Gå till innehåll

AJo på bubblan Stars turbo 6,50$


Recommended Posts

Är det tightare spel i låglimits? Verkar ju inte riktigt klokt va?

 

Nu har jag inte just någon erfarenhet av högre stakes men jag har fått ett intryck av att just i dessa lägen är det så. Lågstakesfiskarna spelar sina händer mera för värde och förstår sig inte på fold equity och har därför rätt smala push-HD:n. Däremot synar de naturligtvis mycket lösare än folk på högre nivåer, syner med händer som KT i lägen som det som OP beskriver är inte helt ovanliga. Det verkar som om många spelare på dessa nivåer har ungefär samma syn- och push-HD.

 

Vrakman: här är en väldigt bra analys av tanken bakom mitt svar. Antagligen är låglimit spelaren mer rädd om sina pengar eftersom den spelar generellt sett mindre än mid- och high stakes grinders. Av samma anledning tiltar en low limit spelare ofta lättare av en vanlig utdragning än en rutinerad högre spelare i samma situation. (Enligt egna erfarenheter)

 

Skulle du alltså vika QQ här? Tänk på en regularturre du spelar, blindsen kan få vara lite lägre (men inte jättemycket lägre, för det är de inte på bubblan i regs) och vad gör du då? Situationen är ju ännu lugnare i regularturren, men inte fan skulle du väl vika QQ där?

 

Vad betyder förresten raden med konstigt nog...?

 

På den här nivån tror jag faktiskt inte att FI pushar så mycket bredare än 20% faktiskt. Inte många som har koll på FE, ICM unt so weiter...

 

I den situation som trådskaperen undrar om skulle jag ha väldigt svårt (även om det kanske är fel...) att syna med AJ. Förmodar att det är för tight men jag är för feg för stt syna då lillstacken troligen åker inom kort. Med en fet chippie och jämnare stackar synar jag nog med AJ. Även om jag skrev att jag trodde att det bara var syn med AA-KK så skulle jag ha väääldigt svårt att folda JJ och QQ här! Tror att det är där min syn-hd i den givna situationen ligger, AA-JJ. Jag pushar hellre väldigt brett först in när nästa tillfälle för det ges. MEN, jag VET att jag absolut inte är en bubbel-haj, snarare en average bubbel-brax eller nåt... :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror att man bör dega nästan 100% i det här läget, inte mindre än 75% iaf det är jag ganska säker på.

 

Ni som säger att ni inte tror fi degar mer än 20% är jättefel ute. Det här påståendet innebär att om det mot förmodan finns någon som degar så tight som 10% måste den lösaste killen dega 30% för att snittet ska bli 20%. Självklart måste det vara väl balanserat. Jag tror nog snarare att den tightaste degar runt 15% och den lösaste 100% obv och jag tror att snittet landar runt 40-50% för fiskarna vilket gör AJo till en klar syn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

OK jag ger fi range alla par, alla Ax alla klädda några Kxs plus en random asshatt hand så han får 30% push och pittar min hand mot den rangen i Pokerstove och får då 58% equity. Dvs det är 42% risk att åka ur. Tror jag har större chans att komma ITM genom att folda. Om det är bäst EV vet jag inte riktigt för då måste man ta hänsyn till hur mycket större chansen är att jag kommer 1a om jag vinner handen.

 

Text results appended to pokerstove.txt

 

561,635,712 games 0.093 secs 6,039,093,677 games/sec

 

Board:

Dead:

 

equity win tie pots won pots tied

Hand 0: 58.440% 55.45% 02.99% 311410821 16810555.00 { AsJh }

Hand 1: 41.560% 38.57% 02.99% 216603781 16810555.00 { 22+, A2s+, K7s+, Q9s+, J9s+, A2o+, KTo+, QTo+, JTo, 83o }

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror att man bör dega nästan 100% i det här läget, inte mindre än 75% iaf det är jag ganska säker på.

 

Ni som säger att ni inte tror fi degar mer än 20% är jättefel ute. Det här påståendet innebär att om det mot förmodan finns någon som degar så tight som 10% måste den lösaste killen dega 30% för att snittet ska bli 20%. Självklart måste det vara väl balanserat. Jag tror nog snarare att den tightaste degar runt 15% och den lösaste 100% obv och jag tror att snittet landar runt 40-50% för fiskarna vilket gör AJo till en klar syn.

 

Inte riktigt sant. Om det finns 5st som degar 100% och 45st som degar 10% och 25 som degar runt 20-30% och 25 som degar 30-99% så blir det annorlunda än i din hypotes.

 

Just att sista killen sitter med 1,5bb gör att det känns som fold, mer jämna stackar så syn.

 

Eller är jag helt fel ute nu efter en 10h road trip? zzzz

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, enligt ICM behöver vi "bara" strax under 60% equity för att kunna syna, och det har vi ganska så säkert mot fi:s range med tanke på OP:s beskrivning. Alltså syn? Nej, tycker jag, eftersom ICM inte tar hänsyn till varken mörkarnas storlek och hur de infaller de närmsta händerna. Shortien har endast har ett par händer på sig att överleva, och ingen av oss andra tre har någon anledning att vilja hålla liv i bubblan.

 

Vem av de andra vid bordet tror ni blir gladast om vi tar den här fighten?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, enligt ICM behöver vi "bara" strax under 60% equity för att kunna syna, och det har vi ganska så säkert mot fi:s range med tanke på OP:s beskrivning. Alltså syn? Nej, tycker jag, eftersom ICM inte tar hänsyn till varken mörkarnas storlek och hur de infaller de närmsta händerna. Shortien har endast har ett par händer på sig att överleva, och ingen av oss andra tre har någon anledning att vilja hålla liv i bubblan.

 

Vem av de andra vid bordet tror ni blir gladast om vi tar den här fighten?

 

Bra talat Doc! :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...