zeb_sthlm Postad 30 September , 2007 Rapport Share Postad 30 September , 2007 Då jag bara inte kan vinna på CG på Pokerstars så brukar jag försöka öva på mitt turneringsspel där och spela en del SnG:os. Här är mina stas från Sharkscope, och nej dom är inte förfalskade, lol, ni som inte tror mig kan ju söka själva... Username Games Played Av. Profit Av. Stake Av. ROI Total Profit Form Network Filter zeb_sthlm 287 $9 $48 25% $2,557 - PokerStars Är en ROI på 25% bra, vad räkans som godkännt, Och average profit på 9$ är det för lågt.. Nån borde ju kunna ge mig lite riktlinjer vad som är acceptabelt och var man bör ligga nånstans om man ska räknas som helt okej. tack på förhand Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
eurythmech Postad 30 September , 2007 Rapport Share Postad 30 September , 2007 Om du spelar enbords så är 25% sannolikt mångdubbelt din förväntade vinst. Det finns i princip noll chans att någon har den typen av förväntade ROI. Misstänker att en världsklasspelare hamnar runt 10% på turbos och 15% på regulars vid den nivån. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
kraclob Postad 30 September , 2007 Rapport Share Postad 30 September , 2007 Sen att du har negativ ROI på 9 manna bord och din absurda ROI bara är från MTTs kan du kanske nämna också. zeb_sthlm 142 $10 $73 -1% $1,352 - PokerStars E9-10 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
zeb_sthlm Postad 30 September , 2007 Författare Rapport Share Postad 30 September , 2007 Hur fick du fram dom där siffrorna? Dvs dom en 9 manna. Varför jag frågar är ju för jag vill veta mer om stats etc. Visst, jag har mest spelat 18 och 45 manna SnG på slutet och det kanske är därför siffrorna inte bara är tagna från enbords. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
kraclob Postad 30 September , 2007 Rapport Share Postad 30 September , 2007 Har köpt sharkscope då kan man filtrera vad man vill se. Mycket användbart. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
zeb_sthlm Postad 30 September , 2007 Författare Rapport Share Postad 30 September , 2007 Ok, då förstår jag, jag har bara gratisvarianten. Jag gillar och spela 45 manna bäst då jag tror jag passar bäst i dom. Är bara turbo som jag kör om det nu spelar roll för statsen. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
vetgirig Postad 30 September , 2007 Rapport Share Postad 30 September , 2007 Den statistik som finns på 2+2 är ju ofta turbo och multitablande. Spelar men långsamma och endast 1 i taget så borde man kunna få lite bättre ROI. Men rent generellt så tror jag att man i långa loppet (2000+) får mycket svårt att få över 20% ROI även om man försöker maximera resultatet ROI. Med ca 287 spelade SnG så behöver man inte mera varians än att man har 4 vunna som egentligen borde varit 4:de placeringar för att få en vinst som är 1000 dollar mer eller då 1000/ 297 = $3,3 mera i vinst per SnG i genomsnitt än vad man normalt borde får. $9-$3,3 = $5,7 är en stor minskning av ens ROI. Dvs det behövs inte mycket positiv varians för att vinna mer än vad man kanske skull vinna under en kortare resultatsträcka. Har själv resultat där jag över ca 350Sng på $50-nivån fått ROI över 20%. Men tror inte jag kan hålla dem för alltid. Men det är roligt att ha klarat av det. PS Läste inte kraclobs kommentar innan jag skrev mitt inlägg ovan. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
vetgirig Postad 30 September , 2007 Rapport Share Postad 30 September , 2007 Ok, då förstår jag, jag har bara gratisvarianten. Jag gillar och spela 45 manna bäst då jag tror jag passar bäst i dom. Är bara turbo som jag kör om det nu spelar roll för statsen. 45manna är annorlunda i o m att de då tar längre tid och spela än vanliga SnG. De bör då jämföras med MTT där man då bör ha en ROI på 100%+ för att få A i betyg. Ditt resultat på 25% betyder att du får B+ (allting över 0% är godkänt). Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
emilio_15 Postad 30 September , 2007 Rapport Share Postad 30 September , 2007 45manna är annorlunda i o m att de då tar längre tid och spela än vanliga SnG. De bör då jämföras med MTT där man då bör ha en ROI på 100%+ för att få A i betyg. Ditt resultat på 25% betyder att du får B+ (allting över 0% är godkänt). Om du ska hålla 100% ROI på 45manna turbosar så räcker det inte ens med att spela som en gud. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Pablo0o Postad 30 September , 2007 Rapport Share Postad 30 September , 2007 Vad är en bra RIO för 6 mans turbo då ? Enligt mina PT stats på 238 st $13 6 mans turbo har jag en RIO på 14.61. Är den bra eller för låg ? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
