riosatiy Postad 1 Juli , 2008 Rapport Share Postad 1 Juli , 2008 Hejsan, vissa här känner säkert igen mig, har cirkulerat ett bra tag här på forumet även om jag i förhållande till det inte alls skrivit mycket. Har aldrig förut gjort hela den här dagboksgrejjen, men kände att denna gång är det dags att göra det. Jag var i nästan samma läge som Mrdawwe när han startade sin dagbok, och med tanke hur bra det gått för honom (grattis mannen) så snor jag dagboksnamnet typ. Jag spelade tidigare på prima allt ifrån 1/2 - 25/50 HU, där det fanns action ifrån spelare jag kände jag kunde vinna emot. spelade även en del 6max såklart, då oftast 2/4 - 5/10. Jag fick två riktigt dåliga månader, både med massa otur, men främst mycket dåligt skottande och kasst spel. VIPS så var större delen av min rulle borta och jag mådde rätt piss. Som tur var hade jag precis i samma svängar träffat min underbara flickvän.<3 plockade ut resten och spenderade pengarna på livet. Nog om det nu hade jag tänkt försöka göra en comeback, mest för att jag tycker poker är så jävla roligt. Men också för att det som student är nice med extra cash Tanken var från början att jag skulle försöka fixa en backer så jag iaf kunde starta på 1/2 6max (HU är jag nog för rostig just nu, och för stora svings) Vi får se hur det blir med det, Jag började iaf idag med att regga ett konto på Full Tilt eftersom jag har en ny macbook och deras programmvara är även utvecklad för mac. En annan tanke var att dem gör så sjukt mycket reklam nuförtiden att det måste bara finnas enormt mycket fisk på de lägre nivåerna. Iallafall, jag satte in $600 (tydligen var det max man kunde sätta in på ett dygn) idag för att jag ville spela. Planen är iaf $2000, så man kan säga att min rulle är det även om jag inte hunnit sätta in allt på kontot än. BR: $600 WISH ME LUCK!! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
riosatiy Postad 1 Juli , 2008 Författare Rapport Share Postad 1 Juli , 2008 Första timmarna jag spelade tidigare idag (NL$100) så gick jag cirka +$600 BR: $1200 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
riosatiy Postad 1 Juli , 2008 Författare Rapport Share Postad 1 Juli , 2008 Spelade en kort session ikväll också (NL$100): +$227 BR: $1427 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
riosatiy Postad 1 Juli , 2008 Författare Rapport Share Postad 1 Juli , 2008 Hittade en intressant turnering 2xstack PL Hold Em 6max: $24+2, $5k GTD Spelar i normala fall inte alls ofta turneringar, men 6max och 2xStack lockade mig, samt att det var sjukt övervärde (som varade tills det var 2min kvar då det svämmade in folk så övervärdet blev väl typ $100) Får se hur det går, jag är som sagt fisk på turneringar BR: $1401 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
JGrande Postad 1 Juli , 2008 Rapport Share Postad 1 Juli , 2008 GL! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
owster Postad 1 Juli , 2008 Rapport Share Postad 1 Juli , 2008 GL Posta gärna HHs. Alltid intressant att se hur spelare som varit/är regulars på högre nivåer spelar på NL100. Inte bara händer med svåra beslut utan även händer där du tycker att du spelat bra (om du vill dela med dig av dessa ). Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
riosatiy Postad 1 Juli , 2008 Författare Rapport Share Postad 1 Juli , 2008 Tror gudarna säger till mig att jag inte ska spela HU, tar det sen. Bubblan i turneringen nu, jag ligger 7 för tillfället av 25. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Metaddict Postad 1 Juli , 2008 Rapport Share Postad 1 Juli , 2008 WB och stort lycka till! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
