Gå till innehåll

Swede hänger på och skriver egen!


Swede

Recommended Posts

  • Svars 735
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Syna raisen till 90(65 extra) av en snubbe som bara har ca 500 med 33? Känns inte direkt som ett lönande spel.

 

och annu mindre i en trevagspott, speciellt nar man vet att folket har svart att slappa overpar...

 

var ju bara 77% favorit nar 87% av pengarna hamnade i potten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

yup de gör han

sist igår visade han 69 off mot mig

i en 3 vägars-pott som var uppe i 180€ han betade 250€

hehe ;)

 

hepp, da heter inte du Jixim langre nar du lirar...

 

jo men har ett konto via unibet oxo.. ;)

 

Vill ju veta nar jag lirar mot dig, sa att jag skarper mig och inte spelar som en turtomte. Vill ju forbattra mitt rykte ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

:lol: tror ej det är möjligt din spelstil är så sjuk ibland

igår satte du dig ner vid bordet första handen du spelar

raise 12pre flop från mig en syn du har BB du reraisar med 76 vi foldar o du visar 72off ....men samtidigt så löper du en stor risk att bli utköpt de gånger du har en bra hand på grund av din table image

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

:lol: tror ej det är möjligt din spelstil är så sjuk ibland

igår satte du dig ner vid bordet första handen du spelar

raise 12pre flop från mig en syn du har BB du reraisar med 76 vi foldar o du visar 72off ....men samtidigt så löper du en stor risk att bli utköpt de gånger du har en bra hand på grund av din table image

 

jo, jag blir ju utkopt manga gr da jag har en bra hand, just pga att ingen respekterar mina raisar. Oftast ar det na rjag har typ AA-QQ och nan sitter pa JJ-99 och synar ner stora bets och satter trissen pa turn eller river just for att de inte tror pa mig.

 

men nan dag kanske du kommer tro pa mig att jag inte spelar pa tur, utan att det finns en tanke bakom hela ;)

 

kanske nar man varit vinnande i 4 ar till? :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

och annu mindre i en trevagspott, speciellt nar man vet att folket har svart att slappa overpar...

Jo, men du måste ju ha i snitt runt €700 i väntvärde varje gång du klonkar set bara för att gå jämnt upp. Det är ju inte helt lätt att åstadkomma med tanke på att motståndarna ibland kommer klonka överset, färgdrag, kommer A på bordet som skrämmer bort dem, etc.

 

var ju bara 77% favorit nar 87% av pengarna hamnade i potten.

Samma argument kan ju användas för att syna med 72o eller något annat spännade, så det känns inte så relevant. Däremot så är det rätt relevant att du när du fick ditt absolut bästafallscenario hade +€980 i EV ungefär och då får man ju ta med i beräkningarna att det är rätt vanligt med överkort till händerna som alibaba kan tänkas sitta med vilket gör att han hittar fold och ditt EV då sjunker som en sten (€550 närmare bestämt). Så vi vet att ditt maximala EV när allting går rätt är på floppen är en tusing ungefär och att ett vanligt resultat kommer att vara runt €500 då alibaba hittar folden mot överkort. Känns inte direkt som en superklar syn pre, men det är nog svårt för den att bli superolönsam också.

 

Men wtf, är ju kul med varians. Särskilt när den är lotteriformad som här och majoriteten av alla stora utslag är positiva istället för negativa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

mycket...

 

 

har du tagit in i berakningarna att jag var smatt tiltad? ;)

 

jag haller inte med om att det var en solklar syn preflop, det var ju att jag hade position pa bada som gjorde att jag synade om jag skall vara arlig (och minitilten... hittar faktiskt ofta folden i samma situation).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

har du tagit in i berakningarna att jag var smatt tiltad? ;)

Det ökar sannolikheten att du floppar set, yes?

 

det var ju att jag hade position pa bada som gjorde att jag synade om jag skall vara arlig.

Den viktigaste faktorn som jag ser här är nog snarare att man får stänga betandet, den näst viktigaste att man inte hamnar mellan spelarna (första position går ju också bra då) så att exempelvis inte alibaba får en möjlighet att göra något annat än sin not-so-good raise. Pengarna är ju så grunda postflopp att fördelen med att spela sist inte kan vara så jättestor, och dessutom så är det ju en förutsättning att motståndarna är jäkligt pigga på att dega in vilket också gör positionen lite meningslös ("all-in if you check, all-in if you don't" typ). Om de är kapabla till annat spel så hamnar ju synen rätt snabbt i olönsamt territorium då en av dem för ofta kommer folda när du får ditt set.

 

Tror faktiskt synen är lite -EV eftersom spelaren med den riktigt stora spargrisen bara synar pre, vilket ju indikerar något i stil med 99-QQ och då kommer han ju bli utskrämd av överkort hyffsat ofta. Killen som är märkt med AA/KK sitter ju inte med tillräckligt mycket pengar själv för att göra synen lönsam.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Tror faktiskt synen är lite -EV eftersom spelaren med den riktigt stora spargrisen bara synar pre, vilket ju indikerar något i stil med 99-QQ och då kommer han ju bli utskrämd av överkort hyffsat ofta. Killen som är märkt med AA/KK sitter ju inte med tillräckligt mycket pengar själv för att göra synen lönsam.

