83 in chips)

Seat 2: Carme1912 ($13.49 in chips)

Seat 3: muffin24 ($24.22 in chips)

Seat 4: Daktari ($9.30 in chips)

Seat 5: Zalon ($26.38 in chips)

Seat 6: oZZyKO ($29 in chips)

oZZyKO: posts small blind $0.15

lottolex: posts big blind $0.25

----- HOLE CARDS -----

dealt to Zalon Ace of Hearts5 of Hearts3 of SpadesJack of Diamonds

Carme1912: folds

muffin24: raises to $0.90

Daktari: folds

Zalon: calls $0.90

oZZyKO: calls $0.75

lottolex: calls $0.65

----- FLOP ----- 2 of HeartsJack of Spades4 of Diamonds

oZZyKO: checks

muffin24: checks

Zalon: bets $3.60

oZZyKO: raises to $9.20

lottolex: folds

muffin24: folds

Zalon: raises to $25.48 and is all-in

oZZyKO: calls $16.28

----- TURN ----- 2 of HeartsJack of Spades 4 of Diamonds2 of Clubs

----- RIVER ----- 2 of HeartsJack of Spades4 of Diamonds 2 of Clubs8 of Clubs

----- SHOW DOWN -----

Zalon: shows Ace of Hearts5 of Hearts3 of SpadesJack of Diamonds (Two Pairs, Jacks and Twos, Ace high)

oZZyKO: shows 4 of Hearts2 of Spades2 of Diamonds3 of Clubs (Four of a kind, Twos, Jack high)

oZZyKO collected $51.84 from Main pot

Var rätt säker på att han hade AA-KK här

Seat 1: nibbler sits out

Seat 2: trebor73 ($22.62 in chips)

Seat 3: mrchang ($28.41 in chips)

Seat 4: Zalon ($39.38 in chips)

Seat 5: Rob19101 ($20 in chips)

Seat 6: Liverpo0l ($11.15 in chips)

Seat 7: BelochkA ($9.50 in chips)

Seat 8: power111 ($11.48 in chips)

Seat 9: Mullet009 ($12.17 in chips)

Seat 10: hennes ($23.47 in chips)

power111: posts small blind $0.15

Mullet009: posts big blind $0.25

----- HOLE CARDS -----

dealt to Zalon Ace of SpadesQueen of Clubs8 of Clubs10 of Hearts

hennes: folds

trebor73: folds

mrchang: folds

Rob19101: calls $0.25

Liverpo0l: calls $0.25

BelochkA: calls $0.25

power111: raises to $0.50

Mullet009: calls $0.25

Rob19101: calls $0.25

Liverpo0l: calls $0.25

BelochkA: calls $0.25

----- FLOP ----- 10 of Clubs4 of Clubs10 of Spades

power111: bets $1.25

Mullet009: folds

Zalon: raises to $5.50

Liverpo0l: folds

BelochkA: folds

power111: calls $4.25

----- TURN ----- 10 of Clubs4 of Clubs 10 of Spades4 of Spades

power111: checks

Zalon: bets $8.50

power111: is all-in $5.48

Returned uncalled bets $3.02 to Zalon

----- RIVER ----- 10 of Clubs4 of Clubs10 of Spades 4 of SpadesKing of Clubs

----- SHOW DOWN -----

Zalon: shows Ace of SpadesQueen of Clubs8 of Clubs10 of Hearts (A Flush, King high)

power111: shows 4 of DiamondsKing of Diamonds7 of DiamondsKing of Spades (A Full House, Kings full of Tens)

power111 collected $23.72 from Main pot

Hans hand skrek AAxx

Seat 1: oZZyKO ($36.70 in chips)

Seat 2: Zalon ($37.81 in chips)

Seat 3: lottolex ($34.78 in chips)

Seat 4: desolzen ($10.70 in chips)

Seat 5: Samsame ($15.40 in chips)

Seat 6: KasperVK ($5.42 in chips)

lottolex: posts small blind $0.15

desolzen: posts big blind $0.25

----- HOLE CARDS -----

dealt to Zalon 7 of Spades6 of Diamonds5 of Clubs6 of Hearts

Samsame: calls $0.25

KasperVK: raises to $0.50

oZZyKO: folds

Zalon: calls $0.50

lottolex: calls $0.35

desolzen: calls $0.25

Samsame: raises to $3

KasperVK: folds

Zalon: calls $2.50

lottolex: calls $2.50

desolzen: folds

----- FLOP ----- Jack of Spades6 of Spades8 of Diamonds

Samsame: bets $10

Zalon: calls $10

lottolex: calls $10

----- TURN ----- Jack of Spades6 of Spades 8 of DiamondsAce of Diamonds

Samsame: bets $2.40 and is all-in

Zalon: calls $2.40

lottolex: calls $2.40

----- RIVER ----- Jack of Spades6 of Spades8 of Diamonds Ace of Diamonds10 of Clubs

----- SHOW DOWN -----

lottolex: shows 10 of SpadesJack of HeartsKing of Clubs8 of Hearts (Two Pairs, Jacks and Tens, Ace high)

Samsame: shows Ace of Spades4 of Clubs3 of SpadesAce of Hearts (Three of a kind, Aces, Jack high)

Zalon: mucks hand 7 of Spades6 of Diamonds5 of Clubs6 of Hearts

Samsame collected $44.84 from Main pot

Så, nu känns det bättre :)

Gjorde några mindre lyckade spel också när det gick som allra sämst.

