Gå till innehåll

Ocklind vs Norinder


Ignatius

Recommended Posts

Med risk för att ge lite av den uppmärksamhet som herrarna säkert söker, men det vore ju rätt kul om Norinder vågade anta Ocklinds utmaning om HU med stackar på SEK 50.000. Eller ser han inte värdet där?

 

Norinder:

"Johan som står där välkammad och ser ut som han väntar på mamma utanför Konsum är kvalspelaren som i The Game foldade sig till nästan $50.000. Jag läser vidare att det var starten på hans proffskarriär och jag önskar honom all lycka. Måtte bara rullen hans vara större än de pengar han vann i The Game då de antagligen kommer sina snabbt om man läser de händer han refererar till och på vilka nivåer det utspelas."

http://www.mickenorinder.com/post/2008/06/TV4-Sport2c-Ocklind-och-Vegas-Event.aspx

 

Ocklind:

"Så vad sägs om att spela lite heads up poker, No Limit Texas Hold'em, med 50 000:- som insats för varje person." http://blogg.expressen.se/thegame/entry.jsp?messid=387085#trackback

 

Norinder:

"Legat sömnlös flera nätter efter att jag läst att Johan Ocklind utmanat mig. Jag läste hans blogg och vet inte riktigt hur jag skall ställa mig till hans utmaning, han kan ju både höja och syna eller BLYFFA. Vet inte riktigt vad BLYFFA är, men han har skrivit det. (och farligt låter det:-) )"

http://www.mickenorinder.com/post/2008/06/Kan-man-vara-i-Vegas-utan-att-spela.aspx

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 74
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Det jag kan tycka är aningen tragiskt i detta är Norrinders påhopp. Den gamle ärrade pokerprofilen men ett bagage stort nog för ett Herkulesplan retar sig på en ung oerfaren kille som uppenbarligen, och med rätta, är väligt glad för att han lyckats vinna en hel del pengar och att han pga det nu, förhoppningsvis, kan få spela poker på heltid ett tag framöver.

 

Jag kan se Norrinder, då han sitter i en campingstol brevid fotbollsplanen med en bira i näven och vrålar nedlåtande åt en unge på kanske 9 år som är överlycklig över att han lyckats göra en strut och tror att han är bäst i världen för en stund.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag förutsätter att bataljen ska ske live, med djupa stackar, och inte online med 100 bb.

 

I så fall är Norinder stor favorit imo.

 

Om det blir av, så tar jag gärna och arrangerar en vadlagning på det hela (när vi vet förutsättningarna)

 

Var inte Ocklind regular på 5/10 innan the game? Oavsett bör väl en headsup match aldrig kunna vara mer än 45/55 om inte det är fisk mot proffs eller extremt djupa stackar. Variansen bör väl ta hand om en del?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag förutsätter att bataljen ska ske live, med djupa stackar, och inte online med 100 bb.

 

I så fall är Norinder stor favorit imo.

 

Om det blir av, så tar jag gärna och arrangerar en vadlagning på det hela (när vi vet förutsättningarna)

 

Ganska tveksamt tror jag.

Dom borde spela battleship!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan ju inte göras online, man kan ta till hjälp så enkelt då.

 

Tror inte Micke har en chans online utan o veta hur bra Ocklind är. Live är nog Micke lillfavorit.

 

Men det kommer ju avgöras till 99% med tur så fattar inte vad det ska bevisa? Orka spendera så mycket tid för o spela en HU.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Norrinder vinner lätt om han hinkar i sig ett flak bira som brukligt.

Ocklind är nog en kass spelare med. Klonkat sig upp till $5/10 och hade nog bara röta när han kvala till big game och poker nations cup!

 

Enkel match...

bra spelare e förstås relativt men imo så måste man nog lira lite högre än 5/10 för att räknas "bra" spelare. typ 25/50$ och uppåt börjar det bli vasst spel. För att vinna där måste man antingen ha ett väldigt stabilt tiltfritt A-spel med hyffsad table selection eller vara riktigt vass fast man småtiltar lite ibland.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

för övrigt ska det va live , höjda insatser gärna mixade spel/dealers choice och djupa stacks. Sen om meningen är att se vem som är bäst o inte bara coinflippa så kan dom väl lägga upp det som 100K freezeout matchen blinds typ 50/100 inga höjningar av blindsen köra 5-10 games eller nåt sånt :/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

för övrigt ska det va live , höjda insatser gärna mixade spel/dealers choice och djupa stacks. Sen om meningen är att se vem som är bäst o inte bara coinflippa så kan dom väl lägga upp det som 100K freezeout matchen blinds typ 50/100 inga höjningar av blindsen köra 5-10 games eller nåt sånt :/

 

Kan dom inte få bestämma det själva om det nu är så att dom ens vill spela?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...