riosatiy Postad 2 Juli , 2008 Författare Rapport Share Postad 2 Juli , 2008 WB och stort lycka till! Thx Meta. Tredje breaket nu i turren, jag ligger ganska risigt till. 8/12. Allt utom top3 är ju slöseri på tid pengamässigt typ Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
riosatiy Postad 2 Juli , 2008 Författare Rapport Share Postad 2 Juli , 2008 Bustade som 10:a, värdelösa +105 p.ga brant prispool, iofs helt okej ändå för en turneringsfisk Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Ignatius Postad 2 Juli , 2008 Rapport Share Postad 2 Juli , 2008 GL, snygg avatar Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
riosatiy Postad 2 Juli , 2008 Författare Rapport Share Postad 2 Juli , 2008 Trodde som sagt gudarna sa till mig att inte spela HU, satt mig på ett 0.5/1 Deep, tänkte att där kommer det inte dryga shortstacks och jag är inte så rädd för så många NL100 regulars. Sagt o gjort kommer det någon snubbe som sätter en skön badbeat på mig efter ha synat ner All in på turn med Thögt färgdrag, detta 3:e handen. störde mig inte ens skrattade bara. Men sen lämnade han bordet direkt då skrattade jag inte mer :< Så då sa jag åt mig själv att inte lira mer HU. Men som vanligt så kunde jag la inte hålla det utan hittade någon snubbe som jag spelade 2 bord emot. +$600 =) BR: $1900 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
riosatiy Postad 2 Juli , 2008 Författare Rapport Share Postad 2 Juli , 2008 GL Posta gärna HHs. Alltid intressant att se hur spelare som varit/är regulars på högre nivåer spelar på NL100. Inte bara händer med svåra beslut utan även händer där du tycker att du spelat bra (om du vill dela med dig av dessa ). Det kan jag göra, ska bara fixa igång pokertracker på mac Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
riosatiy Postad 2 Juli , 2008 Författare Rapport Share Postad 2 Juli , 2008 Spelade en kort session HU medans flickvännen gjorde manikyr. måste ta vara på varje tillfälle +$250 BR: $2150 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
_mowmow Postad 2 Juli , 2008 Rapport Share Postad 2 Juli , 2008 Oj, det här kan bli bra! GL Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
aka_thn Postad 2 Juli , 2008 Rapport Share Postad 2 Juli , 2008 intressant!!! Hur många bord kör du samtidigt?? Ska bli kul att följa dig som tidigare spelat högre från start igen!!! Hoppas det blir bra! GL Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
vessel89 Postad 2 Juli , 2008 Rapport Share Postad 2 Juli , 2008 Rullen har redan tagit ett språng ser jag. Kommer följas GL! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
elninjopink Postad 2 Juli , 2008 Rapport Share Postad 2 Juli , 2008 Lycka till! Jag hoppas få se en riktig rush genom nivåerna. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
riosatiy Postad 3 Juli , 2008 Författare Rapport Share Postad 3 Juli , 2008 Kul nattsession, torskade 3st 200 stackar, i HU, Allin på flop fi har 6 outs Allin på turn fi har 2 outs(!) Allin turn jag har wheel vs 64 stege Nu fåre fan va slut på HU pallar inte lottovariansen Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
erge Postad 3 Juli , 2008 Rapport Share Postad 3 Juli , 2008 Om jag inte har helt fel så fanns det en quakelirare med samma nick, är det möjligtvis du det? Håller ett öga på denna dagboken, kan bli intressant. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
riosatiy Postad 3 Juli , 2008 Författare Rapport Share Postad 3 Juli , 2008 Om jag inte har helt fel så fanns det en quakelirare med samma nick, är det möjligtvis du det? Håller ett öga på denna dagboken, kan bli intressant. Hehe yaeh, det är jag. Jäkligt roligt att folk uppärksammat denna dagbok. tråkigt dock att jag tokbackade igår på HU, så nu är jag så gott som tillbaka där jag startade Men bara på't igen! som dryga tvpratare säger Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
