Gå till innehåll

Kaffedopp


Zumsar

Recommended Posts

  • Svars 2,5k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

WTF, trodde inte du var helt seriös på msn :mrgreen:

 

JT-handen vetifan om checksyn river är så hett när exakt alla drag sitter.

Men jag antar att du tycker att J8s-synen är helt okej?;-)

 

Saken med HU är ju att man knappt kan be om analys utan att visa alla händer som har spelats eftersom tidigare mönster, potter osv spelar så otroligt stor roll. JT är nuts mot honom i det där läget.:-)

Hur gick det förresten med bakfyllorna? :D

Blev faktiskt inte några fyllor alls för min del, festlivet där var inte något vidare och när det väl blev "utgång" så dracks det otroligt måttligt på alla håll tycker jag men det var kul iaf!:-)

Fantastisk grej du postade där, 13åriga Conor Oberst-videon.

 

Tycker nya albumet är bra. Vuxnare än bright eyes lixom, och det var väl på tiden att han gick i en ny riktning. Cape Canaveral är ju en suverän låt. Lycka till med liret!

Kul att det finns fler som uppskattar konst!

 

Jag är egentligen inget Conor Oberst-fan men lyssnar en del på det han har producerat men kan inte påstå att jag har så bra koll.

Du har PM :-)

Ska svara på det, men har en ovana att skjuta upp att svara på pm.

I hand 1 och 2 är det inte cardrunners "chefen" du möter?

BubonicPlague eller LJJones? Hursom imponerade ingen av dem direkt men jag turade en del iofs.:-)

 

 

 

 

Igår blev det lite liveslask men det var ganska avslaget och kom hem ganska tidigt. Lirade lite HU först men backade cirka 2k. Kände på lite 6-max NL1k på Everest och kände mig verkligen som hemma. Torskade tyvärr en del marginella händer och avslutade med att springa in i turnat överset i +300bb-pott mot största fisken men slutade ändå +500.

 

 

Fick blodad tand av 6-max så slog mig ner på FTP idag och grindade 7-8 bord NL1k ett par timmar. Gjorde ett dåligt spel och förlorade ett halvt inköp i onödan men annars är jag riktigt nöjd med mitt spel och sessionen slutar +$8k, väldigt skönt att kylan som infunnit sig i mitt 6-maxspel verkar släppt!:-D

 

 

Passivitet rules?:roll:

 

Full Tilt Poker Game #8054017466: Table Buckwood (6 max) - $5/$10 - No Limit Hold'em - 8:02:44 ET - 2008/09/13

Seat 1: Coolh4nd ($1,000)

Seat 2: Anabooola ($1,187)

Seat 3: sohigh247 ($1,244)

Seat 4: pvo83 ($2,220)

Seat 5: IHaveAStrong9 ($2,063)

Seat 6: AxisOfWeasel ($1,120)

Anabooola posts the small blind of $5

sohigh247 posts the big blind of $10

The button is in seat #1

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Anabooola Jack of DiamondsAce of Hearts

pvo83 calls $10

IHaveAStrong9 folds

AxisOfWeasel folds

Coolh4nd has 15 seconds left to act

Coolh4nd folds

Anabooola raises to $40

sohigh247 folds

pvo83 has 15 seconds left to act

pvo83 calls $30

*** FLOP *** 5 of Spades6 of DiamondsAce of Clubs

Anabooola checks

pvo83 bets $70

Anabooola has 15 seconds left to act

Anabooola calls $70

*** TURN *** 5 of Spades6 of DiamondsAce of Clubs4 of Spades

Anabooola checks

pvo83 bets $200

Anabooola has 15 seconds left to act

Anabooola has requested TIME

Anabooola calls $200

*** RIVER *** 5 of Spades6 of DiamondsAce of Clubs4 of Spades3 of Clubs

Anabooola checks

pvo83 bets $877

Anabooola has 15 seconds left to act

Anabooola has requested TIME

Anabooola calls $877, and is all in

*** SHOW DOWN ***

pvo83 shows Jack of Hearts10 of Clubs Ace Jack high

Anabooola shows Jack of DiamondsAce of Hearts a pair of Aces

Anabooola wins the pot ($2,381) with a pair of Aces

*** SUMMARY ***

Total pot $2,384 | Rake $3

Board: 5 of Spades6 of DiamondsAce of Clubs4 of Spades3 of Clubs

Seat 1: Coolh4nd (button) didn't bet (folded)

