Gå till innehåll

Censur - NL20$ @ Microgaming.


Censur

Recommended Posts

Hej nya dagbok.

 

Vid årsskiftet startade jag en pokerplan med tillhörande dagbok. Planen då var att bonushora mig genom Ongame. Det gick bra till en början. Men pappalediga dagar kombinerat med fyra månaders heltidstjänst på kvällstid tog till slut ut sin rätt. Tilt-skottade bort över halva rullen och köpte leksaker för resten.

 

Nu är livet som vanligt igen. Pappaledigheten är över, lillan skolas in på dagis inom kort och idag har jag börjat på mitt nya jobb med hyfsat normala arbetstider. Så normala de nu kan bli som frilandsande TV-arbetare.

 

Pokerplanen

 

Idag, den 21e juli är inte bara min första dag på nya jobbet utan även startskottet för min nya diciplinerade vardags-grind.

 

Regler att följa blint.

 

1.) Max 2 timmars speltid på vardagar. Detta av två anledningar. Främst för att andra saker än poker måste gå före även fast jag kanske önskar annat när jag sitter där och trivs som mest vid borden men också för att jag tror det kan vara vinnande för mig då jag har en tendens att tappa tålamodet och slaska för mycket när jag blir trött eller om korten är kalla.

 

Verktyg för att uppnå detta: Någon slags äggklocka.

 

2.) Ha minst 30 inköp för nivån jag spelar och inte dra mig för att gå tillbaka ner. Det har varit ett stort problem för mig tidigare och kommer sannolikt bli igen men här måste jag skärpa mig.

 

Verktyg för att uppnå detta: Skriva mina resultat efter varje session i denna dagbok.

 

Utöver detta tänker jag till sist, en gång för alla lära mig PokerTracker och eventuellt andra program för att slipa mitt spel. Funderar också på att bli medlem i Cardrunners eller motsvarande men det får vi se.

 

Ja, men då kör vi igång. Startrulle för detta är från och med idag 1000€ på Microgaming och nivån jag kommer börja på är NL50$. För att vara sträng mot mig själv kommer jag inte acceptera några förluster alls på NL50 så om rullen blir under 1000€ ska jag gå ner till NL20 tills skadan är reparerad. Spelar 4-8 bord beroende på mental hälsa.

 

Ska försöka uppdatera dagboken efter varje spelad session med resultat samt minst en hand som gett mig problem.

 

Trevlig kväll / Censur

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 163
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Sådär. Nyss ringde min inbillade äggklocka och jag tvingades motsträvigt stänga ner borden med ett back på -113€. Man kunde ju för egots skull önska att det var just € jag spelat för men jag spelar på $-borden. Anledningen att jag skriver rullen i € är för att siten använder denna valuta och jag är för lat för att sitta och räkna.

 

Jag är allt annat än nöjd med mitt spel och här kommer en hand som tydligt illustrerar min oföråga att hitta fold-knappen..

 

kitetsi- sitting in seat 1 with $42.48

AnotherFish sitting in seat 2 with $58.95

sopnisse sitting in seat 3 with $15.06

Fisher24 sitting in seat 4 with $100.45

joonas94 sitting in seat 5 with $13.86[Dealer]

HJÄLTEN sitting in seat 6 with $74.25

HJÄLTEN posted the small blind - $0.25

kitetsi- posted the big blind - $0.50

 

** Dealing cards to HJÄLTEN: Ks, Ad

AnotherFish raised to $2.00

sopnisse folded

SKURKEN raised to $7.00

joonas94 folded

HJÄLTEN called - $7.00

kitetsi- folded

AnotherFish called - $7.00

 

** Dealing the flop: Qc, As, Kh

HJÄLTEN checked

AnotherFish checked

SKURKEN bet - $11.00

HJÄLTEN raised to $22.00

AnotherFish folded

SKURKEN went all-in - $82.45

HJÄLTEN went all-in - $45.50

 

** Dealing the turn: 7c

 

** Dealing the river: 5h

HJÄLTEN shows: Ks, Ad

SKURKEN shows: Qd, Qh

SKURKEN wins $153.50 from the main pot

 

