Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

NL spel:

1.

CG

Jag förlorar nästan alltid på 0,05/0,10$

..men vinner relativt enkelt på 0,10/0,25$

På SvS förlorar jag alltid (med få undantag) på 0,5/1 kr

...men vinner snabbt tillbaka allt på 2,50/5 kr

(Baserat på ett mycket stort antal händer.)

2.

SNG

Jag har under lång tid varit en vinnande spelare på SNG och sugit ordentligt på CG. Nu när jag äntligen fått lite kläm på CG förlorar jag konstant i SNG...?!

Har ni några kommentarer kring detta?

Postad

Tillräckligt många för att variansen inte borde ha någon betydelse. Jag har inte så stor koll på storleksordningen men har lyckats få 3 royal, och 4-6 färgstegar under denna period. Räknar man baklänges blir det rätt många händer (och timmar)...

Antalet SNG borde vara kring 1000.

(kurvan över SNG är tydlig, då jag lärt mig CG gick det åt skogen med SNG)

(ja, jag spelar på låga nivåer men har spelat många händer. Har inte råd att förlora några summor + har inget bättre för mig än att spela)

Postad

1. Människor tenderar att spela bättre ju högre man spelar, inget konstigt med det.

2. Minns att jag hade en likadan period. Turneringstänket och cashgametänket skiljer sig något enormt åt. När man börjar nöta ett av dessa och sedan börjar utan att tänka på det applicera spelet som man hade på det ena till det andra så kan det skita sig rejält..

Postad

1. det är olika sorts spel på olika nivåer. antagligen så är ditt spel bättre anpassat till de högre nivåerna som du nämner, än de som är låga.

hade själv, för länge sen när jag spelade dessa nivåer, lättare för nl20 än nl10.. tvivlar starkt på att det är för att man spelar bättre när man spelar högre nivå. nu när jag går upp i nivå på mycket högre nivåer, backar jag nästan alltid x antal inköp i början för att jag inte helt är insatt i den sortens spel som försigår där.

2. detta är troligtvis pga att det är helt olika spel på sng och cashgame. ganska likt mitt svar på (1) men denna är enklare skulle jag vilja påstå. samma med turneringsspel och cashgame, innan man vänjer sig vid att mixa de olika speltyperna så "kan" man nästan enbart spela det som man oftast spelar. dvs du spelar lite sämre sng nu än vad du gjorde innan eftersom du nu spelar CG spel där.

Postad
Varians.

+1

Men kan det även vara så at du är oflexibel och inte klarar av att anpassa dig tillräckligt?

Det är stor skillnad mellan SnG 2 korts all in poker och 200bb CG. Du måste spela helt olika strategier.

Själv har jag mycket svårt att vinna på de allra lägsta nivåerna i CG helt enkelt för att jag inte orkar och vill anpassa mig till det uberpassiva randomspelet.

Postad

Har läst och funderat.

Jag tror en kombination av svaren gäller för mig.

CG:

Jag skärper uppmärksamheten på en högre nivå + helt klart olika typ av spel(are).

SNG

Eftersom jag sitter och nöter timme efter timme har jag uppenbarligen svårt att snabbt ställa om från CG till SNG och vice versa. Just nu känns det som jag "glömt bort" hur man spelar SNG. Känns ju urfånigt.

(anm. spelar enbart 6 handed SNG just för att undvika för mkt "all-in" lotteri)

Ska nog ta o nöta lite SNG eftersom det är roligast...

Ha d bäst och tackar för svaren!