Gå till innehåll

UB-skandalen: Deeb och Hellmuth inblandade?


geten1

Recommended Posts

  • Svars 69
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Jag är väldigt tveksam till att detta är en "oskyldig" bugg.

 

Troligast är väl dock att det är en bugg som rör disconnects. Dvs spelservern hanterar dessa felaktigt i vissa fall.

 

Nu vet jag inte om det finns enhetliga regler för vad som gäller om man blir nedkopplad i en hand som inte har disconnection protection. Det kanske inte är självklart. Men jag väntar mig att om showdown har inletts och man har visat korten, så ska man anses vara med i showdown även om man kopplats ned.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skickade mejl till deras support och frågade hur det är möjligt att detta kunde hända och fick detta svar:

 

Unfortunately this situation was due to a glitch in the software, however; it has been already corrected. As you know after CEREUS launch we have been experiencing some glitches in our software but our programmers have been working very hard to correct these issues.

 

Varför tror jag dom inte?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skickade mejl till deras support och frågade hur det är möjligt att detta kunde hända och fick detta svar:

 

 

 

Varför tror jag dom inte?

 

Kan ju bero på att, om du faktiskt fortsatt läsa tråden, deras COO gör (vad det nu står för) ett uttalande om att de "tittar på det". Därmed bekräftar han att det som står i mailet är en vit lögn. Men det är väl också standardpraxis.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Phils citat från WSOP 05 får nu en helt ny innebörd "thats why I´m the 9th time world champion, I always got the best hand"

 

går att se på länk.. http://www.youtube.com/watch?v=tuX6JFKPMf4

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

No-Limit Hold'em, $2.00 BB (6 handed) - Hold'em Manager Converter Tool from FlopTurnRiver.com

 

MP ($312.25)

CO ($200)

Hero (Button) ($369.25)

BB ($577.95)

UTG ($215.75)

 

Preflop: Hero is Button with A, K

2 folds, Hero raises $7, 1 fold, UTG raises $22, Hero raises $53, UTG raises $191.75 (All-In), Hero calls $155.75

 

Flop: ($432.50) 2, 6, 5 (2 players, 1 all-in)

 

Turn: ($432.50) Q (2 players, 1 all-in)

 

River: ($432.50) 4 (2 players, 1 all-in)

 

Total pot: $432.50

 

UTG shows K A (flush, King High)

Hero shows A, K (Ace high)

Phil Hellmuth wins $432.50

 

 

UTG: WFT?

UTG: was that?

UTG: I won ??????

Phil Hellmuth: No, you're an IDIOT!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

läste en artikel om att försvara sig mot pokerklienters intrång på ens dator...

http://www.codingthewheel.com/archives/deconstructing-the-poker-client-1

 

har ingen aning om det är något vettigt det där, men det verkar onekligen ganska sjukt. kanske skulle skrivit detta i riggtråden, men nån som kan sånt här får gärna kommentera texten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 8 months later...

Slutlig rapport publicerad av Kahnawake Gaming Commission

 

http://www.kahnawake.com/gamingcommission/kgc091109b.pdf

 

Diskussioner på 2+2:

 

http://forumserver.twoplustwo.com/29/news-views-gossip/kgc-releases-final-ub-scandal-decision-582605/

 

Russ Hamilton fortfarande den ende namngivne. 31 andra namn med varierande länkar har getts till "law enforcing authorities" (vilka?)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 years later...

Jag har (hade....?) en större summa på UB och minns hur de sänkte uttagsgränsen mot slutet, först $1k/vecka för att sedan minska ytterligare till $500/vecka innan de frös helt. Jag har gett upp hoppet om min dåvarande största onlinerulle, rätt av mig att bara glömma pengarna eller finns det någon minimal chans för refund?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...