SOLDforFOOD Postad 16 Augusti , 2008 Rapport Postad 16 Augusti , 2008 Problemet är att om man kommer långt får man gå som en walking zombie till jobbet... Kliv upp i nivå så har du råd att ta ledigt om du går långt =) Citera
kesoso Postad 16 Augusti , 2008 Rapport Postad 16 Augusti , 2008 Tierpare ska bara förstöra grejer så va på din vakt hehe... Citera
ztoobez Postad 16 Augusti , 2008 Rapport Postad 16 Augusti , 2008 Jag menade mer att det är hemskt att utsätta sig för att bli utslagen ur så många. Själv blir jag helt frustrerad när jag åker ut. Det finns ju liksom inget efter, bara tomt Citera
Metaddict Postad 16 Augusti , 2008 Rapport Postad 16 Augusti , 2008 99 måste väl ändå bara vara klar push där. Citera
Zumsar Postad 17 Augusti , 2008 Författare Rapport Postad 17 Augusti , 2008 Ska svara på allt men tänkte bara snabbt kika in och säga att ikväll ska det nötas turneringar här ikväll! Tre kompisar kikar förbi och alla ska lira turrar, så någon måste ju klonka. Kostnaden ikväll landar på 5k så krävs någon hyfsad placering för att inte backa. Ska hoppa in i duschen nu och käka något innan allting drar igång. Kvällens schema: 18.00 – SvS Veckopotten 18.00 – Ongame Big Deal 150k 18.30 – Everest 100k 18.45 – Party Sunday 300k 20.00 – Ladbrokes 100k 20.00 – Redbet €100k 20.00 – iPoker 250k 21.00 – Party High Roller 30k 21.00 – Ongame 100k 1 rebuy 21.30 – UB 200k 21.45 – iPoker 30k 22.00 – Bodog 100k 02.00 – UB 20k 02.30 – Bodog 25k 20.00 – FTP FTOPS #24 20.00 – FTP 24k 21.00 – FTP 40k 00.00 – FTP FTOPS ME 01.00 – FTP 35k 01.05 – FTP Sunday Mulligan 150k 01.30 – FTP 33k 02.00 – FTP 65k 02.00 – FTP 32k 02.30 – FTP 22k 03.30 – FTP 50k 04.00 – FTP 28k 05.00 – FTP 30k Ikväll hoppas vi på klonk, lycka till allihopa! Citera
Gäst Postad 17 Augusti , 2008 Rapport Postad 17 Augusti , 2008 Varför spelar du massa lowrollers på FTP men inga öht på Stars? gl Citera
Zumsar Postad 18 Augusti , 2008 Författare Rapport Postad 18 Augusti , 2008 Problemet är att om man kommer långt får man gå som en walking zombie till jobbet... Vet hur det är. Minns hur svårt det var att få tid att spela turneringar under skoltiden, fungerar inte om man verkligen inte jobbade hårt för det. Skönt att man var fullfjädrad cash gamespelare på den tiden. Perfekt till turregrinden! Den är riktigt skön och gillar det mesta med Nomy. Min personliga favorit just nu är Freakshow (lyssnat lite för mycket på just Cocain:-P). Snyggt Raz! Thanks, tyvärr gick det inte lika bra inatt. Tierpare ska bara förstöra grejer så va på din vakt hehe... Var där och lirade pingis ett antal gånger och försvann ju alltid något. Blev dock inte Tierp utan bastu+inomhuspool och chill hela kvällen/natten istället, riktigt trevligt. Jag menade mer att det är hemskt att utsätta sig för att bli utslagen ur så många. Själv blir jag helt frustrerad när jag åker ut. Det finns ju liksom inget efter, bara tomt Efter ikväll förstår jag precis vad du menar. Nej men förklarade min syn på turneringar tidigare. Sammanfattningsvis kan jag säga att jag inte direkt blir tiltad eller irriterad speciellt lätt när det gäller turrar eftersom jag själv får vara den som drar ut så mycket oftare än i cash game. 99 måste väl ändå bara vara klar push där. Tyckte också det, tack för att du bekräftade det. =) Varför spelar du massa lowrollers på FTP men inga öht på Stars? gl Inte orkat verifiera mitt Starskonto än och är gul där så inte kunnat casha in mer. Lirar några extra på FTP för att fylla ut, testa lite nya spelsätt och så trivs jag verkligen med deras klient. Tack så mycket och detsamma (lite sent kanske)! Kallt! Cashat i en av kvällens 30-talet turrar och fick cirka $350 för den så kvällen verkar landa på -4,5k. Första backdagen på länge så har inte någon anledning att vara ledsen och ingen rätt att whina men det har varit kallt inatt, den saken är säker. I FTOPS ME kom jag hyfsat långt men åkte till sist som short med KK vs AQ all in pre i en pott på average, med den i bagaget hade en ITM inte varit långt borta. I övrigt har jag varit otimad och missat en del viktiga coins, inte mycket mer att säga. Bara att lägga kvällen bakom sig. Har iaf haft trevligt sällskap bestående av tre kompisar samt brorsan som satte sig och grindade lite cash game under kvällen, alltid något. Har två sista hopp kvar om räddning, en 30k och en 22k på FTP men det ser inte ljust ut. Vet inte hur morgondagen ser ut, inget direkt planerat så kanske blir en till turneringskväll även fast spelsuget inte är på topp just nu av förståeliga skäl. Nattens låt: Midnight Oil - Beds are Burning God natt! Citera