Nåja. Vi får se det som en prövning. NL20$ tills skadan är reparerad. Helt enligt regelboken. Imorgon ska min sambo till Ikea. Jag har skickat bud efter en läpmlig äggklocka.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det blev igen äggklocka från Ikea. Det blev heller inget spel att tala om igår. Trött och grinig efter jobbet gjorde jag istället en första ansträngning att få igång pokertracker. Det tog säkert två timmar att importera alla händer från databasen. När detta väl var klart var det praktiskt taget redan läggdags. Kände noll motivation att fortsätta mecka med pokertracker. Hungrig av revanch efter föregående dags motgång startade jag istället upp 8x NL20$-bord mot bättre vetande. Insåg snabbt att jag var för trött och stängde ner med ett back på -7€. Ingen hand värd att ta upp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kvällens session avklarad. Strax under två timmar lång. 8xNl20$ bord. Här är några händer som utspelade sig. Det var många nya skurkar på NL20 sedan jag spelade där senast så jag saknar read för det mesta.. Kommentera gärna.

 

1.) Inte mött skurken tillräckligt mycket tidigare för att ha någon information.

 

HJÄLTEN sitting in seat 1 with $46.02

adoliaa sitting in seat 2 with $19.70

SKURKEN sitting in seat 3 with $14.43

Hauk91 sitting in seat 4 with $28.71[Dealer]

Profigambler sitting in seat 5 with $21.71

LuckyB0y sitting in seat 6 with $21.15

Profigambler posted the small blind - $0.10

LuckyB0y posted the big blind - $0.20

 

** Dealing cards to HJÄLTEN: 4c, 4s

HJÄLTEN raised to $0.80

adoliaa folded

SKURKEN called - $0.80

Hauk91 folded

Profigambler called - $0.80

LuckyB0y folded

 

** Dealing the flop: Qs, 4h, 8h

Profigambler checked

HJÄLTEN bet - $2.60

SKURKEN called - $2.60

Profigambler folded

 

** Dealing the turn: Ah

HJÄLTEN bet - $7.80

SKURKEN went all-in - $11.03

HJÄLTEN called - $11.03

 

2.) Den här skurken är en tight-aggressiv regular.

 

shumaher sitting in seat 1 with $3.77

HJÄLTEN sitting in seat 2 with $22.83[Dealer]

SKURKEN sitting in seat 4 with $40.13

emooo sitting in seat 5 with $19.80

Speksiss sitting in seat 6 with $29.43

SKURKEN posted the small blind - $0.10

emooo posted the big blind - $0.20

 

** Dealing cards to HJÄLTEN: Ad, Qc

Speksiss folded

shumaher called - $0.20

HJÄLTEN raised to $0.80

SKURKEN raised to $3.00

emooo folded

shumaher folded

HJÄLTEN called - $3.00

 

** Dealing the flop: 9d, As, 2s

SKURKEN bet - $4.00

HJÄLTEN called - $4.00

 

** Dealing the turn: 6c

SKURKEN bet - $6.50

HJÄLTEN called - $6.50

 

** Dealing the river: 3c

SKURKEN bet - $10.00

HJÄLTEN went all-in - $9.33

 

3.) Denna skurk har jag mött mycket lite men är markerad som tight. Ingen speciellt händelserik hand utan snarare en typisk "vanlig" situation jag ofta hamnar i värd att ta upp för diskussion.

 

Trysbew sitting in seat 1 with $23.74

SKURKEN sitting in seat 2 with $40.32

You_tell_me sitting in seat 3 with $23.95

Bradawl sitting in seat 4 with $19.70[Dealer]

HJÄLTEN sitting in seat 5 with $41.11

Speksiss sitting in seat 6 with $31.32

HJÄLTEN posted the small blind - $0.10

Speksiss posted the big blind - $0.20

 

** Dealing cards to HJÄLTEN: 8d, 8c

Trysbew folded

SKURKEN raised to $1.20

You_tell_me folded

Bradawl folded

HJÄLTEN called - $1.20

Speksiss folded

 

** Dealing the flop: 2d, 5h, Qh

HJÄLTEN checked

SKURKEN bet - $2.60

HJÄLTEN called - $2.60

 

** Dealing the turn: 5d

HJÄLTEN checked

SKURKEN checked

 

** Dealing the river: 4s

HJÄLTEN bet - $3.90

 

AKSuited2049 sitting in seat 1 with $12.74

Speksiss sitting in seat 2 with $24.31

HJÄLTEN sitting in seat 3 with $59.53[Dealer]

Shewhodares sitting in seat 5 with $22.28

emooo sitting in seat 6 with $19.22

Shewhodares posted the small blind - $0.10

emooo posted the big blind - $0.20

 

4.) Denna skurk har jag markerat som tight-aggressiv, men mött väldigt lite.