eurythmech Postad 30 September , 2007 Rapport Share Postad 30 September , 2007 För låg för vad? Du har ju plussat hittills, bra så. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Pablo0o Postad 30 September , 2007 Rapport Share Postad 30 September , 2007 För låg för vad? Du har ju plussat hittills, bra så. Tänkte på att du skrev att "bra" låg på 15% och då 10 mans turbo, borde rimligen vara någon skilnad med 6 manna, eller ? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Stormen_Per Postad 30 September , 2007 Rapport Share Postad 30 September , 2007 45manna är annorlunda i o m att de då tar längre tid och spela än vanliga SnG. De bör då jämföras med MTT där man då bör ha en ROI på 100%+ för att få A i betyg. Ditt resultat på 25% betyder att du får B+ (allting över 0% är godkänt). Det spelas i princip bara turbo 45 seatare på Stars, dom tar en timme. Du kan ju kolla leaderboarden för $60 45 seat på Sharkscope, jag är inte med på den för jag har bara spelat 400 sådana.. men dom bästa grindarna har typ 20-30% ROI... Många som går back också . . . Och när inte ens jag har 100% ROI så är det omöjligt Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
eurythmech Postad 30 September , 2007 Rapport Share Postad 30 September , 2007 Tänkte på att du skrev att "bra" låg på 15% och då 10 mans turbo, borde rimligen vara någon skilnad med 6 manna, eller ? Nej, jag uppskattade att en grinder i det absoluta toppskiktet har ca 10% ROI på midstakes turbos på Stars. Bara som information och kommentar till siffrorna som nämnts. Vad man själv ska sikta på är bara att maximera sin siffra. Det är fullständigt värdelöst att rikta in sig på vissa specifika procenttal. Dessutom är dom flesta spelare asdåliga och kan vara nöjda med minsta vinst. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Xerxes Postad 30 September , 2007 Rapport Share Postad 30 September , 2007 Plockat från twoplus two som är hämtade från 9-manna bord. These are based on Stars turbos. A very good player could probably expect to have the following ROIs: $3.40s - 18% $6s - 16% $16s - 14% $27s - 12% $60s - 10% $114s - 8% $225s - 6% $335s+ - 4% Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Max Cady Postad 1 Oktober , 2007 Rapport Share Postad 1 Oktober , 2007 Plockat från twoplus two som är hämtade från 9-manna bord. These are based on Stars turbos. A very good player could probably expect to have the following ROIs: $3.40s - 18% $6s - 16% $16s - 14% $27s - 12% $60s - 10% $114s - 8% $225s - 6% $335s+ - 4% Har du hittat siffror för regular på Stars också? Antar att de skiljer sig från turbos och det vore kul att veta... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Xerxes Postad 1 Oktober , 2007 Rapport Share Postad 1 Oktober , 2007 If you play a non-turbo structure, generally your ROI might increase a few points (due to the slower structure), but at the expense of your hourly rate (again, due to the slower structure). These numbers are quite applicable to major sites besides Stars. http://forumserver.twoplustwo.com/showthreaded.php?Cat=0&Number=10393737&an=0&page=0#roi Sedan kan man fråga sig vad "few points" innebär. Jag har för mig att jag någonstans har läst att på 60$-nivån ligger ett bra ROI på 15 % jämfört med 10 % på turbos. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
zeb_sthlm Postad 1 Oktober , 2007 Författare Rapport Share Postad 1 Oktober , 2007 Tack för alla synpunkter. Känns som jag ska vara rätt nöjd med mina resultat som troligen inte går att ha i det långa loppet men man vet aldrig, har ett ROI på 27% nu då jag vann en 27$ 45 manna igår.... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Poque Postad 11 December , 2007 Rapport Share Postad 11 December , 2007 Vad är en bra RIO för 6 mans turbo då ? Enligt mina PT stats på 238 st $13 6 mans turbo har jag en RIO på 14.61. Är den bra eller för låg ? Funderar också lite på det här vet inte om det finns någon tråd. Är det lättare att få högre Roi på 5-6 manna sng eller 10-manna. Vilket skulle ett fullfjädrat sng-proffs få högst ROI på. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
eurythmech Postad 11 December , 2007 Rapport Share Postad 11 December , 2007 Ju fler spelare desto högre möjlig ROI, så klart... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Poque Postad 11 December , 2007 Rapport Share Postad 11 December , 2007 Ju fler spelare desto högre möjlig ROI, så klart... Jo det förstår jag också att det högre "möjlig" ROI. Men det ser också ut så rent praktiskt antar jag. Intressantare då kanske med money per hour ( finns säkert någon finare förkorning eller nåt ). Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
eurythmech Postad 11 December , 2007 Rapport Share Postad 11 December , 2007 $/h funkar. Känner inte till någon tillförlitlig data gällande det, testa fråga runt på 2+2. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
SoderKrippa Postad 11 December , 2007 Rapport Share Postad 11 December , 2007 Viktigt att tillägga är väl at man bör ha ett sample på iaf 2000 spel eller nåt sånt (rätta mig gärna) för att man ska kunna lita på att det är "long run"-siffror. /SK Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gahlster Postad 11 December , 2007 Rapport Share Postad 11 December , 2007 Jo, $/h är ju det som är klart mest intressant i längden. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
eurythmech Postad 11 December , 2007 Rapport Share Postad 11 December , 2007 Varians är också relevant. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts