Gå till innehåll

Recommended Posts

Som en 'sanity check' postar jag denna hand.

 

EverestPoker Game #3408824298: Table Kyahafi-1 - $0.05/$0.10 - No Limit Hold'em - 18:39:02 - 2008/06/26

Seat 1: Blitz063 ($9.90)

Seat 2: RolyPolyOly ($35.42)

Seat 3: matfrid ($9.85)

Seat 4: PokerFrans60 ($2.92)

Seat 5: Hoszu ($4.91)

Seat 6: _leomar_ ($10.25)

_leomar_ posts the small blind of $0.05

Blitz063 posts the big blind of $0.10

The button is in seat #5

*** HOLE CARDS ***

Dealt to matfridQueen of Diamonds Ace of Spades

RolyPolyOly folds

matfrid raises to $0.35

PokerFrans60 calls $0.35

Hoszu calls $0.35

_leomar_ calls $0.30

Blitz063 calls $0.25

*** FLOP *** 7 of Diamonds4 of DiamondsAce of Diamonds

_leomar_ checks

Blitz063 checks

matfrid bets $1.75

PokerFrans60 folds

Hoszu folds

_leomar_ folds

Blitz063 calls $1.75

*** TURN *** 7 of Diamonds4 of DiamondsAce of DiamondsAce of Clubs

Blitz063 checks

matfrid bets $5.25

Blitz063 calls $5.25

*** RIVER *** 7 of Diamonds4 of DiamondsAce of DiamondsAce of Clubs2 of Spades

Blitz063 bets $2.55 and is all-in

matfrid calls $2.50 and is all-in

 

 

titta inte om ni inte vill

-

-

-

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Uncalled bet of $0.05 returned to Blitz063

*** SHOW DOWN ***

Blitz063 shows 10 of Diamonds5 of Diamonds

matfrid shows Queen of DiamondsAce of Spades

*** SUMMARY ***

Board: 7 of Diamonds4 of DiamondsAce of DiamondsAce of Clubs2 of Spades

Blitz063 collects $19.72

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför bomba ut pott på flop och turn? Vill du skrämma iväg killen när du har en sån bra hand? Det enda du gör med betten är att få killen att folda en svagare hand än du har, vilket du vill ha syn av, och att du slänger iväg mycket marker om han synar, då du nästan alltid är slagen om han synar, eventuellt inte av Ax (X<Q) om du har tur och killen inte är jättebra på poker.

 

Jag hade bettat mindre varje gata, men hade definitivt inte foldat handen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför bomba ut pott på flop och turn? Vill du skrämma iväg killen när du har en sån bra hand? Det enda du gör med betten är att få killen att folda en svagare hand än du har, vilket du vill ha syn av, och att du slänger iväg mycket marker om han synar, då du nästan alltid är slagen om han synar, eventuellt inte av Ax (X<Q) om du har tur och killen inte är jättebra på poker.

 

Jag hade bettat mindre varje gata, men hade definitivt inte foldat handen.

 

Varför skulle han inte syna med en sämre hand för???

Sitter han med T5d här så lär han ju ha alla Ax, ett antal mupp-par som T7, 84, några överspelade 88-KK,plus ett antal skumma bluff-catchers.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför skulle han inte syna med en sämre hand för???

Sitter han med T5d här så lär han ju ha alla Ax, ett antal mupp-par som T7, 84, några överspelade 88-KK,plus ett antal skumma bluff-catchers.

Bara för folk limp-synar skit pre betyder det inte att de kommer syna ner hela vägen med skit, speciellt inte om någon bettar ut pott varje gata, det var det jag ville ha sagt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Med fem till floppen tycker jag du gott kan checka turn. Finns ju massor av händer som slår dig, inte bara färgen utan nu också kåk.

 

Kan stämma. Det här var en fi med 53% vpip, 1.83% preflop raise %, 0.43% aggression factor. Jag var ganska inriktad på att han kunde ha floppat en flush, i vilket fall jag var en favorit [edit: jag har alldeles fel här, är inte favorit], alternativt inte kunde släppa ett färgdrag. Vid turn får möjligheten av att han har en kåk vägas (av mig vägd till mycket liten) mot att min hand nu har mängder av outs om det är en flush jag har mot mig. Vid river skulle det aldrig falla mig in att folda.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan stämma. Det här var en fi med 53% vpip, 1.83% preflop raise %, 0.43% aggression factor. Jag var ganska inriktad på att han kunde ha floppat en flush, i vilket fall jag var en favorit [edit: vilket det är mycket osannolikt att fi skulle förstå], alternativt inte kunde släppa ett färgdrag. Vid turn får möjligheten av att han har en kåk vägas (av mig vägd till mycket liten) mot att min hand nu har mängder av outs om det är en flush jag har mot mig. Vid river skulle det aldrig falla mig in att folda.

 

Jag kanske misstolkar dig; men du är ingen favorit om han floppat färg. Du är 32% att vinna. Om han floppat färgdrag tycker jag det är bättre att låta honom bluffa river, eftersom han sannolikt inte synar ett turnbet. Om ni varit headsup till floppen är det bara att bomba på IMO. Men med fem, nä.

 

Skrev lite fel i min analys, han har dig självklart också på floppen om han har ett set, du har ungefär samma equity mot det som en färg.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kanske misstolkar dig; men du är ingen favorit om han floppat färg. Du är 32% att vinna. Om han floppat färgdrag tycker jag det är bättre att låta honom bluffa river, eftersom han sannolikt inte synar ett turnbet. Om ni varit headsup till floppen är det bara att bomba på IMO. Men med fem, nä.

 

Skrev lite fel i min analys, han har dig självklart också på floppen om han har ett set, du har ungefär samma equity mot det som en färg.

 

Ja, du har rätt. Jag behövde en sanity check, tänkte fel om procenten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...