Gå till innehåll

Angående div. RAKERACE!


DoctorNorth

Recommended Posts

Har kikat runt på lite olika siter, men ej direkt hittat den info jag var

ute efter.

 

Min fråga:

 

Hur mycket brukar topp 3-spelarna i ett RakeRace rejka ungefär?

Nån som har koll?

Förstår att det skiljer sig från site till site och race till race, men om man

tänker på de mest aktiva race:n!

Vad rake:ar ni toppspelare?

 

Tackar på förhand!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har kikat runt på lite olika siter, men ej direkt hittat den info jag var

ute efter.

 

Min fråga:

 

Hur mycket brukar topp 3-spelarna i ett RakeRace rejka ungefär?

Nån som har koll?

Förstår att det skiljer sig från site till site och race till race, men om man

tänker på de mest aktiva race:n!

Vad rake:ar ni toppspelare?

 

Tackar på förhand!

 

 

Vet inte vad du menar för sorts rake race, site? Men annars så kan man väl säga att en person som lirar 4 bord 50nl sh rakar ca 20-25$ per timme

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På en av hemsidorna som pysslar med rakeback krävdes drygt 100 000 raked hands på Purple Lounge för att vinna.

För att få en raked hand krävs en pott där minst 0,25$ i rake dragits och kort delats till spelaren.

 

Tackar, men det ni båda nämner har jag full koll på=)

 

Dåligt av mig, det jag menade var ett rake-race där den som rake:ar MEST vinner, alltså genererar mest $$$ i rake, och alltså inte flest raked hands.

 

Sett att vinnarna brukar rake:a cirka 100 000 händer på purple lounge, och det är ju överkomligt. Men sen finns de andra sajter som har race där man ska rake:a så mkt som möjligt som sagt..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tackar, men det ni båda nämner har jag full koll på=)

 

Dåligt av mig, det jag menade var ett rake-race där den som rake:ar MEST vinner, alltså genererar mest $$$ i rake, och alltså inte flest raked hands.

 

Sett att vinnarna brukar rake:a cirka 100 000 händer på purple lounge, och det är ju överkomligt. Men sen finns de andra sajter som har race där man ska rake:a så mkt som möjligt som sagt..

 

 

Tar du lbs nebuchads rake race t.ex förra månaden tror jag det var så såg man vip poängen dom rakat där i en topplista varje vecka, inte svårt att omvandla det till dollar (kommer ej ihåg formeln för varje vip) men det stod på deras sida.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tar du lbs nebuchads rake race t.ex förra månaden tror jag det var så såg man vip poängen dom rakat där i en topplista varje vecka, inte svårt att omvandla det till dollar (kommer ej ihåg formeln för varje vip) men det stod på deras sida.

 

Tack för tipset, hittade dock inte hur de omvandlar poäng till rake.

Stod att "You will earn points for every cent you rake", inte att det var

1 poäng för 1 cent.

 

1an på den högsta nivån hade iaf 250 000 poäng hittills denna månad.

Om de var 1p=1c skulle de ju va $2500 i rake på halv månad..

Kan de stämma för en 1:a på 17 dagar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vet inte riktigt hur det är på andra nätverk men när jag lirade som mest vann jag 2 (eller om d va 3?) race på raken (B2B).

Jag rakade då mellan 10k euro till 13k euro/ månad.

 

 

Okej, tack för info, låter mer som de siffror jag spekulerat i=)

 

Vad spelade du då och hur många bord?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

blueplay som vinner racen på PL numera rejkade 20k i juni utan att överanstränga sig. fick 11.5k för besväret och lite rb på det så blev det lite över 100% rb... brukar oftast vara att de rycker första veckan och sedan bara håller undan om någon närmar sig.

 

är oftast sng- eller FLT-spelare som vinner rena rake-race.

 

 

är det mycket pengar i potten krävs det nästan att man teamar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

blueplay som vinner racen på PL numera rejkade 20k i juni utan att överanstränga sig. fick 11.5k för besväret och lite rb på det så blev det lite över 100% rb... brukar oftast vara att de rycker första veckan och sedan bara håller undan om någon närmar sig.

 

är oftast sng- eller FLT-spelare som vinner rena rake-race.

 

 

är det mycket pengar i potten krävs det nästan att man teamar.

 

 

Var finner man info om att han rejkar så mycket?

Om han rejkar 20k och dessutom bara spelar max första veckan, borde de innebära att han rejkar typ 10k första veckan??

Det låter lite mycket ja.

 

Vad spelar han då?

 

 

Finns alltså sng-spelare som vinner rake-race?

om du ska rejka 20k på sng måste man exempelvis spela 2000 st $100+10, vilken sida har trafik till det? Förutom ft o stars då, men de har ju inga rakerace..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag spelar själv rake & handracet på Purple denna månaden.

 

Har rejkat nästan $10K & spelat drygt 50k raked hands på 16 dagars spelande NL50, har lirat ca 13-15h per dag, 10 bord. Så lirar man högre är det klart att man rejkar sjukt mycket.

