Gå till innehåll

megakillah stäng


kravmärkt

Recommended Posts

Jag är full just nu, är inte speciellt bra på poker. Men jag ska kommentera ändå...

 

Party Poker

No Limit Holdem Ring game

Blinds: $10/$20

5 players

Converter

 

Stack sizes:

Hero: $4031.27

CO: $2004.51

Button: $3141.48

SB: $3044.8

BB: $3830.54

 

Pre-flop: (5 players) Hero is UTG with :Jc::Jh:

Hero raises to $80, CO folds, Button calls, SB calls, BB folds.

 

Flop: :6s::2c::8d: ($260, 3 players)

SB checks, Hero bets $220, Button folds, SB calls.

 

Turn: :9c: ($700, 2 players)

SB checks, Hero bets $450, SB raises to $1240, Hero calls $790 (pot was $2390).

 

River: :8s: ($3180, 2 players)

SB bets $580, Hero calls $580 (pot was $3760). baad calll

 

 

Results:

Final pot: $4340

SB shows :7d::Tc:

 

usel syn?

 

Party Poker

No Limit Holdem Ring game

Blinds: $10/$20

5 players

Converter

 

Stack sizes:

UTG: $4066.76

CO: $1291.07

Button: $3599.09

SB: $3468.28

Hero: $5573.7

 

Pre-flop: (5 players) Hero is BB with :3s::3h:

UTG folds, CO raises to $80, Button calls, SB folds, Hero calls $60 (pot was $190).

 

Flop: :Js::Qd::3c: ($250, 3 players)

Hero checks, CO checks, Button bets $187.5, Hero raises to $435, CO folds, Button calls.

 

Turn: :8d: ($1120, 2 players)

Hero bets $950, Button raises all-in $3084.09, Hero calls $2134.09 (pot was $5154.09).

 

River: :7c: ($7288.18, 1 player + 1 all-in - Main pot: $7288.18)

 

 

Results:

Final pot: $7288.18

Button shows :Ts::9h:

 

dålig push?

 

Party Poker

No Limit Holdem Ring game

Blinds: $10/$20

5 players

Converter

 

Stack sizes:

UTG: $1869.58

CO: $7386.94

Button: $2688.28

Hero: $3970

BB: $4056.76

 

Pre-flop: (5 players) Hero is SB with :Td::Ts:

UTG calls, 2 folds, Hero raises to $100, BB folds, UTG calls.

 

Flop: :Js::7h::8s: ($220, 2 players)

Hero bets $200, UTG raises to $500, Hero raises all-in $3670, UTG calls all-in $1269.58.

Uncalled bets: $2100.42 returned to Hero.

 

Turn: :Qh: ($3759.16, 0 player + 2 all-in - Main pot: $3759.16)

 

 

River: :As: ($3759.16, 0 player + 2 all-in - Main pot: $3759.16)

 

 

Results:

Final pot: $3759.16

UTG shows :7c::8c:

Hero shows :Td::Ts:

 

sorry om det bara blir badbeats

 

******* Hand 1 ********

 

Party Poker

No Limit Holdem Ring game

Blinds: $10/$20

5 players

Converter

 

Stack sizes:

UTG: $1843.32

CO: $3143.86

Button: $1131.93

SB: $8518.66

Hero: $13902.34

 

Pre-flop: (5 players) Hero is BB with :Js::Ts:

UTG raises to $75, CO calls, Button calls, SB folds, Hero calls $55 (pot was $255).

 

Flop: :Jc::Qh::Qc: ($310, 4 players)

Hero checks, UTG checks, CO checks, Button bets $155, Hero calls $155 (pot was $465), UTG calls, CO folds.

 

Turn: :Qd: ($775, 3 players)

Hero checks, UTG checks, Button bets $80, Hero calls $80 (pot was $855), UTG calls.

 

River: :Tc: ($1015, 3 players)

Hero bets $507.5, UTG folds, Button raises all-in $821.93, Hero calls $314.43 (pot was $2344.43).