 

** Dealing cards to HJÄLTEN: 7h, 7d

AKSuited2049 called - $0.20

Speksiss folded

HJÄLTEN raised to $0.80

Shewhodares called - $0.80

SKURKEN raised to $3.80

AKSuited2049 folded

HJÄLTEN called - $3.80

Shewhodares folded

 

** Dealing the flop: Qs, 2s, 7c

SKURKEN checked

HJÄLTEN bet - $8.60

SKURKEN went all-in - $15.62

HJÄLTEN called - $15.62

 

Förlorade tre av ovanstående fyra händer. Detta till trots slutade sessuinen på +57€. 63€ kvar att kämpa tillbaka på NL20$ vill säga.

 

Ska fortsätta studera min statestik i pokertracker nu en stund före läggdags. Jösses vilket uppvaknande det känns som på många sätt. Trevligt att jag är plus på samtliga pocketpar utom de tre lägsta. Däremot tycks jag ha läckt som ett såll med AXs. Jaja.. Än sålänge vet jag inget om hur man bör tolka informationen på bästa sätt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det kommer nog att bli jobbigt för dig att i längden skriva om skurk o hjälte. Du missade nog att skriva hjälte på ett ställe där uppe. Vi har mötts några gånger och jag har för mig att det står 1-1 att sno inköp av varandra på NL20.

 

Oavsett: Det ska bli mycket intressant att läsa om hur du bedömer spelet på NL20 och NL50. Jag anser att det är löjligt stor skillnad på dessa nivåer. Iaf på Prima.

 

GL!!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det kommer nog att bli jobbigt för dig att i längden skriva om skurk o hjälte. Du missade nog att skriva hjälte på ett ställe där uppe. Vi har mötts några gånger och jag har för mig att det står 1-1 att sno inköp av varandra på NL20.

 

Oavsett: Det ska bli mycket intressant att läsa om hur du bedömer spelet på NL20 och NL50. Jag anser att det är löjligt stor skillnad på dessa nivåer. Iaf på Prima.

 

GL!!!

 

Jag är beredd att hålla med om att det är stor skillnad. Har spelat klart mest på NL20$ men även en hel del händer på NL50$. NL20$ känner jag att jag har under hyfsad kontroll och det är ofta mycket fiskar på borden. på NL50$ har jag inte fått till alls samma stabilitet. Verkar finnas betydligt fler solida spelare där och det har verkat betydligt svårare att få betalt. Men vi får se hur det går framöver.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

GLGLGL.

 

Verkar ju helt klart spännande det här. Även jag sitter å sliter mellan NL20/50. Som någon nämnde är det ju faktiskt sjuk skillnad på NL50 och 20. På 20 får man lättare in pengarna, men som jag märkt händer det inte så ofta på 50, såvida man inte ligger under.

 

Hoppas du har tur å hitta en äggklocka, men varför inte använda en mobiltelefons alarm? :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller absolut inte med, Det är sjukt lätta pengar att tjäna in på NL$50 om du bara är aggresiv nog.

 

OnTopic: GL censur!

 

Jag som har erfarenheten att (på prima iaf) så blir det 3b/4b ganska ofta som gör att man inte kan sno blinds tillräckligt ofta för att kunna tjäna på det, utan att ha en vettig hand själv?

Hur menar du att man skall vara aggressiv nog? Hur spelar du?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror säkerligen det går att vinna massor på NL50, men har själv ännu inte hittat någon bekväm spelstil för detta ändamål. Att det råder stor skillnad mellan NL20 och NL50 på prima tycker jag emellertid inte att det råder någon tvekan om.

 

Jag ska gå på bio med min sambo nu direkt efter jobbet. Vet inte när vi åker hem men det är möjligt att kvällens grind uteblir. Får se. Är sugen på en riktig pokerkväll men det kanske blir sura miner, så. :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur menar du att man skall vara aggressiv nog? Hur spelar du?

 

Men här är mina 5cent:

Jag spelar själv ett Aggro-spel på NL50 SH Cashgame på Party Poker som har gått väldigt bra som du märkte på tidigare inlägget.

