Gå till innehåll

Censur - NL20$ @ Microgaming.


Censur

Recommended Posts

Tjena tjena, hur går det här?

Jag såg dig på borden idag, hoppas det gick bra :)

 

Såg dessutom i en HH att du tog pengar från Zigaoee - FORTSÄTT ME DET! :)

 

Gick bra först men forstatte tyärr spela för länge ofokuserad och trött så slutade minus 3 inköp igår. Onödigt men var lite för spelsugen för mitt eget bästa.. ensam hemma och allt. :-(

 

Hehe, och Zigaooe tar jag gärna pengar ifrån. Han verkar stabil annars men mot mig spelar han ofta ganska tiltat.. Nu har jag inte PT längre men sist jag kollade låg jag bra plus mot honom.

 

Får se om det blir spel ikväll.. Känner mig lite oinspirerad just nu. Nästa vecka blir tung. Ska skola in dottern på dagis så arbetsdagen förskjuts till lunchtid vilket innebär att jag kommer få sitta till åtta, nio tiden varje kväll. No pain, no gain. Gör nog bäst i att spela väldigt lite då mina resultat har en tendens att dyka spikrakt ner i slaskträsket när jag är för trött.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 163
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Fick lite inspiration ändå och spelade en kortare session nyss under dotterns middagslur. Gick strålande och tog igen gårdagens back och lite till! Nu känns allt bra igen. 85 inköp kvar. Det närmar sig... :roll:

 

Tror jag ska spela forumsturneringarna ikväll. Donera lite marker. Jag är riktigt, riktigt sämst på turneringspoker. :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Note to self: Undvik att grinda CG samtidigt som turneringslir!

 

Vet inte om det gjort så mkt skillnad på resultatet men blev på tok för ofokuserat.. Lite pga att jag försökte vänja mig vid den nya High5Action-klienten. Backade ca 4 inköp. Ett på varje bord.. (Räknar hela tiden till min nackdel, dvs avrundar back upp och plus ner till jämna tal.)

 

Forumturneringarna var kul. Ska defenitivt försöka köra dem på söndagarna framöver. :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hehe, och Zigaooe tar jag gärna pengar ifrån. Han verkar stabil annars men mot mig spelar han ofta ganska tiltat.. Nu har jag inte PT längre men sist jag kollade låg jag bra plus mot honom.

 

Nej nej... Zigaoee är INTE stabil... han är en av de sämsta spelarna på NL20 tillsammans med Totues (som faktiskt är värre) och någon annan jag sett.

Saken är den att man inte får pengar av dem såvida man inte översettar dem typ eftersom de spelar 12/6 (zigaoee) som mest... (9/4: Totues).

 

=D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eftersom du också spelar Prima...

 

Har du upplevt disconnect problem på senare tid? Jag spelade nyss en knapp halvtimme å blev disc 3 ggr (dvs allt frös och jag kom tillbaka som sit out, med foldade AA bland annat som resultat).

 

Tur att man han lägga in en bet så man fick potterna man var involverad i :)

 

(sen funkar inte PT heller av nån anledning, men du använder väl inte det?)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej nej... Zigaoee är INTE stabil... han är en av de sämsta spelarna på NL20 tillsammans med Totues (som faktiskt är värre) och någon annan jag sett.

Saken är den att man inte får pengar av dem såvida man inte översettar dem typ eftersom de spelar 12/6 (zigaoee) som mest... (9/4: Totues).

 

=D

 

Där ser man.. Antar att man utan statistiskt underlag upplever stabilitet hos spelare som dessa på ett annat sätt då de har en tendens att ha e slagen just de gånger det blir riktig action. Totues är inte direkt min favoritmotståndare heller.. undviker mest att ge honom action när han verkar sugen på det.. Såvida jag inte träffat då förstås. :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eftersom du också spelar Prima...

 

Har du upplevt disconnect problem på senare tid? Jag spelade nyss en knapp halvtimme å blev disc 3 ggr (dvs allt frös och jag kom tillbaka som sit out, med foldade AA bland annat som resultat).

 

Tur att man han lägga in en bet så man fick potterna man var involverad i :)

 

(sen funkar inte PT heller av nån anledning, men du använder väl inte det?)

 

Jag har inte spelat så mycket den senaste veckan, men visst det händer ibland. Jämnfört med Ongame skulle jag inte säga att det känns ofta men att det alls sker ät tiltande nog... Förlorade 2 halva inköp sist det hände. Börjar det jävlas brukar jag lägga ner.. få saker tiltar mig så mycket.

