Gå till innehåll

FLT - Korrekt att se floppen i SB med 64o?


morberg

Recommended Posts

Party Poker 1/2 Hold'em (10 handed) converter

 

Bordet har 30% VPIP under de senaste 40 händerna.

 

Preflop: Hero is SB with 4d, 6h. MP2 posts a blind of $1. CO posts a blind of $1.

UTG calls, 2 folds, MP1 calls, MP2 (poster) checks, 1 fold, CO (poster) checks, Button calls, Hero completes, BB checks.

 

Normalt slänger jag 64o i mucken från SB, men med två stycken som har postat blind och ytterligare två synare känns det som om pottoddsen börjar bli intressanta, eller? De två som postade kan ha vilka händer som helst eftersom de väljer att inte höja.

 

BB har höjt PF 6% på 40 händer, och jag tror att han nöjer sig med att checka. Är det korrekt att komplettera i SB med dessa förutsättningarna?

 

Jag tänker mig främst att ett floppat stegdrag (eller tom stege) skulle bli ganska maskerad och kan ge bra betalt mot såhär många motståndare.

 

Flop: (7 SB) 6c, Ah, 4c (7 players)

Hero checks, BB checks, UTG checks, MP1 checks, MP2 checks, CO checks, Button bets, Hero raises, BB folds, UTG folds, MP1 folds, MP2 folds, CO folds, Button calls.

 

Här har jag råflyt och floppar tvåpar. Färgdraget är lite trist och jag bestämmer mig för en CR för att få ner antalet motståndare. Blir lite orolig, men till sist slänger knappen in ett bet.

 

Turn: (5.50 BB) 2h (2 players)

Hero bets, Button folds.

 

Bara att fullfölja.

 

Final Pot: 6.50 BB

 

Floppspelet och turn känns ganska ointressant, men knäckfrågan är om synen preflopp var korrekt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är i och för sig ingen lysande pokerteoretiker (än). Men jag får också känslan av att de inte är helt fel att syna med liknande kort för dessa är väldigt maskerade som du skriver. HU så är de ju ingen topphand men mot ett gäng limpare så kan den ge $$.

 

Spelar i och för sig på 0,5/1$ där man kan få se va fan som helst. Nån som spelat på högre bord och är lite med teoretikt lagd borde kunna ge mer klarhet....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett litet tilläg.

 

Hur gör ni med en hand som J3o i samma situation?

Om man synar med en skräphand från SB måste det väl vara meningen att man ska träffa en någorlunda stark, maskerad hand som man kan få ut mycke pengar av.

 

Med J3o tycker jag inte att man kan träffa någon riktig monsterhand som man kan få ut pengar av. Det är väl en triss i sådana fall. Men den är ganska uppenbar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dels oddsen du har för en syn, 1:6.5.

 

Oddsen är väl ännu bättre? Det ligger 6.5 small bets i potten när det är min tur (SB + BB + 2 som postar ur position + 3 vanliga limpare) och jag behöver bara pytsa in ett halvt small bet (=1 small blind) för att se potten. Mao är pottoddsen sköna 1:13.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

morberg:

Här har jag råflyt och floppar tvåpar. Färgdraget är lite trist och jag bestämmer mig för en CR för att få ner antalet motståndare. Blir lite orolig, men till sist slänger knappen in ett bet.

 

Jag kanske läser fel. Men, det är väl för att få bort triss/Två par -jägare du check-raisar? Färg-jägare av rang reraisar eller minst callar väl?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

morberg:
Här har jag råflyt och floppar tvåpar. Färgdraget är lite trist och jag bestämmer mig för en CR för att få ner antalet motståndare. Blir lite orolig, men till sist slänger knappen in ett bet.

 

Jag kanske läser fel. Men, det är väl för att få bort triss/Två par -jägare du check-raisar? Färg-jägare av rang reraisar eller minst callar väl?

 

Jo, färgjägare bör definitivt ta en titt på turn även för två bet i en pott som är såhär stor. Tveksamt med re-raise eftersom de väl behöver tre callare för att ram'n'jam ska vara lönsamt?

 

Men jag vill få bort färgjägare också med min höjning :)

 

Skulle det varit bättre att syna knappen på flopp och försöka sig på en CR på turn om ett säkert kort faller? Då har färgdragen i alla fall inte längre odds att syna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skulle det varit bättre att syna knappen på flopp och försöka sig på en CR på turn om ett säkert kort faller? Då har färgdragen i alla fall inte längre odds att syna.

 

Har svårt att se att du skulle kunna få bort färgdrag här överhuvud taget. I den absolut bästa av världar kan du väl ge ett färgdrag något i still med 3½ eller 4 mot ett på turn så att en syn är ett pyttemisstag givet att han inte har något annat att komma med.

 

Å andra sidan så tar du en jätterisk att få med sämre drag som hålstegar, mitten/bottenpar med kicker 7+, bakdörsdrag osv. plus att du i de fallen ändå inte kan ge ett färgdrag felaktiga odds på turn.

 

Har läst igenom handen många gånger sen den postades och tycker att det är A+ spel på varje gata.

 

För att besvara den ursprungliga frågan tycker jag att syn med 64o är korrekt mot två posters plus tre callers givet att du (vilket jag utgår från) är bättre än bordet postflop. Med fem vanliga synare hade jag dock antagligen slängt den.

 

/Bjorn

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...