Gå till innehåll

Sundayking ska spela in en session på runt 30-45min, vad vill du se?  

143 medlemmar har röstat

1. 1. Sundayking ska spela in en session på runt 30-45min, vad vill du se?

• FR NL25 4 bord, aggro-loose
    • FR NL25 6-9 bord, aggresive-semiloose
    • FR NL25 20 bord, supertight-aggresive
    • SNG 12 bord lowstakes, startar record vid blindslevel 3
    • SH NL50 4 bord, semiaggro-aggro
    • Vill inte se någonting som den muppen representerar!

Recommended Posts

Postad

Du har redan listat ut svaret själv.. har själv grindat en hel del på $6-nivån på stars och det är samma där. Bara mata på så fort du har nåt hyfsat . Pre tex är ju helt rätt att höja 5x bb, snubben hittar ju syn med T8 . Tror tom man skulle kunna ställa rakt av pre och ändå få syn varannan gång :D

• Svars 659
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad
Du har redan listat ut svaret själv.. har själv grindat en hel del på $6-nivån på stars och det är samma där. Bara mata på så fort du har nåt hyfsat . Pre tex är ju helt rätt att höja 5x bb, snubben hittar ju syn med T8 . Tror tom man skulle kunna ställa rakt av pre och ändå få syn varannan gång :D

Tänk om man blir en i mängden och totalt hjärntvättad efter några månader :shock:

Postad

Frågar här inne för här lär det ju finnas någon som vet. Hur många pinnar brukar det krävas för att man skall få vara med i "Battle of the planets"? Med tanke på motståndet i de lägre nivåerna så kan det väl inte vara allt för svårt att få vara med?

Och vad är den bästa taktiken för att få vara med? 18-manna?

Tack på förhand:-)

Postad
Frågar här inne för här lär det ju finnas någon som vet. Hur många pinnar brukar det krävas för att man skall få vara med i "Battle of the planets"? Med tanke på motståndet i de lägre nivåerna så kan det väl inte vara allt för svårt att få vara med?

Och vad är den bästa taktiken för att få vara med? 18-manna?

Tack på förhand:-)

Jag har faktiskt dålig koll, men har läst att 9-manna av någon konstig anledning ger störst "frekvens".

Men är hyffsat svårt ändå, måste ha ett hyffset flyt för att ha någon chans, och för det andra så är det i princip bara raken du får tillbaka och en turneringsbiljett så det är ju inget man offrar livet för ;)

Postad
Jag har faktiskt dålig koll, men har läst att 9-manna av någon konstig anledning ger störst "frekvens".

Men är hyffsat svårt ändå, måste ha ett hyffset flyt för att ha någon chans, och för det andra så är det i princip bara raken du får tillbaka och en turneringsbiljett så det är ju inget man offrar livet för ;)

Tror du underskattar skrytvärdet:roll:

Men skall iaf försöka få en biljett bara för att det är kul:-)

Postad
Tror du underskattar skrytvärdet:roll:

Men skall iaf försöka få en biljett bara för att det är kul:-)

Vad nickar du då? Hur går det? Ska se klart 21 med tjejen nu(Cirkus en timme kvar) Sen ska jag börja nattens grind, hörs snart..

Postad

Sitter och gråter efter mitt värsta misslick ever, någon av dom kunde väll träffat ;p

PokerStars Spel #18821186715: Turnering #95730964, $3.00+$0.40 Holdem No limit - Omgång II (15/30) - 2008/07/14 - 17:30:35 (ET)

Bord '95730964 1' 9-max Plats #9 har knappen

Plats 1: SUNDAYKING (1450 i marker)

Plats 2: Bpolite (1490 i marker)

Plats 3: frankluna (125 i marker)

Plats 4: VolleHuette1 (710 i marker)

Plats 6: merlinsghost (1260 i marker)

Plats 7: mendrugo49 (4040 i marker)

Plats 8: Sharky_Clif (1490 i marker)

Plats 9: bklg1504 (1455 i marker)

SUNDAYKING: lägger lilla mörken 15

Bpolite: lägger stora mörken 30

*** HÅLKORT ***

Utdelat till SUNDAYKING [As Ah]

frankluna: höjer 95 till 125 och är all-in

VolleHuette1: höjer 585 till 710 och är all-in

merlinsghost: höjer 550 till 1260 och är all-in

mendrugo49: lägger sig

Sharky_Clif: höjer 230 till 1490 och är all-in

bklg1504: lägger sig

SUNDAYKING: lägger sig

Bpolite: lägger sig

Ej synad satsning (230) returnerad till Sharky_Clif

*** FLOPP *** [9s Kc 3d]

*** TURN *** [9s Kc 3d] [9d]

*** RIVER *** [9s Kc 3d 9d] [3s]

*** VISNING ***

merlinsghost: visar [Ts Th] (två par, tior och nior)

Sharky_Clif: visar [Ad Kd] (två par, kungar och nior)

merlinsghost står över

Bpolite sa, "lol folded 93"

Sharky_Clif vann 1100 från sidopott-2

VolleHuette1: visar [Ac Kh] (två par, kungar och nior)

VolleHuette1 vann 878 från sidopott-1

Sharky_Clif vann 877 från sidopott-1

frankluna: visar [4d Qh] (två par, nior och treor)

VolleHuette1 vann 273 från huvudpott

Sharky_Clif vann 272 från huvudpott

*** SAMMANFATTNING ***

Total pott 3400 Huvudpott 545. Sidopott-1 1755. Sidopott-2 1100. | Avgift 0

Bord [9s Kc 3d 9d 3s]

Plats 1: SUNDAYKING (lilla mörken) lade sig innan Flopp

Plats 2: Bpolite (stora mörken) lade sig innan Flopp

Plats 3: frankluna visade [4d Qh] och förlorade med två par, nior och treor

Plats 4: VolleHuette1 visade [Ac Kh] och vann (1151) med två par, kungar och nior

Plats 6: merlinsghost visade [Ts Th] och förlorade med två par, tior och nior

Plats 7: mendrugo49 lade sig innan Flopp (satsade inte)

Plats 8: Sharky_Clif visade [Ad Kd] och vann (2249) med två par, kungar och nior

Plats 9: bklg1504 (knappen) lade sig innan Flopp (satsade inte)

Postad

Kvällens grind är snart slut, har gått katastrof dåligt, ungefär sett ut så här:

PokerStars Spel #18822868117: Turnering #95739794, $3.00+$0.25 Holdem No limit - Omgång II (15/30) - 2008/07/14 - 18:43:45 (ET)

Bord '95739794 3' 9-max Plats #2 har knappen

Plats 1: alikdj (1445 i marker) står över

Plats 2: L0NE WLF (2115 i marker)

Plats 3: SUNDAYKING (1440 i marker)

Plats 4: justkee (1470 i marker)

Plats 5: linx234 (6260 i marker)

Plats 6: twintimer (870 i marker)

Plats 7: Sane_Robbins (2795 i marker)

Plats 8: piro_master (250 i marker)

Plats 9: herni681 (1455 i marker)

SUNDAYKING: lägger lilla mörken 15

justkee: lägger stora mörken 30

*** HÅLKORT ***

Utdelat till SUNDAYKING [Kc Ks]

linx234: lägger sig

twintimer: höjer 90 till 120

Sane_Robbins: lägger sig

piro_master: lägger sig

herni681: synar 120

alikdj: lägger sig

L0NE WLF: lägger sig

SUNDAYKING: höjer 1320 till 1440 och är all-in

justkee: lägger sig

twintimer: synar 750 och är all-in

herni681: lägger sig

Ej synad satsning (570) returnerad till SUNDAYKING

*** FLOPP *** [2d Td 5c]

*** TURN *** [2d Td 5c] [Ts]

*** RIVER *** [2d Td 5c Ts] [Tc]

*** VISNING ***

SUNDAYKING: visar [Kc Ks] (kåk, tior över kungar)

twintimer: visar [Kh Th] (fyrtal, tior)

twintimer vann 1890 frånpott

*** SAMMANFATTNING ***

Total pott 1890 | Avgift 0

Bord [2d Td 5c Ts Tc]

Plats 1: alikdj lade sig innan Flopp (satsade inte)

Plats 2: L0NE WLF (knappen) lade sig innan Flopp (satsade inte)

