Gå till innehåll

Bra aggressivt spel eller bara spew? PLO2.5/5 kr


sturedenstore

Recommended Posts

Jag har varit aggressiv och inblandad i mkt potter. Däremot så har jag ofta visat en solid hand vid visning på river. Fi verkar vara en okej spelare men har inte gjort mycket väsen av sig än så länge, han verkar ganska tight och vek.

 

Han limpar och jag pottar med min A8JJs. Man kanske kan motivera att bara limpa för att se floppen, men jag tycker handen är alldeles för bra samt att motståndet är vekt post. Fi synar. Floppen är väl inte världens bästa för min hand, men ganska torr och träffar förmodligen inte fi´s range allt för hårt. Jag cbetar och får syn. Här sätter jag fi på en ganska dålig 7a, ser inte mkt annat han skulle syna floppen med. Turn en blank 9a, jag betar igen för att reppa AA alternativt en bra 7a som A7, 97 etc. Jag får syn igen. När fi synar också turn så är jag 100% säker på att han har en 7a. Jag ser det som möjligt att han har kåkat med 97, men han borde fortfarande inte gilla sin hand allt för mkt iom mitt starka spel.

 

På river bli potten intressant imo.. River kommer med 9a så brädan är nu A7799 utan färger. Nu till frågan, gillar vi mitt spel att leda ut river igen för att reppa AAxx, A7xx, A9xx och folda ut händer som K7xx, 79xx osv?

 

***** Hand 756845171 *****

2.50/5.00 Omaha (PL) - den 27 juli 2008 21:06:35

Diana 25 (Vanlig/Cash Game)

Plats 1: Dragon (1032.76)

Plats 2: Burgendy (2012.33)

Plats 3: magfa (1000.00)

Plats 4: Matza1 (523.01)

Plats 5: payback1 (989.01)

Burgendy lägg LM 2.50

magfa lägg SM 5.00

** Giv **

Dragon [N/A, N/A, N/A, N/A]

Burgendy [:Ah:, :Jd:, :8h:, :Jc:]

magfa [N/A, N/A, N/A, N/A]

Matza1 [N/A, N/A, N/A, N/A]

payback1 [N/A, N/A, N/A, N/A]

*** Bet Runda 1 ***

Matza1 Lägg

payback1 Syna 5.00

Dragon Lägg

Burgendy Höj till 20.00

magfa Lägg

payback1 Syna 20.00

*** Flop(Board): *** : [:7h:, :As:, :7c:]

*** Bet Runda 2 ***

Burgendy Satsa 35.00

payback1 Syna 35.00

*** Turn(Board): *** : [:7h:, :As:, :7c:, :9s:]

*** Bet Runda 3 ***

Burgendy Satsa 95.00

payback1 Syna 95.00

*** River(Board): *** : [:7h:, :As:, :7c:, :9s:, :9c:]

*** Bet Runda 4 ***

Burgendy Satsa 215.00 Bra eller anus?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är en usel spelare, men du undrar om du gör rätt i att råbluffa en tightvek spelare som synat flop o turn, själv har du spelat många potter (och agressivt!?)... gissar att du fick omslag på river?

 

luktar det inte monster?

 

Edit: Och alternativ b är väl att han synar med de händer du vill han skall lägga??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag tycker inte det är något fel på detta spel.

preflop hade jag pumpat 100 av 100 mot en limpare med AJJ8 suitat ess. tycker det är bra size på dina bets också. detta spel tror jag fungerar hyffsat ofta för att folk halvvägs in i handen ska inse att deras nakna 7 inte är bra nog. tycker också det är rätt att betta river där.

 

tror dock sånna här spel har mycket att göra med vem man möter. möter du någon som ofta går till showdown så får du syn alldeles för ofta för att spelet ska vara lönsamt. självklart spelar din tableimage också in för hur ofta du får syn.

 

bra rep av AA eller A7 om du inte hade varit inblandad i så många potter.