 

Jag höjer:

  • * Varje knapp (3xBB, lägger till 1xbb för varje spelare som synar före mig).
  • * Varje Ax(gärna i pos).
  • * Varje KQ,KJ och alla PP. Jag CB'betar ungefär 90% av gångerna(Detta ger mig mkt action när jag väll har starka händer).
  • * Check-Reraisar jag på torra floppar 7(8)/10 ggr. och tar hem 80% av dem potterna :P.
  • * Ofta också suited gappers(6-8,7-9 osv).

 

Nu kanske du anser det fiskigt för jag lär ha sjukt höga "spelade händer stats" men det har fungerat bra. Gäller bara o våga mixa upp spelet o CB-beta så frekvent som möjligt så motståndarna inte vet om du gör det med monster eller ingeting. Majoriteten vill inte chansa på att syna/reraisa på flop om dem är osäker på om du har monster eller inte.

 

Visst kanske prima spelaren är annorlunda än Party Poker spelaren men principen är detsamma.

 

Men detta var ara ett tips på sätt o spela´som jag tycker om och har som spelstil i Cashgame och vinner bra på.

GL hur som helst.

 

PS: sen så var det FreePlopp som spelade på Prima NL$50 och spelade en mkt liknande stil som jag och tjänade bra på det fast det känns rätt som standard spel ändå.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelade en session NL20$ i fredags efter bion som slutade på +40€. Filmen vi såg var La Zona och den var riktigt bra. Rekomenderas!

 

Som litet förtydligande av diciplinreglerna i inlägg 1 så gäller inte 2-timmarsregeln på helger. Då är det rakt av livet i allmänhet som avgör hur mycket spel det blir. Igår var min sambo ute och svirade och jag var ensam hemma hela kvällen utan inspiration att ta tag i något "viktigt".

 

Det blev en lång session.

 

Tog igen resterande 54€-backet på NL20$ och prövade efter en kort paus lyckan på NL50$ igen. Det gick inte bra. Översettad. överflushad, kåkad och spelade väl antagligen sämre än en påse nötter. Ska väl inte klaga då det hör spelet till men det kändes som dealern fistfuckade mig med en riddarhandkse gång på gång. Enda stora hand jag vann var när jag själv lyckades dra ut AK med QQ med två kungar på brädan.

 

Tappert gick jag tillbaka ner på NL20$ och spelade ett par timmar. Det kändes mer stabilt men ett par utdragningar även där gjorde siffran röd innan jag till slut kastade in handduken. Kalaset slutade på -268€. Nu har jag alltså hela 228€ att ta igen på NL20$ innan nästa försök på NL50$. :cry:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kul dagbok. Då inte kul för att du förlorar utan för att du lirar på Micro och försöker komma från NL20 och uppåt, precis som mig. Fast du låter lite mer framgångsrik än jag. Stångar huvudet blodigt på NL20 och står mest still i mitt eget blod.

Men när det väl lossnar så får jag väl hoppas att jag lärt mig lite av dina erfarenheter på klättringen uppåt, så kanske jag slipper göra samma fel själv.

 

PS.

Om det är nån som spelat mot mig så vore det kul att veta om ni har mig markerad som fisk eller inte i era notes =) Kanske inte EV+ om jag nu är er personliga ATM, men vi på pf måste väl hålla ihop och det finns ju så många andra fiskar att rensa =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kul dagbok. Då inte kul för att du förlorar utan för att du lirar på Micro och försöker komma från NL20 och uppåt, precis som mig. Fast du låter lite mer framgångsrik än jag. Stångar huvudet blodigt på NL20 och står mest still i mitt eget blod.

Men när det väl lossnar så får jag väl hoppas att jag lärt mig lite av dina erfarenheter på klättringen uppåt, så kanske jag slipper göra samma fel själv.

 

PS.

Om det är nån som spelat mot mig så vore det kul att veta om ni har mig markerad som fisk eller inte i era notes =) Kanske inte EV+ om jag nu är er personliga ATM, men vi på pf måste väl hålla ihop och det finns ju så många andra fiskar att rensa =)

 

Tjena raptorjr! Jag har lirat några händer mot dig. Jag tror nog att både du och jag ligger några snäpp under censur vad gäller skills. Personligen försöker jag att hålla mig undan både dig och censur om jag inte har en stark hand, men jag tycker censur spelar marginella händer bättre än du gör.