Postad

Med risk för att få dig att må sämre igen tänkte jag kommentera två av händerna :). I den med JJ mot AA, funderade du på att släppa den efter hans minibet-raise på flop? Jag hade iaf läst honom för tokstyrka då just den bettingkombinationen känns galen och att AA är en ganska trolig hand för honom?

I den du blir checkraisad med top pair och en okej wrap (vet inte om det räknas som det men men) så undrar jag vad du satte checkraisern på? Skulle han göra det med enbart två par liksom? Om han har ett set, vilket är ganska troligt, så är väl folden klart möjlig? Alternativt att bara syna checkraisern och folda turn om du missar?

Jag är ingen jätterutinerad omaha-spelare och framför allt inte i cg så feel free att såga mina tankegångar...

Det känns som om du kom i massa svåra lägen och hade klar oflyt när du gick in som favorit, inte konstigt att du backade.

Postad

oooooh ulf förespråkar fold? Det är inte varje dag :)

Ja, jag funderade på att släppa den men hade ingen bra read på killen plus att det händer att folk överspelar tvåpar här. En aggressiv spelare kan nog pusha med typ AKQT här också. Men ja, får jag samma situation mot samma kille så lägger jag mig och jag håller med om att det luktar AA långa vägar.

Wrapen är OK, men inte fantastisk. Mest sannolikt är ju lågt set helt klart (eftersom jag har en blocker-J), men typ J4/J2 är i deras range när de höjer (folk har en tendens att ge en noll respekt om man bettar på knappen). Jag har typ 45/55 mot set så jag tycker nog push är helt ok om man tar hänsyn till att de emellanåt har typ tvåpar och om de är riktigt usla tptk. Jag funderade på syn också och sen pusha om jag träffar turn (har ju trots allt position). Det kanske är ett bättre drag (ju mer jag tänker på det så är det nog det optimala draget). Fold tror jag är på tok för vekt, jag drar som sagt inte dåligt mot någon hand egentligen.

Sen skadar det inte att pusha med drag så att folk ser att man inte bara pushar med nutsen. En del tycker ju att man är jättedålig om man pushar med ett drag och det är alltid bra att få en idiot-note av honom så kan han tilta bort sina pengar nån annan gång :)

För övrigt så uppskattas alla synpunkter, postar jag en hand vill jag alltid att ni ska kommentera spelet :)

Postad

Håller med Ulf om kommentarerna. KK-handen är ju bara ren oflax.

Tänker lite på hand ett. Om jag tolkar HHn rätt så sitter du på bb när sb raisar? är det värde att syna med 7788 där? Tänker mig att det är många efter, men det kanske inte är så vanligt med limp-reraise i cg?

Sista handen... reraisa (?)... Antingen leder du stort eller så ligger under? För du synar väl inte för att klonka kåken eller sämre stege? Mao fold eller push?

Oflax! Keep it ûp!

Postad

Sista handen: Jag är typ 95% säker på att killen som bettar ut floppen har AAxx och hade tänkt att ställa turn mot killen bakom (som jag har en rätt solid read på) som jag tror bara synar med drag där. Alternativt så trycker han vilket innebär att han har nötterna och då skulle jag kunna komma undan. Nu lät jag iofs honom dra med tvåparet, men det var ok det också. Jag tror han foldar där hyfsat ofta, det är som sagt färgdraget, stegdrag och ibland tvåpar som han synar med + JJ/88 som han trycker med. AAxx-snubben hade ju bara 2.5$ kvar så honom räknar jag som all-in.

Planen var som sagt att ställa turn, men när esset kom visste jag att han hade träffat och jag glömde bort att försöka raisa bort killen bakom och gav honom ett free-card istället.

Postad

En kort summering av september:

Omaha: Det började bra och jag spelade stabilt och låg plus ett antal inköp i början av månaden. I slutet kom jag in i en svacka och lyckades dessutom slaska bort ett par inköp. Jag slutade ändå upp 2 inköp vilket får anses vara ok, men absolut inte godkänt. Om man räknar in rakeback och bonusar så plussade jag ytterligare 8 inköp på det så sammanlagt upp c:a 10 inköp, vilket är helt ok resultatmässigt.

Jag spelar lägsta nivån för tillfället (PL25) för att bygga upp ett bra grundspel och skydda min rulle från tilt :) Målet är att sakta men säkert bygga upp en stabil rulle och gå upp i nivåer.

Nästa månad kommer jag fokusera bland annat på att höja mer pre istället för att syna.

Omaha high/low: mitt spel är under all kritik för tillfället, trycker på slaskknappen för mycket (måste vara suget efter dc som gör att jag spelar på det sättet :-)