Zumsar Postad 19 Augusti , 2008 Författare Rapport Postad 19 Augusti , 2008 Bakgrundsmusik vid läsning av följande text: Ingen poker idag. Vaknade sent och har mest tagit det lugnt och softat på egen hand. Har funderat en del på min livssituation och har bestämt mig för att göra några ändringar. Är väldigt nöjd med hur jag lever just nu men tror jag skulle må ännu bättre med några förändringar, något att jobba på. Lillebrorsan ska börja högstadiet imorgon (där jag bor räknar man högstadiet 6-9 och inte 7-9 som jag tror är standard). Under hela dagen har han kommit till mig och frågat om hur det var för mig, saker han borde tänka på och så vidare. Är uppriktigt riktigt rörd hur nära han och jag är samt hur mycket respekt och närhet vi ger varandra. Har även en äldre bror och de två har ett mer normalt syskonförhållande med lite bråk, lite munhugg och lite tvister. Så är det inte mellan honom och mig. Han har alltid anförtrott mig saker som han inte berättat för andra och han har även "gått i många av mina fotspår". Exempelvis hade jag som policy att aldrig svära under hela hans uppväxt, något han aldrig gör. Är även själv mycket noga med att inte skräpa ned, något han heller aldrig gör. Dessa småsaker kan verka obetydliga men har gjort att jag förstår hur mycket mitt beteende påverkar honom. Jag har aldrig i mitt liv tagit ett bloss av en cigarett och inte heller testat att snusa och under kvällens prat visade han på stor mognad när han själv tog upp hur dumt grupptryck med mera är och jag tror faktiskt att han kommer klara av att hålla sig borta ifrån det. För en tid sedan satt vi och snackade lite och jag ställde honom frågan om han var sugen att testa på poker. "Nej, den dagen du började med pokern har du inte haft lika mycket tid att vara med mig. Om du inte är hos kompisar eller hittar på annat så spelar du poker." Det svaret har legat och gnagt och jag har faktiskt dragit ner på pokerspelandet en hel del och jag ser inte att den tid jag lägger ner på pokern längre tar upp för stor del av min fritid. Skulle inte jag fått hans wake up call för cirka 2-3 månader sedan så hade jag förmodligen inte haft en så otrolig sommar som jag har haft det här året. Visst, jag kanske skulle varit några dollar rikare men dessa pengar är inget i jämförelse med den sociala utvecklingen jag har tagit del av och all den glädjen jag har både fått och givit. Hela meningen med den här texten, för er som har orkat läsa det, är att jag vill att ni ska fundera på er livssituation. Jag menar inte att jag själv var spelberoende men var säkert på god väg och kan i ärlighetens namn säga att min livsstil inte är riktigt lika sund som den var för två år sedan då poker introducerades i mitt liv. Vad jag vill försöka få fram är att fundera på din livssituation, är du nöjd med den? Får poker sin lagom stora del i din vardag eller prioriterar du den före mycket annat? Detta är standardfrågor som ställs i spelberoendesammanhang men för mig har inte frågorna haft någon kraft innan min lillebrors svar på min fråga angående pokern. Kanske, kanske kan den här texten fungera som någon annans väckarklocka ur pokerns grepp, kanske inte. Vad jag vill lägga stor vikt på är dock att pokern faktiskt har gett mer än den har tagit och skulle inte alls vara den person jag är idag utan den och tror att de flesta som följt mig från början kan intyga på att jag verkar leva ett sunt liv. Men i dagens läge, när pokern har haft sin inverkan, tycker jag att det är dags för min del att fortsätta min utveckling och gå vidare. Har möjligtvis dramatiserat mer än nödvändigt och fått någon att tro att jag är en söndertrasad spelberoende själ men hade bara lust att skriva något angående ämnet då jag ville påminna mig själv om hur viktigt att inte låta spelet fånga dig. Läste igenom vad jag skrivit lite snabbt och det såg nästan ut som om jag funderade på att