Plats 3: SUNDAYKING (lilla mörken) visade [Kc Ks] och förlorade med kåk, tior över kungar

Plats 4: justkee (stora mörken) lade sig innan Flopp

Plats 5: linx234 lade sig innan Flopp (satsade inte)

Plats 6: twintimer visade [Kh Th] och vann (1890) med fyrtal, tior

Plats 7: Sane_Robbins lade sig innan Flopp (satsade inte)

Plats 8: piro_master lade sig innan Flopp (satsade inte)

Plats 9: herni681 lade sig innan Flopp

Postad

Kommer vara lite hård, men jag förstår verkligen inte det här "projektet". Du ska spela med 200 inköp och det kan du absolut inte ändra på. Men sedan skottar du MTT skyhögt över din rulle. När du spelar en sng som är över din rulle och vinner, är det bara för att det är "+ev". Så du får gärna förklara din syn på bankrulle lite närmare.

Här är min syn på bankrulle i ditt fall:

200 inköp är för mycket (om du är en vinnande spelare), även fast du spelar 15-20 bord. Antalet bord gör inte att du behöver större bankrulle, förutom i det uppenbara att t.ex 24 inköp är lite om man spelar 20 bord. Mitt råd är att iaf gå ner på 100 inköp.

Är du en förlorande spelare kommer du förlora dina 200 inköp ändå.

Har kollat upp $3-nivån och du bör tänka på att rejken på 18-manna och 9-manna är skyhög (53% mer än 45- och 6-manna vid procentsatsjämförelse). Detta kommer påverka ditt resultat.

Vad du än kör (madskottning, strikt bankrulle), så GL!

Postad
Kommer vara lite hård, men jag förstår verkligen inte det här "projektet". Du ska spela med 200 inköp och det kan du absolut inte ändra på. Men sedan skottar du MTT skyhögt över din rulle. När du spelar en sng som är över din rulle och vinner, är det bara för att det är "+ev". Så du får gärna förklara din syn på bankrulle lite närmare.

200 inköp är för mycket (om du är en vinnande spelare), även fast du spelar 15-20 bord. Antalet bord gör inte att du behöver större bankrulle, förutom i det uppenbara att t.ex 24 inköp är lite om man spelar 20 bord. Mitt råd är att iaf gå ner på 100 inköp.

Har kollat upp $3-nivån och du bör tänka på att rejken på 18-manna och 9-manna är skyhög (53% mer än 45- och 6-manna vid procentsatsjämförelse). Detta kommer påverka ditt resultat.

ehm, you have just find out my problem!

Kan börja med att tacka dig för att du tar dig tid och ork att skriva, du behövs för att göra svaga spelare som mig till någonting..

Nu ska jag gå in på det här lite mer och hoppas att du förstår mitt problem och inte tycker att jag är en totalt värdelös pokerspelare..

Jag är idag 18 år, började spela poker på nätet på tok för tidigt, jag hade precis börjat 8:an på högstadiet och var då 14 år. Jag fick stejk på 100 dollar och på den vägen exploderade det. Allt gick för snabbt, när jag hade 1000$ lirade jag regg på 2-4$ på ladbrokes och sen gick jag aldrig ner i nivå igen oavsett hur det gick, hur som hellst så hade jag flyt, spelade en helt annat poker, allt handlade om känsla och antar att spelet var sämmre där då än vad det är nu.

Jag plussade under det året runt 100k sek vilket steg mig över huvudet, jag gick från att springa runt i mina träningskläder i skolan till att i princip bli en helt ny människa, mer ytlig, arrogant m.m...

Jag har helt enkelt kommit in i pokern helt fel, men jag har läst 3 böcker på senare år, bland annat sklansky(som gjort mig till en mycket bättre pokerspelare), och jag har läst på så mycket jag kan om Money managment och dyligt. Så egentligen är jag väldigt påläst på området, men jag klarar helt enkelt inte av att det. Det är precis som dead-inside sa i min förra db, "ingen stejkar någon som inte klarar av att hålla BR = det är en förlorande eller break even spelare". Det är precis vad jag är idag...

