Gå till innehåll

Skillnad på NL25 och NL50 på FTP?


PokerLeffe

Recommended Posts

Hej igen, jag det var jag som i ett uppgivet ögonblick startade "whine-tråden"

" http://pokerforum.nu/forum/full-tilt-poker/48100-gar-det-vinna-pa-ftp-jag-tror-inte-det-upp-till-bevis.html "... när allt sket sig, men vem har inte varit där, läs mitt första inlägg så fattar ni poängen?

 

Men nu har jag "med-rigg" igen de senaste 36 timmarna så nu e allt bra och leffen ler!:-P

 

Hur som helst för att komma ur den onda spiralen så gick jag ner till NL25 igen när rullen fick för mkt stryk på NL50 och har satt ett mål jag ska nå innan jag går upp igen, dock så kör jag lite shorthanded istället för fullring, e sugen på lite mer action och spel.

 

Men det som slog mig när jag gick ner var hur mkt svagare motståndet var på NL25.

 

Har visserligen endast en drygt 1500 händer på NL25 6 handed, och jag har säkert haft skön "med-rigg", men mitt PTBB/100 på NL25 e absurda 28,41 sedan jag gick ner. Men som sagt endast över 1500 händer så det säger inte så mkt... Men jag önskar det kunde stanna :-), Men känslan jag har just nu är att det bör inte vara omöjligt att ha en siffra kring 10 PTBB/100 d.v.s. 20 BB/100, (aningen bättre än vad jag hade innan jag gick upp till NL50, men borde dock ha lärt mig ngt där) jag har inte haft osannoliktur eller så, vunnit några coinflips och torskat några coinflips, t.o.m. haft några bad beats. Är det någon här som likande siffror på dessa spel?

 

Vad anser ni är den största skillnaden på NL25 och NL50? Är motståndet så mycket svårare eller är det jag som ser spöken? Jag har spelat NL50 tidigare, dock så kändes denna månad jag lirat (30K händer) betydligt tuffare än tidigare och jag hade visserligen en hel del bad beats vilket fick mig att tilta ibland säkert men motståndet har blivit hårdare också antar jag, mer som NL100 var förr? Ngn som håller med? Bör jag köra en annan site än FTP? Är de särskillt nitiga på NL50-100?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

trots tidigare mkt goda humör då det verkar som om FTPs slumpgenrator vaknat på min goda sida idag så insåg jag lite smolk i bägaren... har haft en mkt bra dag och tagit in mer än bra med dollares och har tagit in en bit utav det jag backa senaste tiden, men när jag ställde PT på att visa grafen i BB istället så blev jag nästan putt.... hade jag stannat kvar på samma nivå så hade jag i princip varit ikapp helt och hållet!!! men nu har jag halvvägs kvar... mummel....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

trots tidigare mkt goda humör då det verkar som om FTPs slumpgenrator vaknat på min goda sida idag så insåg jag lite smolk i bägaren... har haft en mkt bra dag och tagit in mer än bra med dollares och har tagit in en bit utav det jag backa senaste tiden, men när jag ställde PT på att visa grafen i BB istället så blev jag nästan putt.... hade jag stannat kvar på samma nivå så hade jag i princip varit ikapp helt och hållet!!! men nu har jag halvvägs kvar... mummel....

 

*Bump* Inte ngn som vill hjälpa till lite?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

För er som funderar på FTP så kom ihåg att det finns många grinders som är WAY TO PASSIVE. Dvs 3-bettar de dig pre så kan du lägga, annars kan du betta ut flopp väldigt ofta och ta hem potterna. Till sist sätter du dit dem med din monsterhand. Kontrollera dock din aggresivitet om du märker att han passivt synar med hela tiden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...