DrRoland Postad 23 Juli , 2008 Rapport Postad 23 Juli , 2008 Funderar på att börja spela lite SNG:s, på att åtminstone till att börja med 1-5$ inköp. Vilken sajt rekommenderas? Någon speciell litteratur som rekommenderas? Är det Harrington som gäller? MVH Citera
DrRoland Postad 23 Juli , 2008 Författare Rapport Postad 23 Juli , 2008 Är du allvarlig? Var frågan för dum? Är en noob på SNG. Citera
weddie Postad 23 Juli , 2008 Rapport Postad 23 Juli , 2008 stars är ju givet för låga nivåer... Citera
SouthEast Postad 23 Juli , 2008 Rapport Postad 23 Juli , 2008 http://pokerforum.nu/forum/forumets-baesta-inlaegg/22008-laenksamlingen-foer-oss-som-spelar-sngs.html Siter: PokerStars och FullTilt har väl sjukt mycket trafik. Nätverk: Ongame och Boss. Sen kom det väl nån "ny" SnG bok nyligen. Citera
DrRoland Postad 23 Juli , 2008 Författare Rapport Postad 23 Juli , 2008 stars är ju givet för låga nivåer... Hade lite fundering kring just den sajten. Spelar inget cash där så då finns fördelen att man har dom pengarna åtskilda så att man kan tracka resultaten lättare. Någon som vet hur många fpps man får på en 2$ resp 5$ SNG? Förmodligen så kör man väl inte in så mycket bonus där med 20xfpp och den nivån, men det kan vara bra att veta. Citera
JELLJUN Postad 23 Juli , 2008 Rapport Postad 23 Juli , 2008 Hade lite fundering kring just den sajten. Spelar inget cash där så då finns fördelen att man har dom pengarna åtskilda så att man kan tracka resultaten lättare. Någon som vet hur många fpps man får på en 2$ resp 5$ SNG? Förmodligen så kör man väl inte in så mycket bonus där med 20xfpp och den nivån, men det kan vara bra att veta. om du vill spela på stars, kolla länken och räkna http://www.pokerstars.se/vip/calculator/ Citera
weddie Postad 23 Juli , 2008 Rapport Postad 23 Juli , 2008 om du vill spela på stars, kolla länken och räkna http://www.pokerstars.se/vip/calculator/ Svårt att få något konkret svar på 2$ därifrån, eller överhuvudtaget imo. Men jag spelar 3$, spelar jag 3st får jag 5VSP, typ! Då rejkar jag iof 0.40/st Citera
Fnii! Grrp! Postad 23 Juli , 2008 Rapport Postad 23 Juli , 2008 Det är fem VPP per josdollar, FPP fås sedvanligt genom multiplikation beroende på vip-nivå. Ska du spela så lågt finns det bra trafik på alla nätverk och därmed ingen poäng med att spela på Stars som ger så lite tillbaka. Någon speciell litteratur som rekommenderas? Är det Harrington som gäller? En liten del av mig vill säga ja, men det ärliga svaret är nej. Jag gillar inte Harringtons syn på turneringspoker generellt, men när det gäller SnG är böckerna rent katastrofala. Citera
kraclob Postad 23 Juli , 2008 Rapport Postad 23 Juli , 2008 Varför är stars givet på låga nivåer? deras vip program är väll bara värt om man lirar mycket och på låga nivåer är det bra trafik överallt. Att starta med någon 8x bonus på ongame tycker jag låter bra. 62% RB hjälper bra när man ska komma igång. Citera
weddie Postad 23 Juli , 2008 Rapport Postad 23 Juli , 2008 Varför är stars givet på låga nivåer? deras vip program är väll bara värt om man lirar mycket och på låga nivåer är det bra trafik överallt. Att starta med någon 8x bonus på ongame tycker jag låter bra. 62% RB hjälper bra när man ska komma igång. Borde nog inte uttalat mig med tanke på att jag vill ha 15st 45-M i omlopp.. 62% lät faktiskt lockande Citera
DrRoland Postad 24 Juli , 2008 Författare Rapport Postad 24 Juli , 2008 Då var första passet avklarat. Satten in 100$ på stars och körde 4st 1+0,20 Torskade de tre första och lyckades vinna sista, så det blev minimalt back pga raken. Var ett intressant läge i den ena. Vi är fyra kvar. Storstacken foldade. Jag minns inte exakta chipcounten, men jag hade väl 2500-3000 i chips med BB på 200. sb har ca 2000 och BB ca1100. Jag har KK och ställer direkt. sb synar med AK och BB foldar. Han drog ut mig, men var inte det där en dålig syn eftersom det är på bubblan? Man får för övrigt 1fpp/SNG, men det känns väl tveksamt om man orkar lira de 800 SNG:er som krävs för den 40$ bonusen. Citera
CarlLee Postad 24 Juli , 2008 Rapport Postad 24 Juli , 2008 AKo är fold där japp.. AKs QQ,JJ,TT,99 är syn eller fold beroende på vilka ranges man sätter mr poosh på Citera
weddie Postad 24 Juli , 2008 Rapport Postad 24 Juli , 2008 Han drog ut mig, men var inte det där en dålig syn eftersom det är på bubblan? De vet inte vad bubblan är på stars, så ta ingen hänsyn till sådant! Citera
hakni757 Postad 24 Juli , 2008 Rapport Postad 24 Juli , 2008 AKo är fold där japp.. AKs QQ,JJ,TT,99 är syn eller fold beroende på vilka ranges man sätter mr poosh på Kan verkligen AKo vara fold där som shortie på BB? Citera
Recommended Posts