Gå till innehåll

NLT - Trn, 28/6, färgdrag helt fel spelat


liggat

Recommended Posts

Players:

devalanter (7,065.00 in seat 1)

b-rabbit (4,640.00 in seat 2)

liggat (3,085.00 in seat 4)

Nusseman (3,960.00 in seat 5)

emilio_bar (975.00 in seat 7)

WinstonS (770.00 in seat 8)

thunoboybo (11,280.00 in seat 9)

 

Dealer: Nusseman

Small Blind: emilio_bar (100)

Big Blind: WinstonS (200)

 

liggat was dealt: Jh - Ah

 

thunoboybo Fold

devalanter Call (200)

b-rabbit Call (200)

liggat Call (200)

Nusseman Call (200)

emilio_bar Call (100)

WinstonS Check

 

Flop Kh - 2d - 7s

 

emilio_bar Check

WinstonS Check

devalanter Check

b-rabbit Check

liggat Check

Nusseman Check

 

Turn Kh - 2d - 7s - 2h

 

emilio_bar Check

WinstonS Check

devalanter Check

b-rabbit Bet (1,000)

liggat Call (1,000)

Nusseman All-In (3,760)

emilio_bar Fold

WinstonS Fold

devalanter Fold

b-rabbit Fold

liggat All-In (1,885)

Nusseman Payback (875)

 

River Kh - 2d - 7s - 2h - 4c

 

liggat shows: Jh - Ah (a pair of deuces)

Nusseman shows: 2s - 6s (three of a kind, deuces)

 

Nusseman wins: 7,970.00 (with three of a kind, deuces)

 

20% för att jag skulle få in färgen, hade egentligen planerat att spela mot b-rabbit med 2 par och att nusse skulle lägga sig. sen när nusse går all in så anar jag en bluff. kändes som att nusse drog all-in så fort han ville ha en blind eller bara ha potten i alla lägen.. så jag tänkte kanske inte efter alltför mycket utan körde på en helt felaktig känsla.. men nusse hade väl byggt upp den imagen lite grann också, så agerar en skicklig spelare ;)

 

hur hade jag kunnat förebygga den här handen då? jo en höjning preflop hade nog gjort susen. då hade jag sluppit nusse helt och hållet. alternativt nu när jag väl har satt mig i knipan, använda den underskattade foldknappen.

 

så där lärde man sig ett och annat ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Liten parentes bara.

 

Jag ställde in varje hand när det bara var jag, emilio och winston kvar i handen. Detta eftersom jag knappast tänker lägga mig för ett eventuellt omslag av deras pyttestackar. Det verkar visst också fått den fina bieffekten att ni trodde jag var galen :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag ställde in varje hand när det bara var jag, emilio och winston kvar i handen. Detta eftersom jag knappast tänker lägga mig för ett eventuellt omslag av deras pyttestackar. Det verkar visst också fått den fina bieffekten att ni trodde jag var galen :)

Jag fick lust att säga åt dem att syna. Men det hade kanske inte riktigt varit god ton?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

20% för att jag skulle få in färgen

 

Ungefär, men om du sätter den med 6h eller 7h har jag en kåk...

 

7 vinstkort har du och det känns kanske inte riktigt som det räcker för att motivera en 1800 markers syn i en 6K pott. Fast det är klart, Sätter du mig på en bluff behöver du inga outs alls ju...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

20% för att jag skulle få in färgen, hade egentligen planerat att spela mot b-rabbit med 2 par och att nusse skulle lägga sig. sen när nusse går all in så anar jag en bluff. kändes som att nusse drog all-in så fort han ville ha en blind eller bara ha potten i alla lägen.. så jag tänkte kanske inte efter alltför mycket utan körde på en helt felaktig känsla.. men nusse hade väl byggt upp den imagen lite grann också, så agerar en skicklig spelare ;)

Jag har väldigt svårt att se nusse bluffa här, det är en jäkla skillnad på att bluffa preflopp när man är först in med enbart lite småfega microstackar till vänster och den här situationen. Här blev det par på brädan en kille betar pott och nästa synar plus att folk inte har tillräckligt med pengar kvar för att kunna slänga vidare många händer mot omslag. Visserligen så kan ju den förste killen bluffat, men synaren (dvs du) är väldigt otrolig att ha något han lägger i första taget.

 

Vet inte riktigt vad man kan sätta nusse på men tvåan är inte långt bort iallafall. Får se här, limpade in efter tre pers på dealersbutton med 20bb i stacken och bara 3 gånger nuvarande pott. Alltså kan man nog vara säker på att han inte tror att han är bäst nu, det utesluter QQ+ och antagligen AK, med de händerna skulle han ställt in. Bortsett från det kan ha lite vad som helst, antagligen 22-JJ ATo+ A2s+ KQ och en jäkla massa connectors, dock trodde jag inte han gick in med precis vad fan som helst (exempelvis 62s) eftersom det ändå är ganska många i potten vilket gör den väldigt knepig att ta utan att bäst hand (och det är ju inte så lätt att få med 62s). Jag är faktiskt benägen att säga att det var en dålig syn av nusse om han nu inte kan rättfärdiga det på något sätt.

 

När floppen kommer och nusse checkar så kan man ju utesluta alla kungar och antagligen A7 och alla pocketpar mellan 88 och JJ. Detta eftersom han rimligen skulle betat de händerna för att få loss folk och att alla visat svaghet. Möjligen kan han slöspela ett set, men jag ser det som otroligt eftersom han då skulle vara rätt intresserad av att beta pott.

 

När han sedan ställer in på turn så är det jäkligt svårt att komma på vad han har men eftersom han knappast räknar med att du ska folda så måste han ju ändå ha lite förtroende för sin hand. Om jag såg det så skulle jag ha väldigt svårt att sätta honom på en tvåa eftersom det är ett så dåligt kort. Kåken är ju också otrolig eftersom han lika gärna kan syna och låta någon träffa färg på turn. Jag vet faktiskt inte vad man ska sätta honom på, men det är antagligen åtminstone par i kungar.

 

Lite exempel på hur jag resonerat. Men det ser ju ut som jag underskattat hur lös nusse verkligen är på knappen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är faktiskt benägen att säga att det var en dålig syn av nusse om han nu inte kan rättfärdiga det på något sätt.

 

Rättfärdiga vet jag inte, men så här resonerade jag iaf:

 

1. Winston och Emilio slog inte om från mörken en enda gång under tiden de var småstackar, alltså är min limp i princip helt "omslagsriskbefriad" Jag lovar dig att jag alltid kommer syna (eller smacka på om jah har en hyfsad hand) med alla suited händer och alla händer med två kort över typ 7 i ett sådant läge.

 

2. Postfloppspelet var väldigt lamt så jag bedömde chansen att få gratiskort, alternativt läge att ställa in med ett flushdrag eller liknande som goda. En ren bluff hade kunnat funka rätt fint också.

 

3. Tightnusse behöver krossa imagen lite grann, jag får ju aldrig syn av skräp längre ;)

 

Summa sumarum: 5% av stacken för ett läge att dubbla/sno en pott/trixa lite med era hjärnor/eller folda om jag missar helt och nån annan vill ha potten, är billigt och bra. Lite reklamspel helt enkelt ;)

 

Lite exempel på hur jag resonerat. Men det ser ju ut som jag underskattat hur lös nusse verkligen är på knappen.

 

Nej, det tror jag inte. 9 ggr av tio gör jag inte sådär, för oftast brukar inte blindsen vara så timida när de har ministackar. Däremot är det lite av ett favoritläge att ställa in preflopp, eftersom det ofta brukar vara så att första limparen har en knappt spelbar hand och sedan blir det bara sämre och sämre ju närmre knappen det kommer. Slår man om all-in vinner man ofta en hygglig pott till väldigt låg risk.

 

Är blindsen helt ointresserade av att spela sina händer preflopp, då kan jag syna med nästan vilka två kort som helst, iaf när jag känner att jag har hyfsad koll på hur folk spelar efter floppen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När jag ställer in mot 5 pers på en parad bräda med flushdragmöjligheter och bettet är så litet att jag kan vara tämligen säker på att någon känner sig mer eller mindre tvingad att syna?

 

Nej, då har du fel...

 

Jag har minst en triss då och vääääääldigt sällan med en sexa som kicker... :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...