 

Jag kör detta 1 månad och tänker sen ta semester i 3 månader eller så :-)

 

Om man ska köra så mycket som Challe50 tex, så måste man vara flera stycken, dom vinner ju racet varje månad och det känns sjukt orättvist mot såna som mig som verkligen försöker själv 1 månad, men vad ska man göra...

 

Angående Blueplay så är det 1 spelare på kontot enligt säkra källor och han spelar som sagt sit&go i mängder och så högt det går, då tickar rejken på något sjukt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

absolut inte omöjligt att rakea 10 k på en vecka.

 

Brukar spelar primas SNG och de drejar på bra med rake, rakeade över 42k dollar för några månader sen och detta trots den månaden innehöll spelfria dagar.

 

Till blueplays och alla andra purple-grinders stora glädje så spelar jag inte på purple utan har en skön deal med ett annat prima-skin.

 

Just nu är det dock sjukt dåligt med action på Sng-borden på prima :-( så har tagit ett break gällande pokern.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag spelar själv rake & handracet på Purple denna månaden.

 

Har rejkat nästan $10K & spelat drygt 50k raked hands på 16 dagars spelande NL50, har lirat ca 13-15h per dag, 10 bord. Så lirar man högre är det klart att man rejkar sjukt mycket.

 

Jag kör detta 1 månad och tänker sen ta semester i 3 månader eller så :-)

 

Om man ska köra så mycket som Challe50 tex, så måste man vara flera stycken, dom vinner ju racet varje månad och det känns sjukt orättvist mot såna som mig som verkligen försöker själv 1 månad, men vad ska man göra...

 

Angående Blueplay så är det 1 spelare på kontot enligt säkra källor och han spelar som sagt sit&go i mängder och så högt det går, då tickar rejken på något sjukt.

 

Av en ren slump tittar jag in här, och vad får jag se? Jo, att min fråga har besvarats. Har tamejfan sett dig sitta 24/7 på Prima. Vi har mött varandra sjukt mycket den senaste veckan. Hur går det spelmässigt?

Mvh, FreePlopp

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

blueplay har rejkat 23k dollar i juli änsålänge... får 13.5k utöver andra deals.

 

är inte alls lika övertygad om att challe är flera personer i juli. han kör 10bord 12h normalt. och många av borden är turbobord... det kan ju vara ett tips hallqvist om du vill slå honom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej, tack för info, låter mer som de siffror jag spekulerat i=)

 

Vad spelade du då och hur många bord?

 

B2B, nl200 sh, 9 bord, ca 8h effektivtid/dag och spelade 5 ½ dagar/vecka.

 

Man måste tänka på att behålla lugnet hela tiden för att det kan bli riktigt svårt att grinda så mkt om man tiltar för mkt o så ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...
Jag spelar själv rake & handracet på Purple denna månaden.

 

Har rejkat nästan $10K & spelat drygt 50k raked hands på 16 dagars spelande NL50, har lirat ca 13-15h per dag, 10 bord. Så lirar man högre är det klart att man rejkar sjukt mycket.

 

Jag kör detta 1 månad och tänker sen ta semester i 3 månader eller så :-)

 

Om man ska köra så mycket som Challe50 tex, så måste man vara flera stycken, dom vinner ju racet varje månad och det känns sjukt orättvist mot såna som mig som verkligen försöker själv 1 månad, men vad ska man göra...

 

Angående Blueplay så är det 1 spelare på kontot enligt säkra källor och han spelar som sagt sit&go i mängder och så högt det går, då tickar rejken på något sjukt.

 

Jag kan bekrefta at jag er en spelare. Och trenger vanligvis inte spela mer enn 5 timmar i gjennomsnitt på en dag. Selvfølgelig spelar jag mer i begynnelsen for at få folk til at gi opp racene.tilsvarar = høgere % rakeback

 

Spelar 10 bord superturbo sitngo. helst 100€ men er lita action der så mest 50€. Skicka melding om ni har frågor:P beklagar dårligt svensk:)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jaså letat dig hit blueplay!:-) Får man fråga hur resultatet ser ut enbart på sng´s? Själv backar jag nästan konstant om jag inte haft rakebacken. Hört att du också gjorde det?

 

Välkommen btw!

 

Om du finner noen som inte verlorar på at spela 4000 superturbo Sitngoturneringar før rakebacken, så la meg få veta:) Det er nok racen och rakebacken som gir meg profit ja.. hadde d inte varit for racene ville jag nok spela 4-6 bord for å få bettre kvalitet på spelet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ang racen så behöver du nästan vara en fixed limit spelare (om det finns mkt sådana spel på sidan) för att ha en chans i racen. Har själv deltagit i ett flertal race och efter hand är det vanligt att nl spelarna går över och spelar limit istället, när de märker att de är chanslösa annars (mkt bra värde för andra spelare)

 

Svårt att säga hur mycket man behöver raka för att vinna ett race. Har exempelvis förlorat ett veckorace när jag gjorde en total rake på 30k:-( på 5 dagar och sen gav upp, samtidigt som jag vunnit ett motsvarande race på 10 k på en vecka:-D .

 

Däremot är tipset, om du ska deltaga, kör på ordentligt(nonstop) första dygnet/dygnen och sen kan du oftast ta det lugnare resten av perioden

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...