 

jag ar faktiskt tacksam for dina svar Hjort. Antligen lite konstruktiva saker om mitt spel.

 

Hur mkt skall han med AA/KK ha i sin stack for att min syn skall vara +EV i en liknande situation?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

:lol: tror ej det är möjligt din spelstil är så sjuk ibland

igår satte du dig ner vid bordet första handen du spelar

raise 12pre flop från mig en syn du har BB du reraisar med 76 vi foldar o du visar 72off ....men samtidigt så löper du en stor risk att bli utköpt de gånger du har en bra hand på grund av din table image

 

jo, jag blir ju utkopt manga gr da jag har en bra hand, just pga att ingen respekterar mina raisar. Oftast ar det na rjag har typ AA-QQ och nan sitter pa JJ-99 och synar ner stora bets och satter trissen pa turn eller river just for att de inte tror pa mig.

 

men nan dag kanske du kommer tro pa mig att jag inte spelar pa tur, utan att det finns en tanke bakom hela ;)

 

kanske nar man varit vinnande i 4 ar till? :D

 

lol du har äckligt med tur allt för ofta då du gör dina moves med svaga händer och köper utt gång på gång..visst du är duktig på att ta betalt

när det gäller marginela händer då du vågar och har en rulle som tål den spelstilen självklart vet du vad du håller på med ,men ibland undrar jag

tex igår du limpar knappen raisar till 18 jag synar på BB du synar med 69off flopen 22J check check knappen betar 40 jag synar du synar

turn 8 alla checkar river Q jag checkar du betar 250 knappen foldar jag steker och ber dig visa din hand o foldar KJ du visar 69off då undrar jag vart du hittade synen på floppen...snacka om planerad bluff...

jag spelade min hand dåligt men var orolig att knappen hade QQ eller AA

och du kunde lika gärna haft en 2 därför checkade jag på turn sen på river kändes det fel att beta då Q

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

prev:

 

jag haller med dig om 69 handen. Kommer val ihag den. Vet egentligen inte vad jag skall saga om handen, forutom att det var ju inte tur som gjorde att jag vann den. Det maste du val halla med om?

 

Jag haller aven med om att jag kan spela galet, och helt oforstaeligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Funderade lite på en sak angående set över set.

 

Av de gångerna du träffar ditt set kan man ju säga att motståndarna har två kort på sig att träffa fyra outs för att överseta dig på floppen. Alltså är sannolikheten för att du ska bli översetad när du väl floppar ett set 1 - (45*44/49*5) ~ 16%. Så nästan 1/6 av tiden när du setar så kommer du få den stora glädjen att möta åtminstone ett överset.

 

Har faktiskt aldrig tänkt på att det är så vanligt när man går in mot två överpar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Funderade lite på en sak angående set över set.

 

Av de gångerna du träffar ditt set kan man ju säga att motståndarna har två kort på sig att träffa fyra outs för att överseta dig på floppen. Alltså är sannolikheten för att du ska bli översetad när du väl floppar ett set 1 - (45*44/49*5) ~ 16%. Så nästan 1/6 av tiden när du setar så kommer du få den stora glädjen att möta åtminstone ett överset.

 

Har faktiskt aldrig tänkt på att det är så vanligt när man går in mot två överpar.

 

åh, är det vekrligen så vanligt? känns inte som att jag springer in i det så ofta iaf...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

åh, är det vekrligen så vanligt? känns inte som att jag springer in i det så ofta iaf...

Det är så vanligt när du mer eller mindre vet att du är uppe mot två överpar (möjlig AK gör rätt stor skillnad), och för det krävs det ju åtminstone raise/reraise varvid du inte kommer att försöka floppa set särskilt ofta då de implicita oddsen är så pass dåliga.

 

Större delen av tiden när du försöker floppa set så är du ju uppe mot mycket svagare och vidare handdistributioner än 99+ och QQ+.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad var mer konstruktivt med Hjort svar jämfört med mitt? Trodde att det var självklart för dig vad jag menade.

 

Du har 2 alternativ när andra höjningen kommer. Antingen tror du att motståndaren har AA-QQ eller så tror du 2 överkort(han har troligen inget kort som ligger under din 3:a).

 

Alternativ 1 - Fold. För du tror det är sannolikt att han ändå har AA-QQ

 

Alternativ 2 - Raise. Överkorten kommer troligen folda för all in och snubben som bara synat kommer troligen inte syna all in.

 

Det finns inget tredje alternativ här för spelare som spelar för att vinna pengar.

 

Syna inte mer än 5% med lågt PP av den lägsta stacken brukar väl va måttet att använda. Du synade över 13% vilket är vansinne.