 

Results:

Final pot: $2658.86

Button shows :9c::Kc:

 

 

******* Hand 2 ********

 

Party Poker

No Limit Holdem Ring game

Blinds: $10/$20

4 players

Converter

 

Stack sizes:

UTG: $862.08

UTG: $1843.32

Button: $6291.73

SB: $8488.66

Hero: $12855.92

 

Pre-flop: (4 players) Hero is BB with :As::Qh:

UTG raises to $40, Button calls, SB calls, Hero raises to $220, 2 folds, SB calls.

 

Flop: :Th::Ah::5d: ($520, 2 players)

SB checks, Hero bets $425, SB calls.

 

Turn: :Kd: ($1370, 2 players)

SB bets $900, Hero calls $900 (pot was $2270).

 

River: :3h: ($3170, 2 players)

SB checks, Hero checks.

 

Results:

Final pot: $3170

SB shows :Qs::Jc:

 

liten pott men jag gnäller änmdå

 

Party Poker

No Limit Holdem Ring game

Blinds: $10/$20

5 players

Converter

 

Stack sizes:

UTG: $1530.16

CO: $830.79

Button: $3561.35

SB: $666.21

Hero: $9718

 

Pre-flop: (5 players) Hero is BB with :Qs::Qh:

UTG raises to $40, CO calls, Button calls, SB folds, Hero raises to $300, UTG folds, CO calls, Button folds.

 

Flop: :Ac::6c::Td: ($690, 2 players)

Hero bets $525, CO raises all-in $530.79, Hero calls $5.79 (pot was $1745.79).

 

Turn: :4c: ($1751.58, 1 player + 1 all-in - Main pot: $1751.58)

 

 

River: :2d: ($1751.58, 1 player + 1 all-in - Main pot: $1751.58)

 

 

Results:

Final pot: $1751.58

CO shows :9h::Ah:

 

Hand 1: Kass syn river skriver du? Nä, kass syn turn. Instafold.

Hand 2: 50/50 fold där, beror på Fi.

Hand 3: Herrejävlar så illa.

Hand 4-6: Ok.

 

Du gör det dock inte lättare med dina riktigt höga raises preflop. Visst leder du ofta preflop och då är det givetvis rätt att få in pengarna, på flopp är det samma sak. QQ handen liksom. Det är trisst bara, men det är inget speciellt. Du måste vara beredd på att variansen knullar dig lite när du committar dig totalt preflop.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 1,5k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Ser nu att de ser lite konstigt ut, 27 st fulla inköp, inte 27 200 bb hehe.

 

Ouch. Illa nog. Påminner mig om när jag gulade min NL200 rulle förra året.

 

Vad kör du med för rulle megah? Själv skulle jag kalla allt spel på 10/20 med mindre än 50 inköp i rullen för skottning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ouch. Illa nog. Påminner mig om när jag gulade min NL200 rulle förra året.

 

Vad kör du med för rulle megah? Själv skulle jag kalla allt spel på 10/20 med mindre än 50 inköp i rullen för skottning.

 

Smaken är som baken tydligen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

än en gång har jag sparkat undan benen för mig själv, jag har förlorat 70% av månadens topresultat pga dåligt spel med hjälp av mycket mycket otur anser jag. Toppen låg på 100k så ni kan ju ganska enkelt räkna ut hur mycket jag tappat... det känns väldigt äckligt men jag får väl vara nöjd med det jag har vilket är 30k. Samtidigt kan jag inte fortsätta såhär då det kostar för mycket av vinsten även om jag gjort godkänt med pengar denna månad.

 

Jag håller just nu på att läsa the poker mindset och imorgon kommer troligen den andra boken som hur man handlar med varians som jag har beställt. Jag hoppas verkligen att det kommer att ge mig något, vad tror ni? har det gett er något?

 

förresten, har ni andra några tips om hur man kan göra sig av med tilten eller bara ta ett steg längre bort? jag har nu flippat ungefär en gång i månaden och jag är så jävla less på det. Jag känner mig som en idiot varenda gång och det är ju det man har varit när man gjort dessa tiltsessioner. Skillnaden denna gång är väl att jag har tiltat plus badrun.

