Cyntax Postad 8 Juli , 2008 Rapport Postad 8 Juli , 2008 Jag har knappt sett tre skräckisar... så det får bli dom tre jag sett då: Ring Shining IT Top 50 på IMDB. Citera
Appel Postad 8 Juli , 2008 Rapport Postad 8 Juli , 2008 Jag har fortfarande svårt att sova med halvöppna garderobsdörrar sen jag som 13åring såg Poltergeist tre gånger på två veckor. Citera
Verbal__Kint Postad 8 Juli , 2008 Rapport Postad 8 Juli , 2008 Jag har knappt sett tre skräckisar... så det får bli dom tre jag sett då: Ring Shining IT Top 50 på IMDB. Håller med men jag byter ut IT, som jag tyckte sög mot The Omen originalet givetvis. Citera
TotalFarsa Postad 8 Juli , 2008 Rapport Postad 8 Juli , 2008 Shining IT Nightmare on Elm Street Listan är baserad på att jag var ung när jag såg dom och de känslorna sitter kvar. När the Ring kom tyckte jag den var läskig men inte på samma sätt som en pojkspoling som ser Freddy Krueger och sen ska försöka sova. Ensam. I ett mörkt rum. Som bubblare får komma alla skräckfilmer som involverar besatta leksaker, dockor och djur. Citera
Agent Cooper Postad 8 Juli , 2008 Rapport Postad 8 Juli , 2008 Jag trodde jag var filmkunnig. Vad är IT för film? Citera
Appel Postad 8 Juli , 2008 Rapport Postad 8 Juli , 2008 Jag trodde jag var filmkunnig. Vad är IT för film? Stephen King. "Det" på Svenska. Läskig clown som är elak. Citera
MikeTime Postad 8 Juli , 2008 Rapport Postad 8 Juli , 2008 Stephen King. "Det" på Svenska. Läskig clown som är elak. Min avatar! Citera
Agent Cooper Postad 8 Juli , 2008 Rapport Postad 8 Juli , 2008 Stephen King. "Det" på Svenska. Läskig clown som är elak. Aha! Tackar. Har inte sett den. Kommer bara på två skräckfilmer där jag inte har suttit och skrattat någon gång under filmen: *The Shining *Haute Tension (a.k.a. Switchblade Romance) Citera
Albert Postad 8 Juli , 2008 Rapport Postad 8 Juli , 2008 Antrophagus Saló Phenomena (Enbart för att barnet som är med i ca 5 sek är så vedervärdigt skrämmande) Citera
Saint_Bjorn Postad 8 Juli , 2008 Rapport Postad 8 Juli , 2008 1. Excorsisten (typ 12 när jag såg...satte avtryck och Linda Blair har försökt men aldrig lyckats spela sexiga roller efter den rullen) 2. The Ring (typ 35 när jag såg...satte avtryck) 3. Alien (jo 1-an är fan visst en skräckis) btw: Evil Dead-filmerna är skitbra, speciellt 2-an, men de är ju lika roliga som läskiga. Citera
pixit Postad 8 Juli , 2008 Rapport Postad 8 Juli , 2008 1. the grudge 2. hellraiser minst läskiga: alla zombiefilmerna Citera
Snabelguy Postad 8 Juli , 2008 Rapport Postad 8 Juli , 2008 Halloween Nightmare on Elm Street Exorcisten Bubblare: Fredagen den 13e Citera
Matfrid Postad 8 Juli , 2008 Rapport Postad 8 Juli , 2008 Jag har fortfarande svårt att sova med halvöppna garderobsdörrar sen jag som 13åring såg Poltergeist tre gånger på två veckor. Kan förstå det. Ingen skräckfilm har gjort mig så rädd som när jag var liten och tv körde Loch Ness-monster avsnittet av Helgonet. Citera
brainslicer Postad 8 Juli , 2008 Rapport Postad 8 Juli , 2008 Utan inbördes ordning. Inte nämda ännu???? The Thing Suspiria Jaws Citera
All in Postad 8 Juli , 2008 Rapport Postad 8 Juli , 2008 1. Exorcisten 2. The Shining 3. DET Baserar det mest från när jag var liten och besatt av skräckfilm typ. Exorcisten kan jag knappt se idag ens. Inte stenad iaf. DET hade jag mardrömmar i månader av när jag var liten.. den är tyvärr en besvikelse idag. Shining är ju så sjukt bra bara.. och vidrig. Citera
chepplin Postad 9 Juli , 2008 Rapport Postad 9 Juli , 2008 1. Blair Witch Project - egentligen en jävla skitfilm men ingen film har fått mig att må så jävla illa till mods som denna. 2. Grudge 2 - även detta en skitfilm men faaan vad rädd jag blev ibland. 3. The Exorcism of Emily Rose - en riktigt bra film tyckte jag! Snyggt gjord och bra handling. En grymt äcklig scen är när huvudpersonenen ligger i nån onaturlig ställning på golvet och hennes kille ska väcka henne. Man vet vad som ska hända men ändå obehagligt! The Ring är inte så äcklig tycker jag, men jävligt snyggt gjord. Och dom japanska orginalversionerna är inte äckligare, bara sämre. The Shining är också bra, men inte så äcklig. Tapeterna i korridorerna är dock vidriga En underskattad film är The Secret Sense med Kevin Bacon En bra svensk skräckfilm är Det okända Mest överskattade: Sjätte sinnet - hatar ungen! Scream 2 & 3 - samma sak, sämre story! Citera
Staahla Postad 9 Juli , 2008 Rapport Postad 9 Juli , 2008 1. Blair Witch Project - egentligen en jävla skitfilm men ingen film har fått mig att må så jävla illa till mods som denna. Håller med här, höll på att svimma av rädsla när jag såg den. Har aldrig blivit så skraj av en film tidigare och då har jag sett mycket skräck. Citera
MikeTime Postad 9 Juli , 2008 Rapport Postad 9 Juli , 2008 Som given etta på min lista är ju 1) BESÖKARNA 2) IT 3) Poltergeist Citera
brainslicer Postad 16 Oktober , 2008 Rapport Postad 16 Oktober , 2008 For Halloween.... we got Halloween.... Citera
sturedenstore Postad 16 Oktober , 2008 Rapport Postad 16 Oktober , 2008 1. Exorcisten - Faktiskt den enda film som fått mig riktigt illa till mods och gett mig svåra sömnsvårigheter. 2. Nightmare on Elm Street - Var liten när jag såg denna, men den satte sina spår.. 3. The Grudge - ja den var fan läskig.. Citera
brainslicer Postad 16 Oktober , 2008 Rapport Postad 16 Oktober , 2008 wes cravens Nighmare... i alla ära, men hans debut med Last House on the Left som kom redan 1972 är väl den som fått mig mest illa till mods, släpps i dagarna som uncut i tex UK 20/10(efter att varit helt bannad till 2002) http://www.imdb.com/title/tt0068833/news#ni0567265 Last House on the Left (Full Movie) aka..Sex Crime Of The Century and Krug & Co +dussintal aka ytterligare. http://en.wikipedia.org/wiki/The_Last_House_on_the_Left Storyn inpirerad från Ingmar Bergman's Virgin Spring, Jungfrukällan, omgjord till modern tid. http://en.wikipedia.org/wiki/The_Virgin_Spring Citera
ManOuchi Postad 16 Oktober , 2008 Rapport Postad 16 Oktober , 2008 Fredagen den 13:e Haloween Terror on Elm Street Alla klasiker som man såg när man var yngre och sen inte vågade sova mörkt förens man var 15 Citera
Recommended Posts