lägga pokern på hyllan, så är absolut inte fallet men jag ska dra ner något på det (även om jag i dagsläget inte alls spelar lika mycket som jag gjorde under en tid före mitt 2-månadersbreak). Detta är bara en av mina förändringar i livet som jag ska påbörja, andra saker är att fortsätta att träna hårdare och fortsätta hitta på roliga och improviserade saker med vänner. Detta är något jag väntar med att skriva om en annan gång dock. Nu ska jag sova, imorgon ska jag städa mitt rum samt träna handboll på kvällen. Istället för att sätta mig och spela poker efter det har jag planerat att faktiskt hoppa in på msn en sväng och snacka med lite folk och bara ta det lugnt. =) Nattlig poesi ska inte tas alltför seriöst, speciellt inte efter att jag sett The Dark Knight och inte imponerats. Ohoy! Citera
Zumsar Postad 19 Augusti , 2008 Författare Rapport Postad 19 Augusti , 2008 Härlig morgon! Ställer klockan på 11.19 för att påbörja lite tillbakavändning av dygnet. 11.13: Vaknar upp av kraftigt näsblod (något som ofta hände under mina yngre år men blivit allt mer ovanligt och var säkert 5-6 månader sist). Någon minut senare hör jag en geting komma in i rummet. Har noll respekt för dessa och lyckas bli stungen. Är inte speciellt känslig för sticken och avlägsnar kroppen för att gå ner och käka lite frukost. Då ser jag ytterligare två getingar flyga in genom fönstret, wtf? Utrotade dessa två men ser nu fram emot en väldigt händelserik fortsättning på detta! Citera
mr-flow Postad 19 Augusti , 2008 Rapport Postad 19 Augusti , 2008 Sjukt vad jag ser upp till dig. Jag har också bra familjerelationer men jag har också lagt ner på tok för mycket tid med poker, speciellt med tanke på att jag inte ens tjänar särskillt bra på det. Jag är förövrigt också 89, dock så flyttade den sista av mina bröder som bodde hemma för två veckor sen så nu behöver jag ju inte qualitytima här hemma med honom men jag ångrar att jag inte gjort. Vet inte riktigt poängen med min text men vafan, du skriver bra inlägg och är en bra förebild för många på forumet (borde vara) trots att du är yngre än de flesta. Ville bara ge dig lite credd! Citera
AnteSvante Postad 19 Augusti , 2008 Rapport Postad 19 Augusti , 2008 Sjukt vad jag ser upp till dig. Jag har också bra familjerelationer men jag har också lagt ner på tok för mycket tid med poker, speciellt med tanke på att jag inte ens tjänar särskillt bra på det. Jag är förövrigt också 89, dock så flyttade den sista av mina bröder som bodde hemma för två veckor sen så nu behöver jag ju inte qualitytima här hemma med honom men jag ångrar att jag inte gjort. Vet inte riktigt poängen med min text men vafan, du skriver bra inlägg och är en bra förebild för många på forumet (borde vara) trots att du är yngre än de flesta. Ville bara ge dig lite credd! +1 Citera
Bluwajt Postad 19 Augusti , 2008 Rapport Postad 19 Augusti , 2008 Bara att hålla med. Riktigt inspirerande att läsa det du skriver och det får en verkligen att tänka till. Citera
gEeWhiZm8 Postad 19 Augusti , 2008 Rapport Postad 19 Augusti , 2008 Sjukt vad jag ser upp till dig. Jag har också bra familjerelationer men jag har också lagt ner på tok för mycket tid med poker, speciellt med tanke på att jag inte ens tjänar särskillt bra på det. Jag är förövrigt också 89, dock så flyttade den sista av mina bröder som bodde hemma för två veckor sen så nu behöver jag ju inte qualitytima här hemma med honom men jag ångrar att jag inte gjort. Vet inte riktigt poängen med min text men vafan, du skriver bra inlägg och är en bra förebild för många på forumet (borde vara) trots att du är yngre än de flesta. Ville bara ge dig lite credd! +2 Nattlig poesi ska inte tas alltför seriöst, speciellt inte efter att jag sett The Dark Knight och inte imponerats. Shhiiit mannen, gillade du inte den? Citera
