Gå till innehåll

Wcoop 2008


PokerStars_Karl

Recommended Posts

Hej,

 

Schemat för årets upplaga av WCOOP, World Championship of Online Poker. är nu i färdig. Vi uppskattar alla förslag vi fått via PM, i förslagstråden och via mail till supporten.

 

WCOOP_2008_Schedule.jpg

 

Turneringen som benämns som "8-game mixed" är en kombinationsevent. Det var tidigare sagt att eventen skulle innehålla: Triple Draw 2-7, alla fem spelen i HORSE, NL Single Draw 2-7, PL Omaha, och NL Hold'em. Det blir som bekant 9 spel och ett av spelen har blivit bortplockat. Återkommer med mer information om denna event när jag vet mer.

 

Frågor om schemat och WCOOP 2008 svarar vi gärna på här.

 

Mvh,

 

Karl

PokerStars Support

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 60
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Hej,

 

Hur mkt marker startar man med i Limit 6max ? i Mixed holdem är det FL och NL då?

 

Det dröjer tyvärr ett litet tag innan jag kan svara på de här frågorna då detta inte är helt bestämt riktigt än. Men jag återkommer så fort jag vet mer.

 

Mvh,

 

Karl

PokerStars Support

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det som är typ absolut viktigast är att ni gör så att man inte kan avregistrera sig ifall man kvalar in.

Ha gärna massor av satelliter till alla freezeouts och börja med dom så fort som möjligt.

$10k highroller är nöten ;)

 

Iaf att ni gör att den första satellitvinsten man får måste man spela.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Iaf att ni gör att den första satellitvinsten man får måste man spela.

 

Menar du den första satellitvinsten/person eller den första satellitvinsten som personen gör till en viss turnering?

 

Såhär tycker jag att det borde se ut:

om jag kvalar in till samma $1k event tre gånger så blir jag registerad (och kan inte avregistrera) och så får jag $W2100

 

om jag kvalar in till ett $1k event en gång och till ett annat $1k event två gånger så måste jag spela båda $1k eventen och så får jag $W1050.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

 

MattiasJ - Det kommer att finnas satelliter till alla events och de kommer att komma upp inom kort när WCOOP läggs upp i clienten.

 

Vlade_Divac - WCP, World Cup of Poker, spelas senare under hösten vilket är en typ av "battle of the nation". Läs mer om WCP här: http://www.pokerstars.com/wcp/

 

Rebonius och Appel - Jag skall framföra önskemålet om att första vinsten skall vara en "måste spela" biljett.

 

Mvh,

 

Karl

PokerStars Support

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

 

Nu är schemat helt slutgiltigt och jag har uppdaterat schemat ovan.

 

Turneringen som benämns som "8-game mixed" är en kombinationsevent. Det var tidigare sagt att eventen skulle innehålla: Triple Draw 2-7, alla fem spelen i HORSE, NL Single Draw 2-7, PL Omaha, och NL Hold'em. Det är 9 spel och ett av spelen har blivit bortplockat. Återkommer med mer information om denna event när jag vet mer.

Satelliter till WCOOP 2008 börjar den 1:e Juli.

 

Mhv,

 

Karl

PokerStars Support

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Hej,

 

Första dagen kommer att hålla på så länge att man kommer ner till en bit in i prispengarna. Exakt hur lång tid det är, är ännu inte bestämt. Men det kommer postas på informationssidan så fort det är bestämt:

 

http://www.pokerstars.se/wcoop/

 

Event 5 High-Roller NL Hold'em - Det beror till stor del på hur många som kommer delta och det är inte helt lätt att förutsägga ännu. Återkommer med en estimation från någon som har haft hand om schema läggningen.

 

Det kommer att finnas satelliter till alla event vad jag förstår. Återkommer med svar så fort jag vet mer exakt angående satelliter till den här turneringen.

 

Mvh,

 

Karl

PokerStars Support

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Event 5 High-Roller NL Hold'em - Det beror till stor del på hur många som kommer delta och det är inte helt lätt att förutsägga ännu. Återkommer med en estimation från någon som har haft hand om schema läggningen.

 

Det kommer att finnas satelliter till alla event vad jag förstår. Återkommer med svar så fort jag vet mer exakt angående satelliter till den här turneringen.

 

Mvh,

 

Karl

PokerStars Support

 

Inte några satelliter uppe än. Något nytt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...