 

Jag är ju hobbyspelare (det är ju NL20 ffs:lol: ) så jag för ingen avancerad statistik mer än player notes.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjena raptorjr! Jag har lirat några händer mot dig. Jag tror nog att både du och jag ligger några snäpp under censur vad gäller skills. Personligen försöker jag att hålla mig undan både dig och censur om jag inte har en stark hand, men jag tycker censur spelar marginella händer bättre än du gör.

 

Jag är ju hobbyspelare (det är ju NL20 ffs:lol: ) så jag för ingen avancerad statistik mer än player notes.

 

Jag håller mig också på hobbynivå, har PT för att kolla mitt eget spel, men använder inte nån HUD. Skriver små enkla notes ibland på spelare, men dom kommer oftast efter en badbeat så kvaliten på anteckningarna är kanske lite färgade =)

Blir nog aldrig proffs men har som mål att snitta $50/dag, men måste nog upp 1-2 nivåer för att lyckas med det.

 

Men tänker följa denna dagboken. Kul och motiverande med en ordentlig dagbok på samma nivå som man själv kämpar på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

*Adde*: Nej det är inget vidare att backa. Skönt att det inte var någon större tilt inblandad den här gången iallafall. Då får man ju ångest. :-)

 

Förhoppningsvis ska det inte ta jättelång tid att ta mig tillbaka med lite medriggg i ryggen. Fast det får ta den tid det tar och jag är bekväm på NL20$ så det är helt okej. 8-)

 

raptorjr: Jag mindes dig inte sådär rakt av men nu när du dök upp på några bord i andra halvan av kvällens session såg att du blivit tilldelad en röd plupp och anteckningen "TAG" sedan tidigare. Röd plupp är det "bästa" betyget i min flummiga skala. Sen hurvida du är TAG eller inte har jag ingen aning om. Men du verkar ha skrämt mig någon gång, eller stulit för mycket av mina pengar. :roll:

 

____

 

Så till dagens äventyr!

 

NL20$ x 8 bord. En och en halv timme. +52€

 

Har suttit och letat genom hela handhistoriken efter en specifik hand men hittar den inte.. Försöker rekonstruera istället.

 

HJÄLTEN och SKURKEN har båda ungefär fulla inköp..

HJÄLTEN tilldelas 66

Höjer 2x pre, blir trebettad av Skurken. Synar.

Flop: Ts Tx 6s

HJÄLTEN betar halvpot.

SKURKEN synar

Turn: x

HJÄLTEN betar halvpot.

SKURKEN synar.

River Qs

HJÄLTEN Allin.

SKURKEN synar och visar upp QQ för högre kåk.

 

Kände efteråt att jag gav honom segern för lätt genom att beta på tok för vekt. Kände mig lite för trygg och ville få med mig ett tänkbart färgdrag.. Är detta lite för fiskigt fancyplay?

 

Och här är en annan 66-hand jag hittade i samma session i jakten på den föregående. Lite gnäll men den får illustrera gårdagens fadäs. :-)

 

HJÄLTEN sitting in seat 1 with $22.81

Wolli34 sitting in seat 2 with $0.00[sitting out]

SKURKEN sitting in seat 3 with $27.06[Dealer]

inar16ow sitting in seat 4 with $4.00[sitting out]

HoneyBlest sitting in seat 5 with $8.04

poyer1977 sitting in seat 6 with $25.90

HoneyBlest posted the small blind - $0.10

poyer1977 posted the big blind - $0.20

 

** Dealing cards to HJÄLTEN: 6c, 6d

HJÄLTEN raised to $0.80

SKURKEN called - $0.80

HoneyBlest called - $0.80

poyer1977 raised to $1.40

HJÄLTEN called - $1.40

SKURKEN called - $1.40

HoneyBlest called - $1.40

 

** Dealing the flop: 7d, 6h, Qd

HoneyBlest checked

poyer1977 bet - $1.20

HJÄLTEN raised to $4.60

SKURKEN went all-in - $25.66

HoneyBlest folded

poyer1977 went all-in - $23.50

HJÄLTEN went all-in - $16.81

 

** Dealing the turn: Kh

 

** Dealing the river: Kc

poyer1977 shows: Kd, Ad

SKURKEN shows: 7h, 7s

HJÄLTEN mucks: 6c, 6d

SKURKEN wins $66.83 from the main pot

SKURKEN wins $6.58 from side pot 1

 

Nu är det sannerligen läggdags. Godnatt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...