himmelsdyk Postad 4 Juli , 2008 Författare Rapport Share Postad 4 Juli , 2008 Här kommer lite bilder. Här är vårat tillfälliga kontor, i slutet av månaden ska vi flytta till ett "riktigt" kontor nere på stan. Närmare bild på min lite stökiga arbets plats. För 3 år sen fick jag för mig att bygga hemmabio men det blev aldrig klart plus att kompisens valp bet av högtalarkabarna DOH. Boven Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
MrFroggyX Postad 4 Juli , 2008 Rapport Share Postad 4 Juli , 2008 Haha, hunden ser lite skamsen ut.. hehe Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
ludvvig Postad 4 Juli , 2008 Rapport Share Postad 4 Juli , 2008 . Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
MikeTime Postad 4 Juli , 2008 Rapport Share Postad 4 Juli , 2008 Ser du har olika storlek på skärmarna (?) Hur funkar det? Alltså, stör du dig på det eller är det okej. Imo ser det ut som att de är lika stora fast med lite skillnad på ramen. Enligt TS är det två 20" han kör med. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
MikeTime Postad 4 Juli , 2008 Rapport Share Postad 4 Juli , 2008 Närmare bild på min lite stökiga arbets plats. Ser ett vackert prydnadsföremål i förnstret! Tar du dig en klunk efter varje utdragning eller har du bytt ut ginet mot vatten? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
himmelsdyk Postad 4 Juli , 2008 Författare Rapport Share Postad 4 Juli , 2008 Ser du har olika storlek på skärmarna (?) Hur funkar det? Alltså, stör du dig på det eller är det okej. Miketime har rätt, båda är 20" men av olika fabrikat, dellskärmen har lite större ram. Inget jag märker när jag sitter framför dom, men håller me, ser ut som ena är större på bilden. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
himmelsdyk Postad 4 Juli , 2008 Författare Rapport Share Postad 4 Juli , 2008 Ser ett vackert prydnadsföremål i förnstret! Tar du dig en klunk efter varje utdragning eller har du bytt ut ginet mot vatten? Hade jag tagit en klunk eftar varje badbeat hade jag varit dyngrak innan jag ens kommit igång varje dag haha Sparar den till jag är klar med utmaningen, Bombay is tha shit. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
himmelsdyk Postad 4 Juli , 2008 Författare Rapport Share Postad 4 Juli , 2008 Jag har spelat 2500 händer, är lite pluss men det har fortsatt gått segt. Har en hand som representerar hur det gått den här veckan. Jag hade sakta utan att vunnit mer än 20$ och varit all in i en pott grindat upp 2 innköp på 2000 händer. Så komme rden här handen. Det är första gången på hela veckan och över 55K!!!! händer jag har chans att vinna mer än ett inköp på en gång. Poker Stars, $0.25/$0.50 NL Hold'em Cash Game, 8 Players LeggoPoker.com - Hand History Converter UTG: $54.40 UTG+1: $63.25 MP1: $51.10 MP2: $51.80 CO: $55.55 BTN: $26.75 SB: $50 Hero (BB): $50 Pre-Flop: A A dealt to Hero (BB) UTG calls $0.50, UTG+1 folds, MP1 raises to $1.50, 2 folds, BTN calls $1.50, SB folds, Hero raises to $7.50, UTG folds, MP1 calls $6, BTN calls $6 Flop: ($23.25) K 8 7 (3 Players) Hero bets $14.50, MP1 calls $14.50, BTN raises to $19.25 and is All-In, Hero calls $4.75, MP1 calls $4.75 Turn: ($81) Q (3 Players - 1 is All-In) Hero bets $23.25 and is All-In, MP1 calls $23.25 River: ($127.50) 5 (3 Players - 2 are All-In) Results: $127.50 Pot ($3 Rake) MP1 showed K Q (two pair, Kings and Queens) and WON $124.50 (+$74.50 NET) BTN mucked K A and LOST (-$26.75 NET) Hero showed A A (a pair of Aces) and LOST (-$50 NET) Om någon undrar över mitt betsize på floppen så var MP1 super agro retard och jag ville locka han att göra något dumt. Vem vet han kanske skulle lagt sig om jag bettat mer standard 18-20$ men tror knapast det. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
himmelsdyk Postad 4 Juli , 2008 Författare Rapport Share Postad 4 Juli , 2008 Arghh kommer aldrig igång ordentlig, blir hela tiden avbruten. Nån som kommer hit, akut toapaus mm mm Men nu jävlar ska det griiiiiindas Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
dragonDonk Postad 4 Juli , 2008 Rapport Share Postad 4 Juli , 2008 Standard Poker Stars, $0.25/$0.50 NL Hold'em Cash Game, 7 Players LeggoPoker.com - Hand History Converter SB: $64.70 Hero (BB): $65 UTG: $31.35 UTG+1: $49.25 MP: $60.80 CO: $101.10 BTN: $47.85 Pre-Flop: A A dealt to Hero (BB) UTG raises to $3, 5 folds, Hero raises to $7, UTG calls $4 Flop: ($14.25) 6 5 T (2 Players) Hero bets $10.50, UTG raises to $24.35 and is All-In, Hero calls $13.85 Turn: ($62.95) 7 (2 Players - 1 is All-In) River: ($62.95) 8 (2 Players - 1 is All-In) Results: $62.95 Pot ($3 Rake) Hero showed A A (a pair of Aces) and LOST (-$31.35 NET) UTG showed 9 9 (a straight, Six to Ten) and WON $59.95 (+$28.60 NET) Så lite som du slår om preflop förtjänar du väl att förlora handen? Regel 1: Reraisa aldrig mindre än 3x preflop Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