Seat 2: Anabooola (small blind) showed Jack of DiamondsAce of Hearts and won ($2,381) with a pair of Aces

Seat 3: sohigh247 (big blind) folded before the Flop

Seat 4: pvo83 showed Jack of Hearts10 of Clubs and lost with Ace Jack high

Seat 5: IHaveAStrong9 didn't bet (folded)

Seat 6: AxisOfWeasel didn't bet (folded)

 

 

 

 

Inget mer lir idag. Har en del olika bud på vad som händer ikväll men har inte riktigt bestämt mig för vad än men någon typ av utgång blir det iaf!:-)

 

 

Imorgon är det turneringssöndag, förmodligen kikar det förbi någon eller några för att klonka sönder tillsammans. Ska försöka hinna slänga ihop någon sammanfattning av resan eller åtminstone lägga upp lite bilder, kommer kanske på söndag.

 

 

Nästa vecka kommer det förmodligen bli massvis med grind eftersom föräldrarna reser bort och lillebrorsan inte klarar av att vara ensam hemma så blir så gott som en hel vecka med grind, i stora drag iaf. Veckan efter bär det av till London för WSOPE ME, kanske stannar en vecka längre för att försöka lira EPT London.

 

Sedan verkar det som om jag drar till något varmt ställe i en vecka med ett par polare, resmål inte bestämt. De är inte pokerspelare så kommer nog bli en resa utan dator och liknande, kan vara skönt att komma ifrån också.:-)

 

 

Det är den närmaste tidens planering, sedan vet jag inte riktigt vad som händer. Thailand eller Australien lockar iaf!:-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dracks måttligt på alla håll? Nu får du allt skärpa dig :) Vi hade ett gäng rediga fyllor

Äh, rena rama fjortisfyllorna!;-) Nej, men när jag tänker efter så dracks det en del faktiskt men till min egna besvikelse blev det inte så mycket för mig, vet inte hur det kom sig.

Skönt att se att du krossar Nl1k igen!! ;-)

 

+1

Tack så mycket! Var otroligt skönt att få komma tillbaka igen. Backat 1,5k sedan sist men känns väldigt stabilt. =)

Kaffet, nickar du anabooola på ongame?

Japp, är jag skyldig till någon utdragning?:-P

Zmums, du ser ut och ligga helt ok till i 40k gtd @ ftp :)

 

itm iaf :>

Det ville sig tyvärr inte riktigt. Nyckelpotten var när jag gjorde en superstandardresteal på sb mot knappen med KTs där han vaknade upp med KK.:-)

 

 

I övrigt har det varit kallt för både mig och grindpolaren so far. Småcashat i ett par stycken men ingenting värt att nämnas. Eller förresten är jag stolt över att få casha i ipokers 30k där jag två gånger (!) blev 2-outad av ett A. Första var 88 vs AA på 258 och den andra var TT vs AT på AT2, värt att nämnas att båda potterna var för över dubbelt average.:-)

 

 

Tycker den här är lite sexig också!;-)

 

Full Tilt Poker Game #8076079281: $35,000 Guarantee (60677543), Table 74 - 40/80 - No Limit Hold'em - 20:10:45 ET - 2008/09/14

Seat 1: SDPOKERSTUD (2,670)

Seat 2: Panukkio (8,255)

Seat 3: kamakazikam (2,485)

Seat 4: MyEntourage (2,200)

