Gå till innehåll

115$ HU SNG Kommentar FI:s syn


hajen

Recommended Posts

Fi spelade matchen bra tills....

Han är 11k upp på scopen med averagegame 332$/500 games 3 % roi

tycker FI gör en dålig syn här kommentarer.. ? rätt många händer han ligger under mot.

Lite tveksamt vad jag hade gjort i Fi:s situation fast det lutar "rätt" mycket mot foldhållet.

 

PokerStars Game #19047462415: Tournament #97537328, $110+$5 Hold'em No Limit - Match Round I, Level IV (50/100) - 2008/07/23 - 17:40:09 (ET)

Table '97537328 1' 2-max Seat #2 is the button

Seat 1: Hajen007 (1430 in chips)

Seat 2: backrhodes (1570 in chips)

backrhodes: posts small blind 50

Hajen007: posts big blind 100

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Hajen007 5 of Diamonds4 of Hearts

backrhodes: calls 50

Hajen007: checks

*** FLOP *** 6 of Hearts8 of Spades7 of Hearts

Hajen007: checks

backrhodes: bets 200

Hajen007: raises 1130 to 1330 and is all-in

backrhodes: calls 1130

*** TURN *** 6 of Hearts8 of Spades7 of Hearts8 of Diamonds

*** RIVER *** 6 of Hearts8 of Spades7 of Hearts8 of DiamondsKing of Hearts

*** SHOW DOWN ***

Hajen007: shows 5 of Diamonds4 of Hearts (a straight, Four to Eight)

backrhodes: shows Queen of Hearts8 of Clubs (three of a kind, Eights)

Hajen007 collected 2860 from pot

*** SUMMARY ***

Total pot 2860 | Rake 0

Board 6 of Hearts8 of Spades7 of Hearts8 of DiamondsKing of Hearts

Seat 1: Hajen007 (big blind) showed 5 of Diamonds4 of Hearts and won (2860) with a straight, Four to Eight

Seat 2: backrhodes (button) (small blind) showed Queen of Hearts8 of Clubs and lost with three of a kind, Eights

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Din bet tyder på färg eller stegdrag så mycket som du bettar. Du verkar inte vilja få värde för din floppade stege ?

 

Varför inte bara syna på floppen och se vad som händer på turn ? Att ställa här kan knappast vara optimalt; du får nästan bara bort händer som du slår och får ofta bara med händer som slår dig.

 

Fi har top-par med bra kicker. Hade nog synat jag med.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har ingen aning, mina mina matcher varar aldrig så länge så att man bara har 15bb i stacken (eller gär dom det så är det push/fold pre som gäller)

 

Vika topppar i headsup med GRUNDA stackar? Inte omöjligt, men det krävs pistol mot huvudet typ

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gillar inte hans linje pre men floppen spelar sig själv imo.

Håller med, hans spel pre gentemot syn flop investera 50 och sen lassa in ovetande.

 

Jag blixtsynar normalt

inte jag, jag åsksnärtar med musen :-)

 

Din bet tyder på färg eller stegdrag så mycket som du bettar. Du verkar inte vilja få värde för din floppade stege ?

 

Spela denna hand 10 ggr mot 10 olika FI så får jag nog syn här 30-40 % av gångerna vilket borde bli EV+ i chips räknat förhållande till investerat.

 

Varför inte bara syna på floppen och se vad som händer på turn ? Att ställa här kan knappast vara optimalt; du får nästan bara bort händer som du slår och får ofta bara med händer som slår dig.

 

När floppen kommer så skall handen till SD, orka ge han bra dragodds. har han 910 så gg.

 

Fi har top-par med bra kicker. Hade nog synat jag med.

 

Jag har ingen aning, mina mina matcher varar aldrig så länge så att man bara har 15bb i stacken (eller gär dom det så är det push/fold pre som gäller)

 

sant, fel preflopspel av fi.

 

Vika topppar i headsup med GRUNDA stackar? Inte omöjligt, men det krävs pistol mot huvudet typ

 

Vad det inte du som var matteproffs mentor ? :-)

 

 

Syn typ jämt, du pushar ju drag 24/7 på den brädan så med lite döda $$ tycker jag att det är instasyn mtp stackdjupet.

 

fast jag hade nog foldat :roll: om jag själv spelat limp pre. Matchen är ju inte alls över för FI:s stackdel. Han har ju fortfarande 60-65% stack kvar efter flopbet. Men det kanske är en läcka jag har, i dont know!

 

Jag hade instasynat och om stars hade en popup ruta där dom fråga mig om jag vill spela för dubbla buy in utan o veta motståndarns hand hade jag kryssat i YES SIR (=

 

hehe, i got you point

 

eh! svaren kom lite i rutan ssamt utanför. Ni ser nog :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vetgirig verkar som vanligt tro att fi bara synar med 99+ här.

Snälla sluta skriv om du inte vet vad du pratar om!

 

Läs mitt inlägg innan du klagar på det - jag förordar att Fi skall syna med top-paret. Så nej det du påstår stämmer tyvärr inte med vad jag skriver i mitt inlägg.

 

Det jag inte gillar är att HERO förlorar kunder genom det sätt han spelar på. Han vill få maximalt betalt de gånger FI har inget på floppen men kanske träffar par på turn eller river. Som spelat får han inget betalt om FI i detta fallet hade suttit med K hög men om han väntat till river så hade det inneburit mera pengar i potten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Läs mitt inlägg innan du klagar på det - jag förordar att Fi skall syna med top-paret. Så nej det du påstår stämmer tyvärr inte med vad jag skriver i mitt inlägg.

 

Det jag inte gillar är att HERO förlorar kunder genom det sätt han spelar på. Han vill få maximalt betalt de gånger FI har inget på floppen men kanske träffar par på turn eller river. Som spelat får han inget betalt om FI i detta fallet hade suttit med K hög men om han väntat till river så hade det inneburit mera pengar i potten.

så istället för att shova allt på floppen så vore det bättre att typ minraisa (eller kallsyna) och sedan shova alla turnkort eller? verkar konstigt och gör knappast ingen skillnad i praktiskt spel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

När fi betar pott i det här läget känns det oftast som att det är en hand han inte gärna vill släppa.

 

Din bet tyder på färg eller stegdrag så mycket som du bettar. Du verkar inte vilja få värde för din floppade stege ?

 

Varför inte bara syna på floppen och se vad som händer på turn ? Att ställa här kan knappast vara optimalt; du får nästan bara bort händer som du slår och får ofta bara med händer som slår dig.

 

Fi har top-par med bra kicker. Hade nog synat jag med.

 

Hm, eftersom hans bet skriker drag så får han ju värde för sin floppade stege när FI stackar av med toppar obv?

 

Sen att han ofta får med händer som slår honom så tror jag att han får med en hel jävla drös med händer som han slår snarare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...