Zoomorama Postad 5 Juli , 2008 Rapport Postad 5 Juli , 2008 Jag spelar på Unibet....oftast spelar jag helt vanliga $2,50 turneringar No-Limit och då möter jag alltid noobs....jag känner att jag inte kan vinna för alla noobs som går all-in på KQ QJ.... Jag har inte råd att spela med mer pengar än $5....så jag kan inte öka insatsen....Hur ska man hantera nybörjarna på bordet?.... Citera
sturedenstore Postad 5 Juli , 2008 Rapport Postad 5 Juli , 2008 Känns som de här är den vanligaste frågan som finns.. Du ska absolut inte gå upp i nivå för att "slippa" noobsen, de är ju dom du ska vinna pengar av. Jag tror att den vanligaste missuppfattnigen hos nya pokerspelare är att man ALLTID ska vinna mot de sämre spelarna, varje gång man spelar. Så är det inte. Hur mycket man än vrider och vänder på det så är poker ett "turspel". KQ kan vinna mot AA, och 72 kan vinna mot KK. Det är bara att acceptera. Vad du vill göra är att se till att få in pengarna när du leder, gör du det så kommer du att vinna i längden. Poker är inget snabbt sätt att tjäna pengar som många tror, men så länge du får in pengarna i rätt lägen så kommer du att tjäna pengar i det långa loppet. Det handlar helt enkelt om att ha tålamod och fortsätta få in pengarna som favorit, då kommer också resultaten förr eller senare. Citera
Crappy Postad 5 Juli , 2008 Rapport Postad 5 Juli , 2008 Jag spelar på Unibet....oftast spelar jag helt vanliga $2,50 turneringar No-Limit och då möter jag alltid noobs....jag känner att jag inte kan vinna för alla noobs som går all-in på KQ QJ.... Jag har inte råd att spela med mer pengar än $5....så jag kan inte öka insatsen....Hur ska man hantera nybörjarna på bordet?.... Kul Och låt oss nu se, Noobs? har vanligen inte råd att spela för mer än 5$ så då är du??? Nä sry. Enda förslaget, vänta, vänta och vänta. Men det visst du redan va? Tillhör nobbsen själv btw Citera
heltok Postad 5 Juli , 2008 Rapport Postad 5 Juli , 2008 Jag spelar på Unibet....oftast spelar jag helt vanliga $2,50 turneringar No-Limit och då möter jag alltid noobs....jag känner att jag inte kan vinna för alla noobs som går all-in på KQ QJ.... Jag har inte råd att spela med mer pengar än $5....så jag kan inte öka insatsen....Hur ska man hantera nybörjarna på bordet?.... vid låga stackdjup är det korrekt att gå allin även med den typen av händer. om man får syn har man oftast någon del i potten ändå och annars så får man blindsen. mot folk som viker för mycket är det extra lönsamt. man kan göra väldigt många olika saker men det beror mycket på omständigheterna, är man djup så väntar man på AA,KK,QQ,AK och stackar av dem, är man grund och täcker dem tar man synen med alla pocket par, de flesta essen och många broadways. är man själv grund och det är bubbla får man snällt vika och försöka pusha först in istället när de andra shortstackarna lagt mörkar. bästa är om du postar en specifik hand med specifika reads så kan vi säga vilka händer du ska spela på vilket vis i det läget. GL! Citera
ProToss Postad 6 Juli , 2008 Rapport Postad 6 Juli , 2008 Kör med låg APM och använd dina gosu skills så ska du se att alla chobos ger dig sina marker. Citera
valborg Postad 6 Juli , 2008 Rapport Postad 6 Juli , 2008 Känns som de här är den vanligaste frågan som finns.. Du ska absolut inte gå upp i nivå för att "slippa" noobsen, de är ju dom du ska vinna pengar av. Jag tror att den vanligaste missuppfattnigen hos nya pokerspelare är att man ALLTID ska vinna mot de sämre spelarna, varje gång man spelar. Så är det inte. Hur mycket man än vrider och vänder på det så är poker ett "turspel". KQ kan vinna mot AA, och 72 kan vinna mot KK. Det är bara att acceptera. Vad du vill göra är att se till att få in pengarna när du leder, gör du det så kommer du att vinna i längden. Poker är inget snabbt sätt att tjäna pengar som många tror, men så länge du får in pengarna i rätt lägen så kommer du att tjäna pengar i det långa loppet. Det handlar helt enkelt om att ha tålamod och fortsätta få in pengarna som favorit, då kommer också resultaten förr eller senare. Mycket bra inlägg! Citera
Rebonius Postad 6 Juli , 2008 Rapport Postad 6 Juli , 2008 Plugga in lite mattetabeller där man ser hur brett du kan shova ur olika positioner och ändå vara oexploterbar. Om dom är tighta så kan du shova ännu bredare! Citera
Recommended Posts