Gå till innehåll

Email med POP3


Rackad

Recommended Posts

Jag har under åren skaffat mig ett bra antal emailadresser så är tuvngen o logga in på flera konton varje dag. Någon som känner till en gratis emailtjänst som har POP3 tror jag det är som krävs för att alla emails ska hamna på samma konto men när man skickar ett email så ser det ut som att man skickat det från den emailen som de skickat till.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har under åren skaffat mig ett bra antal emailadresser så är tuvngen o logga in på flera konton varje dag. Någon som känner till en gratis emailtjänst som har POP3 tror jag det är som krävs för att alla emails ska hamna på samma konto men när man skickar ett email så ser det ut som att man skickat det från den emailen som de skickat till.

 

Det är rätt standard. Själv använder jag Gmail, vars gratismail har pop3, imap, och bättre möjligheter att organisera mail än normala epost-program. Dit har jag knutit andra konton på det sätt som du beskriver. När man sänder nya mail kan man välja vilket konto de ska vara skickade från. Gmail har också möjligheten att variera email-adressen i det oändliga, så att du kan skapa unika svarsadresser för att spåra spammare m.m.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är rätt standard. Själv använder jag Gmail, vars gratismail har pop3, imap, och bättre möjligheter att organisera mail än normala epost-program. Dit har jag knutit andra konton på det sätt som du beskriver. När man sänder nya mail kan man välja vilket konto de ska vara skickade från. Gmail har också möjligheten att variera email-adressen i det oändliga, så att du kan skapa unika svarsadresser för att spåra spammare m.m.

 

Funkar detta med hotmail? HAr suttit ett bra tag för att få det o funka men verkar inte så. Vet du hur man gör?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det funkar o skicka till gmail så hamnar de i hotmail kontot men det är ju inte det jag vill. Utan tvärtom.

 

Du kan ju prova med Microsoft Outlook, den funkar bra med hotmail. Sedan kan man lägga till flera konton i Outlook. Den klarar av det, men var iallafall i tidigare versioner inte särskilt intuitiv när det gäller att växla mellan kontona, och det var lätt att allt hamnade i samma 'default' konto.

[edit : Outlook i Office-paketet, inte den där stympade lilla saken som kommer med Windows]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...