Gustaf112 Postad 19 Augusti , 2008 Rapport Postad 19 Augusti , 2008 Bra inlägg. Sitter också själv och funderar på vad jag ska göra av mitt liv. Är 24 år gammal och sen jag började med pokern för ca 1,5 år sedan har mitt sociala liv tyvärr helt dött ut. Inte för att det var speciellt stort före det men ändå. Har ingen tjej heller och längtan efter en är brutal. Det är mitt eget fel till stor del att det har blivit så även om jag haft en del problem med depression som har gjort att jag haft svårt för att ta kontakt med människor. Nätpoker har varit en ersättare till "att göra saker" och idag spelar jag på tok för mycket. Visserligen tjänar man bra på poker men jag vill egentligen inget annat än att sluta spela, börja på någon kort utbildning som skulle passa mig, återvända till träningen och ha en normal dygnsrytm. Har provat ett flertal utbildningar (civ. ing, biolog, meterolog) men tröttnar alltid efter ett par månader lr. halvår. Känns som att dessa ubildningar är oändligt långa och inte alltid garanterar ett jobb vid examen. Min motivation är i botten när det handlar om skola. Gick bra på gymnasiet har riktigt bra betyg men efter det har det bara varit som piss att gå i skolan. Har kollat upp yrkesutbildningar och hittat en som verkar intressant, lagom lång och som ger ett jobb. Yrkesdykare tar ett år att bli men det känns som ett jättekliv att flytta till Bergen i Norge utan någon kompis eller kontakt där. Därmot tror jag själv att det hade varit bra för mig. Jag hade tagit mig ur pokerberoendet och förmodligen trivts ganska bra med att jobba under vattnet. Du är grymt stark som har disciplinen att behålla det sociala livet, plussa på poker, fortsätta träna och stå kvar med båda benen på jorden. Om någon har något att tipsa om ang min text så skriv gärna. Var bara tvungen att skriva av mig. Gustaf Citera
two_aces Postad 19 Augusti , 2008 Rapport Postad 19 Augusti , 2008 Verkar som det blivit sjukt mycket getingar senaste tiden. Kiosken på golfbanan var tvungna att stänga pga getingar. Samt sjukt mycket överallt ute på landet tycker jag. I övrigt bra inlägg tidigare, har två bröder själv och vi ses tyvärr alltför sällan. Citera
bigdwarf Postad 19 Augusti , 2008 Rapport Postad 19 Augusti , 2008 Ta chansen och flytta till Norge nu medans du är relativt ung, tror verkligen inte du kommer ångra det. Jag har själv vart nära många gånger att ta mig ifrån Västerås men kommit på att jag är antingen för feg el för bekväm. Sen det där med dykning låter ju onekligen spännande. Sett några norska filmer jag kan rekommendera, dom utspelar sig i Bergen, Varg Veum heter serien och är ungefär som norska Beck, riktigt bra vissa av dom filmerna. Och ja, det känns som att poker gör en ganska ensam och deprimerad till slut, det är något jag själv känt iaf. Jag tror bara problemet ligger hos en själv där, och man kan verkligen få livsgnistan tillbaka bara man lägger ner lite energi. Pokerspelare har väl en tendens att bli lite lata (el är det bara jag?). GL å bra inlägg kaffet, as usual. Citera
Zumsar Postad 21 Augusti , 2008 Författare Rapport Postad 21 Augusti , 2008 Ska svara på allting men har lovat en kompis att vara vaken vid 11 imorgon så ska försöka komma i säng så fort som möjligt när de sista turneringarna är över. Ursäktar för ett rörigt inlägg men är ordentligt trött. =) Spelledig i måndags och igår för att göra lite annat och glömma bort den kalla söndagen. Drog igång några turneringar vid 20-tiden idag men höll mig till FTP, iPoker och Ongame för att mest slölira några turneringar eftersom jag var för trött för monstergrind. Klonk Ikväll fick jag för första gången på länge ro hem en förstaplats, och var mycker gladare över att få gå ut ur striden som segrare än själva vinsten i sig! Turneringen var iPokers 30k $200 rebuy och vinsten gav $10,2k. =) Hade väldigt trevligt kortsnitt på finalbordet och nere på 3-handat gör jag ett lyckat semihjältespel och vi går hu med mina 200k mot hans 100k. Svänger en del och vi spelade hu i över 30 minuter iaf. Jag var som sämst nere på 80k men efter en uppdubbling med 22 vs K9 på 259 fick jag vinna med AK vs A9 all in pre. Kom också itm i iPokers 50k och fick $200 för det. Varit kallt på FTP ett tag nu och sitter kvar med kvällens sista turnering nu som är 65k där jag har average med 150 pers kvar, 63 itm. =) Återkommer om det blir klonk, annars blir det nog inte spel förrän på lördag då det förhoppningsvis händer lite annat tills dess. Nattens låt (tror aldrig att jag har hört den förut men upptäckte den av slump idag, love it!): God natt! Citera
Haslo Postad 21 Augusti , 2008 Rapport Postad 21 Augusti , 2008 Grattis som fan igen. Du imponerar på mig. Du är helt enkelt sick Citera