 

lite standardregler kanske skulle vara på sin plats.

 

spela inte trött arg och frustrerad. standard va, något mer?

 

jag kommer även ha en stoppkloss på 3-4 inköp varje dag. Känner jag mig frustrerad när jag har förlorat tre inköp så förlorar jag inte det fjärde utan lägger av. Känner jag att jag kan spela mitt agame så får jag förlora ett till.

 

En annan lite konstigare regel är att jag ska posta alla händer där potten är på över 150bb så att jag får skämmas när jag spelat en hand som ett mongo. Jag ska även ge min syn på handen och sedan kan påhoppen starta... lite tändvätska till heltoker och kingkosmo kan väl inte heller vara helt fel

 

fö så har cashat ut alla pengar och lämnat 4000kr som jag ska göra så mycket jag kan av inom en vecka eller gula. Sedan kanske jag stoppar in lite mer och spelar 10/20.

 

<3600=,5/1

>3600=1/2

>8000=,5/5

 

tar jag mig över 20k så får jag sätta ut krav för spel på högre nivå då.

 

Ouch. Illa nog. Påminner mig om när jag gulade min NL200 rulle förra året.

 

ajdå, hur många inköp och hur gick det till?

 

Vad kör du med för rulle megah? Själv skulle jag kalla allt spel på 10/20 med mindre än 50 inköp i rullen för skottning.

 

ojdå, jag hade bara 60k inne på sidan då jag började köra 10/20. Sa att jag skulle gå ner i nivå om den kom under 40. Jag hade väl en topp på ~170k vilket är ~100k nu. Jag har lite mer inspelade pengar men dom anser jag inte tillhöra rullen. Det jag har på sidan är det jag spelar med.

 

Angående 50 inköp så tycker jag att det är lite överkant. Skulle gulen komma så kommer jag nog ångra mina ord men jag som hobbyspelare anser att man kan gå ner i nivå istället för att ha så mycket rulle. Skulle jag ha 50inköp och förlora hälften så skulle jag ändå gå ner i nivå.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Smaken är som baken tydligen

 

true

 

ajdå, hur många inköp och hur gick det till?

 

Gulade 50 inköp i en period av äckliga set ups, osannolika utdragninar och tilt. Tog knappt 2 månader. Har blivit lite äldre och klokare sedan dess.

 

Det finns inget värre än att spela med "scared money" och därför bör man ha ordentlig rulle bakom. Med 50 inköp kan du backa 20 och gå ner i nivå (rekommenders av flera skäl) utan att känna dig pressad att ta igen förlusten för snabbt. För de lägsta nivåerna är detta naturligtvis overkill men på 10/20 får man räkna med en bra motstånd och hög varians. Spelar 5/10 (SEK) själv btw, just nu lätt underrullad imo (30 inköp) efter några cahsouts.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min värsta badrun-streak varade i 6 månader. Och hoppas jag slipper vara med om den igen.

Mina tips är att gå ner till 5-10 på direkten och spela lite lugnare och tänka igenom spelet mycket mer genomgående. Det hjälper!

När du börjar plusa bra igen på 5-10 och känner att du kan spela ditt spel igen, då tycker jag du kan pröva på 10-20 igen. Det är iaf vad jag lärde mig av min sjuka svacka.

Och 50inköp är det absolut minimum jag utgår ifrån när det gäller BR. Skulle inte ens tänka tanken på att sätta mig nånstans om jag inte har 50inköp :)

 

Det är nog bara dom tips jag har. Sen om du har disciplinen att göra ovanstående, det återstår och ser.

 

Lycka till och bit ihop, det kommer vända om du tar tag i tilten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

förresten, har ni andra några tips om hur man kan göra sig av med tilten eller bara ta ett steg längre bort? jag har nu flippat ungefär en gång i månaden och jag är så jävla less på det. Jag känner mig som en idiot varenda gång och det är ju det man har varit när man gjort dessa tiltsessioner. Skillnaden denna gång är väl att jag har tiltat plus badrun.