 

Och du behöver inte dizza mig i svaret igen, varför ha dagbok om man inte vill utvecklas. D v s kunna ta lite kritik.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och du behöver inte dizza mig i svaret igen, varför ha dagbok om man inte vill utvecklas. D v s kunna ta lite kritik.

 

Jag forstar inte varfor du tog at dig det minsta. Nar jag skrev det med "konstruktivt" till hjort var det absolut inte meningen som en diss till nagon alls.

 

och ja, jag uppskattar dina inlagg ocksa ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag satter killen pa AK

 

jag har ratt i min tanke

 

gor jag fel som bluffar?

 

Game # 88100504 - Texas Hold'em No Limit EUR 2,00/4,00 - Table "Salamanca"

Game ended 2005-06-26 11:58:34 UTC

 

Players:

trond_lien (EUR 192,00 in seat 1)

raifit (EUR 185,54 in seat 2)

tofftis (EUR 478,00 in seat 3)

picolo (EUR 253,63 in seat 4)

ubersanta (EUR 396,00 in seat 5)

Zinken (EUR 430,50 in seat 6)

 

Dealer: picolo

Small Blind: ubersanta (2,00)

Big Blind: Zinken (4,00)

 

ubersanta was dealt: 6c - 7c

 

trond_lien Fold

raifit Call (4,00)

tofftis Call (4,00)

picolo Call (4,00)

ubersanta Call (2,00)

Zinken Raise (14,00)

raifit Fold

tofftis Call (14,00)

picolo Fold

ubersanta Call (14,00)

 

Flop 3c - 4h - 3s

 

ubersanta Check

Zinken Bet (21,00)

tofftis Call (21,00)

ubersanta Call (21,00)

 

Turn 3c - 4h - 3s - 4s

 

ubersanta Bet (130,00)

Zinken Call (130,00)

tofftis Fold

 

River 3c - 4h - 3s - 4s - Jh

 

ubersanta All-In (227,00)

Zinken Call (227,00)

 

ubersanta shows: 6c - 7c (two pairs, fours and threes)

Zinken shows: As - Ks (two pairs, fours and threes)

 

Zinken wins: EUR 836,50 (with two pairs, fours and threes)

Rake: EUR 2,50

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns två rimliga anledningar till att han synar ner dig:

 

1. Han är en superfisk som har extremt svårt att släppa AK

2. Han har en read på dig: han har sett dig bluffa med alla möjliga märkliga händer och är trött på dina dumheter. Han vet att du kan ha i princip vilken hand som helst och hoppas att hans A kicker ska hålla.

 

På den nivå du spelar är väl alternativ 2 det mest rimliga. Och då blir nästa fråga: should you have seen it coming? Har du helt enkelt bluffat bort all respekt för dina höjningar så att bluffar blir verkningslösa? Är det dags att växla tempo? Om det var rätt att bluffa eller inte måste du fråga dig själv - hade du skjutit slut på all bluffammunition?

 

Bra läst förresten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror du hade vunnit den handen om du istället hade check-raisat på floppen och bettat stort på turn. Många spelare ser just på check-raise som en mycket starkare hand, gäller dock att veta vem man spelar mot.

 

Jag hade nog sett det som att du slöspelat en stor hand från flop.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har tar jag faktiskt pa mig tomteluvan.

 

Mitt spel var uselt fran synen preflop, hela vagen.

 

Sa jakla daligt spel av mig... Formodligen ett av de samre nagonsin. satte honom pa AA eller KK innan floppen, sen synar jag av nagon anledning ner honom...

 

vad hoppas man pa? split med AK?

 

Skams jarnet

 

Players:

mortentver (EUR 525,00 in seat 1)

AceQuads (EUR 659,25 in seat 2)

MP1 (EUR 107,25 in seat 3)

Vienna1 (EUR 148,75 in seat 4)

ubersanta (EUR 1 485,79 in seat 5)

U2Loose (EUR 141,98 in seat 6)

 

Dealer: ubersanta

Small Blind: U2Loose (2,00)

Big Blind: mortentver (4,00)

 

ubersanta was dealt: Kc - Ad

 

AceQuads Fold

MP1 Call (4,00)

Vienna1 Call (4,00)

ubersanta Raise (24,00)

U2Loose Fold

mortentver Raise (60,00)

MP1 Fold

Vienna1 Fold

ubersanta Call (40,00)

 

Flop 4s - Ks - Ah

 

mortentver Bet (110,00)

ubersanta Call (110,00)

 

Turn 4s - Ks - Ah - 6d

 

mortentver Bet (215,00)

ubersanta Call (215,00)

 

River 4s - Ks - Ah - 6d - 8h

 

mortentver All-In (136,00)

ubersanta Call (136,00)

 

mortentver shows: Kh - Kd (three of a kind, kings)

ubersanta shows: Kc - Ad (two pairs, aces and kings)

 

mortentver wins: EUR 1 057,50 (with three of a kind, kings)

Rake: EUR 2,50

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...