Gå till innehåll

Strul med musen?


gdaily

Recommended Posts

Dator finnes, nyköpt Sony Vaio.

 

Sen en vecka tillbaks så "strular musen". Kan inte beskria det bättre än så - det känns som att musen "turboklickar", ex när jag öppnar explorer så kan det komma 2-3 fönster upp, eller när jag klickar förval i en pokerklient så klickas det 2-3 gånger så rutan markeras och sen avmarkeras igen, eller när jag klickar försiktigt på ett msn-fönster så kan det ibland förstoras och ta upp hela skärmen (precis sim om jag hade dubbelklickat).

 

Kag har inte beskyllts vara för snabb på avtryckarfingret tidigare... Var hittar jag lämpliga inställningar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dator finnes, nyköpt Sony Vaio.

 

Sen en vecka tillbaks så "strular musen". Kan inte beskria det bättre än så - det känns som att musen "turboklickar", ex när jag öppnar explorer så kan det komma 2-3 fönster upp, eller när jag klickar förval i en pokerklient så klickas det 2-3 gånger så rutan markeras och sen avmarkeras igen, eller när jag klickar försiktigt på ett msn-fönster så kan det ibland förstoras och ta upp hela skärmen (precis sim om jag hade dubbelklickat).

 

Kag har inte beskyllts vara för snabb på avtryckarfingret tidigare... Var hittar jag lämpliga inställningar?

 

I brist på drivrutiner till touchpad så kan du ju använda en usb mus. Jag hatar touchpads.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag använder usb-mus. Det är den som dubbelklickar. Jag hatar också touchpads.

 

Fick du inte med en cd med drivrutiner till musen? Om så är fallet borde kunna köra skivan och därefter ändra konfigurationen för musen (hastighet på klick, pekarhastighet mm). Om det är en billig skitmus - köp en av bättre kvalité med drivrutiner.

Köpte denna nyss till min laptop och är otroligt nöjd; nano mus

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gissar att det kommit in smuts och du får helt enkelt prova på att rengöra den. Om det inte hjälper så kan det helt enkelt vara så att den gått sönder och det är dags och köpa en ny.

 

Själv kör jag min mus vänsterhänt för att den knapp jag normalt använder mest fungerar mycket dåligt.

 

Någon som vet var det går att köpa bra mus med tre knappar - alla som säljs idag har tyvärr ett hjul i stället för knapp så de är tvåknappars.

 

Man får tyvärr byta ut musen med jämna mellanrum för de är en av de saker som lättast går sönder på en dator.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Får jag gissa, du har intellimouse 3.0.

 

Har köpt 3 stycken varav jag har haft samma problem med 2 stycken. Det blir så efter ett tag och det är nått fel med musen (som för övrigt är den skönaste mus jag använt :P). Lite synd är det eftersom det strular, men spara bara kvitto eller ring tillverkarna av musen och snacka lite så ska du se att du får en ny :).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Får jag gissa, du har intellimouse 3.0.

 

Har köpt 3 stycken varav jag har haft samma problem med 2 stycken. Det blir så efter ett tag och det är nått fel med musen (som för övrigt är den skönaste mus jag använt :P). Lite synd är det eftersom det strular, men spara bara kvitto eller ring tillverkarna av musen och snacka lite så ska du se att du får en ny :).

 

hehe jag har också upplevt samma problem. Tycker också den är underbart skön, men vissa dagar dampar den och vissa fungerar den klockrent.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fan den här tråden var ju inte alls lika kul som jag trodde när jag läste rubríken juh...

 

Inte? Killarna är ju svenska mästare i 'innuendo'!

 

tycker också den är underbart skön

 

den skönaste mus jag använt :P)

 

Gissar att det kommit in smuts och du får helt enkelt prova på att rengöra den
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dator finnes, nyköpt Sony Vaio.

Sen en vecka tillbaks så "strular musen". Kan inte beskriva det bättre än så - det känns som att musen "turboklickar"...

*URKLIPPT FRÅN SEX & SAMLEVNADSBOKEN*

 

"Om mannen i hemmet skaffar en ny dator och ger den mer sällskap än sin fru kan det i vissa fall bli problem med musen, då den t ex börjar "turboklicka" eller söka sig till tvättmaskinen då centrifugen går igång.

Detta är inget farligt och kan enkelt avhjälpas genom ett smycke eller att gå in på martinshop.se."

 

Lycka till :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...