JimmyFlöjt Postad 28 Juli , 2008 Rapport Postad 28 Juli , 2008 Har provat att ladda ner pokerklienter från bla prima, boss och B2B men lyckas inte med någon av dem. Antingen skiter det sig redan vid nedladdningen eller så står det och tuggar när man kör det nedladdade programmet. Har provat att inaktivera brandvägg men utan resultat. Har sökt en del på forumet och förstått att många andra har haft liknande problem men ingenstans står det någon lösning, om det nu finns någon? Enda klient som fungerar är faktiskt SS. Tacksam för hjälp.. Citera
KRCU Postad 28 Juli , 2008 Rapport Postad 28 Juli , 2008 poker stars och full tilt fungerar utmärkt , har inte provat andra dock Citera
*Adde* Postad 28 Juli , 2008 Rapport Postad 28 Juli , 2008 Ipoker, Ongame, Prima och Boss fungerar utmärkt för mig. Dock, som jag har skrivit i annan tråd, fungerar inte B2B alls. Oavsett om jag använder browser eller download möts jag av beskedet att jag inte kan ha fler än en klient inom Entraction öppen samtidigt (trots att jag inte har det). Citera
hamstern Postad 28 Juli , 2008 Rapport Postad 28 Juli , 2008 om du installerar klienten kan du sedan högerklicka på genvägen och därefter trycka på egenskaper, sedan klickar du på en flik som jag tror heter kompabilitetsläge(har inte bärbara med vista igång just nu) där klickar du i att programmet ska köras i kompabilitet med windows xp service pack 2. Det borde lösa dina problem. Mvh Citera
ProToss Postad 28 Juli , 2008 Rapport Postad 28 Juli , 2008 Ipoker, Boss, B2B, Poker Stars, Full Tilt, Ongame, Prima och Betfair har aldrig varit några problem för mig i Vista. *Adde* säger: Ipoker, Ongame, Prima och Boss fungerar utmärkt för mig. Dock, som jag har skrivit i annan tråd, fungerar inte B2B alls. Oavsett om jag använder browser eller download möts jag av beskedet att jag inte kan ha fler än en klient inom Entraction öppen samtidigt (trots att jag inte har det). Kan vara Java problem? Citera
*Adde* Postad 28 Juli , 2008 Rapport Postad 28 Juli , 2008 Först ber jag om ursäkt om jag kapar tråden ett tag. hamstern säger: om du installerar klienten kan du sedan högerklicka på genvägen och därefter trycka på egenskaper, sedan klickar du på en flik som jag tror heter kompabilitetsläge(har inte bärbara med vista igång just nu) där klickar du i att programmet ska köras i kompabilitet med windows xp service pack 2. Det borde lösa dina problem. Mvh Funkar inte med mitt problem. Man kunde laborera med ett antal andra alternativ oxå, såsom ändra upplösning. Även detta utan resultat. ProToss säger: Ipoker, Boss, B2B, Poker Stars, Full Tilt, Ongame, Prima och Betfair har aldrig varit några problem för mig i Vista. Kan vara Java problem? Utveckla gärna. Jag har senaste Java, men kan det vara fel ändå? Jag har också sett till att jag inte har fler än en Java installerad. Kanske ska man ha flera? okocha säger: Kör som administratör. Hjälper inte. Citera
DrRoland Postad 28 Juli , 2008 Rapport Postad 28 Juli , 2008 Nya prima funkar kasst med win2000 och har hört om folk som har stora problem med vista och nya prima också. Citera
animalplanet Postad 29 Juli , 2008 Rapport Postad 29 Juli , 2008 Stäng av UAC, rebota gör om allt från start. Citera
*Adde* Postad 29 Juli , 2008 Rapport Postad 29 Juli , 2008 animalplanet säger: Stäng av UAC, rebota gör om allt från start. Och goooooglar man på UAC hittar man detta: http://www.alltomxp.se/index.php?option=com_content&task=view&id=163&Itemid=74 Vafan, jag är desperat så det är väl bara att prova. Citera
JimmyFlöjt Postad 16 Augusti , 2008 Författare Rapport Postad 16 Augusti , 2008 Framgång! Har nu lyckats identifiera problemet. För mig var det en brandvägg som blockerade pokerklienterna. För ca 1 månad sedan avinstallerade jag Norton och bytte till Panda. Dock upptäckte jag idag att Farbror Norton inte alls var helt borta utan låg kvar med sin brandvägg vilket betydde att jag körde med två brandväggar. Detta i sin tur innebar att jag fortfarande hade en brandväg aktiverad när jag felsökte och avaktiverade min Panda-brandvägg. Så jag laddade hem ett program som rensar upp och förintar alla Nortons äckliga förgreningar för gott. Se till så att er brandvägg inte blockerar några portar så ska det nog fungera för er andra också. mvh Citera
gdaily Postad 16 Augusti , 2008 Rapport Postad 16 Augusti , 2008 Jag har Vista, Norton, testat bådemed och utan UAC, och för mig fungerar allt. /Ola Citera