Jag tror problemet kan ligga lite i att jag tror att jag är bättre än vad jag kanske är, det beror mycket på att jag har vunnit mkt pluss och har en fantastisk profit under min livstid enligt mig själv dvs. Jag har bland annat vunnit Ladbrokes 320$ Who is the daddy, kommit trea en gång, jag har vunnit deras 30k$ r, deras daddy crapshoot minst 3 ggr. Så jag kanske har för mycket luft under vingarna nu när jag börjar grinda lågt(efter att spenderat varenda öre), och tror att jag är helt outstandning..

Som ni kanske ser så gick det skit bra dag 1, när jag hållde mitt till endast 45-Manna 3$, dubblade min bankrulle på ETT DYGN!. Nöjde jag mig? NEJ!

Jag mår faktiskt inte bra idag, jag hade tänkt att leva på pokern i sommar, och träna och göra allt som jag mår bra av, men det håller ju inte, jag är ingen bra pokerspelare om jag inte klarar av Money Managment... Jag går upp i nivå för att göra snabba pengar. Nu när jag tänker på allting och ser på mig själv, och det pokerintresse som jag har haft i 5 år, så förstår jag inte hur jag kan vara så otroligt slarvig. Jag ser upp till varje person som tjänar mkt på poker och som spelar bra konternueligt, det är minst sagt respekt i mina ögon.

Angående det där med 200 inköp så går det att jämföra med en person som väger 300k och vill gå ner i vikt, och säger till sig själv att det ska nalkas av 10kg om dagen. Det målet jag har var endast desperat, och impulsivt. Jag har även mycket god koll på 3$ och har lirat 100st 18-Manna igår HELT I ONÖDAN bara för att få se hur många poäng jag skulle få på Battle of the planets, sicken jävla fjant jag är..

Någon som har några tips om hur jag ska klara mig ur det här?

Tack igen MJ, det behövs någon som knackar en på axeln och talar om för en att man börjat gå på fel väg..

Postad

Ska iaf fortsätta spela lite tänkte jag, blir 3$ 45-manna!! Kan skriva vad jag befinner mig nu efter all idioti!

Bankrulle: 192$ varav -70$ på MTT, = 1/2 av startstacken :S

Vip poäng inspelade: 400

Varaktighet: 2 dygn

Postad

Fast antalet bord påverkar ju oftast bankrullekraven. Spelar man många bord så har oftast lägre ROI (men högre timpenning) vilket ger större swings.

Jag tycker att det är fel att säga till Weedie att sänka sina bankrullekrav. Det är viktigt att känna sig säker med den rulle man har, känna att en downswing inte är en katastrof för rullen.

100 inköp räcker definitivt. Själv så vill jag helst hålla mig till 200 inköp, men jag är också heltidsspelare och vill kunna ta ut lön en backmånad.

Postad

Spelat lite över en timme nu, med 13+ bord igång hela tiden, och jag känner att det är lite för mkt tur slump i dessa turneringar för att jag ska kunna rulla med 100 inköp, det har gått riktigt dåligt idag(Inte för att jag tilar, utan för att jag har blivit väldigt, väldigt utdragen) och då är det svårt att komma till pengarna.

Så har just nu 10 turneringar utan prisplats, men fortfarande 15 igång, men det försvinner snabbt i rullen...

Postad

Spelat cirka 25st till nu, gått riktigt segt, kom bara itm 3ggr, förlorade två HU och en tredjeplats. Så gick ganska break even, nu ska jag iväg och lämna min cv och hoppas på anställning, måste ta tag i det här!

Postad

Om du vill ta tips ifrån en annan mikrofisk(snart hemma på low igen8-) ) så håller jag med MaybePirog, spela med den rullen som du känner dig trygg med annars kommer det säkert påverka hur du spelar.

Postad
Kollade dig på Scoopen, och du verkar inte gjort allt för mkt pengar på ditt sngspelande. Kanske ska prova något annat?

Kan ha varit för att jag stoppade in 500$ slaskpengar i vintras som jag gav iväg, jag är ju plus under den här tiden så hur orkar du äns fråga om jag ska prova något annat? Du tror det är min första insättning online eller?

Postad
Om du vill ta tips ifrån en annan mikrofisk(snart hemma på low igen8-) ) så håller jag med MaybePirog, spela med den rullen som du känner dig trygg med annars kommer det säkert påverka hur du spelar.