hamstern Postad 4 Juli , 2008 Rapport Share Postad 4 Juli , 2008 Jag har spelat 2500 händer, är lite pluss men det har fortsatt gått segt. Har en hand som representerar hur det gått den här veckan. Jag hade sakta utan att vunnit mer än 20$ och varit all in i en pott grindat upp 2 innköp på 2000 händer. Så komme rden här handen. Det är första gången på hela veckan och över 55K!!!! händer jag har chans att vinna mer än ett inköp på en gång. Poker Stars, $0.25/$0.50 NL Hold'em Cash Game, 8 Players LeggoPoker.com - Hand History Converter UTG: $54.40 UTG+1: $63.25 MP1: $51.10 MP2: $51.80 CO: $55.55 BTN: $26.75 SB: $50 Hero (BB): $50 Pre-Flop: A A dealt to Hero (BB) UTG calls $0.50, UTG+1 folds, MP1 raises to $1.50, 2 folds, BTN calls $1.50, SB folds, Hero raises to $7.50, UTG folds, MP1 calls $6, BTN calls $6 Flop: ($23.25) K 8 7 (3 Players) Hero bets $14.50, MP1 calls $14.50, BTN raises to $19.25 and is All-In, Hero calls $4.75, MP1 calls $4.75 Turn: ($81) Q (3 Players - 1 is All-In) Hero bets $23.25 and is All-In, MP1 calls $23.25 River: ($127.50) 5 (3 Players - 2 are All-In) Results: $127.50 Pot ($3 Rake) MP1 showed K Q (two pair, Kings and Queens) and WON $124.50 (+$74.50 NET) BTN mucked K A and LOST (-$26.75 NET) Hero showed A A (a pair of Aces) and LOST (-$50 NET) Om någon undrar över mitt betsize på floppen så var MP1 super agro retard och jag ville locka han att göra något dumt. Vem vet han kanske skulle lagt sig om jag bettat mer standard 18-20$ men tror knapast det. Tycker inte din betsize på floppen är fel men tycker att du borde ha tryck all in när första killen gjorde det för att försöka att bara va uppe mot en FI. Ju fler motståndare desto mindre chans att vinna den, men detta är bara min åsikt. Mvh Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
himmelsdyk Postad 4 Juli , 2008 Författare Rapport Share Postad 4 Juli , 2008 Så lite som du slår om preflop förtjänar du väl att förlora handen? Regel 1: Reraisa aldrig mindre än 3x preflop Va, varför har ingen tala om den regeln för mig, regel nummer 1 å allt GAH... Nä men seriöst så 9 av 10 gånger klickar jag bara betpot och kanske justerar lite. Men i bland som just i det här fallet mot ett aggro mongo som inte ens har full stack vill jag ju att han ska begå stora mistag på floppen som han var vänlig nog att göra bara att just den här gången klonkade han. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
himmelsdyk Postad 4 Juli , 2008 Författare Rapport Share Postad 4 Juli , 2008 Tycker inte din betsize på floppen är fel men tycker att du borde ha tryck all in när första killen gjorde det för att försöka att bara va uppe mot en FI. Ju fler motståndare desto mindre chans att vinna den, men detta är bara min åsikt. Mvh Du har helt rätt och det hade jag gjort om det gått men Stars har den där jävla regeln att om det inte är minst ett dubbelt så stor reraise (eller va regeln nu är) kan man bara syna där. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
himmelsdyk Postad 4 Juli , 2008 Författare Rapport Share Postad 4 Juli , 2008 Phew... jag som helt seriöst gått och oroat mig för det här http://news.bbc.co.uk/1/hi/sci/tech/7468966.stm Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
himmelsdyk Postad 4 Juli , 2008 Författare Rapport Share Postad 4 Juli , 2008 Nu när det går så dåligt är det kanske ett bra tillfälle att "hit the books" och fräscha upp pokerkunskaperna. Vilken bok ur min samling tror ni skulle passa bäst för att klara det tuffa motståndet på NL50 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
redlineer Postad 4 Juli , 2008 Rapport Share Postad 4 Juli , 2008 Nu när det går så dåligt är det kanske ett bra tillfälle att "hit the books" och fräscha upp pokerkunskaperna. Vilken bok ur min samling tror ni skulle passa bäst för att klara det tuffa motståndet på NL50 Seven Card Stud obv. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
