machinae Postad 12 Juli , 2008 Rapport Postad 12 Juli , 2008 En hand jag spelade för ett par veckor sedan där vi är cirka 170 kvar av 3000 startande. Avarage är ungefär 40k, blinds 600/1200 med ante på 200. Jag sitter med ungefär 40 själv. Jag höjer upp från MP med QTs till 4200. CO synar, likaså BB. Cut off är ny vid bordet och jag har därför ingen närmre koll på honom. Han sitter med ungefär 50k. BB har en stor stack (130-150k) och har varit väldigt aktiv och aggressiv under tiden fram till handen i fråga. Floppen kommer 347 och färgdrag för mig. BB checkar. Vad gör jag? Du vill inte contbetta och behöva syna en allin utan färdig hand (vilket du måste eftersom du blir comittad). Därför är det rätta svaret att openpusha så att han får ta det svåra beslutet. Citera
Metaddict Postad 12 Juli , 2008 Rapport Postad 12 Juli , 2008 Du vill inte contbetta och behöva syna en allin utan färdig hand (vilket du måste eftersom du blir comittad). Därför är det rätta svaret att openpusha så att han får ta det svåra beslutet. Han? Där är två pers med i potten. Openpusha? Där ligger runt 14K och vi har ca 36K bakom. Openpusha låter lite suspekt... Det är väl dags att börja klättra nu iaf om man vill vinna, och potten är så pass stor redan att vi knappast vill ge upp med två överkort och FD. Får väl beta typ 10500 och backa upp med resten om vi måste. Citera
Rebonius Postad 12 Juli , 2008 Rapport Postad 12 Juli , 2008 Check imo. Det här kan hända: 1. CO checkar bakom A) Vi förbättrar turn (Q,T eller färgkort) -Ifall bb betar shovar vi -Ifall bb checkar bettar vi och synar shove B) Vi förbättrar inte turn -bb checkar, vi bet/foldar -bb betar stort/halvstort, vi viker -bb betar litet, vi synar (om CO raisar bakom måste vi oftast vika) 2. CO bettar flopp - bb viker/synar, vi shovar - bb shovar, vi viker Försökte göra det tydligt men jag lyckades inte Hoppas du förstår ändå Citera
logicsense Postad 12 Juli , 2008 Rapport Postad 12 Juli , 2008 En hand jag spelade för ett par veckor sedan där vi är cirka 170 kvar av 3000 startande. Avarage är ungefär 40k, blinds 600/1200 med ante på 200. Jag sitter med ungefär 40 själv. Jag höjer upp från MP med QTs till 4200. CO synar, likaså BB. Cut off är ny vid bordet och jag har därför ingen närmre koll på honom. Han sitter med ungefär 50k. BB har en stor stack (130-150k) och har varit väldigt aktiv och aggressiv under tiden fram till handen i fråga. Floppen kommer 347 och färgdrag för mig. BB checkar. Vad gör jag? Har jag sett den här handen? Event 27, 2700+ startande, Amazon blue, "lågt" table number? Du sätter färgdrag? Citera
Metaddict Postad 12 Juli , 2008 Rapport Postad 12 Juli , 2008 Check imo.Det här kan hända: 1. CO checkar bakom A) Vi förbättrar turn (Q,T eller färgkort) -Ifall bb betar shovar vi -Ifall bb checkar bettar vi och synar shove B) Vi förbättrar inte turn -bb checkar, vi bet/foldar -bb betar stort/halvstort, vi viker -bb betar litet, vi synar (om CO raisar bakom måste vi oftast vika) 2. CO bettar flopp - bb viker/synar, vi shovar - bb shovar, vi viker Försökte göra det tydligt men jag lyckades inte Hoppas du förstår ändå Det som är i potten redan nu ökar vår stack med 25%, är det inte anledning nog att vilja ta ner den direkt, när vi dessutom nästan alltid har fin equity även om vi hamnar all in? (OBS, ingen drygning ) Citera
JoseGuti Postad 13 Juli , 2008 Författare Rapport Postad 13 Juli , 2008 Check imo.Det här kan hända: 1. CO checkar bakom A) Vi förbättrar turn (Q,T eller färgkort) -Ifall bb betar shovar vi -Ifall bb checkar bettar vi och synar shove B) Vi förbättrar inte turn -bb checkar, vi bet/foldar -bb betar stort/halvstort, vi viker -bb betar litet, vi synar (om CO raisar bakom måste vi oftast vika) 2. CO bettar flopp - bb viker/synar, vi shovar - bb shovar, vi viker Försökte göra det tydligt men jag lyckades inte Hoppas du förstår ändå Känns som jag hade ungefär det här tänket också när jag spelade... Citera
Recommended Posts