riosatiy Postad 4 Juli , 2008 Författare Rapport Share Postad 4 Juli , 2008 Går in i första breaket i en liten tour, bara 3k gtd Det är Limit Hold em Jag är iaf chip 2.a Denna Hand hjälpte lite Full Tilt Poker Game #7075227276: $3,000 Guarantee (53073765), Table 5 - 100/200 - Limit Hold'em - 20:12:17 ET - 2008/07/03 Seat 1: 14hisnob (4,180) Seat 2: bck49 (2,420) Seat 3: Mahjico (845) Seat 4: Muzzle-Flash (4,320) Seat 6: HERO (4,315) Seat 7: Weberweberweber (2,820) Seat 8: oluvier (5,092) Seat 9: Mayberry1 (1,990) Weberweberweber posts the small blind of 50 oluvier posts the big blind of 100 The button is in seat #6 *** HOLE CARDS *** Dealt to HERO Mayberry1 folds 14hisnob calls 100 bck49 folds Mahjico calls 100 Muzzle-Flash calls 100 HERO raises to 200 Weberweberweber raises to 300 oluvier folds 14hisnob calls 200 Mahjico raises to 400 Muzzle-Flash calls 300 HERO calls 200 Weberweberweber calls 100 14hisnob calls 100 *** FLOP *** Weberweberweber bets 100 14hisnob raises to 200 Mahjico raises to 300 Muzzle-Flash folds HERO calls 300 Weberweberweber raises to 400 14hisnob calls 200 Mahjico calls 100 HERO calls 100 *** TURN *** stevemo12 sits down stevemo12 adds 905 Weberweberweber checks 14hisnob checks Mahjico bets 45, and is all in HERO raises to 200 Weberweberweber calls 200 14hisnob calls 200 *** RIVER *** Weberweberweber checks 14hisnob checks HERO bets 200 Weberweberweber calls 200 14hisnob calls 200 *** SHOW DOWN *** HERO shows three of a kind, Aces Weberweberweber mucks 14hisnob mucks HERO wins the side pot (1,065) with three of a kind, Aces Mahjico mucks HERO wins the main pot (3,880) with three of a kind, Aces Mahjico stands up *** SUMMARY *** Total pot 4,945 Main pot 3,880. Side pot 1,065. | Rake 0 Board: Seat 1: 14hisnob mucked - a pair of Tens Seat 2: bck49 didn't bet (folded) Seat 3: Mahjico mucked - Ace King high Seat 4: Muzzle-Flash folded on the Flop Seat 6: HERO (button) showed and won (4,945) with three of a kind, Aces Seat 7: Weberweberweber (small blind) mucked - a pair of Queens Seat 8: oluvier (big blind) folded before the Flop Seat 9: Mayberry1 didn't bet (folded) Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
riosatiy Postad 4 Juli , 2008 Författare Rapport Share Postad 4 Juli , 2008 Dagens standard.. Full Tilt Poker Game #7075531512: Table Hope (heads up) - $0.50/$1 - No Limit Hold'em - 20:37:58 ET - 2008/07/03 Seat 1: HERO ($172.05) Seat 2: eskal ($104) HERO posts the small blind of $0.50 eskal posts the big blind of $1 The button is in seat #1 *** HOLE CARDS *** Dealt to HEROn HERO raises to $3 eskal calls $2 *** FLOP *** eskal has 15 seconds left to act eskal checks HERO bets $5 eskal raises to $17 THERO has 15 seconds left to act HERO raises to $169.05, and is all in eskal calls $84, and is all in HERO shows eskal shows Uncalled bet of $68.05 returned to The Leipreachan *** TURN *** *** RIVER *** HERO shows two pair, Tens and Fives eskal shows a flush, Jack high eskal wins the pot ($207.50) with a flush, Jack high *** SUMMARY *** Total pot $208 | Rake $0.50 Board: Seat 1: HERO (small blind) showed and lost with two pair, Tens and Fives Seat 2: eskal (big blind) showed and won ($207.50) with a flush, Jack high Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
riosatiy Postad 4 Juli , 2008 Författare Rapport Share Postad 4 Juli , 2008 finalbord at 3k limit turren: 6/9 atm Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
ludvvig Postad 4 Juli , 2008 Rapport Share Postad 4 Juli , 2008 . Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts