Gå till innehåll

Sit & Go ROI?? Hur bra e proffsen?


Jezus

Recommended Posts

hejsan

 

Är ganska ny på poker. Såg statistik på mitt spelande att jag Har ROI på +15%när jag spelat Sit & Go $50 Fort Knox på Bet365. Hur bra eller dåligt är det?

 

Som de flesta drömmer ju även jag att bli så bra att pokerspelandet kan innebära ordentlig ekonomisk vinning, men jag drömmer kanske i onödan förstås. Hur högt bör man ligga på ROI för att vara en "bra " spelare? Är det bättre att spela 10-sittsbord än 6-bord?

 

 

Är programmet Sit & Go Pro värt att investera i?

 

 

hoppas någon vill ge lite synpunkter.

 

mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skadar inte att söka lite innan man frågar:

http://pokerforum.nu/forum/enbordsturneringar/40868-vad-aer-bra-sng-os-stats.html

 

Vad som är "bättre" är ju en subjektiv fråga. Vad är "bättre"? Där man tjänar mest, eller det man trivs bäst med? För mig handlar det mest om vad man mest trivs med. Samma sak med turbo eller regular. Vill man verkligen veta var man tjänar mest får man väl nöta FR/SH med olika tempon, för att därefter utvärdera. Om man vill ha hög ROI så ska man spela regular framför turbo, FR framför SH. Men det betyder ju inte mest intjänat per tidsenhet.

 

Har aldrig använt något program så det kan jag inte svara på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

 

Jag har bara spelat ca 100st. Det var smickrande att höra att 15% var så bra, men det kanske bara har varit tur inblandat förstås. Slutar ändå alltid med att jag förlorar allt på Black jack i slutändan.

 

Jag gillar när det är 3 platser betalda av 6. Men kanske borde jag försöka spela mer där det enbart är 2 platser betalda? Vinsten kan ju bli lite högre då. Eller tänker jag fel?

 

1# Tack för länken! Jag är ny på forumet och hittar inte så bra ännu.

 

mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag gillar när det är 3 platser betalda av 6. Men kanske borde jag försöka spela mer där det enbart är 2 platser betalda? Vinsten kan ju bli lite högre då. Eller tänker jag fel?

 

Det beror ju lite på om folk spelar annorlunda eller inte när det är 2 jämfört med 3 priser. Sen handlar det också om var du brukar placera dig när du cashar. Har du många tredjeplatser som balanserar upp ett fåtal första- och andraplaceringar så kommer du förmodligen backa om du går över till två priser, om spelet skulle vara precis likadant.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Enligt sharkscope-undersökningar har man efter 2000 sit n go en till 80% säker bild av ens ROI.

Jag skulle själv rekommendera 5000!

Men sen är det ju en sak hur precis man vill att siffran ska va. Ligger du på 10% efter 1000 sng är du knappast under 5% efter 5000 sng.

 

Allt över 7-8% ROI på $50+5 får anses som bra, men det beror ju helt på hur många du spelar samtidigt?

Spelar du 1 åt gången kan du mycket väl ha 20% om du är en duktig spelare men då har du ändå inte mer än 66kr i timmen..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

15% ROI är jävligt bra. Men att bara ha det på 100st sngs säger inte ens att du är en vinnande spelare. Spela på och när du spelat 1000 st sngs så vet du din roi på ett ungefär. Efter ca 5000 sngs kan du säga mer exakt.

 

 

 

 

>>Ju Högre limit på sit and go desto sämre action, fan måste ju bero på något?, folk som är galna, vunnit mycket, eller är proffs lirar cash nl 400 och > Har vi action på 10 pers sit and go 10$ borde det finnas action på 100$ med, eller är det så att folk antingen lirar sitand go o inte vet om cash games eler tvärtom, eller att folk vinner mycker mer på att lira enbart cash high stakes, hmmm jag fattar inte riktigt..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var själv tidigare väldigt stabilt plussande på en nivå och hade då en downswing på ~600 spel, så 1000 spel är inte heller helt tillförlitligt. Visserligen kör jag då SH turbo som medför större varians, men skulle nog vilja säga 3k-5k spel för att vara helt säker.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

om du ska byta site så du inte behöver betala 50+9 vilket är en sjuk rake så bör du tänka på en del saker.

 

Om du ska spela med 2vinstplatser så är en bra idé att veta om du slutar mest 1:a eller 2:a. Om du slutar mest 3:a så bör du fortsätta med 3 vinstplatser dock.

 

De vanligaste prisstrukturerna där det är 2 vinster är 60%-40% respektive 70%-30%.

Så om du vinner mer än kommer 2:a bör du välja 70%-30% utdelningen.

Om du däremot oftast kommer tvåa så är 60%-40% utdelningen ett bättre alternativ...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...