 

PT använder jag inte längre nu.. funkade så länge testperioden varade iaf...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Oj! Veckan har varit hektisk med allmänt komplicerad livs-logistik så det har inte blivit speciellt mycket poker. Det spel som ändå blivit har varit sena, trötta timmar med mycket vilja och lite ork. Och nu till det pinsamma. Jag har med inkommen RB samt abrupt avslutade sessioner tappat räkningen på hur många inköp jag vunnit... Backat de senaste dagarna dock så uppskattningsvis mellan 5-10+ sedan nya målet. INTE speciellt diciplinerad BR-management dock och som ytterligare straff börjar jag om igen från och med idag. Är ju nästan månadsskifte också så det känns frächt.. Jaja. 100 kvar på NL20 igen då! :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

PLO är min nya vän! Just spelat ca 1 timme och gått plus 8,5 inköp!! Att swingsen är större råder knappast någon tvekan om då inköpen flyger till höger och vänster hela tiden men jösses vilken guldgruva det verkar vara rent fiskmässigt.. Borde själv vara en av fiskarna eftersom jag just börjat spela och sannolikt har jag varit sjukt rungood men.... Vi får se!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har jag lagt dottern och smygstartat min pokerkväll. Inleder med lite trevlig fullring för omväxlings skull. Tänkte sätta veckans RB på spel med ett "skott-light." Ett bord NL100$ FR. Ganska snabbt hamnade jag i den här situationen:

 

daddynolegs sitting in seat 1 with $114.22

CardSam sitting in seat 2 with $143.78

PKRFredde sitting in seat 3 with $27.04

Zockerle1 sitting in seat 4 with $48.50[Dealer]

HJÄLTEN sitting in seat 5 with $95.83

GoldenWorm sitting in seat 6 with $87.46

Larzzon67 sitting in seat 7 with $99.48

NLMike sitting in seat 8 with $111.75

bfw0082 sitting in seat 9 with $117.06

nimme sitting in seat 10 with $49.00

HJÄLTEN posted the small blind - $0.50

GoldenWorm posted the big blind - $1.00

 

** Dealing cards to HJÄLTEN: As, Qs

Larzzon67 called - $1.00

NLMike folded

bfw0082 folded

nimme folded

daddynolegs folded

CardSam folded

PKRFredde folded

Zockerle1 folded

HJÄLTEN raised to $5.00

GoldenWorm called - $5.00

Larzzon67 raised to $25.00

HJÄLTEN called - $25.00

GoldenWorm folded

 

** Dealing the flop: 10h, Qh, 6c

HJÄLTEN checked

Larzzon67 went all-in - $74.48

 

Vad gör ni? :-)

 

 

Ha ha såg att jag fanns med här... Kommer inte ihåg handen men som spelat hade jag garanterat AA.. Skulle aldrig spela sådär annars. Tycker nog du spelade AQ lite dåligt där.. IMO Ingen höjdarhand fullring.

 

Lycka till med liret :-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tja!

 

Nej alls inte. Rullen överlevde PLO men jag har helt enkelt inte spelat något alls den senaste tiden. Är inne i slutskedet på ett jobb-projekt och livs-logistiken i största allmänhet ger mig inget utrymme för grind. Började märka att jag inte kunde hålla fokus de sena timmarna när pokerborden åkte upp mot bättre vetande. Tappade sugen lite också även fast det blev en nytändning med PLO.

 

Kommer väl sätta mig någon gång i veckan när tid, ork och lust finns. Tänkte försöka delta i rankningsturrarna på söndagarna. Grinden får vänta tills jobb och liv lugnat ner sig litegrann. :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 months later...
  • 3 months later...

Det var ett tag sedan jag spelade poker nu. Har haft sjukt fullt upp med annat. Som det ser ut går jag eventuellt mot lite lugnare tider i livslogistiken och funderar på att återuppta lite lir i sommar. Någon rulle finns förstås inte kvar så det blir att bygga upp en ny.

 

Tänkte göra en insättning på Tellpoker och börja så smått på NL20$ - En liten mjukstart så att säga. Lär väl vara en smula ringrostig.

 

Kommer uppdatera med små frågor och sånt.

 

Kolla gärna min blogg på http://www.1000apor.se/blogs/vesslan i brist på annat. Den handlar inte om poker men man kan ju tänka sig att stundande bad beats kommer ge sig uttryck i bildliga vredesutbrott.

 

Fortsättning följer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det blev 6 bord istället. Fick damp efter fem minuter med endast fyra. Backade 17€ - Var tvungen att sitta out säkert 20 minuter sammanlagt pga att mina idioter till grannar valde att borra så hela huset vibrerade och därmed sätta skräck i min sovande dotter. Hon är förstås klarvaken och rädd nu. Inget emot hennes sällskap alls, tvärtom.

 

Tänker tilta loss på dem bigtime - Kika in på http://www.1000apor.se/blogs/vesslan

 

Kanske kör en timme till innan läggdags beroende på hur sent det blir.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad är det här för skitforum egentligen? Här kommer man tillbaka efter en lång paus och ingen bryr sig!

 

Hur som helst. Lirade en session till nyss. Ungefär en och en halv timme. Tog igen förlusten och plussade lite därtill. 6x NL20$-bord

 

Rullen på Tellpoker är nu 306€

 

God natt då!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blygsam rulle för att 6tabla nl20 imo. Är det inte bättre att grinda sig uppåt från NL10 typ? gl anyway

 

Det är inte rullen i den bemärkelsen utan vad jag har på kontot. Det finns 450€ avsatta för att trycka in men det är ju inte alls säkert att det blir nödvändigt om jag får springa lite bra såhär i början.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...