Gå till innehåll

GTD prizepool i 20r, 30r, 50r och 100r


Gäst

Recommended Posts

Sedan länge har MTT-regs på Stars viljat ha guarantees i era rebuyturneringar. Det har skrivits om det på detta forum och ännu mer på 2+2.

 

Stars är enligt många (mig också) den bästa sajten vad gäller det mesta, framförallt vad gäller support och kontakt med kunderna. Däremot detta ämne verkar ni mer eller mindre ignorera eller komma med luddiga svar som "Jag ska vidarebefodra detta och återkomma med svar" (inget händer dock öht).

 

Jag förstår att ni hellre vill att spelarna ska spela freezouts eftersom ni får in mycket mer rake där i förhållande till prispotten MEN som det ser ut nu så blir deltagarna bara färre och färre i rebuyturneringar, detta gäller i synnerhet 30r SH kl 00.15 svensk tid men även alla andra. Svara inte nu att detta beror på att WSOP spelas för tillfället och att deltagarantalet automatiskt sjunker under den perioden, jag vet att det är så, men så här har det sett ut under en längre tid.

 

Varför vi vill ha GTD's i dessa turneringer är inte för att vi vill ha övervärde. Vi vill bara ha större fields och som därmed genererar ett mjukare motstånd.

 

Er största konkurrent Full Tilt har garantier i hela sitt dagliga turneringsutbud och jag förstår verkligen inte varför ni inte kan göra likadant.

 

Det är som sagt inte stora garantisummor som krävs utan enbart en symbolisk summa för att locka svagare spelare. Ett exempel skulle kunna vara 70k gtd i era dagliga 100 rebuys och 40k i 50r osv. Om ni vill sätta en ännu lägre summa, fine i så fall, det är som sagt inte övervärden vi är ute efter.

 

Realist som jag är så förstår jag att det troligen inte kommer bli någon förändring men det enda jag vill till att börja med är att få ett ordentligt och utförligt svar på 1) varför ni inte har några GTD's i dagsläget samt 2) om det finns några som helst planer på att införa GTD's och om inte skulle jag gärna vilja veta varför.

 

Jag vet att det finns allmänna förslagstrådar men jag anser att detta förtjänar en egen tråd.

 

/Consp

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Wow, agree!!!

Ett förslag är att ha olika stora GTDs beroende på veckodag också. Det brukar ju alltid vara fler spelare söndag/måndag/tisdag än på torsdagar i $109r tex.

Det här är verkligen väldigt viktigt. $33r 6-max har ju nästan dött ut som det ser ut nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Wow, agree!!!

Ett förslag är att ha olika stora GTDs beroende på veckodag också. Det brukar ju alltid vara fler spelare söndag/måndag/tisdag än på torsdagar i $109r tex.

Det här är verkligen väldigt viktigt. $33r 6-max har ju nästan dött ut som det ser ut nu.

 

Håller med!

 

Det viktiga är att Stars förstår att det inte handlar om att vi är giriga och vill ha övervärde :).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

 

Tack för era frågor och ideer. Vi uppskattar alltid alla förslag om förbättringar.

 

Jag har vidarebefodrat dina frågor till de som har hand om turneringsschemat och återkommer med svar så fort som möjligt.

 

Mvh,

 

Karl

PokerStars Support

 

Fått något svar än?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Däremot detta ämne verkar ni mer eller mindre ignorera eller komma med luddiga svar som "Jag ska vidarebefodra detta och återkomma med svar" (inget händer dock öht).

 

 

 

Hej,

 

Tack för era frågor och ideer. Vi uppskattar alltid alla förslag om förbättringar.

 

Jag har vidarebefodrat dina frågor till de som har hand om turneringsschemat och återkommer med svar så fort som möjligt.

 

Mvh,

 

Karl

PokerStars Support

 

Hmm... :roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

 

Jag har inte glömt bort den här tråden eller frågan, men kanske inte fått den typ av svar som ni ville ha ännu.

 

1) varför ni inte har några GTD's i dagsläget

 

Det finns flera garantees dagligen för rebuy turneringar, men inte för den rangen som du nämnde som topic. Dvs inte dom här 4-5 turneringarna.

 

2) Om det finns några som helst planer på att införa GTD's?

 

För just de här turneringarna är det möjligt att det kan komma framöver, men det beror delvis på efterfrågan.

 

Som jag tidigare sa så, "Vi uppskattar alltid alla förslag om förbättringar.", om det här är något ni gärna vill se så skicka gärna ett mail till support@pokerstars.com.

 

Med vänliga hälsningar,

 

Karl

PokerStars Support

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Som gibbsson säger så har det nu dykt upp lite fler garantier. Vi har även höjt garantierna på i princip alla existerande turneringar. Som exempel kan nämnas $750k guaranteed i Sunday Warm-up och $1.5M guaranteed i Sunday Million (som fortfarande får behålla sitt gamla namn då Sunday 1½ Million inte lät riktigt lika bra). :)

 

Ni hittar vårt turneringsschema i länken nedan, där man även kan ladda ner en excelfil med schemat:

 

http://www.pokerstars.se/poker/tournaments/schedule/

 

Hör av er om ni har några frågor eller synpunkter.

 

Hälsningar,

 

Martin K

PokerStars Support Team

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stars briljerar igen!

Kommer $530fo med $250k gtd gå varje söndag nu?

Kommer det vara $1kfo gå den sista söndagen varje månaden?

Om ja, vad kommer gå den sista söndagen varje kvartal?

 

För övrigt, riktigt bra med höjda/tillsatta gtds i nästan alla turneringar! Ni kommer knappast förlora något på det eftersom det nästan aldrig är övervärde.

Det är bara för sena $109r som det saknas. Varför?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...