Jo tror det är klokt, speciellt eftersom att jag är så skottningbenägen av mig ;s

Lirar du 6/9/18/45 manna?

Postad
Jo tror det är klokt, speciellt eftersom att jag är så skottningbenägen av mig ;s

Lirar du 6/9/18/45 manna?

Kapar dagboken ett tag för att berätta lite om mig då8-) , vill du inte ha det här så får du väl be mod om att ta bort det.

Flyttade till ett landsortsuniversitet för 3 år sen för att plugga till elingenjör vilket gjorde att jag hade rätt mycket fritid, så jag började lira på unibets übermicro fisklimit bord för att det var ett roligt tidsfördriv. Efter ett tag hamnade jag på noblepoker och lyckades få ihop en rulle på runt 300 dollar, lirade bara CG och pokerlivet lekte. Sen kom det big break för mig..........SVS öppnade:twisted:

Där var det verkligen überslaskigt de första månaderna och mina 200 kr blev på 3 månader 50k. Problemet för mig var bara att jag gav fan i att jobba den sommaren, och samtidgt som jag hade en downperiod(=vann inte lika mycket som innan) så reste jag mycket den sommaren. Vilket ju inte håller, så på hösten gulade jag:rolleyes:

Har gjort flera försök att bygga rulle efter det men aldrig riktigt lyckats för jag har ju som sagt varit student och har hela tiden varit tvungen att ta ut pengar för att klara mig. Har som mest haft en rulle på runt 18k som jag bara har använt på MTTs och SNGs.

Så nu i sommar har jag äntligen flyttat hem till GBG igen, där jag skall läsa sista året på Chalmers men skall först ta ett sabbatsår8-) . Håller på och säljer min gamla lägenhet och är genom det verkligen luspank nu i sommar. Satte in 88 kr(:)) på SVS och fick rätt snabbt upp det till 3k, sen kom downperioden och ligger nu på 1500:(. Kände då att jag inte orkar att bara lira på SVS så bestämde mig för att omvandla mina FPPs till pengar på stars(gjorde det tidigare i våras också, fick den gången ihop ungefär 250 bucks:)).

Köpte in mig i en 10 FPPs turre och vann 30 cent:lol:, satsade en tredjedel av min nyvunna rikedom på en 360-mans 10 cents MTT och vann skiten. Har nu efter mycket nötandet fått upp det till 25 bucks, och jag lirar egentligen allt jag kommer över av SNGs och MTTs, målet är iaf att så snabbt som möjligt komma hem till 5/10 dollars nivån(SNGS asså)

Ps. Skall tilllägga att jag jobbar natt just nu, och mina vänner envisas med att jobba dagtid. Så har sjukt mycket ensamtid att göra av med;-) och nickar som sagt Apekatt66 på stars

Postad
Fast antalet bord påverkar ju oftast bankrullekraven. Spelar man många bord så har oftast lägre ROI (men högre timpenning) vilket ger större swings.

Jag tycker att det är fel att säga till Weedie att sänka sina bankrullekrav. Det är viktigt att känna sig säker med den rulle man har, känna att en downswing inte är en katastrof för rullen.

100 inköp räcker definitivt. Själv så vill jag helst hålla mig till 200 inköp, men jag är också heltidsspelare och vill kunna ta ut lön en backmånad.

Sant att man har lägre ROI vid fler bord och därmed behöver större rulle. Men som sagt funkar inte sambandet (rullkrav x antal bord = rullekrav för multitabling).Skillnaden om man jämför er två, är att det här är en kille som ska bygga rulle från micro (behöver inte ta ut pengar).

Men jag tror det är bra mycket bättre att "skotta" med 100 inköp och lägga ner den övriga skottningen.

Det absolut viktigaste nu är också att hitta ett vinnande spel. Spela 200 45-manna och posta resultatet här. Vilken ROI får du efter dessa? Du kanske ska spela något färre bord?

Postad

Det kändes bara så otroligt långt till nästa nivå med de här rullekraven ($1300). Viktigast är trots allt att visa plusresultat, sedan får det ta den tid det tar. För en spelare som har hög ROI är det bara önödigt.