Gå till innehåll

Slutet av turneringen


Recommended Posts

NL MTT ca 670 spelare, 24+2 USD, 13 spelare kvar.

Första pris $3500.

HERO har näst största stacken.

HERO's table image solid, samma med FI.

 

2500/5000 Ante 600 - No Limit Hold'em

Seat 2: sconvy (52,198)

Seat 3: FI(168,040)

Seat 4: hokkaido_girl (65,630)

Seat 5: sneakyAris (74,767)

Seat 6: Jus01time (45,345)

Seat 7: HERO (153,940)

Seat 9: Rampart16 (41,032)

sconvy antes 600

FI antes 600

hokkaido_girl antes 600

sneakyAris antes 600

Jus01time antes 600

HERO antes 600

Rampart16 antes 600

sneakyAris posts the small blind of 2,500

Jus01time posts the big blind of 5,000

The button is in seat #4

*** HOLE CARDS ***

Dealt to HERO Ace of SpadesKing of Diamonds

HERO raises to 15,000

Rampart16 folds

sconvy folds

FI calls 15,000

hokkaido_girl folds

sneakyAris folds

Jus01time folds

*** FLOP *** 6 of ClubsAce of Hearts10 of Clubs

HERO checks

FI bets 21,250

 

Vad tror ni FI har för range?

HERO?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Typ 22-99, A10-AQ, KQ skulle jag kunna tro, varför checkar du om planen inte är checkraise och sen få in deg snabbast möjligt.

 

EDIT: har du sett han slowa tidigare finns naturligtvis topparen o AK i HDn med, är väl dock inte så troligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

FI synar på cutoff på ett 7-mannabord. Ni är båda väldigt deepstack vilket gör att han preflop kan syna med en ganska wide range av händer. När du sedan knackar floppen kan han i detta läge också betta många de händerna, med eller utan träff.

 

Jag spelar alltid för att vinna tuneringen och inte komma så bra till som möjligt, och detta är ju ett väldigt bra läge att ta en ordentlig ledning inför finalbordet och sedemera kunna dominera det.

 

Så i detta skede av tuneringen skulle jag spela din hand och den floppen snabbt och hårt, som om det inte fanns någon morgondag! :-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad var syftet med att checka TPTK som preflop agressor om du inte tänker checkraisa???

 

Gissar på ungefär samma HD som Sulla. Ser han Hero som (vek-?)tight så betar han väl med i stort sett alla händer där det checkas till honom här. Att utgå från att vi är slagna bara för att han betar på floppen är ju bara löjligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

NL MTT ca 670 spelare, 24+2 USD, 13 spelare kvar.

Första pris $3500.

HERO har näst största stacken.

HERO's table image solid, samma med FI.

 

2500/5000 Ante 600 - No Limit Hold'em

Seat 2: sconvy (52,198)

Seat 3: FI(168,040)

Seat 4: hokkaido_girl (65,630)

Seat 5: sneakyAris (74,767)

Seat 6: Jus01time (45,345)

Seat 7: HERO (153,940)

Seat 9: Rampart16 (41,032)

sconvy antes 600

FI antes 600

hokkaido_girl antes 600

sneakyAris antes 600

Jus01time antes 600

HERO antes 600

Rampart16 antes 600

sneakyAris posts the small blind of 2,500

Jus01time posts the big blind of 5,000

The button is in seat #4

*** HOLE CARDS ***

Dealt to HERO Ace of SpadesKing of Diamonds

HERO raises to 15,000

Rampart16 folds

sconvy folds

FI calls 15,000

hokkaido_girl folds

sneakyAris folds

Jus01time folds

*** FLOP *** 6 of ClubsAce of Hearts10 of Clubs

HERO checks

FI bets 21,250

 

Jag tänker att FI's range är väldigt bred.

Min tanke är att om jag checkar kommer FI att beta (träff eller inte). FI betar halva potten, jag blixthöjer, 70K är för mycket, vad är en lagom bet i det här läget, 40-50K?

 

HERO raises to 70,000

FI raises to 152,440, and is all in

 

HERO?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är ungefär en sådan flop man hoppas på med när man höjer sig in med AK, så det är väl bara att smacka på.

 

Jag antar att checken var i syfte att CRAI, för att FI var aggro (det känns ju annars svajjigt att bjucka på kort här). Då har ju inget förändrats från ursprungsplanen nu när FI betar.

 

Eller vad ville du med din check?

 

EDIT: Jag skriver så sjukt långsamt, så detta var skrivet innan du postade resten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker din check är totalt värdelös, om han är tight så bluffar han sällan så att du kan checkraisa, utan tar säkert sitt gratis kort vilket kan vara livsfarligt på det bordet.

 

En tight motspelare vill jag betta ut i det läget direkt, det är då jag får ut starkast information av en tight spelare beroende på vad han gör efteråt ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du är slagen och kan inte syna trotts bra odds imo. Inte många som riskerar sin storstack med ett drag i det här skedet i turneringen, skulle vara KQ,QJcc isåfall.

 

Håller med weddie om att check på flop är ett misstag. Beta ut nära pot ist och kanske kan du komma undan om FI pushar.

 

edit: Du leder över 8 rätt osannolika AQ combos, drar jämt mot AK och några (osannolika) SC samt ligger under kraftigt mot 12 combos.

