MBengtsson Postad 10 Juli , 2008 Rapport Postad 10 Juli , 2008 Hamnade i en lustig situation för ett tag sedan, och jag känner att den var såpass ovanlig att jag vill dela med mig samt kolla om jag spelade handen totalt vansinnigt eller ej. Nu har jag tyvärr inte den exakta handhistoriken men det spelar mindre roll, tycker jag. 6 spelare vid bordet. Nivå: Micro-limit 0.10/0.20: Hero BB Hero: 9 9 J Q 3 spelare call Hero: check Flop: 9-9-K Hero tänker "Rejält bet foldar alla. Check får jag inte betalt" Hero: Bet 0.20 2 spelare foldar Fi: Call. Hero tänker "Aha. Fint. Han kan ha en K. Då kanske jag kan få betalt, trots allt". Turn: K Hero tänker "Trevligt. Nu har jag honom perfekt och jag kan dubbla upp om han har en K". Hero: Bet 1.20 Fi: Call Hero tänker "Hehe. Han har en K. Perfekt. In med degen på river. River: K Hero: Bet 2.00 Fi: Raise 6.00 Hero: ? Citera
sulla Postad 10 Juli , 2008 Rapport Postad 10 Juli , 2008 Fold, vad kan han ha? Enda som inte talar för att han har K är synen på turn, men ändå Citera
Eblinho Postad 10 Juli , 2008 Rapport Postad 10 Juli , 2008 där hade jag offrat 24kr för att ha en liten intressant badbeat historia. Han kan ju ha AA-QQ oxå. Citera
Eblinho Postad 10 Juli , 2008 Rapport Postad 10 Juli , 2008 Fold, vad kan han ha? Enda som inte talar för att han har K är synen på turn, men ändå kan väl ha vek kicker? Citera
Bubblan Postad 10 Juli , 2008 Rapport Postad 10 Juli , 2008 kan väl ha vek kicker? Vad spelar kickern för roll om man har K på en bräda 99KK? Citera
Jimmy_the_Rose Postad 10 Juli , 2008 Rapport Postad 10 Juli , 2008 Varför bettar du river? Är han tom får du inte mer betalt av att betta och resultatet blir således detsamma som om du checkar, är du däremot slagen så gör du det bara dyrare för dig själv att få reda på det. Check-call eller check-fold på river imo. Citera
punkis Postad 10 Juli , 2008 Rapport Postad 10 Juli , 2008 potta nötterna hela vägen istället och vinn en liten pott.. synar han ner och drar ut kan du svära lite....... Nu får du istället betala av och svära över att han drog till 4talet billigt Citera
Shahin86 Postad 10 Juli , 2008 Rapport Postad 10 Juli , 2008 Ganska dumma förslag. Man behöver väl inte potta fyrtal hela vägen o ta en liten pot för rädslan att bli utköpt, lol. Tycker du spelade den helt ok. Och nej man ska inte checka fyrtal på river. Är ju relativt lågt så folk brukar ju inte bluffa allt för mkt där men blir ju en syn ändå efter vår bet. Citera
Arnan Postad 10 Juli , 2008 Rapport Postad 10 Juli , 2008 Ganska dumma förslag. Man behöver väl inte potta fyrtal hela vägen o ta en liten pot för rädslan att bli utköpt, lol. Tycker du spelade den helt ok. Och nej man ska inte checka fyrtal på river. Är ju relativt lågt så folk brukar ju inte bluffa allt för mkt där men blir ju en syn ändå efter vår bet. +155 Bara denna är värd att lyssna på. Citera
MBengtsson Postad 10 Juli , 2008 Författare Rapport Postad 10 Juli , 2008 Vet inte om det är dags att redovisa facit än, men gör det nu.. När K kom på rivern så var min första tanke "Va f-n!. Han träffade fyrtalet runner runner. Jag bettar lite och höjer han så vet jag". När raisen kom så blixtfoldade jag uppgivet för jag var 100% säker på att jag var slagen.. och i samma sekund slog mig den självklara tanken "men varför inte calla med 4 dollar för att kika. Det är ju inga pengar. Korkat"... och då visar han såklart korten... AAxx.. godnatt. Skrev i chatten att jag hade 99 och blev utskrattad av alla andra. Skrattade själv för jag tyckte faktiskt det var ganska kul och tack vare att han visade korten så fick jag en historia att berätta. Citera
greywolf Postad 10 Juli , 2008 Rapport Postad 10 Juli , 2008 Ja det var ju lite ovanlig linje med AA ingen raise pre, syn på flop och turn med jättefarlig bräda och sedan raise på den river. bra spelat, fold är ok och inget man behöver bli utskrattad för även nyfikenhetssyna ala låg nivå och orka ge han credit för runner runner fyrtal funkar. Citera
m1978 Postad 10 Juli , 2008 Rapport Postad 10 Juli , 2008 Varit med om exakt samma grej.. var flera år sen så minns inte satsnings mönster eller så.. Jag hade hur som helst 99, på brädan kommer 9 9 J, turn J, river J.. motståndaren sitter på AJ Citera
Eblinho Postad 10 Juli , 2008 Rapport Postad 10 Juli , 2008 Vad spelar kickern för roll om man har K på en bräda 99KK? Applåd! Citera
bananuz Postad 15 Juli , 2008 Rapport Postad 15 Juli , 2008 Vad spelar kickern för roll om man har K på en bräda 99KK? Beundransvärt att skriva i en omahatråd när man inte kan reglerna Citera
asfalten Postad 15 Juli , 2008 Rapport Postad 15 Juli , 2008 ah, micro... han kan ha ha missat QJT. dessutom vet vi inte om det kom ett fargdrag pa turn. aldrig att jag foldar. Citera
apekatt Postad 15 Juli , 2008 Rapport Postad 15 Juli , 2008 Nu är jag inte någon jättehaj på omaha, men hur kan man ens komma på tanken att kasta ett fyrtal? Är väl bara att köra på stenhårt och den enstaka gången man väl blir utdragen får man väl bara leva med det. Det är ju det man har rullen till............ Du lär ju iaf vinna 2/3 när det spelas så här:rolleyes: Citera
Frege Postad 18 Juli , 2008 Rapport Postad 18 Juli , 2008 Ofta han sätter dig på 99 eller en kung, därav hans riverraise. Du måste syna och du vet om det. Citera
kravmärkt Postad 18 Juli , 2008 Rapport Postad 18 Juli , 2008 Ofta han sätter dig på 99 eller en kung, därav hans riverraise. Du måste syna och du vet om det. +1 Citera
grebgokz Postad 21 Juli , 2008 Rapport Postad 21 Juli , 2008 Beundransvärt att skriva i en omahatråd när man inte kan reglerna Jag tänkte det samma men du hann före Citera
Recommended Posts