 

hur slutade handen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Limpa pre du e ur pos, check folda sen floppen, om du väljer linjen att raisa pre (som i bästa fall kommer vara marginellt plus om ditt motstånd e övervekt postflopp iochmed du e ur pos)

så betta flopp och ge sen upp, han kommer (nästan) alltid visa en 7a och kommer definitivt MINST syna ytterligare en bett på turn. Blir mkt att riskera med din linje för en väldigt liten pott.

Om han e lurig/ noob kan han btw ha AA även fast de inte e troligt.

 

BTW hur går man med i omaha diskussionstråden?

 

MVH DieFishDie

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Limpa pre du e ur pos, check folda sen floppen, om du väljer linjen att raisa pre (som i bästa fall kommer vara marginellt plus om ditt motstånd e övervekt postflopp iochmed du e ur pos)

så betta flopp och ge sen upp, han kommer (nästan) alltid visa en 7a och kommer definitivt MINST syna ytterligare en bett på turn. Blir mkt att riskera med din linje för en väldigt liten pott.

Om han e lurig/ noob kan han btw ha AA även fast de inte e troligt.

 

BTW hur går man med i omaha diskussionstråden?

 

MVH DieFishDie

 

Men herrejävlar, om du inte kan spela PLO så ge inga råd.

 

Ang. handen: PGA nivån etc så kommer du nog bli uppkollad säg 60% av gångerna av en 7a. Nian gör egentligen inte så mycket för dig, antingen har du AAxx eller inte AAxx.

 

Du satsar 215 för att vinna ~ 40+5+ 70+ 190.

Jag är för trött för att räkna vidare, men instinktivt skulle jag säga PSB eller CF på rivern beroende på motståndaren.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för alla åsikter! Jag valde att beta river just för att killen i fråga verkade ganska vek, samt att jag själv förmodligen skulle folda de allra flesta sjuor i min hd om jag var i fis skor. Men det är förmodligen som ni säger ganska optimistiskt att försöka bluffa bort färdiga "bra" händer på den här nivån.

 

Handen slutade iaf med att han stekte i timebanken och tillslut synade med 97. Så mitt spel hade förmodligen fungerat mot en naken 7a.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Va? :-) Jag tror vi tycker rätt lika, dvs:

 

Ska du spela den ska du höja den, sen om du ska spela den är tveksamt.

Beror lite på humör och bord.

 

Däremot gillar jag inte riverbeten nu när jag fått tänka efter.

Full pott eller Check/Fold.

 

Man får syn mycket oftare än man tror här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gillar absolut inte pre. Om du sitter på button är det standard men OOP suger det rätt hårt. Gillar nog postfloplinjen ändå.

 

Va? :-) Jag tror vi tycker rätt lika, dvs:

 

Ska du spela den ska du höja den, sen om du ska spela den är tveksamt.

Beror lite på humör och bord.

 

Däremot gillar jag inte riverbeten nu när jag fått tänka efter.

Full pott eller Check/Fold.

 

Man får syn mycket oftare än man tror här.

 

Jag trodde den ena förespråkade att höja och den andre att limpa därför jag blev lite intresserad :-P

 

Brukar full pott generellt sett få mer respekt på river än en annan betsize?

 

Överskattar jag handen så mkt att detta faktiskt kan vara en fold pre, som omaharookie så skulle det aldrig falla mig in att folda denna från sb i en ohöjd pott. Jag kanske överskattar handens värde pre väldigt mkt som tänker så?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle inte höjda den pf från sb.

Knappt ens för att isolera en riktigt usel fi.

Jag skulle kompletera för den har ju en del nötpotential.

Som spelat cbetar jag floppen men när man får syn av en "tight och vek" fi betar jag inte turn.

I och med att du sätter honom på 7a när han synar floppen behöver du veta att det är kraftigt EV- att försöka få honom att folda en 7a.

 

Synar den typen av spelare floppen är botten av hans range AK/Q** men helt klart polariserad mot 7*** tycker även jag. Så jag check-foldar turn om han nu betar.

 

(PS: jag har -0.19BB/hand från SB så jag vet inte hur mkt du ska lyssna på mig :-) )

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...