Gå till innehåll

Outlets i vegas


zcream

Recommended Posts

Jag och några vänner befinner oss just nu i vegas och undrar om nån har schyssta tips på stora outlets i vegas?

 

 

jag har inte varit i Vegas, men tänker dock åka dit om nån månad,

 

 

har då som mål att fylla mitt garderob via outlets och har egentligen samma fråga som du.

 

dock har jag googlat och hittat denna sida med en lista på alla möjliga outlets:

 

http://lasvegas.about.com/od/shoppingoutlets/tp/outletshopping.htm

 

 

skulle vara schysst om du kunde kolla in ställen och recensera de?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Outletställena är en besvikelse. Åk till ett riktigt köpcentrum istället, t ex Fashion Show Mall, det på Ceasars eller det vid Planet Hollywood.

 

Det finns festligt utomhusköpcentrum typ söderut, inte så långt från en av outletsen. Jag har för mig att det heter Town Square eller nåt sånt. Det rekommenderar jag varmt.

 

Edit: Inte Hard Rock utan Planet Hollywoods Mile High Shops

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Outletställena är en besvikelse. Åk till ett riktigt köpcentrum istället, t ex Fashion Show Mall, det på Ceasars eller det vid Hard Rock(?).

 

Det finns festligt utomhusköpcentrum typ söderut, inte så långt från en av outletsen. Jag har för mig att det heter Town Square eller nåt sånt. Det rekommenderar jag varmt.

 

 

en besvikelse i vilket avseende? pris/utbud/service?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns två stora outlets utanför stan, det som ligger söder om Vegas är klart bättre än det som ligger norr om Vegas. Kommer ej ihåg namnen. Sedan är Fashion Show Mall (ligger på stripen) helt okej också.

 

Precis tvärtom... Premium Outlets som ligger norr om vegas är mkt bättre än Las Vegas Outlets som ligger söderut. Premium Outlets har ett mkt större utbud av affärer och flera ggr högre omsättning. Personligen gillar jag att börja shoppingen där, det man inte hittar till nedsatta priser där köper man sedan på någon av de övriga mallsen, Fashion Show, Ceasar Shops eller Mile High Shops (Planet Hollywood) tex.

 

Ännu roligare tycker jag Fry's Electronics är... Denna jättelika elektronikaffär ligger någon kilometer söder om Mandalay Bay på strippen. Elektronikpriserna där ligger 30-50% under svenska "pricerunnerpriser"... De har precis allt inklusive ett stort utbud av spel och filmer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ännu roligare tycker jag Fry's Electronics är... Denna jättelika elektronikaffär ligger någon kilometer söder om Mandalay Bay på strippen. Elektronikpriserna där ligger 30-50% under svenska "pricerunnerpriser"... De har precis allt inklusive ett stort utbud av spel och filmer.

 

Undrar om det inte är det här stället som ligger intill utomhusköpcentret som jag pratade om innan. Det ligger en gigantisk elektronikaffär tvärs över vägen därifrån iaf och jag tycker att namnet låter bekant.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Hyr en bil och åk 35 miles mot gränsen till Kalifornien (Interstate 15?) och du hamnar i Primm. Ganska stor outlet med varierat utbud och bättre priser än i de outlets du finner i Las Vegas. Dessutom kan man passa på att åka berg- och dalbanan Desperado (8$):

 

Length: 5,843 feet

Max Height: 210 feet

Biggest Drop: 225 feet

Max Speed: 80 mph

Ride Duration: 2 minutes, 45 seconds

Capacity: 1,700 people per hour on three trains

Designer: Arrow Dynamics, Clearfield, Utah

Special Features: A high-speed dive down a 55-degree hill into a tunnel kicks off the ride followed by a 155-foot second hill. That's higher than most other coasters' first drop

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 year later...
Precis tvärtom... Premium Outlets som ligger norr om vegas är mkt bättre än Las Vegas Outlets som ligger söderut. Premium Outlets har ett mkt större utbud av affärer och flera ggr högre omsättning.

 

Kan intyga detta. Den södra sög faktiskt ganska hårt. Jag gillar inte att springa runt på dessa ställen men man kan ju faktiskt få tag i schysta kläder till vettiga priser. Eckö Unlimited FTW!

Annars tycker jag den bästa outletten jag varit på är Sawgrass Mills i Florida.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...