Sladdafan Postad 21 Augusti , 2008 Rapport Postad 21 Augusti , 2008 Du e sjuk! Stort grattis! Använder du pt btw? Grafer hade varit kul o se =) Rädd för skattemasen så visa inte några siffror i $ eller BB bara händer o grafen =) Citera
Zumsar Postad 22 Augusti , 2008 Författare Rapport Postad 22 Augusti , 2008 OBS Stor risk att vissa delar är luddigare än alla PFs navlar tillsammans men så kan det gå när man är trött och har ett par turneringar i bakgrunden. Får någon för sig att läsa igenom allting kan jag rekommendera en vacker duett: Sjukt vad jag ser upp till dig. Jag har också bra familjerelationer men jag har också lagt ner på tok för mycket tid med poker, speciellt med tanke på att jag inte ens tjänar särskillt bra på det. Jag är förövrigt också 89, dock så flyttade den sista av mina bröder som bodde hemma för två veckor sen så nu behöver jag ju inte qualitytima här hemma med honom men jag ångrar att jag inte gjort. Vet inte riktigt poängen med min text men vafan, du skriver bra inlägg och är en bra förebild för många på forumet (borde vara) trots att du är yngre än de flesta. Ville bara ge dig lite credd! Jag kan bara tacka och ta emot, även om inlägget saknade poäng för dig och andra så gjorde det inte det för mig iaf. Värmde väldigt mycket, ska försöka hålla fast vid det om det blåser kallt någon gång. Tack! +1 Bara att hålla med. Riktigt inspirerande att läsa det du skriver och det får en verkligen att tänka till. Trevligt att få respons på att det man kladdar ner gör någon nytta för andra än mig. Funderade ett tag på att inte posta det senaste långa inlägget eftersom jag ändå hade fått ut det ur mig, men sedan tänkte jag att det skadar nog iaf inte. =) Bra inlägg. Sitter också själv och funderar på vad jag ska göra av mitt liv. Är 24 år gammal och sen jag började med pokern för ca 1,5 år sedan har mitt sociala liv tyvärr helt dött ut. Inte för att det var speciellt stort före det men ändå. Har ingen tjej heller och längtan efter en är brutal. Det är mitt eget fel till stor del att det har blivit så även om jag haft en del problem med depression som har gjort att jag haft svårt för att ta kontakt med människor. Nätpoker har varit en ersättare till "att göra saker" och idag spelar jag på tok för mycket. Visserligen tjänar man bra på poker men jag vill egentligen inget annat än att sluta spela, börja på någon kort utbildning som skulle passa mig, återvända till träningen och ha en normal dygnsrytm. Har provat ett flertal utbildningar (civ. ing, biolog, meterolog) men tröttnar alltid efter ett par månader lr. halvår. Känns som att dessa ubildningar är oändligt långa och inte alltid garanterar ett jobb vid examen. Min motivation är i botten när det handlar om skola. Gick bra på gymnasiet har riktigt bra betyg men efter det har det bara varit som piss att gå i skolan. Har kollat upp yrkesutbildningar och hittat en som verkar intressant, lagom lång och som ger ett jobb. Yrkesdykare tar ett år att bli men det känns som ett jättekliv att flytta till Bergen i Norge utan någon kompis eller kontakt där. Därmot tror jag själv att det hade varit bra för mig. Jag hade tagit mig ur pokerberoendet och förmodligen trivts ganska bra med att jobba under vattnet. Du är grymt stark som har disciplinen att behålla det sociala livet, plussa på poker, fortsätta träna och stå kvar med båda benen på jorden. Om någon har något att tipsa om ang min text så skriv gärna. Var bara tvungen att skriva av mig. Gustaf Ska försöka svara så gott jag kan, får hoppas att det är läsbart (ej kontrollerat stavning och meningsuppbyggnad). Vill du prata mer så är det bara att pma msn eller något. =) För det första så tror jag det är många pokerspelare som befinner sig i en liknande period i livet, just eftersom pokern kan ta så stor plats i ens liv att det till slut blir livet som tar plats av pokern. Nu säger du att du har gått hela vägen, förlorat all socail kontakt (återkommer till detta snart). Jag själv kände ett tag när pokern hade som störst plats i mitt liv att när någon undrade om vi skulle hitta på någonting så tänkte jag "äsch, då hinner jag ju inte spela poker, vafan..." men svarade, till min glädje idag, ändå oftast ja. Problemet är om man börjar svara nej och gång på gång avstår från diverse aktiviteter. (obs, man behöver även lugn och ro för sig själv då och då men jag tror de flesta innerst inne känner att de prioriterar pokern för högt). Jag ser en del likheter mellan dig och mig, samtidigt en del skillnader. Jag har inte heller haft ett seriöst förhållande på väldigt länge (har nog inte ens haft ett enda riktigt seriöst förhållande) men jag själv trivs med det i dagsläget. Lättaste sättet att träffa tjejer tror jag är genom sitt kontaktnät. Jag vill att du tänker efter, finns det inte någon person du kan ringa till eller prata med och försöka hitta på något utan att det känns konstigt? Svarar du ja så tycker jag att du ska ta kontakt med honom/henne/dem så fort som möjligt och försöka styra upp något roligt att hitta på. Genom att träffa dem så kommer du även träffa deras vänner och så är kulan i rullning. Skulle du svara nej så tycker jag att du ska fundera på vad du gillar här i livet, någon hobby bortsett från pokern. Kan vara allt möjligt, från träning och musik till konst och politik. Försök komma på vad du gillar och gå därefter med i en förening eller liknande, där kommer du förhoppningsvis träffa på nya personligheter att bli bekant med. (Ett alternativ här är ju som sagt att börja plugga eller jobba, där finns det också många nya människor att lära känna) Mitt personliga tips är att i första hand försöka reparera kontaktnätet, eller spinna ett nytt. Efter det så kommer tjejerna på köpet. Har själv haft problem att ta kontakt med människor, alltid varit den tillbakadragne som inte säger så mycket. Inte längre! Anledningen till min tillbakadragenhet var dåligt självförtroende, jag brydde mig för mycket om vad folk tyckte och tänkte. Tränade upp självförtroendet och tänkte "Fuck it, vad är det värsta som kan hända?" Vet inte om det är dåligt självförtroende som är bakom din svårighet att få kontakt med folk och jag vet inte heller vad depressionen berodde på men det bästa sättet att bota den svårigeheten är att ta kontakt med folk och "träna" eller vad man ska säga. Måste ge dig beröm för att du orkat testa så många olika utbildningar. Det visar ju att du menar det du säger, att du vill bort från poker. Jag själv var otroligt skoltrött under sista året i gymnasiet. Nu däremot, enbart 3 månader efter studenten, är jag sugen på att plugga vidare då jag har hittat ett ämnesområde/yrke jag funderar på att försöka utbilda mig till. Jag kan förstå att man inte är sugen att sätta sig i skolbänken i 5 år för att utbilda sig till något man inte brinner för. Just därför tror jag att du kan vara inne på rätt spår när du funderar på något tillfälligt (till en början, sedan får du ju se om du trivs med det) arbete som fångat ditt intresse. När du beskrev planerna om yrkesdykare i Norge (som jag förövrigt kan rekommendera då jag under min dykarkurs träffade ett gäng som jobbat där något år som verkligen hade haft det bra och utvecklat både sin dykning och även sin personlighet) så använde du formen "hade". Därmot tror jag själv att det hade varit bra för mig. Jag hade tagit mig ur pokerberoendet och förmodligen trivts ganska bra med att jobba under vattnet. Du måste övertala dig själv att detta fortfarande i högsta grad är något du kan genomföra, något du kan testa på. Det var inte ditt livs chans som passerade för två år sedan utan chansen finns där nu med, ta den och testa! Blev som väntat lite rörigt och sådär men tror jag fick fram en del av det jag försökte åtminstone. Jag vill avsluta med att tacka för dina vänliga avslutande ord och hoppas att allt blir så bra som möjligt! //Rasmus Ta chansen och flytta till Norge nu medans du är relativt ung, tror verkligen inte du kommer ångra det. Jag har själv vart nära många gånger att ta mig ifrån Västerås men kommit på att jag är antingen för feg el för bekväm. Sen det där med dykning låter ju onekligen spännande. Sett några norska filmer jag kan rekommendera, dom utspelar sig i Bergen, Varg Veum heter serien och är ungefär som norska Beck, riktigt bra vissa av dom filmerna. Och ja, det känns som att poker gör en ganska ensam och deprimerad till slut, det är något jag själv känt iaf. Jag tror bara problemet