ShazPur Postad 16 Augusti , 2008 Rapport Postad 16 Augusti , 2008 JimmyFlöjt säger: Framgång! Har nu lyckats identifiera problemet. För mig var det en brandvägg som blockerade pokerklienterna. För ca 1 månad sedan avinstallerade jag Norton och bytte till Panda. Dock upptäckte jag idag att Farbror Norton inte alls var helt borta utan låg kvar med sin brandvägg vilket betydde att jag körde med två brandväggar. Detta i sin tur innebar att jag fortfarande hade en brandväg aktiverad när jag felsökte och avaktiverade min Panda-brandvägg. Så jag laddade hem ett program som rensar upp och förintar alla Nortons äckliga förgreningar för gott. Se till så att er brandvägg inte blockerar några portar så ska det nog fungera för er andra också. mvh Ah, jag kan ha samma problem. Min nya dator kom med Norton förinstallerat vilket jag snabbt avinstallerade och ersatte det med ett annat program. Vad var det för ett anti-Norton program du hittade och var kan man få tag på det? Citera
JimmyFlöjt Postad 16 Augusti , 2008 Författare Rapport Postad 16 Augusti , 2008 ShazPur säger: Ah, jag kan ha samma problem. Min nya dator kom med Norton förinstallerat vilket jag snabbt avinstallerade och ersatte det med ett annat program. Vad var det för ett anti-Norton program du hittade och var kan man få tag på det? http://tinyurl.com/6oq8f Citera
Lassesweed Postad 17 Augusti , 2008 Rapport Postad 17 Augusti , 2008 Har samma problem. Provat "allt" inkl. tipsen i tråden. Har givetvis samma problem med 24h. Här är förslaget jag fick från 24h supporten. För mig funkade det inte, men kanske det kan hjälpa någon annan. Tyvärr har vår mjukvara vissa kompatibilitetsproblem med Windows Vista. Problemet består i att användare av Windows Vista inte kan starta klienten efter det att en uppdatering av klienten lanserats. Problemet grundar sig i Vista's säkerhetsfunktioner, som inte tillåter uppdateringar av filer i "Program Files"-mappen om användaren inte har administratörsrättigheter. Lösningen till detta problem är att avinstallera mjukvaran, radera mappen "B2BPoker" i "Program Files" och installera klienten igen till mappen "My Documents". Citera
Matfrid Postad 17 Augusti , 2008 Rapport Postad 17 Augusti , 2008 Lassew säger: Har samma problem. Provat "allt" inkl. tipsen i tråden.Har givetvis samma problem med 24h. Här är förslaget jag fick från 24h supporten. För mig funkade det inte, men kanske det kan hjälpa någon annan. Tyvärr har vår mjukvara vissa kompatibilitetsproblem med Windows Vista. Problemet består i att användare av Windows Vista inte kan starta klienten efter det att en uppdatering av klienten lanserats. Problemet grundar sig i Vista's säkerhetsfunktioner, som inte tillåter uppdateringar av filer i "Program Files"-mappen om användaren inte har administratörsrättigheter. Lösningen till detta problem är att avinstallera mjukvaran, radera mappen "B2BPoker" i "Program Files" och installera klienten igen till mappen "My Documents". Om detta *) är sant så är det det slutgiltiga beviset för att man aldrig ska använda Vista. Men det är troligen rent nonsens. Jag vet dock inte, eftersom alla problem man hör om Vista ger intrycket att operativsystemet är oanvändbart så har jag hållit mig till XP än så länge. [edit: *) jag syftar på det galna påståendet att ett program inte skulle installeras i program-mappen utan i dokumentmappen! ] Citera
Mogge13 Postad 17 Augusti , 2008 Rapport Postad 17 Augusti , 2008 har spelat på alla klienter som nämns i tråden utan problem. Är troligtvis inte vista utan något annat som gör så att klienterna inte funkar. Har 64bitars vista premium. Citera
Lassesweed Postad 18 Augusti , 2008 Rapport Postad 18 Augusti , 2008 Bättre än så här kan inte 24h-supporten. (tyvärr) Tack för att du kontaktar Kundtjänst. Vi ber dig att testa följande för att lösa problemet: 1. Tryck på CTRL + ALT + DELETE för att gå in på processhanteraren. 2. Välj fliken "Processer" 3. Se till att du enbart har en process i listan som heter "Client.exe", Skulle du ha två får du markera den och välja "Avsluta process". Vi rekommenderar dig även att uppdatera Java Virtual Machine på din dator: 1) Avinstallera Java helt från din dator. 2) Uppdatera Java Virtual Machine på din dator genom följande länk: http://download.b2bpoker.com/jre-1_5_0_13-windows-i586-p.exe Strarta om dator innan du försöker starta klienten igen. När inte detta hjälpte så ger de upp Vänligen notera att då vi officiellt inte stöder operativsystemet Windows Vista fullt ut så finns det dessvärre inte något mer vi kan göra i dagsläget för att lösa detta problem. Citera
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.