Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Ekenstar: Håller med om att alla fokuserar på fel saker hela tiden - så gör även du..

Att det skall vara så svårt att förstå att misstaget DragonDonk gör är att dom sitter två pers tillsammans och spelar på samma bord med samma ip-nummer.. Hade hans kompis suttit någon annanstans är det inte säkert det varit några problem.

24h har ingenstans i mailen sagt att det var ok att sitta på samma ip-nummer - bara att det var ok att ha flera konton i samma namn, och det är j-t klantigt formulerat och onödigt att inte påminna DragonDonk att "OBS! Men du får inte spela båda konton i turneringarna". Detta borde dock DragonDonk förstått själv, då det inte är tillåtet att spela med samma ip-nr på samma bord - trots att han påstår det. Se även andra trådar senaste dagarna där alla är överens om att det aldrig är tillåtet på några nätverk.

Postad
Ekenstar: Håller med om att alla fokuserar på fel saker hela tiden - så gör även du..

Att det skall vara så svårt att förstå att misstaget DragonDonk gör är att dom sitter två pers tillsammans och spelar på samma bord med samma ip-nummer.. Hade hans kompis suttit någon annanstans är det inte säkert det varit några problem.

24h har ingenstans i mailen sagt att det var ok att sitta på samma ip-nummer - bara att det var ok att ha flera konton i samma namn, och det är j-t klantigt formulerat och onödigt att inte påminna DragonDonk att "OBS! Men du får inte spela båda konton i turneringarna". Detta borde dock DragonDonk förstått själv, då det inte är tillåtet att spela med samma ip-nr på samma bord - trots att han påstår det. Se även andra trådar senaste dagarna där alla är överens om att det aldrig är tillåtet på några nätverk.

Om han hade kört en dator via vanliga fasta bredbandet och den andra datorn via 3g och de båda datorerna stått på samma skrivbord, hade det då varit ok?

Det stora felet som 24hpoker gör är att de ger klartecken att kvala in med två konton med samma namn till samma turneringsserie!

Yes you can play with both accounts, if you have more than one created & you want to allow your friend to play on your behalf, which would give you a better chance of winning a package of course. If both accounts qualify for a package however, only one will be eligible, as they will be both registered under the same player name. .

Själva kärnan är detta:

Klart som fan 24hpoker ska kompensera honom då supporten fick honom att grinda ihop ytterliggare 8000 VIP (massa rake åt 24hpoker) med det andra kontot!

Postad

De påpekade tydligt att jag INTE fick spela två konton. Därför gjorde jag det inte. Det har vi redan nämnt 200ggr, så skippa det.

Att du säger att det är olagligt att spela en multi-turnering från samma IP. Där har vi en intressant fråga, väldigt intressant, undrar om du gjort någon explicit djupdykning i pokersiters T&C's? Vart hittar du den paragrafen? Jag har ALDRIG under mina 7 år vid internetpokern skådat en sådan regel. Varför? Jo, för att det vore totalt orimligt och skulle bidra med miljonförluster för pokerbranschen.

Gällande IP-frågan så är det en SJÄLVKLARHET när det rör sig om SNG's och CASHGAME då collusion skulle kunna förekomma. Jag vet således INGEN sida som tillåter att ens seata vid samma bord under dessa två speltyper.

Däremot, är det en SJÄLVKLARHET att man kan spela samma multiturnering från samma IP(bortsett från 24h's Promotions T&C fr.o.m. 2008-07-24). Tror du jag varken vill eller kan bestämma platser och bord i en multiturnering?

Som tidigare nämnt, har jag kollat upp allt innan, sjuttioelva gånger. Jag var helt enkelt 100% på att jag gjorde allt lagligt i och med hela 24h's tydliga tillåtelse. Hade jag ens haft misstanker om något annat hade jag självklart skapat kontot i ett annat namn, bett kompisen spela från 3G eller internetcafe samt haft ett helt annat användarnamn.

Vad jag vill ha svar på i den här tråden är snarare varför dom valt att ändra sina T&C's i kommande promotions samt varför de inte har något bättre att hänvisa till än några skruttna paragrafer som de själva vet att jag INTE brutit mot.

"It is strictly forbidden for a player to play at the same table with different nicknames used at different sites within the network. It is also forbidden to join the same tournament with different nicknames"

- Ja, därför gjorde jag precis som Ni sa, lät en kompis spela det andra kontot.

"Poker is an individual game where players play for their own interest. Any kind of cooperation or partnership between players is strictly forbidden", och att "It is strictly forbidden to give away any information about your hand before a pot is finished by communicating with other players"

- Fanns inte ens i närheten av något tecken på collusion förutom att ena kontot vek en KQ utg+1 efter det var utg raise till 3,5x. Och en AT veks efter det var 4bettat. (Tror nog jag får ta och lägga av med nätpokern, för om man inte ens får mucka KQ och AT preflop ja då kommer jag gula allt)

Postad

ok ok. Skall inte tjafsa mer. Att 24h skött det åtminstone klantigt tror jag alla är överens om. Sedan kan man ju diskutera grad av fel, kompensation etc till dödagar, men oavsett vilket är det deras förbannade skyldighet att höra av sig som dom lovat. Självklart.

Postad
Fan vad alla fokuserar på fel saker hela tiden. Om dragonDonk är en idiot eller inte eller om han spyr för mycket galla i chatten har inget med själva ärendet att göra!

För att få deltaga i turneringsserien var man tvungen att grinda in 8000 VIP:

dragonDonk grindar ihop 8000 VIP och tänker, varför inte kvala in med ett konto till:

Och enligt supporten är det helt ok och dragonDonk publicerar även mailen i orginaltråden (som är låst av nån anledning).

Men sedan när han kommer etta och tvåa i en av delturneringarna blir ena kontot nedstängt.

Klart som fan 24hpoker ska kompensera honom då supporten fick honom att grinda ihop ytterliggare 8000 VIP (massa rake åt 24hpoker) med det andra kontot!

.

(mitt bidrag till diskussionen)