 

Varians är jobbigt och något vi är extremt dåligt förberedda på. Jag tror att man (iaf de flesta) måste lära sig hur varians i poker fungerar den hårda vägen. När man gjort det har man bättre förutsättningar att undvika tilt. Här kommer BR och MM in. Med stor rulle och sund MM kan man rida ut variansen utan att påverkas för mycket. Om man däremot käner press att prestera ett visst resultat och samtidigt ser rullen krympa är det mycket lättare att tilta.

 

Mina 2 korvören.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker låglimitskraven känns för höga medans kravet för 2,5/5 känns lite väl lågt?

 

2.5/5 Äger man upp om man kan spela nogorlunda vettigt. Dvs 8000-9000 räcker gott och väl . 2.5/5 är värre än 0.5/1 med tanke på spelet skulla jag säga.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, och nej.

 

Variansen kan vara hård, du vet. Oavsett hur dålig fisken är.

 

Jo men man räknar inte direkt med att börja backa första 5k händerna ? Då är det nog inte bara variansen utan mkt mer som fattas för nivån.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo men man räknar inte direkt med att börja backa första 5k händerna ? Då är det nog inte bara variansen utan mkt mer som fattas för nivån.

 

Om pokergudarna har bestämt sig för att du ska backa så backar du och ju bättre du spelar desto mer backar du. Det är det som är varians. Visst kan man chansa på att pokergudarna är på gott humör och är de det så bygger man snabbt upp rullen men du kan aldrig bestämma dig för att inte backa i poker.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Enda anledningen till att du är min hackkyckling är att du tillåter mig att fortsätta.:-P

 

Vill du ha min ärliga syn på ditt spel så verkar du ha utvecklats. Du tar skumma linjer ibland och väger inte upp din range i vissa fall men allt som allt är du säkert en vinnande spelare på 10/20.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

8 inköp är inga större problem att torska på 2.5/5 med tanke på vad folk trycker in med och sedan drar ut med.

 

jag har hoppat av skolan för att livnära mig på poker. not

 

 

 

låter rimligt...

 

 

 

tog en >1 mil runda idag och jag känns väl i benen lite nu. Jag flippade väl för 12k ungefär =D=D==D=DD==D vilket är så idiotiskt. Ska dra igång en session nu med stopkloss på 8k...

 

angående skoterköp så får jag nog nöja mig med denna skönhet i vinter :S

post-449-1190653836_thumb.jpg

 

eller inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

lol. Du räknar med att plussa första 20k händerna då alltså? För du har BESTÄMT att så är det? :)

 

Precis :) Äsch , Jag tror/vet man klara sig med 9k sen börjar man backa kan man alltid gå ner i nivå igen. Skit i variansen :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2.5/5 Äger man upp om man kan spela nogorlunda vettigt. Dvs 8000-9000 räcker gott och väl . 2.5/5 är värre än 0.5/1 med tanke på spelet skulla jag säga.

 

8-9K räcker inte någonstans om man går in i en riktig badstreak, knappt att man klarar 1/2 med den rullen om det vill sig riktigt jävla illa.

 

Tycker verkligen att 90% av alla som spelar poker underskattar variansen och anser att "är man bara tillräckligt bra så är det inga problem".. Sanningen är att när du går in i en riktigt ordentlig badstreak så kan du vara hur jävla duktig som helst, möta hur jävla dåligt motstånd som helst och ändå räcker det knappt med 50 inköp.

 

Men som folder skrev, det är förmodligen något man måste vara med om själv för att faktiskt inse hur det ligger till.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det här med downswings och badruns och kalla kort och liknande är förmodligen det mest överskattade i hela pokersverige. När du går dåligt och blir utdragen gång efter annan så börjar du automatiskt att spela sämre och slutar stjäla blindsen och alla sådana saker så oftast är det ditt dåliga spel som gör att du backar och inte variansen. Sannolikheten att alla som säger vara inne i en "dålig period" ska finnas är såååå låg...För mer referens inom ämnet hänvisar jag till YWPE..

 

Men som folder skrev, det är förmodligen något man måste vara med om själv för att faktiskt inse hur det ligger till.

 

.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...