Seat 5: AustriaWien (6,220)

Seat 6: pokerarg (4,095)

Seat 7: MikeG5 (2,950)

Seat 8: mjorgenson13 (2,840)

Seat 9: Anabooola (4,000)

MyEntourage posts the small blind of 40

AustriaWien posts the big blind of 80

The button is in seat #3

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Anabooola Queen of HeartsAce of Diamonds

pokerarg folds

MikeG5 folds

mjorgenson13 folds

Anabooola raises to 240

SDPOKERSTUD folds

Panukkio calls 240

kamakazikam has 15 seconds left to act

kamakazikam calls 240

MyEntourage has 15 seconds left to act

MyEntourage folds

AustriaWien calls 160

*** FLOP *** Queen of DiamondsAce of ClubsQueen of Spades

AustriaWien checks

Anabooola checks

Panukkio has 15 seconds left to act

Panukkio checks

kamakazikam checks

*** TURN *** Queen of DiamondsAce of ClubsQueen of Spades7 of Diamonds

AustriaWien checks

Anabooola bets 540

Panukkio folds

kamakazikam has 15 seconds left to act

kamakazikam raises to 2,245, and is all in

AustriaWien folds

Anabooola calls 1,705

kamakazikam shows 7 of Hearts7 of Clubs

Anabooola shows Queen of HeartsAce of Diamonds

*** RIVER *** Queen of DiamondsAce of ClubsQueen of Spades7 of Diamonds7 of Spades

kamakazikam shows four of a kind, Sevens

Anabooola shows a full house, Queens full of Aces

kamakazikam wins the pot (5,490) with four of a kind, Sevens

*** SUMMARY ***

Total pot 5,490 | Rake 0

Board: Queen of DiamondsAce of ClubsQueen of Spades7 of Diamonds7 of Spades

Seat 1: SDPOKERSTUD didn't bet (folded)

Seat 2: Panukkio folded on the Turn

Seat 3: kamakazikam (button) showed 7 of Hearts7 of Clubs and won (5,490) with four of a kind, Sevens

Seat 4: MyEntourage (small blind) folded before the Flop

Seat 5: AustriaWien (big blind) folded on the Turn

Seat 6: pokerarg didn't bet (folded)

Seat 7: MikeG5 didn't bet (folded)

Seat 8: mjorgenson13 didn't bet (folded)

Seat 9: Anabooola showed Queen of HeartsAce of Diamonds and lost with a full house, Queens full of Aces

 

 

 

 

Har fortfarande ett gäng turneringar kvar att spela men ligger i nuläget back cirka $4k (investerat totalt $4,5k i runda slängar) men har tänkt spela en 20k HORSE-turre som obv blir räddningen!:lol:

 

Bright Eyes - Haligh, Haligh, A Lie, Haligh

 

Haligh, Haligh, A Lie, Haligh - Bright Eyes cover

 

 

Imorgon hade jag tänkt tillägna lite träning, en löprunda och kanske ett mindre fyspass också. I övrigt är det ganska öppet, förmodligen blir det någon timmes cash game men orkar nog inte monstergrind utan tar nog chillkväll hos någon polare.

 

Återkommer om det blir klonk, annars good night!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så nu har jag läst hela dagboken, från första kommentaren till den sista. Tog mig faktiskt tre dagar att komma hit ( nej inte konstant läsande ).

Får väl börja med att tacka för en mycket bra och intressant dagbok, hade nog läst alla kommentarer på varje sida även om den redan vart uppe i 100 sidor. Verkligen underhållande att läsa både dina och andras inlägg.

 

Lite spontant sådär så får jag väl gratulera till ditt framgångsrika pokerspelande. Du verkar verkligen vara värd det och inte direkt vara den personen som skriver "owned" när du 1-outar en kille.

"Good things come to good people" som någon sade innan, verkligen sant.

