Gå till innehåll

PLO 0.25/0.50 - Kan vi folda på river?


davidthepro

Recommended Posts

Just det som jag skrev ovan att inte vara beredd att folda andra nöten i PLO ibland är en JÄTTE läcka i PLO.

 

Vill du inte släppa som jag sa check-call till river. annars fold på turn eller river.

 

+1

 

>200BB med nästnöten på 0,25/0,5 är ingen höjdare

 

 

 

Angående turnspelet, borde jag betta ut direkt där när jag träffar flushen eller checkraisa som jag gjorde?

 

 

Bra PLO-exempelhand! ;)

Lite synpunkter från en (ofta) tight spelare, förutsatt att vi helt saknar read på FI:

 

 

Ni är båda djupa (>200bb) och du spelar en skräphand, bygger stor pott och drar huvudsakligen till/bettar nästnöt ur position.

 

Undvik ovanstående

 

 

 

Doublesuited ser snyggt ut men din starthand är värdelös, speciellt ur position med djupa stackar. Men den sortens händer kommer du ofta träffa något som motiverar dig spela den vidare (veka tvåpar utan drag på högre, nästnötfärg/drag, stegar/stegdrag med max 8 outs utan återdrag) men aldrig träffa riktigt bra (wrappisar, nötter+återdrag etc).

 

 

 

När du väl hamnat i den här sitsen tycker jag du ska betta turn och vika mot raise. Om FI synar turn så kan du ckecksyna river och eventuellt vika mot "blixtpottningen" som oftast är nöten.

 

 

 

Dina största misstag i handen tycker jag var synen preflopp (skräp ur position) och checkraisen på turn som ger förutsättningar för monsterpotten sett till nivån.

 

 

Övrigt: Ditt bet på floppen skriker drag. FI:s "icke-pott raise" skriker NTFD som vill ta initiativet/ha gratiskort på turn. Met set slår random FI oftast på full pott på floppen på dessa nivåer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...