himmelsdyk Postad 4 Juli , 2008 Författare Rapport Share Postad 4 Juli , 2008 Har just ätit middag och det här är första gången jag hr riktigt svårt att motivera mig att öpna upp borden och börja spela igen. Jag visste att helgerna skulle vara väsrst när alla man känner hittar på roliga saker och ringer och frågar om man ska me men måste förklara att "nä det är så här att jag har satt upp ett mål och då måste jag spela poker varje dag hela månaden" och dom "huh ok du ska spela mycket men ikväll kan du vara ledig, kom hit vi har kall öl i kylen" GAHHHH Jag får tänka på ett citat från en Brian Tracy bok (tror jag): “Nothing in the world can take the place of persistence, talent will not, nothing is as common as unsuccessful talented men. Education will not, the world is full of educated losers. The key till success have always and will always be PERSISTENCE” Så nu ska jag sluta spama min egen dagbok och dra igång..... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
MikeTime Postad 4 Juli , 2008 Rapport Share Postad 4 Juli , 2008 Nu när det går så dåligt är det kanske ett bra tillfälle att "hit the books" och fräscha upp pokerkunskaperna. Vilken bok ur min samling tror ni skulle passa bäst för att klara det tuffa motståndet på NL50 Seven Card Stud obv. Närapå, men inte helt rätt. Här är rätta svaret: http://www.pokerbokhandeln.se/Product.aspx?ProdNo=9789132331961 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
himmelsdyk Postad 4 Juli , 2008 Författare Rapport Share Postad 4 Juli , 2008 MikeTime Vilken tråd kommer din signatur ifrån? "Miketime, det finns inte mýcket hopp kvar för dig ser jag. Hoppas du dör ikväll. Kanske av en alkoholöverdos ditt jävla äckel - gretko gör ett inlägg i drogdebatten Vet inte varför men jag tycker den är hysteriskt rolig Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
MikeTime Postad 4 Juli , 2008 Rapport Share Postad 4 Juli , 2008 MikeTime Vilken tråd kommer din signatur ifrån? "Miketime, det finns inte mýcket hopp kvar för dig ser jag. Hoppas du dör ikväll. Kanske av en alkoholöverdos ditt jävla äckel - gretko gör ett inlägg i drogdebatten Vet inte varför men jag tycker den är hysteriskt rolig Hittar tyvärr inte tråden men den handlade iaf om droger där jag propagerade MOT droger och gretko ... tja det kan du nog lista ut... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
tågrånarn Postad 4 Juli , 2008 Rapport Share Postad 4 Juli , 2008 Du har helt rätt och det hade jag gjort om det gått men Stars har den där jävla regeln att om det inte är minst ett dubbelt så stor reraise (eller va regeln nu är) kan man bara syna där. Får man inte dega bakom om inte raisen är stor nog? :shock: Vilken jävla mongoregel Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
himmelsdyk Postad 4 Juli , 2008 Författare Rapport Share Postad 4 Juli , 2008 Får man inte dega bakom om inte raisen är stor nog? :shock: Vilken jävla mongoregel Nä, tror det är så på dom flesta sidor. Ok jag har fortfarande inte kommit igång me spelat. Har gjort viktiga saker som att byta avatar från en fånig sedelbunt till bubbles från den bästa serien ever, Trailer park boys. Nu game on Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Drunken_Penguin Postad 4 Juli , 2008 Rapport Share Postad 4 Juli , 2008 Du har helt rätt och det hade jag gjort om det gått men Stars har den där jävla regeln att om det inte är minst ett dubbelt så stor reraise (eller va regeln nu är) kan man bara syna där. Får man inte dega bakom om inte raisen är stor nog? :shock: Vilken jävla mongoregel ALLA pokersidor (som har korrekta regler) har den regeln. Regeln är att om du höjer och en spelare efter dig går all in utan att kunna göra en hel minraise så får inte du höja igen efter honom. Spelare som agerar EFTER honom får dock höja, för de agerar på din satsning och inte hans. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
alund1 Postad 4 Juli , 2008 Rapport Share Postad 4 Juli , 2008 Phew... jag som helt seriöst gått och oroat mig för det här http://news.bbc.co.uk/1/hi/sci/tech/7468966.stm kreationism, antar att d var skeptikerna bakom.... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
himmelsdyk Postad 4 Juli , 2008 Författare Rapport Share Postad 4 Juli , 2008 kreationism, antar att d var skeptikerna bakom.... Vet inte om det var dom tokstållarna eller bara skeptiker i allmänhet. Men det är mäktiga grejer. Från artikeln: "Critics are worried that mini-black holes made at the soon-to-open facility on the French-Swiss border might threaten the Earth's very existence. " "This Large Hadron Collider (LHC) is a powerful and complicated machine, which will smash together protons at super-fast speeds in a bid to unlock the secrets of the Universe. " "Most physicists believe the risk of a cataclysm lies in the realms of science fiction. But there have been fears about the possibility of a mini-black hole - produced in the collider - swelling so that it gobbles up the Earth. " Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts