Gå till innehåll

20 inköp 0,02/0,04 euro på Redbet


EcstaZy

Recommended Posts

Jag vet inte om jag kan kalla mig nybörjare, men jag kan nog kalla det här en nybörjarfråga.

 

Jag har nu bestämt mig för att ta tag i moneymanagement. Jag ska föra in närmare åttio euro på redbet, vilket blir (om jag inte har räknat fel) 2000 x bb på NL4 (HA! Jag skäms nästan när alla snackar om NL400 och så :cry: ).

 

Nu till frågan och själva diskutionunderlaget: är det här en bra start? Är redbet en bra site att börja spela på? Är tjugo inköp tillräckligt? När bör jag flytta upp till 0,05/0,10?

 

Tackar för all hjälp.

 

Ecs

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns ingen anledning att skämmas för att du spelar där du tycker att du har råd att spela. Att sätta in små summor för att försöka jobba upp dem till en större rulle tycker jag är en grymt vettig taktik.

 

20 inköp borde vara fullt tillräckligt på NL4 på vilken site som helst skulle jag tro. För det första är det inte så svårt att vinna om man kan en del om poker, och för det andra så skulle det inte kosta en månadslön att köpa tillbaka rullen om man skulle gula.

 

Vad gäller när du ska flytta upp så tycker jag att du ska sätta en egen regel, man kan göra det på många olika sätt. Det viktigaste är bara att du sätter en gräns för när du ska gå ner igen. Du kan tex bestämma dig för att du ska testa NL10 när du har 20 inköp. Sätt då som gräns att du ska gå ner till NL4 igen när du tappat till 10 inköp, då har du 25 inköp på den lägre nivån som du vet att du kan slå. Ett alternativ som jag gillar är att du bestämmer dig för en gräns, säg €150. Så länge du ligger över gränsen så får du sätta in pengar på NL10-bord, medans ligger du under ska du hålla dig till NL4.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vet inte om jag kan kalla mig nybörjare, men jag kan nog kalla det här en nybörjarfråga.

 

Jag har nu bestämt mig för att ta tag i moneymanagement. Jag ska föra in närmare åttio euro på redbet, vilket blir (om jag inte har räknat fel) 2000 x bb på NL4 (HA! Jag skäms nästan när alla snackar om NL400 och så :cry: ).

 

Nu till frågan och själva diskutionunderlaget: är det här en bra start? Är redbet en bra site att börja spela på? Är tjugo inköp tillräckligt? När bör jag flytta upp till 0,05/0,10?

 

Tackar för all hjälp.

 

Ecs

 

 

Det låter som en bra start. Redbet kan jag inte säga så mycket om eftersom jag aldrig spelat där. Tjugo inköp borde räcka sålänge du kan spela poker. Gå upp när du har tjugo inköp på nästa nivå. Tjugo inköp per nivå borde vara tillräckligt på de låga nivåerna. När/Om du kommer upp till 0,5/1 kanske du ska ha 10-20 inköp till. Lycka till!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vet inte om jag kan kalla mig nybörjare, men jag kan nog kalla det här en nybörjarfråga.

 

Jag har nu bestämt mig för att ta tag i moneymanagement. Jag ska föra in närmare åttio euro på redbet, vilket blir (om jag inte har räknat fel) 2000 x bb på NL4 (HA! Jag skäms nästan när alla snackar om NL400 och så :cry: ).

 

Nu till frågan och själva diskutionunderlaget: är det här en bra start? Är redbet en bra site att börja spela på? Är tjugo inköp tillräckligt? När bör jag flytta upp till 0,05/0,10?

 

Tackar för all hjälp.

 

Ecs

 

Du kan lika gärna sätt in ett inköp, och om det verkar som om du spelar bra och bara förlorade dem pga sjuka utdragningar, sätta in ett inköp till. Eller så växer pengarna, och blir med tiden något som faktiskt kan kallas en bankrulle. Då kan du förvara bankrullen var du vill - det har ingen betydelse hur stor andel av den du har insatt på en pokersajt, liggande på neteller eller i en kakburk hemma.

 

Några ställen att prova

- Betfair. Här kan man inte ens använda uttrycket motstånd för mikronivån.

- Boss - samma sak här, iallafall vid NL10-nivån

- Svenska Spel. 100 kronor räcker.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kan lika gärna sätt in ett inköp, och om det verkar som om du spelar bra och bara förlorade dem pga sjuka utdragningar, sätta in ett inköp till. Eller så växer pengarna, och blir med tiden något som faktiskt kan kallas en bankrulle. Då kan du förvara bankrullen var du vill - det har ingen betydelse hur stor andel av den du har insatt på en pokersajt, liggande på neteller eller i en kakburk hemma.

 

Några ställen att prova

- Betfair. Här kan man inte ens använda uttrycket motstånd för mikronivån.

- Boss - samma sak här, iallafall vid NL10-nivån

- Svenska Spel. 100 kronor räcker.

Haha, svs har jag lirat på, men aldrig skapat en bankrulle där, bara tagit ut vinsterna :-)

 

Redbet har boss, det är en av anledningarna till att jag vill spela där. Jag hatar alla andra klienter. Så van med den svs har (boss).

 

Jag sätter hellre in åttio euro på en gång, än fyra euro. Jag har ändå råd med åttahundra kr rakt av, så det funkar.

 

Om jag upptäcker att mitt motstånd på NL4 på betred är för hårt, ja ... då överväger jag självmord :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hade byggt en rulle på SvS om jag var du. Det är så ruskigt mycket värde på 0,5-1kr att du kommer undan med en rulle på 800kr.

Jo, jag vet. Men jag vill testa någon ny site. Tröttnat lite på svs, men vill ändå ha bossklienten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, jag vet. Men jag vill testa någon ny site. Tröttnat lite på svs, men vill ändå ha bossklienten.

 

Du gör ett misstag isf redan där.

 

Svs har 2,5% rake. Red har 5% (antar jag). Det är enorma summor på nl4.

 

Du tjänar enormt på att spela på svs både pga raken men också eftersom fiskarna då och då sitter med 200bb.

 

GL

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du gör ett misstag isf redan där.

 

Svs har 2,5% rake. Red har 5% (antar jag). Det är enorma summor på nl4.

 

Du tjänar enormt på att spela på svs både pga raken men också eftersom fiskarna då och då sitter med 200bb.

 

GL

Jo, jag är mycket väl medveten om detta. Och jag vet att det smartaste vore kanske att ta in på svs (som du säger, om inte för raken så för att det är mer fisk där än de 81 makrilarna jag drog upp för någon vecka sedan).

 

Men det är ju också det att sätter jag in 800 kr på svs så har jag bara 20 inköp ifall jag tar 50 bb. Och jag spelar hellst med 100 bb.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, jag är mycket väl medveten om detta. Och jag vet att det smartaste vore kanske att ta in på svs (som du säger, om inte för raken så för att det är mer fisk där än de 81 makrilarna jag drog upp för någon vecka sedan).

 

Men det är ju också det att sätter jag in 800 kr på svs så har jag bara 20 inköp ifall jag tar 50 bb. Och jag spelar hellst med 100 bb.

 

Känner du dig bekväm med det så är ju bara bra. B2b (som Redbet tillhör) har ju också vip cashback gold -programmet som gör att man får tillbaka en hel del av raken. Man måste anmäla sig för att få det - jag har det på 24h och på Martins Poker, som båda är b2b-skal som ofta har lite extra erbjudanden.

 

Mikrospelet på b2b är helt galet, i alla fall på €0.10/0.20-nivån. HELT galet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Känner du dig bekväm med det så är ju bara bra. B2b (som Redbet tillhör) har ju också vip cashback gold -programmet som gör att man får tillbaka en hel del av raken. Man måste anmäla sig för att få det - jag har det på 24h och på Martins Poker, som båda är b2b-skal som ofta har lite extra erbjudanden.

 

Mikrospelet på b2b är helt galet, i alla fall på €0.10/0.20-nivån. HELT galet.

Är "helt galet" bra eller dåligt? :lol:

 

Kan man anmäla sig även om man redan registrerat sig? Jag var dum nog att regga mig med en bonuskod som gav mig 100 % på första insättningen, tjänar ju så in i helvete mer i rake i längen om jag spelar där länge istället för att få 100 % på åttio euro.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror att motståndet på nivåer under NL100 är ruskigt dåligt vilket nätverk man än väljer...men prima anser iaf jag man ska undvika då det är så jefla söndergrindat det kan bli...kanske bättre nu sen de stängde 31 rakebackpumpande skins...

 

På svenska spel kan det inte gå fel...de 500 kr som jag satte in för ett år sen har förräntats ganska bra...;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nöten med Redbet är instacashout till swedbankkonto.

Precis :D Var också en av dessa grejer jag tänkte på ;)

 

F.ö. så skickade jag detta mail till dem angående rakeback'en:

 

Hej, mitt namn är ********* och jag nickar "*****".

 

När jag registrerade mig här så registrerade jag mig med en bonuskod som gav mig 100 % på första insättningen, men jag har nu kommit på att jag är mer intresserad rakeback eftersom eran rake är på 5 % (brukar lira på svenskaspel, och där så är raken bara 2,25 %).