 

Att du är så ödmjuk osv över internet är verkligen härligt att se, länge sedan man såg den personligheten från någon bakom en datorskärm som aboslut inte skulle behöva vara ödmjuk och trevlig.

 

Nu slirar jag iväg lite och vet inte ens vad jag skriver men jag fortsätter så får fingrarna iaf fingrarna lite träning (lol).

 

Sen har jag väl några frågor osv som jag samlat på mig sen jag började läsa, så jag slänger in dem med.

 

Vart började din pokerkarriär (kanske står på förstasidan men var ju några dagar sedan jag var där och orkar inte hoppa dit nu, isf kan du ignora denna frågan) klonkade du hem frirulle och satt och harvade nl20 som så många andra eller vart det en fet insättning ? skulle gärna höra lite mer om detta skede av din karriär om du orkar :)

 

Hur långt kom du från ITM i turneringen i sydafrika ?

 

Och sedan undrar jag hur tusan man kan spela typ 10st nl1000$ utan någon form av statistikprogram ? ( i mina ögon borde man direkt då klassas som semiautistisk) haha, eller så kanske statistikprogram inte ens är användbart på så höga nivåer ? även här får du gärna slänga nån kommentar

 

det var väl det jag kom på sådär på rak arm , vart säkert hur grötigt som helst men vad gör väl det...=)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Läst naiv. super. ?

Nix, men med lite snabbhjälp av wikipedia förstår jag varför du undrar. Har alltid gillat göra små listor men sällan jag gör några dock.:-)

Om du inte har så gör det. Så jäkla skön bok rak igenom :-)

Får bli nästa bok jag läser, efter Tärningsspelaren! Inte så mycket tid eller lust att läsa böcker just nu men ibland kommer suget och då ska jag ha den hemma!

Så nu har jag läst hela dagboken, från första kommentaren till den sista. Tog mig faktiskt tre dagar att komma hit ( nej inte konstant läsande ).

Får väl börja med att tacka för en mycket bra och intressant dagbok, hade nog läst alla kommentarer på varje sida även om den redan vart uppe i 100 sidor. Verkligen underhållande att läsa både dina och andras inlägg.

 

Lite spontant sådär så får jag väl gratulera till ditt framgångsrika pokerspelande. Du verkar verkligen vara värd det och inte direkt vara den personen som skriver "owned" när du 1-outar en kille.

"Good things come to good people" som någon sade innan, verkligen sant.

 

Att du är så ödmjuk osv över internet är verkligen härligt att se, länge sedan man såg den personligheten från någon bakom en datorskärm som aboslut inte skulle behöva vara ödmjuk och trevlig.

 

Nu slirar jag iväg lite och vet inte ens vad jag skriver men jag fortsätter så får fingrarna iaf fingrarna lite träning (lol).

 

Sen har jag väl några frågor osv som jag samlat på mig sen jag började läsa, så jag slänger in dem med.

 

Vart började din pokerkarriär (kanske står på förstasidan men var ju några dagar sedan jag var där och orkar inte hoppa dit nu, isf kan du ignora denna frågan) klonkade du hem frirulle och satt och harvade nl20 som så många andra eller vart det en fet insättning ? skulle gärna höra lite mer om detta skede av din karriär om du orkar :)

 

Hur långt kom du från ITM i turneringen i sydafrika ?

 

Och sedan undrar jag hur tusan man kan spela typ 10st nl1000$ utan någon form av statistikprogram ? ( i mina ögon borde man direkt då klassas som semiautistisk) haha, eller så kanske statistikprogram inte ens är användbart på så höga nivåer ? även här får du gärna slänga nån kommentar

 

det var väl det jag kom på sådär på rak arm , vart säkert hur grötigt som helst men vad gör väl det...=)

Väldigt kul att du tog dig tid att skriva lite tankar och frågor, ska besvara så fort jag får lite mer tid. =)

 

 

Fick brev från skatteverket idag!

 

Reaktion::ola::mad::eek::-(:shock: :shock: :shock::o :o :cry::-? :-? :-|:ola:

 

Funderade en sekund att vänta öppna det tills efter resan, men tog tjuren i hornen. Rev upp det, ivrigt och förstod till en början inte riktigt hur mycket jag var skyldig eftersom det var mitt första brev. Till min lättnad var det inga stora siffror och kom snart fram till att jag var skyldig dem 29kr, gg wp.:mrgreen:

 

 

 

Flyger ner till London inatt (för mig med semiskruvad dygnsrytm, många säger nog tidig morgon) vid 7-tiden för att lira WSOPE ME. Tydligen ska EPT gå veckan efter så ska försöka kvala in dit också via livesattar, vore kul att lira det också.:-)

 

 

Har inte spelat poker sedan måndags. Testade cash game på Ongame för första gången men det var riktigt kallt och backade 8k på NL1k, 5-max. Var en hel del suck outs, förlorade coins och ett och annat marginellt beslut där jag valde fel. Tappade suget rejält och har tillbringat tiden åt träning och vänner istället, mycket roligare än att backa på kortspel.;-)

 

 

Hade seriepremiär i söndags i handbollen, vi vann med stabila 33-22 och är nöjd med både mitt och lagets spel. Fick peta in 8 bollar, tyvärr gjorde brorsan lika många.:-P

 

 

 

Aja, tänkte mest visa att jag var vid liv. Ska svara på PM med mera så fort jag får lite tid över. Vet inte om jag ska spela dag 1A eller 1B ännu (27e/28e) men tar med mig bärbara så ska försöka göra updates därifrån.

 

Lite info saxat från http://wsope.betfair.com/

 

27th September:

Event 4 - £10,000 + £350 No Limit Holdem Main Event

6 day event with 2 starting days*

Final table: 2nd October

Play starts at 1pm every day. CAP: 500 players

 

General Information

Players will start with 20,000 in tournament chips.

Each level will last 120 minutes.

There will be a 20 minute break at the end of each level. Dinner break will be after 3 levels of play each day and last 2 hours.

Play will begin each day at 1PM for days 1A & 1B, Sept 27-28.

Play resume at 1PM for all subsequent days, Sept 29-Oct 2.

First day of play will be divided into 2 flights, Day 1a and 1b. Each flight will play (5) levels on days 1a-1b. If the field has not reached 100 players by the completion of level 5 on day 1a, play will continue until 100 players remain. Play on Day 1b will continue for the same amount of time as on Day 1a.

Day 2 – The field will be combined together and play (5) levels.

Day 3 - Play down to (27) players.

Day 4 – Play down to (9) Players.

Day 5 – Final (9) play down to (1) winner.

Tournament Director reserves the right to extend playing time on any day in order to complete the tournament as scheduled.

 

Verkar som om det är riktigt trevlig struktur och ordning på det hela!

 

 

The Clash - London Calling

 

 

 

Wish me luck!!!:-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1. Jag suger på HORSE.

 

2. Otroligt kall turneringssöndag, väldigt mycket bad beats.:-(

 

3. Jag gillar griller2000's covers, http://uk.youtube.com/profile_videos?p=r&user=griller2000&page=1

 

4. Listor är roliga att göra.

 

5. Den här blev tyvärr sämre än planerat.

 

 

wtf, det e ju Kraclob + 15kg :shock:

 

/SK

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nix,Hade seriepremiär i söndags i handbollen, vi vann med stabila 33-22 och är nöjd med både mitt och lagets spel. Fick peta in 8 bollar, tyvärr gjorde brorsan lika många.:-P

 

 

Mkt trevlig sport!

Då kommer givetvis den obligatoriska följdfrågan:

 

Vilket lag spelar du för? Ålder vore också intressant. Har en känsla av att vi är jämngamla, men kan ha väldigt fel. Ha det gott och lycka till i London!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...