Bossebo Postad 10 Juli , 2008 Rapport Postad 10 Juli , 2008 Spelar lite ongame och det hänger sig såfort jag får upp ett gäng bord. Kör jag 9 bord och ett bord försvinner och jag skall signa upp till ett nytt, så tappar klienten kontakten. Hela skiten hänger sig antal gånger och det står att man tappat kontakten. vad skall jag göra för att lösa detta? Pokeroffice är inte ens att tänka på när jag spelar ongame, för det stänger ner sig själv... Jag antar att jag säkerligen har för mycket grejor på min dator som gör den slö osv... Vilka typ av program skall man INTE ha på datorn med tanke på hur mycket de slöar ner hela processen. Vad skall jag rensa för att kunna spela utan problem. Det börjar bli lite jobbigt att spela med ständiga strul. Min sambo har ett stort antal bilder på datorn eftersom hon fotar... kan detta slöa ner datorn??? Är i stort behov av hjälp eftersom mina datakunskaper inte sträcker sig mycket längre än till on/off knappen... Citera
ampixo Postad 10 Juli , 2008 Rapport Postad 10 Juli , 2008 Inte din dator. Är ongames klient som är cp-jätte-mongo-mega-kass och krävande. Försök aldrig öppna mer än 8 bord om du vill att din dator ska överleva. Citera
Bossebo Postad 10 Juli , 2008 Författare Rapport Postad 10 Juli , 2008 Ok, inget jag kan göra då med andra ord för att få det och funka... Enligt supporten skall det inte finnas något strul och det hela skall vara fel på min dator? Tack för svaret ampixo! Citera
calloway Postad 10 Juli , 2008 Rapport Postad 10 Juli , 2008 Min stationära med pentium 3ghz processor får kämpa rejält att klara 8-9 bord medan min nya laptop med tvåkärnig (1,5x2ghz)processor klarar 12 bord utan problem. Ongame har klart mest krävande klient. Citera
brainslicer Postad 10 Juli , 2008 Rapport Postad 10 Juli , 2008 underhåll och töm dina databaser Citera
Max Cady Postad 10 Juli , 2008 Rapport Postad 10 Juli , 2008 Har som alla andra också problem med Ongame och multitabling. Fem bord funkar okej om alla andra program typ MSN är stängda. Sex bord funkar dock inte. Har AMD Sempron 3400+ 1.8GHz-processor och 1GB ram... Citera
Vrakman Postad 10 Juli , 2008 Rapport Postad 10 Juli , 2008 Ja du är långt ifrån ensam om att ha problem med klienten. Själv kan jag lira7 bord utan problem, men när jag öppnar ett åttonde så blir det jättelagg direkt. Dessutom har jag problem med att öppna nya bord efter att ha lirat ett 15-tal bord, där borden inte öppnad upp på flera minuter. Detta ser man också att det är flera som har, då det är många som blir sitting-out upp till flera när nya bord startas, fast de sitter och spelar vid andra bord samtidigt. Intressant att OnGame inte tycker det är något problem utan att de hänvisar till kundens dator... Citera
Bagarn34 Postad 10 Juli , 2008 Rapport Postad 10 Juli , 2008 Samma här... enligt supporten så blir det konflikt mellan Pokertracker och Ongame-klienten. Mycket irriterande, men då trafiken på Ongame trots allt är mycket bra på fullring så fortsätter jag ett tag till där. Citera
KraxTheCrow Postad 10 Juli , 2008 Rapport Postad 10 Juli , 2008 Kommit en update idag som gör att klienten drar mkt mindre CPU. Har varit stor skillnad för mig so far. Citera
Olyckan_77 Postad 10 Juli , 2008 Rapport Postad 10 Juli , 2008 Kommit en update idag som gör att klienten drar mkt mindre CPU. Har varit stor skillnad för mig so far. Är det sanning!? Citera