ligger hos en själv där, och man kan verkligen få livsgnistan tillbaka bara man lägger ner lite energi. Pokerspelare har väl en tendens att bli lite lata (el är det bara jag?). GL å bra inlägg kaffet, as usual. Det är inte bara du som blivit lite försoffad av pokern! Sedan kan jag bara hålla med angående trippen till Norge. Är det något jag verkligen lärt mig under mitt 18-åriga liv så är det just att våga ta steget, testa något annorlunda då det värsta som kan hända inte ens kan ställas i jämförelse med det underbara man kan lyckas med. Lite luddigt men jag menar att istället för att tveka för mycket eller bara lägga allting på is så borde man göra sakerna man "drömmer" om. Själv har jag ett uttjatat men mycket fungerande trick. Fantisera dig fram 40 år i framtiden, kommer du då ångra att du inte tog klivet, att du inte testade? Detta använder jag också i mycket små och oviktiga frågor eftersom det tankesättet får mig att hitta på fler roliga saker. Genom att ta "rätt" beslut i små situationer (kan vara så enkelt som ska jag säga hej till kassörskan istället för att surmulet gå förbi eller hitta på något med en kompis en kväll istället för att slösurfa på datorn) så tar man små steg in i en positiv trend som gör att man verkligen försöker leva livet istället för att bara låta det gå förbi. Shhiiit mannen, gillade du inte den? Den var inte direkt dålig, men imponerade inte heller. Har aldrig riktigt gillat så gått som renodlade actionfilmer även om de försökte slänga in lite moraliska bitar här och där. Den får kanske 7/10, jag blir hellre berörd eller på något sätt påverkad av en film (annat än roande tidsfördriv) för att jag ska uppskatta en film på riktigt. Verkar som det blivit sjukt mycket getingar senaste tiden. Kiosken på golfbanan var tvungna att stänga pga getingar. Samt sjukt mycket överallt ute på landet tycker jag. I övrigt bra inlägg tidigare, har två bröder själv och vi ses tyvärr alltför sällan. Aha, så pass? Trodde det var någon förbannelse för att jag försökte leka duktig och kliva upp lite tidigare än nödvändigt. Grattis som fan igen. Du imponerar på mig. Du är helt enkelt sick Tack så mycket! Men det borde vara min tillfälliga tur du borde vara imponerad av, inte mig. congratz igen. Tack, igen! Kom på att jag glömt svara på pm, ledsen för väntan. Du e sjuk! Stort grattis! Använder du pt btw? Grafer hade varit kul o se =) Rädd för skattemasen så visa inte några siffror i $ eller BB bara händer o grafen =) Tyty! Har PT men använder det aldrig till turneringar, och väldigt sällan när jag väl spelar cash game så har tyvärr inga grafer att bjuda på är jag rädd för. För att hålla koll på ungefär hur det går så brukar jag räkna på kvällens ungefärliga kostnad kontra vinster och memorera om det blev en plus- eller minusdag. Sedan om det är -3k, +2k eller +8k "spelar ingen roll" då jag bara tänker på det som en backdag och två plusdagar. Förstår om det låter sjukt men på något märkligt sätt får det mig att hantera variansen bättre, fråga mig inte hur. Igår bubblade jag sista 65k med JJ vs 44 där jag verkligen undrar vad Fi sysslade med. Idag har det blivit ett par mindre småklonkar, $250 i FTPs 30k turbo och $150 i någon 25k eller liknande. Bästa placeringen och enda finalbordet (this far) är en sjätteplats i FTPs 25k KO för $1,6k. Åkte med TT vs KK som trapar mig genom att kallsyna min raise pre och sedan pusha på 466, inget att göra något åt. Började vid 23 idag eftersom jag kom hem från en riktigt härlig handbollsträning någon kvart innan. Har bara lirat på FTP, Party (en turre) och UB (två turrar) så blivit en relativt billig kväll och tror att jag kan vara plus tack vare pengarna i 25k. Hoppas dock naturligtvis på att dryga ut dagsresultatet. =) Kvällens mest välspelade hand av motståndaren Seat 1: Anabooola (2,470) Seat 2: luv2drive (725) Seat 3: knth (3,885) Seat 4: whatyearisthis (3,195) Seat 5: Blck Jck (3,685) Seat 6: den8080 (2,175) Seat 7: ToeJam4444 (6,130) Seat 8: zottel221 (9,855) Seat 9: Rockefeller99 (3,620) Rockefeller99 posts the small blind of 30 Anabooola posts the big blind of 60 The button is in seat #8 *** HOLE CARDS *** Dealt to Anabooola luv2drive has 15 seconds left to act luv2drive is sitting out luv2drive has timed out luv2drive folds knth folds whatyearisthis folds Blck Jck folds den8080 folds ToeJam4444 folds zottel221 calls 60 luv2drive has returned Rockefeller99 calls 30 Anabooola checks *** FLOP *** Rockefeller99 checks Anabooola bets 120 zottel221 calls 120 Rockefeller99 folds *** TURN *** Anabooola bets 310 zottel221 calls 310 *** RIVER *** Anabooola bets 760 zottel221 calls 760 *** SHOW DOWN *** Anabooola shows a straight, Eight high zottel221 mucks Anabooola wins the pot (2,560) with a straight, Eight high *** SUMMARY *** Total pot 2,560 | Rake 0 Board: Seat 1: Anabooola (big blind) showed and won (2,560) with a straight, Eight high Seat 2: luv2drive didn't bet (folded) Seat 3: knth didn't bet (folded) Seat 4: whatyearisthis didn't bet (folded) Seat 5: Blck Jck didn't bet (folded) Seat 6: den8080 didn't bet (folded) Seat 7: ToeJam4444 didn't bet (folded) Seat 8: zottel221 (button) mucked - a straight, Five high Seat 9: Rockefeller99 (small blind) folded on the Flop Trött i fingrarna efter allt skrivande men tänkte avsluta med att berätta att jag tänkte stanna uppr och se pingiskvarten innan läggdags, kanske rentav blir så att jag somnar till det! Två turrar kvar, en 30k med 25 pers kvar där jag har en bit över average och en 23k med 90 pers kvar där 27 är itm. Återkommer som vanligt om det blir semiklonk! God natt/god morgon alla! Citera
Zumsar Postad 22 Augusti , 2008 Författare Rapport Postad 22 Augusti , 2008 Blev ett till finalbord inatt! Kom 5a i en 30k på FTP och fick $2,1k för det så förbättrade både kvällens bästa placering och största vinst. =) För att ge lite färg så kan jag visa handen jag åkte med, superstandard. Full Tilt Poker Game #7749233237: $22,000 Guarantee (Rebuy) (58193099), Table 24 - 5000/10000 Ante 1000 - No Limit Hold'em - 2:03:12 ET - 2008/08/22 Seat 1: Anabooola (163,906) Seat 2: WiLDmAn75 (492,544) Seat 3: spadez67 (282,890) Seat 8: Kylef41 (223,262) Seat 9: DANIEL NEGRONU (474,398) Anabooola antes 1,000 WiLDmAn75 antes 1,000 spadez67 antes 1,000 Kylef41 antes 1,000 DANIEL NEGRONU antes 1,000 WiLDmAn75 posts the small blind of 5,000 spadez67 posts the big blind of 10,000 The button is in seat #1 *** HOLE CARDS *** Dealt to Anabooola Kylef41 folds DANIEL NEGRONU folds Anabooola raises to 22,500 WiLDmAn75 calls 17,500 spadez67 folds *** FLOP *** WiLDmAn75 checks Anabooola has 15 seconds left to act Anabooola bets 28,600 WiLDmAn75 has 15 seconds left to act WiLDmAn75 has requested TIME WiLDmAn75 raises to 230,000 Anabooola calls 111,806, and is all in WiLDmAn75 shows Anabooola shows Uncalled bet of 89,594 returned to WiLDmAn75 *** TURN *** *** RIVER *** WiLDmAn75 shows two pair, Jacks and Threes Anabooola shows two pair, Jacks and Threes WiLDmAn75 wins the pot (340,812) with two pair, Jacks and Threes Anabooola stands up *** SUMMARY *** Total pot 340,812 | Rake 0 Board: Seat 1: Anabooola (button) showed and lost with two pair, Jacks and Threes Seat 2: WiLDmAn75 (small blind) showed and won (340,812) with two pair, Jacks and Threes Seat 3: spadez67 (big blind) folded before the Flop Seat 8: Kylef41 folded before the Flop Seat 9: DANIEL NEGRONU folded before the Flop Nu ska jag laga lite mat, förmodligen blir det pyttipanna för att sedan somna till pingisen 8.30:-) Får se hur det blir med morgondagen, kanske lite festande eller bara hitta på något kul med ett gäng kompisar. Förmodligen inte någon poker iaf då jag har spelat två nätter i rad och gärna vilar lite inför söndagens hårdgrind. God natt/god morgon igen! Citera
Zumsar Postad 22 Augusti , 2008 Författare Rapport Postad 22 Augusti , 2008 Skönt med 3h sömn efter förra nattens 5h, nu är man taggad på lite liveslask! Ska iväg till Västerås och lira på klubben, 1100kr fo och förhoppningsvis mycket fisk! Har väldigt bra facit där de två tidigare gångerna med en andraplats och en femteplats så hoppas på lika trevligt resultat ikväll! Inte omöjligt att jag slaskar någon timme cg efter det också men ikväll ska jag försöka fokusera på att hitta reads på folk och dölja alla mina 1000 tells. Skönt att få värma upp lite innan Sydafrika. Citera
ignat Postad 22 Augusti , 2008 Rapport Postad 22 Augusti , 2008 kaffe, du råkar inte bo i stockholm? Citera
Recommended Posts