 

Jag hittade denna länk http://se.rakebacklovers.com/offers/Redbet och jag är intresserad av en sådan rakeback. 60 % menar jag.

 

Om jag inte kan få rakeback på över femtio % så kan jag kan tyvärr inte spela på eran site, och jag är väldigt intresserad.

 

Kontakta mig så fort ni kan.

 

****.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

skäms inte för att du spelar NL4. alla startar någonstans, det svåra är dock att hålla sig inom de gränserna. lycka till!

 

jag spelar på redbet för tillfället och tycker om sidan. redbet har 2 klienter, gamla B2B (vet inte vad det heter nu) och BOSS (samma klient som SvS använder sig av).

 

Supporten och utbetalningarna på redbet är nog de bästa jag har varit med om. Har du swedbank så betalar pengarna ut på 5 minuter under vardagar.

 

Glöm inte att fixa rakeback och bonus när du signar upp!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Precis :D Var också en av dessa grejer jag tänkte på ;)

 

F.ö. så skickade jag detta mail till dem angående rakeback'en:

 

Hej, mitt namn är ********* och jag nickar "*****".

 

När jag registrerade mig här så registrerade jag mig med en bonuskod som gav mig 100 % på första insättningen, men jag har nu kommit på att jag är mer intresserad rakeback eftersom eran rake är på 5 % (brukar lira på svenskaspel, och där så är raken bara 2,25 %).

 

Jag hittade denna länk http://se.rakebacklovers.com/offers/Redbet och jag är intresserad av en sådan rakeback. 60 % menar jag.

 

Om jag inte kan få rakeback på över femtio % så kan jag kan tyvärr inte spela på eran site, och jag är väldigt intresserad.

 

Kontakta mig så fort ni kan.

 

****.

 

 

Haha, rakeback på 50% är rätt jävla saftigt om man inte är highroller. Tror dom använder sig av ett vipprogram som ger upp till 60 %

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Faaaaaan. http://se.rakebacklovers.com/offers/Redbet

 

60 % rakeback men man måste regga sig via deras länk. Om jag inte får tag på en schysst rakeback deal så skippar jag nog redbet.

 

Ska maila redbet nu och se vad som händer.

 

Jag vet inte om det är något specifikt med Redbet, men jag skulle tro att det inte är det. Dv.s de där 60% är bara en beskrivning av den VIP cashback gold som du kan få på de flesta b2b skins.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vet inte om det är något specifikt med Redbet, men jag skulle tro att det inte är det. Dv.s de där 60% är bara en beskrivning av den VIP cashback gold som du kan få på de flesta b2b skins.

Aha, så man måste spela på b2b?

 

Fan, jag vill lira på bossmedia.

 

Jag har ett dilemma nu; antingen så kör jag på svs eller på redbet, jag vet fan inte. Vad tycker ni? Har ju hört en del åsikter i tråden, vilket har fått mig att tveka på redbet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det borde ju vara bra. Jag tror inte på riggen. Jag tittar på sklansky dollarna där i himlen... Nej, jag har förlorat mina pengar där för många gånger på galna runner-runners.

Kör du med bankroll? Det är fan därför jag börjar köra med BR :D

 

Svenska Spel är väl också rätt så känt för sina runner runners :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kör du med bankroll? Det är fan därför jag börjar köra med BR :D

 

Svenska Spel är väl också rätt så känt för sina runner runners :)

 

Först ska jag säga att jag inte tänkte på att Redbet också hade en boss-klient. 24h skaffade en boss-klient vid namn cardroom2 som är helt ointressant. Jag använder helst ett skal som visar lite engagemang, har extra erbjudanden och frirullar. Fortune Poker och Mermaid Poker tex för boss-nätverket.

 

Ja, jag håller mycket strikt - troligen för strikt - på bankroll och nivåer, men det rör hela br. På en pokersite har jag gärna en mindre summa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså. Du kan ju spela på svs och köpa in för 100bb. Ganska lätt att utnyttja deepstackade idioter lixom...

 

Sen om du dubblar upp äre ju bara att byta bord, så länge inte fisken kryllar :-)

Jo, men då har jag ju bara åtta inköp :|

 

Alldeles för lite, tycker jag.

 

EDIT: Det blir nog svs... tror jag. Är dock inte helt nöjd med det beslutet, men jag vet också att fiskarna på svs är rätt så givmilda och jag vet att på micro så blir 2,25 % extra i rake rätt så mycket. Det är ju bara det att jag har tröttnat på svs, men det är där pengarna finns. Kommer nog dock köpa in för 50 bb, och se hur det rullar på...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...