KraxTheCrow Postad 10 Juli , 2008 Rapport Postad 10 Juli , 2008 Är det sanning!? Har haft extremt mkt lagg vid 7 bord tidigare, nu drog den inte ens 50% CPU vid 8 bord. En annan grej jag upptäckte är att de har anpassat betslidern till blindarna istället för jämna tal. Citera
Bossebo Postad 10 Juli , 2008 Författare Rapport Postad 10 Juli , 2008 Jag märker skillnad nu oxå!!!!! kunde få upp 9 bord utan att sitta 30 sekunder o vänta på att kunna ta plats osv... Sen har de ändrat reloaden oxå... kommer upp en separat ruta där man reloadar.. Är det något mer ni vill ha fixat i pokervärlden?? Säg bara till så skriver jag en tråd om det så löser det sig dagen efter Citera
el_kryddo Postad 10 Juli , 2008 Rapport Postad 10 Juli , 2008 Drog nyss igång dagens grind och grafiken laggar lite för mig. Korten glider inte rent över bordet utan småhackar lite. Om det är uppdateringens fel så betackar jag mig. Nån annan som upplever samma sak? Min internetlina verkar helt intakt. Citera
Vrakman Postad 10 Juli , 2008 Rapport Postad 10 Juli , 2008 Drog nyss igång dagens grind och grafiken laggar lite för mig. Korten glider inte rent över bordet utan småhackar lite. Om det är uppdateringens fel så betackar jag mig. Nån annan som upplever samma sak? Min internetlina verkar helt intakt. Var samma sak för några som skrev i Betsson tråden igår. Hänger dock inte riktigt med i svängarna här. De uppdateringarna med reloadfönster och ändrad betslider gjordes ju typ i tisdags, och jag märkte ingen jätteskillnad mot tidigare med CPU användningen. Har det komnmit ytterligare en idag alltså? Citera
KraxTheCrow Postad 10 Juli , 2008 Rapport Postad 10 Juli , 2008 Testade laptopen nu också, innan klarade den inte mer än 4 bord, nu verkar 12 inte vara något problem. Har inte varit några problem med grafiken här, lirar iofs minibord där det kanske är mindre "kladd". Citera
jensax Postad 10 Juli , 2008 Rapport Postad 10 Juli , 2008 För mig suger det då totalt. Har alltid kunnat spela 9 bord utan problem, nu laggar allt ihop efter 3 och totalt chanslöst att ha igång typ winamp samtidigt. Citera
brainslicer Postad 10 Juli , 2008 Rapport Postad 10 Juli , 2008 Några tips: - Töm/underhåll databaserna med jämna mellanrum(både ongame och andra pokerklienter samt pt/po) - Välj annat databassystem (postgreSQL isätllet för Access som är deffault) - Separera Operativsystem, pokerklienter och trackerprogram till skilda diskar. - Ha inga aktiva program som börjar scanna diskarna.(inkluderar av och andra skydds program) - Ha minimalt andra aktiva program och processer som autostartar Citera
Olyckan_77 Postad 10 Juli , 2008 Rapport Postad 10 Juli , 2008 För mig suger det då totalt. Har alltid kunnat spela 9 bord utan problem, nu laggar allt ihop efter 3 och totalt chanslöst att ha igång typ winamp samtidigt. Hoppas det inte påverkar sng's (som jag vet du lirar). Kör du miniview? Citera
Max Cady Postad 10 Juli , 2008 Rapport Postad 10 Juli , 2008 Låter ju fantastiskt om nu uppdateringen gör att man kan spela fler bord samtidigt, det kilar nästan i flanellen faktiskt! Hur ser man det där CPU-grejset och vad innebär det? Är det hur mycket av minnet som används eller? Citera
jensax Postad 10 Juli , 2008 Rapport Postad 10 Juli , 2008 Hoppas det inte påverkar sng's (som jag vet du lirar). Kör du miniview? Kör mini, men nu funkar allt bra igen, verkar bara ha varit något tillfälligt för mig. Citera
Recommended Posts