AQ (8),

AK (6) , QJcc, KQcc, 89cc, 78cc

AT (6), TT(3), 66(3)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker din check är totalt värdelös, om han är tight så bluffar han sällan så att du kan checkraisa, utan tar säkert sitt gratis kort vilket kan vara livsfarligt på det bordet.

 

En tight motspelare vill jag betta ut i det läget direkt, det är då jag får ut starkast information av en tight spelare beroende på vad han gör efteråt ?

 

Ja, checken kan ifrågasättas, jag ångrar den för att det blev mer svårläst.

 

När floppen kom var min prioritet att plocka in deg, jag hade "pangat på" ganska ordentligt tidigare och fått foldar varje gång jag träffat, så nu ville jag att han skulle få beta och min känsla just då var att han inte skulle checka oavsett vad han hade.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle vilja tillägga att det är faktiskt ganska vanligt det som händer, du är djupt i en turnering, stor stack, möter en annan storstack vilket inte är någon höjdare. Du vet om att han är tight (oftast tolkar man det som duktig(?) )

 

Det är lätt att sitta här och kasta skit på ditt spel som jag gör nu, men jag blir själv passive i liknande situationer. :evil:

 

Men allt är ju en lång lärdom :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Härligt med feedback!

 

HERO has 15 seconds left to act

sconvy is feeling confused

HERO calls 68,340, and is all in

FI shows [6h 6d]

HERO shows [As Kd]

Uncalled bet of 14,100 returned to FI

*** TURN *** [6c Ah Tc] [2c]

*** RIVER *** [6c Ah Tc 2c] [Qh]

FI shows three of a kind, Sixes

HERO shows a pair of Aces

FI wins the pot (318,380) with three of a kind, Sixes

HERO stands up

*** SUMMARY ***

Total pot 318,380 | Rake 0

Board: [6c Ah Tc 2c Qh]

Seat 2: sconvy folded before the Flop

Seat 3: FI showed [6h 6d] and won (318,380) with three of a kind, Sixes

 

Hero får kraftig ångest!

 

Själva synen ser jag som en tilt, synade för att jag inte ville tro att jag var slagen, tänkte "han har AQ" och tryckte på knappen. Hero hade druckit några glas vin, tror det påverkade beslutet (lesson #1).

 

Känner mig som en idiot, postar för att försöka lära mig.

Ångrar checken för att jag fick mindre information om var jag stod (lesson #2), var inte rädd för att dela ut några gratiskort (så var i alla fall känslan).

 

Höjningen på check raisen var stor, jag borde ha fethajjat att han inte skulle gått all-in med AQ, hade jag lagt handen hade jag legat runt average. Var väldigt nära finalbordet, känns som att risk/reward faktorn var tydlig åt fold, skulle tagit mig ordentligt med tid för mitt beslut, hade ca 1 minut i time bank (lesson #3)

 

FI som tog potten vann turneringen och fick 3 500 usd, jag fick 108.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu när allt kommer omkring så är det bara att gratulera FI, du höjer 3xBB i tidig position, jag förstår den höjning med QQ/KK/AA lite mer. Men AK är så pass svag på flop så tycker att 5xBB passar bättre då du slår ut 66´s impliciva odds en aning, även om jag kanske inte tycker det är tillräckligt.

 

En annan sak som slår mig är att ni är 7 spelare vid bordet, blinds plus ante = 11k~, ditt M är runt 15~ trots djupstackad, här hade jag förmodligen pushat direkt från tidig postion, AK är inte en rolig post hand late game..

 

Höjer du 15k, och någon av dom andra går allin så synar du oavsett, det är bara den andra djupstacken som du riskerar att gå in i om du trycker direkt post, och den risken hade jag tagit med en top3 hand.

 

Lycka till i fortsättningen nu!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Snälla idioter sluta ge dåliga råd när ni inte har en aning om vad ni snackar om.

 

Höj mindre pre och bet-syna flopp obv

 

Elak behöver du ju faktiskt inte vara, nog för att du vet vad du pratar om..

 

Men du tycker alltså att han ska min raisa pre?

 

och bet-syna flop då är han ju commited tillslut med ett svårt beslut?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Höj mindre pre och bet-syna flopp obv

 

Kan du utveckla varför du tycker det är OK att stacka av med en mindre höjning pre? Själv är jag benägen att göra precis tvärtom, d.v.s. höja mer pre (≈2x pot ca 20k) för att ta ner potten direkt och ge FI sämre odds att dra ut om vi träffar så att vi kan stacka av på K+ hög flop.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan du vika på flopp Rebonius?

 

Aldrig

 

Elak behöver du ju faktiskt inte vara, nog för att du vet vad du pratar om..

 

Men du tycker alltså att han ska min raisa pre?

 

och bet-syna flop då är han ju commited tillslut med ett svårt beslut?

 

13255 är bra pre.

Alltså, cbettar han flopp så får vi ju anta att om vi ska höja så shovar han. Bet-fåindetsåsnabbtsommöjligt på flopp isåfall. Dvs går han all in synar vi, höjer han så går vi all in, allt för värde givetvis.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså, cbettar han flopp så får vi ju anta att om vi ska höja så shovar han. Bet-fåindetsåsnabbtsommöjligt på flopp isåfall. Dvs går han all in synar vi, höjer han så går vi all in, allt för värde givetvis.

 

Låter som en bra plan men hur tycker du det skiljer sig från handen som den spelades, vad för händer pushar över vår CR? Kan du syna den?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...