Gå till innehåll

Andreas nya statistik


T_RED

Recommended Posts

Ibland dubblar eller 2,5x ar jag AT, om jag har mer än 40bb.

Många andra som gör det med mindre har jag märkt. Rätt eller fel vet jag inte.

 

Mellanpar har jag inga problem att dubbla (sent i turnering dvs höga blinds) 2,5x:a när blindsen inte är lika höga. Låga par brukar jag få in så billgt som möjligt. OM jag inte igen har mer än 40bb.

 

Nu spelar jag inte mkt rush poker, men iaf i vanliga turrar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 235
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

ska utveckla lite mer.

 

om vi vänder på det och jag får dubbling mot mig jmf, med en 2,5x så har jag i princip samma handkrav var än jag sitter på bordet.

 

tex. i big blind är väl i princip enda stället det kan va någon skillnad för mig. kommer i stort sett slänga allt skräp mot en dubbling och 2,5x, syna med suited connectors och två klädda kort. 3beta med starka händer.

 

jag menar om folk synar dubblingen kommer de också vara villiga att syna 2,5xarn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, absolut förutom på bb (och kanske sb), men det är ju just på bb och sb man faktiskt alltid får calls om man dubblar. Väl?

 

Obs, kan hända att du lirar på mycket högre nivåer än mig så att folk tänker på ett annorlunda sätt. Jag själv viker i princip aldrig bb mot en dubbling om jag har mer än 15bb kvar i stacken. Det ska va typ 72os eller någe (jag viker inte T6)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

kom 9:a av typ 220 idag. = 5.5 inköp typ. Fan!

 

Förutom att det var galna swings hela vägen, som tex 1-outarn på rivern och sånt, så fick jag AKos på ft utg+1, utg dubblar (täcker mig), jag har 25 bb, och väljer att syna. Fold till bb som synar. flopp Kd5s6s, utg bettar pot, jag har då 1.5x pott kvar. Måste gå all-in och får autocall av 55.

 

Summan av kardemumman är att jag borde höjt pre. Sånt som gör att man kommer 9:a istället för potentiellt först, vilket är en jävla skillnad i pengar. (200 dollar)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postar här då det är den tråd som är aktiiv.

 

300krs turnering. 15 cashar. 29 spelar kvar.

Blinds 1k / 2k ante 150. Average 34k

 

Sitter UTG+1 med 25K och plockar upp QQ.

Raisar 2,5x (min standard raise). 20K bakom.

 

Midpos trycker all in för totalt 20K.

Knappen synar, lämnar 8K bakom.

 

Antar att det blir enkel syn mot midpos, men mot två fi?

Har man nånsin här nånsin mer än som bäst en flip?

Hur ofta ligger man långt efter, och hur mkt är det värt att bara lägga handen (dvs. hur mkt är "turneringslivet" värt?)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej och hå

 

Jag tycker det är fold. Visst, om du vinner handen har du över 75K, d v s dubbla average. Om du foldar har du 22.5K.

 

Om vi först tror att du kanske har 40% (uppe mot AK och JJ t ex???) så är det ju plus EV, men det känns som att 40% kan du få när som helst, fast då genom att trycka på knappen, där du ju kan få folk att lägga sig.

 

Så, chansen att vinna handen får helt enkelt viktas mot hur jobbigt det är att tjäna ihop till samma mängd marker inom en rimlig tid. Problemet här är ju att du kan vara i princip död, t ex uppe mot KK och AQ eller något sånt. Så att du har 40% är ju drömscenariot. JAG skulle tro att en av dem har AK. Sen är det lite fiddy fiddy vad den andre har, det kan ju vara så lågt som 99 men tja, förmodligen inte va...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...
Postar här då det är den tråd som är aktiiv.

 

300krs turnering. 15 cashar. 29 spelar kvar.

Blinds 1k / 2k ante 150. Average 34k

 

Sitter UTG+1 med 25K och plockar upp QQ.

Raisar 2,5x (min standard raise). 20K bakom.

 

Midpos trycker all in för totalt 20K.

Knappen synar, lämnar 8K bakom.

 

Antar att det blir enkel syn mot midpos, men mot två fi?

Har man nånsin här nånsin mer än som bäst en flip?

Hur ofta ligger man långt efter, och hur mkt är det värt att bara lägga handen (dvs. hur mkt är "turneringslivet" värt?)

 

tycker du ska pusha rakt av med 12bbs. Ser ingen vits med att höja Som spelat synar jag. midpos har 10bbs och pushar nog väldigt brett. Sen knappen kan ha 2 händer som slår dig. Har han dom så har han dom. :D Du kan inte raisefolda QQ med 12bbs.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

nä 12bb med QQ kan man ju pusha rakt av håller jag med om, så slipper man ifråga sätta sin spel oxå. Syna oxå med ungefär samma tankegång som du.

 

Iaf så går det inte så jevla bra nu, torrt, torrt, ett tag så man börjar ifrågasätta sina spel konstant, självförtroendet i botten.

 

sen bör man också ta ställning till att detta är svs. Hade det varit full tilt hade jag gladeligen synat genast. svs är så pass mkt tightare att deras ranges blir mkt kortare, men funderade ett tag och tog en synen med visst förakt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...